England Flag
Search
Search
Close this search box.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

این مقاله توسط، مرتضی هماپور، مشاور قانونی مهاجرت کانادا نوشته شده است. در این مقاله تمامی جوانب مهاجرت به کانادا را مرور خواهید کرد و ویدیوهایی را خواهید دید.

پس از خواندن مقاله اگر سوالی داشتید بپرسید. مشاور قانونی مهاجرت پاسخ شما را خواهد داد. پرسش سوال

اما چرا تب مهاجرت به کانادا بالاست؟

مردم به این ۸ دلیل به کانادا مهاجرت می‌کنند:

  • کانادا پذیرای مهاجران با فرهنگ‌های گوناگون است
  • کیفیت زندگی در کانادا بسیار بالا است
  • کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است
  • اقتصاد کانادا همواره در حال پیشرفت است
  • کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل است
  • بازار کار در کانادا در حال گسترش است
  • مناظر دیدنی و حیرت‌انگیز در کانادا فراوان است
  • شهروندان کانادا تحت پوشش مراقبت سلامت همگانی قرار دارند

اگر هم بین مهاجرت به کانادا و اروپا دو به شک هستید، مقاله مهاجرت به کانادا یا اروپا را مطالعه کنید.

اگر هم شک دارید که مهاجرت کنید یا مهاجرت نکنید این ویدیو را تماشا کنید:

  • مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ همسر:

اگر همسرتان شهروند یا مقیم دائم کانادا است، طبق قانون کانادا این امکان وجود دارد که از طریق ویزای اسپانسرشیپ کانادا برای شما درخواست اقامت دائم دهد و شرایط مهاجرتتان به این کشور را فراهم کند. 

  • مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ والدین:

اگر فرزندتان مقیم دائم یا شهروند کانادا است از طریق ویزای اسپانسرشیپ کانادا می‌تواند برایتان درخواست اقامت دائم کانادا را داده و شرایط مهاجرتتان به این کشور را فراهم کند.

  • مهاجرت به کانادا از طریق توریستی:

برای دیدار فرزندتان در کانادا می‌توانید ویزای توریستی کانادا بگیرید و او را ملاقات کنید. طی حضورتان در کانادا، فرزندتان می‌تواند برای ویزای اسپانسرشیپ والدین درخواست دهد و حضورتان در این کشور را دائمی کند.

  • مهاجرت به کانادا از طریق سوپر ویزا:

اگر فرزند یا نوه‌ای در کانادا دارید که مقیم دائم یا شهروند کانادا است، با ارسال دعوت نامه از سوی ایشان می‌توانید برای سوپر ویزای کانادا اقدام کنید. با داشتن سوپر ویزا در هر بار ورود خود می‌توانید به مدت ۵ سال در این کشور بمانید. این ویزا با ویزای توریستی کانادا متفاوت است.

  • مهاجرت به کانادا از طریق توریستی:

با اخذ ویزای توریستی کانادا امکان همراهی فرزند مدرسه‌ای خود را که دارای ویزای دانش آموزی کانادا است، خواهید داشت که پس از ورود به کانادا می‌توانید آن را به ویزای تحصیلی یا ویزای کار تبدیل کنید. برای انتخاب مسیر توریستی دقت کنید که از قبل برنامه ریزی دقیقی برای ویزای مورد نظر انجام دهید تا پس از ورود به کانادا سر در گم نشوید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری: 

اگر توان مالی برای خرید یا راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارید، امکان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را دارید. برخی از مسیرهای مهاجرت در زیرگروه فدرال و برخی در زیر گروه استان ها قرار دارند. وجه مشترک همه این ها این است که شما کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کنید.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلار می باشد. روش های مختلفی در این زیر گروه قرار دارند مانند: ثبت شرکت در کانادا، خرید فرانچایز در کانادا، مهاجرت از طریق برنامه ICT، مهاجرت از طریق کارآفرینی 

  • مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استانی:

هر استان کانادا مسیر کارآفرینی مخصوص به خود دارد. در صورت داشتن شرایط لازم برای یکی از برنامه‌های کارآفرینی استانی که جزو برنامه‌های مهاجرت استانی PNP هستند، می‌توانید ویزای کارآفرینی کانادا بگیرید و کسب و کاری را در این کشور راه اندازی یا خریداری کرده و به این ترتیب به کانادا مهاجرت کنید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق ICT:

اگر در کشور خود در شرکتی بین‌المللی مشغول به کار هستید که دارای شرکت مادر یا شعبی در کانادا است و به عنوان مدیر اجرایی یا مدیر ارشد در آنجا کار می‌کنید، از طریق برنامه انتقال درون شرکتی یا همان ویزای ICT کانادا می‌توانید به کانادا مهاجرت کرده و در شرکت مادر یا شعبی از آن در کانادا به کار خود ادامه دهید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس:

با خرید کسب و کاری از پیش موجود در کانادا می‌توانید ویزای کار بگیرید و پس از ورود به کانادا و توسعه کسب و کار مورد نظر، بعد از مدتی واجد شرایط دریافت اقامت دائم شوید. خرید بیزینس در کانادا می‌تواند به صورت خرید یک شرکت یا خرید یک کسب و کار مانند رستوران یا مغازه باشد.

  • مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت:

اگر در کشور خود مالک کسب و کاری هستید و مدیریت آن را بر عهده دارید، می‌توانید از طریق ثبت شرکت در کانادا بیزینس خود را به این کشور منتقل کرده و ویزای کار بگیرید و برای همیشه به این کشور مهاجرت کنید. 

  • مهاجرت به کانادا از طریق خرید فرنچایز:

از طریق خرید فرانچایز در کانادا می‌توانید از امتیاز برندهای تجاری بزرگ استفاده کرده و با راه اندازی شعبه‌ای از آن بیزینس، کسب و کار مستقل خود را داشته باشید. با استفاده از این روش می‌توانید ویزای کار کانادا بگیرید و به این کشور مهاجرت کنید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ:

در صورت داشتن شرایط لازم و ایده بیزینسی نوآورانه می‌توانید از از مسیر استارت آپ اقدام کرده و ویزای استارتاپ کانادا بگیرید. ممکن است ایده نوآورانه نداشته باشید ولی بتوانید با پرداخت هزینه در یک ایده نوآورانه شرکت کنید و از آن طریق به کانادا مهاجرت کنید. 

  • مهاجرت به کانادا از طریق توریستی:

با امکان اخذ ویزای توریستی کانادا  امکان درخواست ویزای تحصیلی یا ویزای کار را در خاک کانادا خواهید داشت. را دارید که پس از ورود به کانادا می‌توانید آن را به ویزای تحصیلی یا ویزای کار تبدیل کنید. برای انتخاب مسیر توریستی دقت کنید که از قبل برنامه ریزی دقیقی برای ویزای مورد نظر انجام دهید تا پس از ورود به کانادا سر در گم نشوید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل:

در صورت داشتن شرایط لازم، امکان اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا را دارید و به دنبال آن می‌توانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان:‌

فرزندان بین ۶ تا ۱۸ سال شما با تحصیل در مدارس کانادایی ویزای دانشجویی می‌گیرند و والدین نیز می‌توانند با ویزای توریستی همراه آن‌ها شوند. پس از ورود به کانادا امکان تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی یا کاری وجود دارد.

  • مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر :

اگر امکان اخذ جاب آفر کانادا از کارفرمایان کانادایی را داشته باشید پس از دریافت پیشنهاد کار از کارفرما می‌توانید ویزای کار کانادا بگیرید و به این کشور مهاجرت کنید. 

  • مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ:

در صورت داشتن شرایط لازم و ایده بیزینسی نوآورانه می‌توانید از از مسیر استارت آپ اقدام کرده و ویزای استارتاپ کانادا بگیرید.  ممکن است ایده نوآورانه نداشته باشید ولی بتوانید با پرداخت هزینه در یک ایده نوآورانه شراکت کنید و از آن طریق به کانادا مهاجرت کنید. 

  • مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی فدرال:

اگر ورزشکار یا هنرمند در سطح بین‌المللی هستید و قادر به اثبات این موضوع نیز خواهید بود میتوانید مسیر  ویزای خود اشتغالی کانادا را انتخاب کنید. پروسه ویزای خوداشتغالی فدرال معمولا پروسه طولانی و پر ریسکی است. 

  • مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری فدرال:

در صورت داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس یا دکتری و نمره زبان انگلیسی بسیار قوی ممکن است از طریق یکی از زیرگروه‌های سیستم اکسپرس اینتری کانادا مانند فدرال اسکیل ورکر یا فدرال اسکیل ترید اقدام کرده و پس از اخذ اقامت دائم به کانادا مهاجرت کنید. این روش در حال حاضر بسیار دشوار بوده و افراد بسیار معدودی در این روش واجد شرایط می‌شوند. 

  • مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر استانی:

استان‌های کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی خود که به PNP معروف است امکان جذب مهاجران خارجی را فراهم می‌کنند. 

در صورت داشتن پیشنهاد شغلی معتبر در یکی از استان‌ها، می‌توانید در زیر گروه مهاجرت مهارتی آن استان شرکت کرده و با اقامت دائم وارد کانادا شوید. برای مثال، برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا باید از طریق یکی از برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا اقدام کنید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری: 

اگر توان مالی برای خرید یا راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارید، امکان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را دارید. برخی از مسیرهای مهاجرت در زیرگروه فدرال و برخی در زیر گروه استان ها قرار دارند. وجه مشترک همه این‌ها این است که شما کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کنید. 

حداقل مبلغ سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلار است. روش‌های مختلفی در این زیر گروه قرار دارند مانند: ثبت شرکت در کانادا، خرید فرانچایز در کانادا، مهاجرت از طریق برنامه ICT، مهاجرت از طریق کارآفرینی.

  • مهاجرت به کانادا از طریق توریستی:

با اخذ ویزای توریستی کانادا امکان درخواست ویزای تحصیلی یا ویزای کار را در خاک کانادا خواهید داشت. برای انتخاب مسیر توریستی دقت کنید که از قبل برنامه ریزی دقیقی برای ویزای مورد نظر انجام دهید تا پس از ورود به کانادا سر در گم نشوید.

در یک دقیقه شرایط مهاجرت به کانادا را بسنجید!

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

در صورت داشتن شرایط لازم، امکان اخذ پذیرش از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را در مقاطع دیپلما یا لیسانس دارید و به دنبال آن می‌توانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.

اگر جزو افرادی هستید که به فکر مهاجرت به کانادا هستید اما نمی‌دانید با توجه به شرایطتان چه مسیرهای مهاجرتی برای شما وجود دارد، مطالعه این بخش از مقاله به شما کمک می‌کند تا بدانید جزو کدام دسته از متقاضیان هستید و متناسب با گروهی که در آن قرار دارید، چه مسیرهایی برای مهاجرت‌ شما به کانادا وجود دارد.

با توجه به شرایطتان ممکن است در بیش از یک گروه قرار بگیرید.

فهرست مطالب

شرایط مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

تصمیم خود را برای مهاجرت به کانادا گرفته‌اید؟ خبر خوبی برایتان داریم! کانادا قصد دارد در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر بپذیرد. حتما برای شما هم این آمار وسوسه کننده است!

در آمار زیر این افزایش مهاجرین را مشاهده می‌کنید که قرار است تا سال ۲۰۲۶، به ۵۰۰ هزار نفر برسند. خوشبختانه افزایش مهاجران در سطوح مختلف مهاجرتی وارد خواهد شد و از این جهت شانس پذیرش و ورود شما هم به کانادا بیشتر می‌شود.

برنامه سطوح مهاجرتی کانادا در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۶ برای جذب مهاجران جدید، به شرح زیر است:

  • سال ۲۰۲۴:‌ ۴۸۵,۰۰۰ مقیم دائم
  • سال ۲۰۲۵: ۵۰۰,۰۰۰ مقیم دائم
  • سال ۲۰۲۶: ۵۰۰,۰۰۰ مقیم دائم

آمار و ارقام اخذ اقامت دائم کانادا

در ادامه آمار مربوط به صدور کارت اقامت دائم کانادا برای ۱۸ کشور اول را طی ۵ سال گذشته مشاهده می‌کنید که کشور ایران امسال در این میان رتبه ششم را دارد. با سیاست‌های جدید کانادا در پذیرش مهاجرین ممکن است در سال‌های آینده سهم ایرانیان در دریافت اقامت دائم کانادا بیشتر شود و به همین نسبت در رتبه‌های بالاتر این آمار قرار بگیرد.

کشور۲۰۱۶۲۰۱۷۲۰۱۸۲۰۱۹۲۰۲۰۲۰۲۱ژانویه تا می ۲۰۲۲
هند۳۹,۷۰۵۵۱,۵۹۰۶۹,۹۸۵۸۵,۵۹۰۴۲,۸۷۰۱۲۷,۷۹۵۵۵,۹۵۰
چین۲۶,۷۸۵۳۰,۲۵۰۲۹,۷۱۰۳۰,۲۴۵۱۶,۵۳۰۳۰,۹۷۰۱۲,۹۹۵
فیلیپین۴۱,۸۵۰۴۰,۸۸۰۳۵,۰۵۰۲۷,۸۲۰۱۰,۹۷۵۱۷,۹۹۰۱۰,۵۸۰
افغانستان۲,۶۵۰۳,۴۵۵۳,۵۶۰۳,۹۰۰۱,۶۶۰۸,۵۵۰۹,۲۶۰
نیجریه۴,۴۱۵۵,۴۴۵۱۰,۹۲۰۱۲,۶۰۰۶,۳۵۵۱۵,۵۸۰۷,۸۴۰
ایران۶,۴۷۵۴,۷۳۰۵,۵۱۰۶,۰۵۵۳,۸۱۰۱۱,۲۸۵۵,۳۰۰
ایالات متحده آمریکا۸,۴۸۵۹,۱۴۰۱۰,۹۰۵۱۰,۷۸۰۶,۳۸۰۱۱,۹۳۰۵,۰۴۰
فرانسه۶,۳۹۰۶,۶۲۵۶,۱۷۵۴,۹۶۰۴,۶۰۵۱۲,۶۸۵۴,۸۴۰
پاکستان۱۱,۳۵۰۷,۶۵۵۹,۴۹۰۱۰,۷۹۵۶,۲۳۰۸,۴۱۰۴,۲۳۵
برزیل۱,۷۳۰۲,۷۶۰۳,۹۵۰۵,۲۹۰۳,۶۹۵۱۱,۴۲۰۴,۱۱۰
مکزیک۳,۳۹۰۳,۱۳۵۳,۳۱۰۳,۴۶۰۲,۴۳۰۵,۱۴۵۲,۸۵۰
کره جنوبی۴,۰۱۰۳,۹۸۰۴,۸۰۰۶,۱۰۰۳,۲۸۵۸,۲۳۵۲,۸۳۵
ویتنام۲,۴۵۰۲,۵۰۵۳,۰۵۰۴,۲۲۰۲,۶۱۰۵,۷۵۵۲,۷۰۰
سوریه۳۵,۰۰۰۱۲,۰۶۰۱۲,۰۴۵۱۰,۱۲۰۴,۸۸۰۵,۵۸۵۲,۶۳۵
بریتانیا۵,۸۰۵۵,۳۱۰۵,۶۶۰۵.۶۳۵۳,۴۱۰۶,۵۵۰۲,۳۰۵
ترکیه۹۲۰۱,۱۱۰۲,۰۸۰۲,۸۳۰۲,۱۲۰۴,۶۱۵۱,۲۱۰
مصر۳,۰۸۵۲,۸۶۵۳,۵۱۵۳,۶۵۵۱,۹۰۵۳,۲۱۵۱,۰۹۵
ونزوئلا۱,۰۱۰۱,۰۱۰۱,۵۲۵۱,۵۸۰۱,۰۵۵۲,۶۲۵۷۸۰

اقامت دائم کانادا

کانادا کشوری مهاجر پذیر است و برای توسعه اقتصادی و علمی خود نیاز به جذب نیروی کار ماهر و افراد تحصیل از خارج از کشور دارد، بنابراین برنامه بلند مدت آن جذب هزاران مهاجر به این کشور است و در همین راستا برنامه‌های مهاجرتی بسیاری را طراحی کرده که تقریبا همه آن‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شوند. 

این دست و دلبازی کانادا را در کشورهای دیگر به ندرت می‌بینیم و کمتر کشوری است که به راحتی به مهاجران خارجی اقامت دائم دهد. خبر خوب این است که در صورت دریافت اقامت دائم کانادا پس از چند سال می‌توانید اقامت دائم خود را به شهروندی کانادا تبدیل کنید و پاسپورت کانادایی بگیرید. شهروند کانادا بودن به معنای بهره‌مندی از تمام مزایا و حقوق شهروندی است و به عنوان یک کانادایی می‌توانید تا همیشه از امکانات این کشور استفاده کنید و زندگی خوبی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. 

در ادامه روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا را که برای ایرانیان مورد استفاده‌ است معرفی می‌کنیم. همان طور که قبلا اشاره کردیم بعضی از این روش‌ها به صورت مستقیم و برخی دیگر به طور غیر مستقیم و پس از طی مراحلی شما را به اقامت دائم کانادا می‌رساند.

بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

بهترین روش‌های مهاجرت برای ایرانیان در سال‌های اخیر، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی، اسکیل ورکر، ویزاهای سرمایه‌گذاری، جاب آفر و ویزای توریستی بوده است.

در حدود ۱۰۰ روش مهاجرت به کانادا وجود دارد که منجر به اقامت دائم کانادا می‌شوند. اینکه کدام روش بهترین باشد بستگی به شرایط شما هم دارد.

اگر دوست شما مسیری را انتخاب کرده و از آن طریق مهاجرت کرده، الزاما آن روش برای شما ایده آل نخواهد بود. بهترین روش با توجه به شرایط هر فرد تعیین می‌شود. ممکن است برای شما روش تحصیلی بسیار مناسب باشد، ولی برای دوست شما با شرایط شما، روش سرمایه گذاری و کارآفرینی بهترین باشد.

اگر نیاز به مشاور یا وکیل دارید، از مشاورین رسمی و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا خدمات دریافت کنید.

🎥 ویدیو: مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنم؟
🎥 ویدیو: به این ۴ دلیل قبل مهاجرت به کانادا دانش زبان خود را تقویت کنید!

بهترین راه های مهاجرت به کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از روش‌های نسبتا راحت برای مهاجرت به این کشور است. در سال های اخیر بسیاری از متقاضیان از این طریق راهی کشور کانادا شده‌اند. با توجه به قوانین نسبتا راحت برای اخذ اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل، روش مهاجرتی تحصیلی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. پس از تحصیل در کانادا از راه های مختلفی امکان اخذ اقامت تحصیلی کانادا وجود دارد.

شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • از یکی از موسسات آموزشی معتبر کانادا دارای شماره DLI پذیرش داشته باشید؛
  • توانایی مالی کافی برای تامین هزینه‌های یک سال تحصیل و زندگی در کانادا را داشته باشید؛
  • سوء پیشینه نداشته باشید؛
  • از نظر جسمی سالم باشید؛
  • به آفیسر ثابت کنید که پس از اتمام تحصیل به کشور خود برمی‌گردید.

برای فرزندان بین ۶ تا ۱۸ سال خود می‌توانید از مدارس کانادایی پذیرش تحصیلی و سپس از اداره مهاجرت کانادا برای آن‌ها ویزای دانش آموزی کانادا بگیرید. شما هم می‌توانید به عنوان همراه فرزند خود ویزای توریستی همراه بگیرید و پس از ورود به کانادا تحت شرایطی ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی یا ویزای کاری تغییر دهید.

یک شرکت معتبر در کانادا منتظر شماست؟ اگر پاسخ به این سوال مثبت باشد، مهاجرت به کانادا با جاب آفر از طریق اخذ ویزای کاری کانادا برای شما بهترین انتخاب خواهد بود و پس از ورود به کانادا می‌توانید اقامت کانادا از طریق جاب آفر را به دست آورید. برای این روش پیشنهاد شغلی شما باید معتبر باشد.

اینکه آیا این روش امکان اخذ اقامت دائم را به شما بدهد یا خیر بستگی به سطح شغل پیشنهاد شده به شما خواهد داشت. در بیشتر برنامه های مهاجرتی کانادا از طریق جاب آفر، باید سطح شغلی شما در مشاغل فنی و تخصصی باشد. (NOC TEER 0, 1, 2, 3) (برای مشاهده لیست این مشاغل به صفحه طبقه بندی ملی مشاغل کانادا مراجعه کنید) 

پس از اخذ جاب آفر و ویزای کار و مهاجرت موقت به کانادا، از طریق استان‌ها یا یکی از برنامه‌های فدرال (تجربه کانادایی یا پایلوت) امکان اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار را خواهید داشت.

برنامه فدرال اسکیل ورکر کانادا یا نیروی کار ماهر فدرال کانادا یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس انتری است و برای جذب افراد خارجی ماهر و متخصصی طراحی شده که حداقل شرایط زیر را داشته باشند:

  • سابقه کار به مدت حداقل یک سال (۱۵۶۰) که طی ۱۲ ماه به دست آمده باشد.
  • سابقه کار در مشاغلی باشد که در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا جزو ناک شغلی با TEER 0, 1, 2, 3  قرار بگیرد. 
  • داشتن آیلتس جنرال با نمره حداقل ۶ در هر ۴ مهارت زبانی یا معادل آن 
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم

هر چند موارد بالا مینیمم‌های لازم برای واجد شرایط شدن برنامه است ولی موضوع به همین سادگی نیست. این برنامه بر اساس سیستم امتیاز بندی است. با توجه به شرایط اخیر اکسپرس انتری که در آن پذیرفته شدگان امتیازی بین ۵۳۳ تا ۵۵۷ داشتند، اگر از بیرون از کانادا اقدام می‌کنید برای موفقیت در برنامه اسکیل ورکر فدرال و کسب امتیاز ذکر شده لازم است حتما ترکیب این شرایط را داشته باشید:

  • کمتر از ۳۵ سال داشته باشید؛
  • حداقل مدرک فوق لیسانس داشته باشید؛
  • حداقل ۵ سال سابقه کار داشته باشید؛
  • نمره آیلتس جنرال ۷ و بالاتر در همه مهارت‌ها داشته باشید.

اگر یکی از شرایط بالا را ندارید، متاسفانه شانس شما برای موفقیت در این برنامه زیاد نیست و فکر کردن به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر تقریبا غیرممکن می‌شود.

اگر در مشاغل فنی و حرفه‌ای مورد نیاز کانادا مهارت و سابقه کار دارید، می‌توانید از طریق برنامه اسکیل ترید برای مهاجرت کانادا اقدام کنید. برنامه اسکیل ترید یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس انتری است که مبتنی بر سیستم امتیاز بندی بوده و امتیاز متقاضیان بر اساس فاکتورهایی مانند سابقه کار، میزان تحصیلات، مهارت زبان و سن و دیگر فاکتورها محاسبه می‌شود. 

برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه‌ای لازم است حداقل شرایط زیر را داشته باشید:

  • طی ۵ سال گذشته حداقل ۲ سال آن را به صورت تمام وقت یا پاره وقت ( در مجموع ۳۱۲۰ ساعت) در مشاغل فنی و حرفه‌ای مورد نیاز کانادا کار کرده باشید. 
  • وظایف شما در حرفه‌ای که کار کرده‌اید باید طبق شرح وظایف در ناک‌های شغلی کانادا باشد. 
  • از یکی از کارفرمایان کانادایی پیشنهاد شغلی (جاب آفر) معتبر به مدت حداقل یک سال داشته باشید یا از مسئولان مربوطه در استان یا دولت فدرال کانادا گواهی احراز صلاحیت دریافت کنید. 
  • این برنامه مدرک تحصیلی خاصی نیاز ندارد اما برای افزایش امتیاز خود می‌توانید مدرک تحصیلی خود را از طریق یکی از سازمان‌های ارزیابی مدارک در کانادا (ECA) معادل سازی کنید.
  • نمره زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB ۵ در مهارت‌های اسپیکینگ و لیسینینگ و نمره CLB ۴ در مهارت‌های رایتینگ و ریدینگ داشته باشید.
  • این برنامه محدودیت سنی ندارد ولی هر چقدر سن شما بیشتر باشد، امتیاز کمتری دریافت خواهید کرد.
  • توانایی مالی کافی برای تامین هزینه‌های خود و خانواده‌تان در کانادا را داشته باشید. در صورتی که در زمان اقدام برای این برنامه در کانادا مشغول به کار قانونی باشید یا از کارفرمایی کانادایی جاب آفر معتبر داشته باشید نیاز به ارائه تمکن مالی نیست.
  • سوء پیشینه نداشته باشید و از لحاظ جسمی هم سالم باشید.

همان طور که از نام این برنامه‌های مهاجرتی مشخص است موضوع مهم در این جا داشتن سرمایه کافی برای راه اندازی یا خرید یک کسب و کار در کاناداست. اما چقدر سرمایه؟

پاسخ به این سوال متغیر است. بسته به نوع برنامه سرمایه گذاری، نوع صنعت کسب و کار، کوچکی و بزرگی کسب و کار و مکان کسب و کار مبلغ سرمایه گذاری متفاوت است که حداقل آن بین ۱۰۰ هزار دلار تا ۵۰۰ هزار دلار کانادا است. 

برنامه‌های سرمایه گذاری کانادا که در زیرگروه سرمایه گذاری فدرال قرار دارند شامل: 

با اقدام از طریق هر یک از این برنامه‌های سرمایه گذاری کانادا می‌توانید کسب و کاری را در این کشور راه اندازی یا خریداری کنید و یا شعبه‌ای از شرکت خود را در آنجا ثبت کنید. شرط اصلی برای این کار داشتن سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد کسب و کار و همچنین داشتن سرمایه کافی است. البته هر یک از این برنامه‌ها شرایطی دیگری هم لازم دارند که در صفحه مربوط به هر برنامه جزییات آن اشاره شده است.

از طریق برنامه‌های سرمایه گذاری که در بالا به آنها اشاره شد، ابتدا می‌توانید ویزای کار بگیرید و پس از ورود به کانادا و کسب حداقل یک سال تجربه کاری از طریق برنامه تجربه کانادایی که زیرگروه سیستم اکسپرس انتری است و یا از طریق برنامه‌های مهاجرتی استان‌ها (PNP)، برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید.

هر کدام از استان‌های کانادا از طریق برنامه‌های کارآفرینی خود این امکان را برای شما فراهم می‌‌کنند که کسب و کاری جدید را در استان مورد نظر راه اندازی کرده یا کسب و کاری از پیش موجود را خریداری و آن را گسترش دهید که نتیجه آن در نهایت اخذ اقامت کانادا از طریق کارآفرینی برای خود و همسر و فرزندانتان است.

برنامه کارآفرینی هر استان شرایط مورد نیاز مخصوص به خود دارد که با استان‌های دیگر کانادا متفاوت است. اما وجه مشترک همه آنها داشتن سابقه مالکیت کسب و کار و یا داشتن سابقه مدیریت ارشد کسب و کار است. از دیگر شرایط لازم برای برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا داشتن دارایی خالص و همچنین ارائه مبلغی برای سرمایه گذاری در کسب و کار مورد نظر است که حداقل مبلغ آن ۱۰۰ هزار دلار کانادا است.

اکثر برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا مبتنی بر سیستم امتیازبندی هستند که برای واجد شرایط بودن برنامه و انتخاب از میان دیگر متقاضیان لازم است حداقل امتیاز مورد نیاز هر برنامه را کسب کنید. برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا اکثرا دو مرحله‌ اصلی دارند، یعنی ابتدا باید ویزای کار موقت بگیرید و وارد کانادا شوید، سپس در استان مورد نظر کسب و کار خود را راه اندازی کرده، نامینیشن استانی بگیرید و در نهایت برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

در صفحه ویزای کارآفرینی کانادا برنامه‌های کارآفرینی هر استان و شرایط آنها معرفی شده است. برای کسب اطلاعات جزیی‌تر می‎‌توانید به صفحه کارآفرینی هر استان کانادا هم مراجعه کنید:

برای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا لازم است هم خود شما و هم کسب و کاری که قرار است در کانادا آن را راه اندازی کنید، شرایط لازم را داشته باشید.

شرایط لازم برای متقاضیان: 

  • حداقل نمره آیلتس جنرال ۵ داشته باشید؛
  • از سازمان‌های حامی و مورد تایید کانادا نامه ساپورت بگیرید؛
  • حداقل یک سال در دانشگاه تحصیل کرده باشید؛
  • سوء پیشینه نداشته باشید و از نظر جسمی هم سالم باشید؛
  • توانایی مالی کافی برای مخارج زندگی خود و خانواده‌تان به مدت حداقل ۶ ماه در کانادا را داشته باشید.  

شرایط لازم برای کسب و کار:

  • نوآورانه و مبتنی بر تکنولوژی باشد؛
  • در مقیاس جهانی قابل رقابت بوده و تولید محصول آن با پتانسیل رشد بالا باشد؛
  • برای کانادایی‌ها ایجاد شغل کند.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار در برنامه ویزای استارت آپ کانادا از سوی سازمان‌های حامی تامین می‌شود. البته این بدین معنا نیست که هر سازمانی به راحتی طرح شما را پذیرفته و حاضر به سرمایه گذاری در آن می‌شوند. 

در این برنامه محدودیت سنی وجود ندارد و شما با هر سوابق تحصیل و تجربه کاری می‌توانید در آن شرکت کنید اما لازمه آن این است که شرایطی را که در بالا به آنها اشاره شد، داشته باشید. برای برنامه استارتاپ کانادا همچنین می‌توانید به صورت تیمی و متشکل از حداکثر ۵ نفر اقدام کنید به صورتی که یک طرح تجاری واحد را ارائه دهید. با دریافت اقامت دائم کانادا از طریق استارت آپ می‌توانید همسر و فرزندان وابسته خود را هم به کانادا ببرید و برای آنها اقامت دائم بگیرید. 

نکته مهم در مورد برنامه ویزای استارت آپ کانادا این است که ظرفیت پذیرش آن محدود است و در سال ۲۰۲۱ فقط در حدود ۱۵۰ استارتاپ پذیرفته شد.

برای مهاجرت خود اشتغالی به کانادا باید هنرمند یا ورزشکاری باشید که:

  •  حداقل ۲ سال در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی به صورت خود اشتغال کار کرده باشید ؛ یا
  • حداقل ۲ سال سابقه شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در سطح جهانی را داشته باشید؛ و یا 
  • سابقه کار شما ترکیبی از این دو باشد؛
  •  مایل باشید و بتوانید سهم قابل توجهی در حیات فرهنگی و ورزشی کانادا داشته باشید؛
  • مایل باشید و بتوانید در کانادا همچنان خود اشتغال بمانید؛
  • توانایی مالی کافی برای راه اندازی کسب و کار در کانادا را داشته باشید؛
  • توانایی مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده‌تان را در کانادا داشته باشید؛
  • سوء پیشینه نداشته باشید و از نظر جسمی هم سالم باشید؛

برنامه خود اشتغالی فدرال کانادا بر اساس سیستم امتیاز بندی است و امتیاز شما بر اساس ۵ فاکتور سابقه کار، میزان تحصیلات، سن، توانایی زبان انگلیسی یا فرانسه، و انطباق پذیری محاسبه می‌شود. حداکثر امتیازات این برنامه ۱۰۰ است که برای واجد شرایط بودن باید حداقل ۳۵ امتیاز کسب کنید. 

با موفقیت در این برنامه می‌توانید مستقیما اقامت دائم کانادا از طریق خود اشتغالی را برای خود و خانواده همراه خود به دست آورید.

اخذ ویزای توریستی کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور و گرفتن اقامت دائم کانادا است. البته این نوع ویزا به خودی خود باعث اخذ اقامت دائم کانادا نمی‎شود بلکه پس از ورود به خاک کانادا یا باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید و یا از کارفرمایی کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کرده و ویزای کار بگیرید و پس از آن با طی مراحلی و کسب شرایط لازم برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

 دقت داشته باشید که برای انجام این پروسه باید قبل از ورود به کانادا شرایط خود را ارزیابی کرده و مسیرهای مهاجرتی مورد نظر را بررسی کرده باشید تا از هر گونه خسارت زمانی و مالی جلوگیری کنید. 

ویزای توریستی کانادا با اهداف بازدید از اقوام و دوستان، سیاحت و یا بررسی موقعیت‌های تجاری صادر می‌شود و از نوع یک بار ورود (سینگل) یا چند بار ورود (مولتیپل ۵ ساله) است. 

برای اقدام جهت ویزای توریستی کانادا داشتن شرایط زیر مهم است:

  • سابقه سفر به کشورهای حوزه شینگن یا دیگر کشورهای اروپایی، آسیایی یا استرالیا
  • توانایی مالی کافی برای طول مدت حضور در کانادا
  • وابستگی کاری، خانوادگی و مالی به کشور خود

داشتن سابقه سفر به کشورهای حوزه شینگن الزامی نیست ولی در صدور ویزای توریستی کانادا تاثیرگذار است.

در صورت داشتن فرزند یا دیگر اقوام درجه یک در کانادا، با ارائه مدارک کافی و درست امکان دریافت ویزای توریستی برای شما محتمل‌تر است.

اگر همسر یا فرزند یا نوه شما شهروند یا مقیم دائم کانادا است و بالای ۱۸ سال سن دارد، می‌تواند از طریق ویزای اسپانسرشیپ کانادا برای شما درخواست اقامت دائم داده و شرایط مهاجرت شما به این کشور را فراهم کند.

فرد اسپانسر کننده که می‌تواند همسر، فرزند یا نوه شما باشد، باید با امضای قراردادی تعهد نماید که هزینه‌های خوراک، پوشاک، و مسکن شما را به عنوان فرد اسپانسر شده برای مدت زمان مشخصی پرداخت نماید.

🎥 ویدیو: فرزندان شما تا چه سنی در پرونده مهاجرت کانادای شما قرار می‌گیرند؟

 اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ 

در صورتی که فرزند یا نوه‌تان قصد دارد برای شما درخواست ویزای اسپانسرشیپ دهد لازم است هم ایشان به عنوان اسپانسر کننده و هم خود شما به عنوان اسپانسر شونده شرایط زیر را داشته باشید:

شرایط مورد نیاز اسپانسر کننده

  • فرزند یا نوه فرد اسپانسر شونده باشد؛
  • شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد؛
  • بالای ۱۸ سال داشته باشد؛
  • به صورت کتبی تعهد دهد که به مدت ۲۰ سال ساپورت مالی والدین خود را به عهده خواهد گرفت. 
  • حداقل میزان درآمدش به اندازه  LICO +۳۰% درصد آن باشد. لایکو (LICO) به معنای حداقل میزان درآمد فرد پس از کسر مالیات است که میزان آن در سه سال آخر قبل از درخواست اسپانسرشیپ محاسبه می‌شود. میزان مبلغ لایکو هر ساله از سوی دولت کانادا به نسبت تعداد افراد خانواده اعلام می‌شود. 
  • به دولت کانادا بدهی نداشته باشد.

شرایط مورد نیاز اسپانسر شونده

  • پدر، مادر و یا پدربزرگ، مادر بزرگ اسپانسر کننده باشید.
  • برای ورود به کشور کانادا ممنوعیت نداشته باشید.
  • بیمه درمانی یک ساله از کانادا خریداری کرده باشید.
  • از لحاظ جسمی سالم باشید و آزمایشات پزشکی کانادا را انجام داده باشید.

اسپانسرشیپ همسر

اگر همسرتان شهروند و مقیم دائم کانادا است (چه شما در کانادا باشید و چه نباشید) از طریق ویزای اسپانسرشیپ کانادا می‌تواند برایتان درخواست اقامت دائم کانادا دهد. برای این منظور هم همسرتان به عنوان اسپانسر کننده و هم شما به عنوان اسپانسر شونده باید شرایط زیر را داشته باشید.

شرایط مورد نیاز اسپانسر کننده

  • ۱۸ سال به بالا باشد.
  • به صورت کتبی تعهد دهد که به مدت سه سال ساپورت مالی همسر خود را به عهده خواهد گرفت. 
  • سوء پیشینه نداشته باشد.
  • به دولت کانادا بدهکار نباشد.
  • در ۳ سال گذشته اسپانسر فرد دیگری نشده باشد.

شرایط مورد نیاز اسپانسر شونده

  • همسر اسپانسر کننده باشید و واقعی بودن رابطه را اثبات کنید که ازدواجتان صوری و به قصد اخذ اقامت دائم کانادا نبوده است.
  • ۱۸ سال به بالا داشته باشید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید.
  • از نظر جسمی سالم و آزمایشات پزشکی کانادا را انجام دهید.

یکی از راه‌های نسبتا آسان برای مهاجرت به کانادا، ازدواج با فرد شهروند یا مقیم دائم کانادا است. پس از ازدواج، همسرتان از طریق ویزای ازدواج کانادا اسپانسرشیپی شما را به عهده گرفته و برایتان درخواست اقامت دائم می‌دهد و شرایط مهاجرت شما به این کشور را فراهم کند. شرایط مربوط به اسپانسر کننده و اسپانسر شونده در این نوع ویزا را در بخش قبلی توضیح دادیم. اطلاعات جزیی‌تر را می‌توانید در صفحه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج مطالعه کنید.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور و گرفتن اقامت دائم آن است. منطقه آتلانتیک کانادا شامل ۴ استان است: استان پرنس ادوارد آیلند، استان نیوبرانزویک، استان نوا اسکوشیا و استان نیوفاندلند و لابرادور. این برنامه مهاجرتی دو زیر گروه دارد:

  • دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل شده از موسسات آموزشی استان‌های حوزه آتلانتیک کانادا
  • نیروی کار متخصص و نیمه متخصص

در برنامه مهاجرتی آتلانتیک به مهارت زبان و تحصیلات بالا، و سابقه کار بالا زیاد نیست و سن هم اهمیتی ندارد چون این برنامه مبتنی بر سیستم امتیازبندی نیست. در صورتی که شغلتان در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا یا به اختصار ناک شغلی کانادا جزو سطوح TEER 0, 1, 2, 3, 4 باشد، می‌توانید برای این برنامه اقدام کنید. در ادامه به بقیه شرایط مورد نیاز این برنامه اشاره می‌کنیم.

شرایط مورد نیاز برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

  • از یکی از کارفرمایان حوزه آتلانتیک پیشنهاد شغلی (جاب آفر) تمام وقت داشته باشید. (توجه داشته باشید که همه کارفرماها واجد شرایط دادن جاب آفر نیستند و باید از دولت استانی در حوزه آتلانتیک مجوز بگیرند).
  • اگر جاب آفر در سطح TEER 0, 1, 2, 3 داشته باشید، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه‌تان باید در سطح CLB 5 و اگر جاب آفر در سطح TEER 4 داشته باشید، نمره زبانتان در سطح CLB 4 باشد.
  • برای زیرگروه نیروی کار متخصص و نیمه متخصص، طی ۵ سال گذشته حداقل ۱۲ ماه آن را سابقه کار در کانادا یا بیرون از کانادا داشته باشید.
  • سطح جاب آفر باید با سطح سابقه کارتان تناسب داشته باشد.
  • برای زیرگروه فارغ التحصیلان خارجی، در یکی از موسسات آموزشی معتبر و بالاتر از سطح دبیرستان در آتلانتیک حداقل ۲ سال به صورت تمام وقت تحصیل کرده باشید. 
  • تمکن مالی ارائه دهید که میزان آن بسته به تعداد اعضای خانواده فرق می‌کند.
  • سوء پیشینه نداشته باشید و آزمایشات پزشکی مورد تایید کانادا را هم انجام دهید.

[button button_text=”مشاهده مشاغل دارای ظرفیت” button_style=”style-2″ button_rounded=”true” button_size=”small” button_align=”center” button_link=”#jobs”  margin_top=”10″]

برنامه آزمایشی یا پایلوت مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی کانادا یک برنامه کامیونیتی محور است (community-driven) است. کامیونیتی به جوامع کوچک با جمعیت اندک می‌گویند. این برنامه با هدف گسترش سود و منفعت اقتصادی در جوامع کوچک کانادا طراحی شده و به دنبال جذب نیروهای کار خارجی است که قصد کار و زندگی در یکی از این جوامع را دارند. متقاضیان پس از تایید جامعه مورد نظر، اقامت دائم خود را از اداره مهاجرت کانادا دریافت خواهند کرد.

۱۱ کامیونیتی جزو این پایلوت هستند که شامل: 

  • نورث بی، انتاریو؛ 
  • سودبری، انتاریو؛ 
  • تیمینس، انتاریو؛ 
  • سو سنت ماری، انتاریو؛
  •  ثاندربی، انتاریو؛ 
  • برندن، مانیتوبا؛
  •  آلتونا، مانیتوبا؛
  •  موس جاو، ساسکاچوان؛
  •  کلارشلم، آلبرتا؛
  •  ورنن، بریتیش کلمبیا؛ 
  • وست کوتنی، بریتیش کلمبیا. 

برای اقدام جهت این برنامه هم شما به عنوان متقاضی و هم کامیونیتی مورد نظر باید شرایط لازم را داشته باشید.

شرایط مورد نیاز متقاضیان

  • طی سه سال گذشته حداقل یک سال آن را به صورت پیوسته معادل ۱۵۶۰ ساعت کار کرده باشید یا از یکی از موسسات آموزشی بالاتر از سطح دبیرستان در جوامع مورد نظر فارغ‌التحصیل شده باشید که مدت تحصیلتان حداقل دو سال به صورت تمام وقت بوده باشد. در این صورت نیاز به سابقه کار یک ساله ندارید؛
  • حداقل مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشید که توسط یکی از مراکز ارزیابی مدارک در کانادا (ECA ) معادلسازی شده باشد؛
  • از کارفرمایان کانادایی یکی از جوامع مورد نظر پیشنهاد کاری (جاب آفر) داشته باشید؛
  • سطح زبانتان باید متناسب با سطح مهارتی شغل جاب آفر باشد که بر اساس ناک شغلی کانادا در۴ سطح مهارتی 0، A ,B یا C قرار می‌گیرند:
  • ناک شغلی 0 و A: نمره زبان در سطح CLB ۶ مورد نیاز است.
  • ناک شغلی B: نمره زبان در سطح CLB ۵ مورد نیاز است.
  • ناک شغلی C : نمره زبان در سطح CLB ۴ مورد نیاز است.
  • از یکی از جوامع مورد نظر توصیه نامه گرفته باشید؛
  • تمکن مالی کافی برای اسکان و تامین هزینه زندگی خود و خانواده همراهتان در کامیونیتی مورد نظر را داشته باشید؛
  • قصد زندگی در کامیونیتی مورد نظر را داشته باشید.

شرایط مورد نیاز کامیونیتی

  • جمعیت آن ۵۰ هزار نفر یا کمتر باشد و حداقل در فاصله ۷۵ کیلومتری از مرکز منطقه شهری سنوس باشد یا جمعیت آن تا ۲۰۰ هزار نفر باشد و فاصله آن از شهرهای بزرگ دور باشد؛
  • در مناطق آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، مناطق شمال غربی، انتاریو، ساسکاچوان، نوناووت و یوکان واقع شده باشد؛
  • فرصت‌های شغلی داشته باشد؛
  • طرح توسعه اقتصادی داشته باشد؛
  • ظرفیت کافی برای اسکان مهاجران جدید را داشته باشد.

دادن امتیازهای اضافی به فرانسوی زبان‌ها در سیستم اکسپرس انتری و ساده‌تر کردن شرط زبان در روش IMP برای فرانسوی زبان‌ها از جمله کارهایی است که شرایط را برای مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه، راحت‌تر کرده است.

تلاش دولت کانادا برای جذب فرانسوی زبان‌ها به کانادا از سال ۲۰۱۶ با برنامه‌های متنوع برای مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه، بیشتر به چشم می‌آید و هدف از این کار، افزایش تعداد فرانسوی زبان‌های خارج از کبک است تا تناسبی نسبت به جمعیت انگلیسی زبان ایجاد شود و کانادا، کشوری دو زبانه باقی بماند.

اگر فرانسوی زبان هستید و یا اگر زبان فرانسه، زبان مادری‌تان نیست ولی سطح مهارتی خوبی در آن دارید از چند طریق می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید:

  • ویزای کار از طریق جاب آفر
  • نیروی کار ماهر کبک
  • اکسپرس انتری فدرال
  • برنامه‌‌های استانی

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

تجربه کانادایی (CEC) یکی از سه برنامه اصلی سیستم اکسپرس انتری است. در صورتی که سابقه کار در کانادا را دارید از طریق برنامه تجربه کانادایی می‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. این برنامه بر اساس سیستم امتیازبندی است و حداکثر امتیاز آن ۱۲۰۰ است. متقاضیانی که در هر نوبت قرعه کشی این برنامه امتیاز بالاتری داشته باشند، دعوتنامه دریافت خواهند کرد. 

شرایط مورد نیاز برنامه تجربه کانادایی

  • حداقل به مدت ۱۲ ماه سابقه کار در کانادا داشته باشید که معادل ۱,۵۶۰ است. این میزان ساعت کاری باید طی ۱۲ ماه به دست آمده باشد؛
  • سابقه کاری را باید حداکثر ۳ سال قبل از ارائه درخواست کسب کرده باشید؛
  • شغل شما باید در لیست مشاغل NOC کانادا جزو سطوح شغلی  با TEER 0, 1, 2, 3 باشد؛
  • سطح زبان شما باید متناسب با شغلتان باشد:
  • ناک شغلی با TEER 0, 1: نمره زبان در سطح CLB ۷ مورد نیاز است.
  • ناک شغلی با TEER 2, 3: نمره زبان در سطح CLB ۵ مورد نیاز است.
  • برای این برنامه حداقل مدرک تحصیلی مشخص نشده است اما برای کسب امتیاز مورد نیاز بهتر است مدرک تحصیلی ارائه دهید.

اگر در استان کبک سابقه تحصیل یا کار دارید، از طریق برنامه تجربه کبکی می‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. 

برای اطلاع از شرایط این برنامه می‌توانید صفحه مهاجرت به کانادا از روش PEQ را مطالعه کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا

در پروسه مهاجرت به کانادا احتمالا یکی از سوال‌های بسیار مهمی که ذهنتان را درگیر می‌کند این است که مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا چقدر هزینه دارد؟ 

برای هر نوع ویزایی که برای مهاجرت به کانادا درخواست می‌دهید، اداره مهاجرت کانادا هزینه‌ای را بابت بررسی  اپلیکیشن آن دریافت می‌کند که به آن Application Processing Fee می‌گویند. 

در ادامه مقاله، هزینه بررسی درخواست برای پرونده‌های اقامت موقت کانادا، اقامت دائم کانادا، و دیگر پرونده‌های مهاجرتی آورده شده است. در صفحه هزینه مهاجرت به کانادا علاوه بر هزینه‌های بررسی پرونده، دیگر هزینه‎‌های لازم برای مهاجرت  و اخذ اقامت دائم کانادا را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

🎥 ویدیو: با چقدر پول می‌توان مهاجرت کرد؟
🎥 ویدیو: ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

هزینه بررسی پرونده‌های اقامت موقت کانادا

نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
استادی پرمیت به ازای هر نفر۱۵۰ دلار
هزینه بازیابی یا رستوریشن وضعیت دانشجویی۳۵۰ دلار
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
ویزیتور ویزا (شامل سوپر ویزا) به ازای هر نفر۱۰۰ دلار
ویزیتور ویزا به ازای هر خانواده ( هر خانواده شامل ۵ نفر یا بیشتر که به طور همزمان اپلای می‌کنند)۵۰۰ دلار
تمدید مدت اقامت به عنوان ویزیتور به ازای هر نفر۱۰۰ دلار
بازیابی وضعیت به عنوان ویزیتور (Restoration)۲۰۰ دلار
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
ورک پرمیت ( شامل تمدید) به ازای هر نفر۱۵۵ دلار
ورک پرمیت (شامل تمدید) به ازای هر گروه (شامل ۳ نفر یا تعداد بیشتری هنرمند نمایشی که به طور همزمان اپلای می‌کنند)۴۶۵ دلار
دارنده اپن ورک پرمیت (Open Work Permit Holder)۱۰۰ دلار
بازیابی وضعیت به عنوان ورکر (Restore Your Status as a Worker)۳۵۵ دلار
نوع درخواست هزینه به دلار کانادا
اجازه الکترونیکی سفر (آتوریزیشن) ۷ دلار
نوع درخواست هزینه به دلار کانادا
پرمیت اقامت موقت به ازای هر نفر ۲۰۰ دلار

هزینه انجام انگشت نگاری Biometrics

نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
بایومتریک به ازای هر نفر۸۵ دلار
بایومتریک به ازای هر خانواده (تعداد ۲ نفر یا بیشتر)۱۷۰ دلار
بایومتریک به ازای هر گروه (۳ نفر یا تعداد بیشتری هنرمند نمایشی)۲۵۵ دلار

هزینه بررسی پرونده‌های اقامت دائم کانادا

گروه مهاجرت تجاری شامل این دسته‌ها می‌شود:

  • مهاجرت تجاری کبک
  • خوداشتغالی
  • ویزای استارت آپ
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
بررسی پرونده متقاضی با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۲,۱۴۰ دلار
بررسی پرونده متقاضی بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۶۲۵ دلار
بررسی پرونده همسر یا نامزد با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۳۶۵ دلار
بررسی پرونده همسر یا نامزد بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۸۵۰ دلار
بررسی پرونده هر فرزند وابسته۲۳۰ دلار
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
بررسی پرونده متقاضی با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۰۸۵ دلار
بررسی پرونده متقاضی بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۵۷۰ دلار
بررسی پرونده همسر یا نامزد با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۰۸۵ دلار
بررسی پرونده همسر یا نامزد بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۵۷۰ دلار
بررسی پرونده هر فرزند وابسته۱۵۵ دلار

گروه مهاجرت اقتصادی شامل این دسته‌ها می‌شود:

  • پایلوت کشاورزی-غذایی Agri-Food Pilot
  • پایلوت مهاجرتی آتلانتیک Atlantic Immigration Pilot
  • برنامه مهاجرتی آتلانتیک Atlantic Immigration Program
  • دسته تجربه کانادایی Canadian Experience Class
  • فدرال اسکیل ورکر Federal Skilled Workers
  • فدرال اسکیل ترید Federal Skilled Trades
  • انتخاب استانی Provincial Nominee
  • پایلوت مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی Rural and Northern Immigration Pilot
  • اسکیل ورکر انتخابی کبک Quebec-Selected Skilled Workers
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
بررسی پرونده متقاضی با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۳۶۵ دلار
بررسی پرونده متقاضی بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۸۵۰ دلار
بررسی پرونده همسر یا نامزد با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۳۶۵ دلار
بررسی پرونده همسر یا نامزد بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۸۵۰ دلار
بررسی پرونده هر فرزند وابسته۲۳۰ دلار
نوع درخواست هزینه به دلار کانادا
کارت اقامت دائم ۵۰ دلار
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
تراول داکیومنت اقامت دائم۵۰ دلار
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
بررسی پرونده متقاضی با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۸۵۰ دلار
بررسی پرونده متقاضی بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۳۳۵ دلار
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
حق اقامت دائم کانادا۵۱۵ دلار

هزینه بررسی پرونده‌های اسپانسرشیپ خانواده

نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
بررسی پرونده اسپانسرشیپ همسر یا نامزد متقاضی با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۰۸۰ دلار
بررسی پرونده اسپانسرشیپ هر فرزند وابسته متقاضی۱۵۰ دلار
بررسی پرونده اسپانسرشیپ هر فرزند وابسته که همزمان در پرونده همسر یا نامزد متقاضی وارد شده باشد.۱۵۵ دلار
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
بررسی پرونده اسپانسرشیپ پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۰۸۰ دلار
اسپانسر پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۵۶۵ دلار
بررسی پرونده همسر پدر یا مادر / پدربزرگ یا مادربزرگ با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۰۸۵ دلار
بررسی پرونده همسر پدر یا مادر / پدربزرگ یا مادربزرگ بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۵۷۰ دلار
بررسی پرونده فرزند وابسته پدر یا مادر / پدربزرگ یا مادربزرگ۱۵۵ دلار
نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
اسپانسر خویشاوند ۲۲ ساله یا بزرگتر با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۰۸۰ دلار
اسپانسر خویشاوند ۲۲ ساله یا بزرگتر بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۵۶۵ دلار
اسپانسر فرزندخوانده وابسته یا خویشاوند یتیم۱۵۰ دلار
اسپانسر فرزندخوانده وابسته یا خویشاوند یتیم که همزمان در پرونده عضو خانواده وارد شده است.۱۵۵ دلار
اسپانسر خویشاوند زیر ۲۲ سال که فرزند وابسته نباشد و با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۶۶۵ دلار
اسپانسر خویشاوند زیر ۲۲ سال که فرزند وابسته نباشد و بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱۵۰ دلار
بررسی پرونده همسر یا نامزد خویشاوند با در نظر گرفتن حق اقامت دائم۱,۰۸۵ دلار
بررسی پرونده همسر یا نامزد خویشاوند بدون در نظر گرفتن حق اقامت دائم۵۷۰ دلار

هزینه بررسی درخواست‌های شهروندی

نوع درخواستهزینه به دلار کانادا
درخواست شهروندی برای فرد بزرگسال ۱۸ سال و بالاتر با در نظر گرفتن هزینه حق شهروندی۶۳۰ دلار
هزینه حق شهروندی برای فرد بزرگسال بدون تابعیت ۱۸ سال و بالاتر که از پدر و مادری کانادایی متولد شده باشد۱۰۰ دلار
درخواست شهروندی برای افراد ماینر (زیر ۱۸ سال)۱۰۰ دلار

مهاجرت از ایران به کانادا

درخواست مهاجرت به کانادا از ایران سال به سال بیشتر و بیشتر می‌شود. انگار که هر سال تقاضای ایرانیان برای رفتن به کانادا به شکل فزاینده‌ای در حال رشد است و ایرانیان هم جزء اقشار موفق کشور کانادا هستند. در جدول زیر تعداد ایرانیانی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند را لیست کرده‌ایم.

تعداد مهاجران ایرانی که با اقامت دائم وارد کانادا شدند (به تفکیک هر برنامه مهاجرتی)
۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳

توجه داشته باشید که این آمار، تعداد کارت‌های اقامت دائم صادر شده را نشان می‌دهد. بنابراین، تعداد کل مهاجران ایرانی که با ویزاهای اقامت موقت مثل ویزای تحصیلی، به کانادا مهاجرت کرده‌اند بسیار بیشتر است.

روش‌های مهاجرتی۲۰۱۵۲۰۱۶۲۰۱۷۲۰۱۸۲۰۱۹۲۰۲۰۲۰۲۱۲۰۲۲۲۰۲۳
پایلوت آتلانتیک۰۰۰۴۵۴۵۵۵۸۵۲۵
تجربه کانادایی۱۰۵۷۰۱۱۵۴۵۵۳۳۵۴۲۵۱,۸۳۰۴۵۰۸۰۵
پرستاران خانگی۱۰۰۰
پایلوت مناطق روستایی۰۰۰۰۰۰۰۱۰۱۵
مشاغل فنی (اسکیل ترید)۱۰۵۱۰۲۵۱۵
مشاغل حرفه‌ای (اسکیل ورکر)۷,۱۶۵۲,۷۱۵۹۸۵۱,۲۵۵۱,۳۴۰۷۰۰۷۷۵۱٬۷۲۰۷۲۰

 برنامه نیروی کار

۷,۲۸۰۲,۷۹۰۱,۱۱۵۱,۷۲۵۱,۷۳۰۱,۱۷۰۲,۶۶۰۲٬۳۰۰۱٬۵۹۵
کارآفرینی۵۰۱۵۲۵۱۰۱۵۱۰۲۰۱۵۰
سرمایه گذاری۱,۳۹۵۷۳۵۸۸۵۵۲۵۴۵۰۱۸۵۵۰۵۴۴۵۳۷۰
خود اشتغالی۶۵۱۲۵۱۱۵۷۰۷۰۲۰۱۰۲۵۵۵
استارتاپ۰۱۰۱۵۶۰۳۰۸۰۷۰۲۶۰

 برنامه تجاری

۱,۵۱۰۸۹۰۱,۰۳۰۶۲۵۵۹۰۲۴۵۶۱۵۵۶۰۶۸۵
برنامه کاندید استانی۷۰۵۵۶۰۵۶۰۹۵۵۹۹۰۹۲۰۱,۱۶۰۱٬۵۲۵۱٬۵۰۵

برنامه کاندید استانی

۷۰۵۵۶۰۵۶۰۹۵۵۹۹۰۹۲۰۱,۱۶۰۱٬۵۲۵۱٬۵۰۵
برنامه اقامت موقت به اقامت دائم۵۴۰۱۰۰۰۷۶۵

مجموع کلاس اقتصادی

۹,۴۹۵۴,۲۴۰۲,۷۰۰۳,۳۰۵۳,۳۱۰۲,۳۳۵۴,۹۸۰۵٬۳۸۵۴٬۵۵۵
اسپانسرشیپ فرزند۳۰۴۰۳۰۴۰۳۵۲۵۲۵۴۵۲۵
اسپانسرشیپ بستگان۱۰۱۵۱۰۱۰۵
اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ۶۸۰۷۶۵۷۶۵۶۰۰۱,۰۰۰۳۶۰۸۵۰۱٬۲۹۰۱٬۲۶۵
اسپانسرشیپ همسر۷۳۵۹۰۰۷۹۰۹۰۵۹۱۰۵۰۰۹۳۵۱۰۰۰۸۰۵
اسپانسرشیپ اعضای خانواده۱,۴۴۵۱,۷۱۵۱,۵۹۰۱,۵۵۵۱,۹۵۵۸۹۰۱,۸۲۰۲٬۳۴۰۲۱۰۰

مجموع کلاس خانوادگی

۱,۴۴۵۱,۷۱۵۱,۵۹۰۱,۵۵۵۱,۹۵۵۸۹۰۱,۸۲۰۲٬۳۴۰۲۱۰۰
پناهندگی از طریق Blended Sponsorship Refugee۱۵۷۰۲۵۵۰۰۰۰
پناهندگی از طریق حمایت دولت۳۷۵۱۵۰۱۴۰۱۸۰۲۰۵۷۰۵۵۱۱۵۸۵
پناهندگی از طریق Privately Sponsored Refugee۳۰۳۰۲۵۹۵۱۸۰۱۱۰۱۳۰۵۲۵۳۸۵

پناهندگی

۴۲۰۲۵۰۱۶۵۳۰۰۳۹۰۱۸۰۱۸۵۶۴۰۴۷۰

افراد محافظت شده در کانادا

۲۴۰۲۵۰۲۵۰۳۱۵۳۷۰۳۷۰۴,۱۷۵۲٬۶۴۵۱٬۶۷۰

مجموع پناهندگان و افراد محافظت شده

۶۶۵۵۰۰۴۱۵۶۱۵۷۶۰۵۵۵۴,۳۶۰۳٬۲۸۵۲٬۱۴۰

مجموع سایر روش های مهاجرتی

۳۵۲۵۲۵۳۵۲۵۳۰۱۲۵۹۵۸۰
مجموع مهاجران ایرانی۱۱,۶۴۰۶,۴۷۵۴,۷۳۰۵,۵۱۰۶,۰۵۵۳,۸۱۰۱۱,۲۸۵۱۱٬۱۰۵۸٬۸۷۰

نحوه مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا و اینکه بدانید چگونه اقامت دائم کانادا را بگیرید، لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

۱. با توجه به شرایط خود بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کنید.

۲- مدارک لازم مربوط به آن برنامه مهاجرتی را آماده و ترجمه کنید. 

۳. وارد سایت اداره مهاجرت کانادا شوید و برنامه مهاجرتی مورد نظر خود را انتخاب کرده و اکانت آنلاین بسازید.

۴. به سوالات اپلیکیشن پاسخ دهید و فرم‌ها و مدارک مورد نیاز را آپلود کنید.

۵. هزینه اپلیکیشن را پرداخت کنید. 

۶. در صورتی که طی ده سال گذشته انگشت نگاری نکرده‌اید، از یکی از مراکز VAC کانادا در کشورهای همسایه ایران وقت بگیرید و انگشت نگاری کانادا را انجام دهید.

۷. پورتال خود را به طور مرتب چک کنید و در صورتی که اداره مهاجرت کانادا مدارک بیشتری نیاز داشت، آنها را در اکانت خود آپلود کنید.

۸. تبریک می‌گوییم، شما پاس ریکوئست شدید! در این مرحله پاسپورت خود را برای درج لیبل ویزا به سفارت کانادا ارسال و پیکاپ ویزای کانادا را انجام دهید. 

۹. پس از ورود به کانادا با توجه به برنامه مهاجرتی انتخابی خود، شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا را کسب کنید و سپس از طریق یکی از روش‌های استانی یا فدرال برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید.

یکی از بزرگترین دغدغه‌های همه مهاجرین کاری و تحصیلی موضوع اقامت دائم است. ما در ویزا موندیال تا سقف دو بار و تا سه سال پس از فارغ‌التحصیلی شما در کانادا برای گرفتن اقامت دائم شما تلاش خواهیم کرد. 

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

بسته به روش‌های مهاجرتی مختلف کانادا، مدارک متفاوتی برای هر برنامه مورد نیاز است. 

تعدادی از مدارک کلی و مشترک هستند و لازم است برای هر نوع روش مهاجرتی ارائه شود. این مدارک شامل: 

  • مدارک شناسایی مانند ترجمه شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی، کارت پایان خدمت (در صورت وجود)
  • ترجمه سند ازدواج (در صورت وجود)
  • ترجمه مدرک و ریز نمرات تحصیلی
  • نامه‌های شغلی 
  • سوابق بیمه (در صورت لزوم)
  • گواهی عدم سوء پیشینه

تعدادی از مدارک هم مخصوص به هر روش مهاجرتی هستند:

برای مثال، در ویز‌اهای کوتاه مدت مانند ویزای تحصیلی، مدارک شما باید شامل نامه پذیرش دانشگاه، پیشنهادات شغلی احتمالی‌تان و مدارکی دال بر وابستگی‌ به کشور مبدا باشد. در واقع این مدارک باید اثبات کند که شما بعد از اتمام تحصیلی‌تان در کانادا به کشور خود برمی‌گردید. پس به جز مدارک کلی، مدارک جزئی شما باید کمک کنند که قطعیت خروجتان از کانادا پس از فارغ‌‌التحصیلی را نشان دهند.

اما در ویزاهای بلند مدت به جز مدارک جنرال، مدارک دیگری نیاز دارید که البته لازم نیست نشان دهید که قصد ترک کانادا را دارید. برای مثال، در ویزای کارآفرینی کانادا، ویزای استارت آپ کانادا یا ویزای خوداشتغالی کانادا شما به یک طرح تجاری دقیق یا همان بیزینس پلن نیاز دارید. این طرح باید نشان دهد که بیزینسی که قصد راه‌اندازی آن را دارید، دقیقا چیست و چه تحقیقاتی برای آن انجام داده‌اید.

🎥 ویدیو: مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا چیست؟
🎥 ویدیو: مدارک جعلی در مهاجرت چه تهدیدی برای آینده ایجاد می‌کند؟

مدت زمان مهاجرت به کانادا چقدر است؟

مدت زمان جواب سفارت کانادا در هریک از برنامه‌های آن متفاوت است. در جدول زیر آخرین آپدیت اداره مهاجرت در بررسی هر یک از پرونده‌های مهاجرتی را مشاهده می‌کنید:

آخرین آپدیت: ۲۷ فوریه ۲۰۲۴

برنامه مهاجرتیمیانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها
ویزای توریستی۹۴ روز
سوپر ویزا۱۵۸ روز
ویزای تحصیلی۱۰ هفته
ویزای کاری۲۱ هفته
برنامه مهاجرتی آتلانتیک۶ ماه
فدرال اسکیل ورکر۶ ماه
تجربه کانادایی۵ ماه
فدرال اسکیل ترید
برنامه استانی۸ ماه
خوداشتغالی۵۶ ماه
سرمایه‌گذاری کبک۵۹ ماه
اسکیل ورکر کبک۱۰ ماه
ویزای استارتاپ۳۷ ماه
اسپانسرشیپ همسر (داخل کانادا)۹ ماه
اسپانسرشیپ همسر (خارج کانادا)۱۲ ماه
اسپانسرشیپ فرزند
اسپانسرشیپ والدین و پدر/مادر بزرگ‌ها۲۴ ماه

اما برای اینکه از آخرین آپدیت‌های مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها مطلع شوید، تصمیم گرفتیم به جای ماهی به شما ماهیگیری را یاد دهیم.

نحوه چک کردن مدت زمان صدور انواع ویزاهای مهاجرتی در سایت سفارت کانادا

پس از باز کردن لینک بالا، در قسمت پایین صفحه سه سوال پرسیده شده را به شکل زیر پاسخ دهید و سپس دکمه Get processing time را بزنید. سپس میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها را مشاهده خواهید کرد.

البته دقت کنید که ممکن است پرونده شما زودتر یا دیرتر از این زمان رسیدگی شود و متاسفانه هیچ گارانتی در مدت زمان جواب سفارت کانادا وجود ندارد. چیزی هم به نام ویزای فوری کانادا یا اقامت فوری کانادا اساسا وجود ندارد و مراقب باشید که طعمه گرگ‌ها نشوید!

نقش وکیل مهاجرت به کانادا چیست؟

وکلا و مشاورین خبره با شناخت دقیق از قوانین مهاجرتی و تطابق پرونده با این قوانین، اقدام به درخواست ویزا می‌کنند. هر چه شناخت وکیل و مشاور از قوانین مهاجرتی عمیق‌تر باشد، او امکان ارائه پرونده قویتری را داشته و این موضوع به اخذ نتیجه مطلوب کمک می‌کند. در واقع یک وکیل مهاجرتی خوب می‌تواند شانس ویزای شما را افزایش دهد.

وکلا و مشاورین قانونی اداره مهاجرت کانادا می‌توانند قانونا نامه‌ای را تهیه کنند و آن نامه را در دفاع از موکل خود به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. در این نامه شرایط فرد متقاضی و دلایل و اهداف انتخاب نوع ویزای او بر اساس بندهای قانونی اداره مهاجرت کانادا توضیح داده می‌شود.

هر چقدر وکیل مهاجرت با تجربه‌تر و دانش بیشتری داشته باشد، به نحو بهتری می‌تواند بندهای قانونی اداره مهاجرت را در حمایت از موکل خود به کار ببرد.

در صفحه مشاورین رسمی و مجاز جهت انجام امور مهاجرتی به کانادا و صفحه وکیل مهاجرت به کانادا در ونکوور می‌توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست آورید.

🎥 ویدیو: آیا استخدام مشاور قانونی مهاجرت الزامی است؟
🎥 ویدیو: هزینه استخدام وکیل مهاجرت کانادا چقدره؟

از کجا شروع کنم؟

هزاران متقاضی پس از تکمیل این فرم، توانستند به کانادا مهاجرت کنند. شما هم این سفر هیجان انگیز را با یک ارزیابی ساده آغاز کنید. 

مرتضی هماپور
مرتضی هماپور

محتوای این مقاله توسط مشاور قانونی مهاجرت کانادا به نگارش درآمده است.
مرتضی هماپور، مشاور قانونی مهاجرت کانادا، با بیش از ۱۰ سال سابقه، تحصیلات کانادایی در زمینه حقوق مهاجرت، دارای کد فعالیت RCIC در انجمن CICC و همچنین عضو مشاورین قانونی دولت ساسکاچوان می‌باشند.
مرتضی هماپور عضو‌ تمامی انجمن‌های بین المللی اعزام دانشجو در دنیا هستند و با سابقه سفر به اکثر مقاصد مهاجرپذیر دنیا، اجرای سبک مشاوره واقع بینانه با ارائه محتوای دقیق سطح ارائه خدمات مهاجرتی را در زبان فارسی بهبود داده‌اند. صدها مقاله، پادکست، ویدئو و سمینارهای آموزشی در زمینه مهاجرت از ایشان منتشر شده است. ایشان از نظر مخاطبین یکی از تاثیر گذاران صنعت مهاجرت هستند.

پاسخ به سوالات شما

اینکه چه روشی آسان ترین راه مهاجرت به کانادا است بستگی به شرایط فردی شما دارد. هر روش مهاجرتی مراحلی دارد و زمانبر است. اما در این میان ۴ روش جزو محبوب‌ترین و ساده ترین روش‌های مهاجرت به کانادا هستند:

  • اکسپرس انتری
  • مهاجرت تحصیلی 
  • برنامه های انتخاب استانی PNP 
  • اسپانسرشیپ

خیر، برای مهاجرت به کانادا انواعی از هزینه‌ها لازم است مانند هزینه ترجمه مدارک، هزینه بررسی اپلیکیشن ها در برنامه‌های مختلف مهاجرتی، هزینه استخدام وکیل مهاجرت در صورت تمایل به داشتن وکیل، هزینه ارزیابی مدارک در صورت لزوم و همچنین هزینه سفر به کشورهای دیگر برای انجام پروسه انگشت نگاری کانادا.

کانادا برای برنامه‌های مهاجرتی خود هم مدرک زبان انگلیسی و هم مدرک زبان فرانسه را می‌پذیرد. در زبان انگلیسی، مدرک آیلتس جنرال و سلپیپ جنرال قابل قبول است و در زبان فرانسه مدرک تف (TEF)، و مدرک ت س اف (TCF).

نمره زبان مورد نیاز هم بسته به هر برنامه مهاجرتی کانادا متفاوت است که معمولا از سطح مهارتی CLB 4 تا CLB 7 متغیر است.

بیشتر بخوانید: نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

اقامت موقت کانادا یا Temporary Resident Visa-TRV نوعی ویزا است که برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد اقامت کوتاه مدت در این کشور را دارند و نقطه مقابل ویزای اقامت دائم کانادا است. ویزای تحصیلی کانادا، ویزای کاری کانادا و ویزای توریستی کانادا از نوع ویزاهای اقامت موقت هستند. برای درخواست این نوع ویزا باید آفیسر اداره مهاجرت کانادا را قانع کنید که پس از اتمام مدت زمان مجاز اقامت موقت خود در کانادا این کشور را ترک خواهید کرد. 

در ابتدا با تولد فرزند در کانادا نمی‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید اما فرزند متولد شده شما طبق قانون دولت کانادا شهروند کانادا محسوب می‌شود. پس از این که فرزند شما به سن قانونی ۱۸ سال رسید، در آن صورت می‌تواند برای ویزای اسپانسرشیپ والدین برای شما درخواست دهد و از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

 در سال ۲۰۲۲، ۸ شغلی که در کانادا بیشتر مورد تقاضا هستند شامل موارد زیر است:
اطلاعات بیشتر درباره ناک‌های شغلی را در صفحه بازار کار کانادا جستجو کنید.

 ۱. مدیر حسابداری
کد ناک شغلی: ۰۶۰۱
میزان دستمزد: ۵۰ دلار در ساعت

۲. توسعه دهنده‌ها Developer 
کد ناک شغلی: ۲۱۷۴، ۲۱۷۵
میزان دستمزد: ۳۸.۴۶ دلار در ساعت

۳. مدیر بازاریابی
کد ناک شغلی: ۰۱۲۴
میزان دستمزد: ۴۳.۲۷ دلار در ساعت

۴. پرستار رسمی
کد ناک شغلی: ۳۰۱۲
میزان دستمزد: ۴۰ دلار در ساعت

۵. راننده
کد ناک شغلی: ۷۵۱۱، ۷۵۱۲، ۷۵۱۳، ۷۵۱۴
میزان دستمزد: ۱۹.۵۰ دلار در ساعت

۶. نماینده خدمات مشتری
کد ناک شغلی: ۶۵۵۱، ۶۵۵۲
میزان دستمزد: ۱۹ دلار در ساعت

۷. مهندس
کد ناک شغلی: ۲۱۳۱، ۲۱۳۲، ۲۱۳۳، ۲۱۳۴، ۲۱۴۱، ۲۱۴۲، ۲۱۴۳، ۲۱۴۴، ۲۱۴۵، ۲۱۴۶، ۲۱۴۷، ۲۱۴۸
میزان دستمزد: تقریبا ۴۴ دلار در ساعت

۸. حسابدار
کد ناک شغلی: ۱۱۱۱
میزان دستمزد: ۳۵.۷۵ دلار در ساعت

انگلیس و کانادا هر دو نقاط قوت و ضعف متعددی دارند که باید آن‌ها را سبک و سنگین کنید. اما به‌طور‌کلی، مهاجرت و زندگی در کانادا برای ایرانیان راحت‌تر بوده و فاکتورهای پیشرفت و ثبات نیز در این کشور بالاتر از انگلستان است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله مقایسه‌ای کانادا یا انگلیس را مطالعه کنید.

بله. برنامه‌های مهاجرتی کانادا یکی از آسان ترین و سریع ترین سیستم‌ها در دنیا می‌باشند که منجر به اقامت دائم متقاضیان می‌شوند.

خیر، اما سن یکی از فاکتورهای مهمی است که در سیستم‌های امتیاز بندی مهاجرتی تاثیر گذار است. به عنوان مثال امتیازی مشمول متقاضیان بالای ۴۷ سال نمی‌شود.

خیر، الزامی به داشتن جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا نیست. برنامه‌های مهاجرتی وجود دارند که می‌توانید بدون داشتن جاب آفر از طریق آن‌ها اقدام کنید.

استان های بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان، از آسان ترین استان های کانادا برای مهاجرت هستند.

برخی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا نیازی به مدرک تحصیلی ندارند؛ اما توجه داشته باشید که ارائه آن امتیاز و شانس شما را افزایش می‌دهند.

Permanent Resident یا همان PR کانادا شهروند یک کشور دیگری است که به او اجازه اقامت دائم در این کشور داده شده است. با این مجوز می‌توان در هر نقطه از کشور، زندگی و کار کرد. مقیمان دائم کانادا از مزایای بسیاری برخوردارند و پس از گذشت مدت زمان مشخصی می‌توانند شهروند یا سیتیزن کانادا شوند.

هنگامی که وضعیت متقاضی به مقیم دائم تغییر کند، می‌تواند در هر جایی از کانادا زندگی و کار کند. در غیر این صورت متقاضی برای اشتغال به کار باید مجوزهای مربوطه را دریافت کند. به این مجوز ورک پرمیت (Work Permit) گفته می‌شود.

خیر. اما سابقه سفر به کانادا و شناخت این کشور اثر مثبتی بر پرونده شما خواهد گذاشت.

در برخی از برنامه‌های مهاجرتی همچون سرمایه گذاری، کارآفرینی و خود اشتغالی، با توجه به شرایط هر متقاضی از آن‌ها مصاحبه به عمل می‌آید تا اهداف و کسب و کار و تطابق آن‌ها با قانون، تعیین و بررسی شوند.

بله. داشتن بستگان و خویشاوندان درجه یک و دو در کانادا امتیاز شما در برنامه‌های مهاجرتی را افزایش می‌دهد.

امکان اقدام توسط متقاضی به تنهایی وجود دارد. همچنین می‌توانید از خدمات وکیل و مشاور رسمی مهاجرت به کانادا، عضو سازمان نظارت بر مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا (ICCRC)، استفاده کنید.

بارها دیده شده که متقاضیانی که به تنهایی اقدام کرده‌اند به علت نقص در پرونده مهاجرتشان، ریجکت شده‌اند. استخدام وکیل و مشاور با وجود برنامه های مهاجرتی فراوان، قطعا یک امتیاز بزرگ به شمار می‌رود که شانس قبولی پرونده شما را می‌تواند افزایش دهد.

سوال بپرسید، وکیل مهاجرت پاسخ می‌دهد!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
60 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها