England Flag
Search
Search
Close this search box.

مشاورین رسمی و مجاز جهت انجام امور مهاجرتی به کانادا

ماه مبارزه با تخلفات مهاجرتی
مرتضی هماپور

مشاورین قانونی ویزای کانادا را بشناسیم

مشاور قانونی یا غیر قانونی ، ۲ تفاوت ملموس

در این مقاله به صورت تفصیلی به موضوع اجازه فعالیت مشاورین رسمی و غیر رسمی و وکلا، در زمینه حقوق مهاجرت کانادا می‌پردازیم.

چه افرادی به صورت قانونی اجازه انجام امور مهاجرت را دارند؟

بر اساس قوانین اداره مهاجرت کانادا، در صورتی که بابت اخذ مشاوره یا خدمات مهاجرت پولی پرداخت می‌کنید فقط سه گروه افراد زیر امکان قبول پرونده های مهاجرتی کانادا را دارند. به عبارت دقیق تر طبق قوانین کانادا فقط یکی از افراد زیر اجازه اخذ وجه بابت دادن مشاوره، و اجرای پرونده مهاجرت به کانادا را دارا هستند:

  • وکلای مجاز به فعالیت و عضو انجمن Canadian Provincial and territorial law society در کشور کانادا (وکلای کشورهای غیر از کانادا این اجازه را ندارند)
  • اعضای نوتری Notary در استان کبک کانادا که عضو Chambre des Notaire du Quebec هستند
  • مشاورین عضو شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا ICCRC – هم اکنون با عنوان College of Immigration and Citizenship Consultants (CICC)

آیا استخدام مشاور قانونی مهاجرت الزامی است؟

اگر مشاور مجوز فعالیت در زمینه امور مهاجرت را نداشته باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در این صورت، هم مشاور و هم متقاضی وارد فعالیت غیر قانونی شده‌اند. پرونده مهاجرتی متقاضی امکان ریجکت شدن را دارد و همچنین در صورت بروز خطا از سمت مشاور هیچ سازمانی امکان پوشش و جبران ضرر و زیان وارده را نخواهد داشت. همچنین به دلیل ارتکاب جرم هم توسط مشاور و هم موکل، اداره مهاجرت کانادا مراتب را به پلیس کانادا گزارش داده و پلیس می‌تواند وارد عمل شود.

جرم مشخص شده در این زمینه تا ١٠٠ هزار دلار جریمه نقدی و همچنین تا ۵ سال زندان می باشد.

آیا اصلا مهم است که مشاور رسمی باشد؟

مشاورین رسمی مهاجرت پس از گذراندن دوره های کالج یا دانشگاه و با موفقیت در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی و همچنین آزمون جامع حقوق مهاجرت Full Skill Exam انتخاب می‌شوند. آنها به صورت جدی تحت نظر هستند و سالیانه موظف به گذراندن دوره های آموزشی در راستای حفظ دانش خود می باشند. مشاورین غیر رسمی ملزم به رعایت این چهارچوب نمی‌باشند. از این رو همکاری با مشاور رسمی مهاجرت به طور قطع، اطمینان بیشتری خواهد داشت. ناگفته نماند که ممکن است مشاور غیر رسمی در زمینه هایی از حقوق مهاجرت تحقیق کرده و تسلط نسبی بدست آورده باشد، اما با این حال به دلیل عدم التزام به رعایت استاندارد، و قوانین سفت و سخت شورا، همکاری با او توصیه نمی‌شود.

بدترین مشاور مهاجرت چه فردی است؟

آیا وکلای حقوقی که این مجوز را ندارند، اجازه  فعالیت در زمینه مهاجرت کانادا را دارند؟

طبق قوانین کانادا فقط وکلایی که در کشور کانادا مجوز فعالیت دارند امکان پذیرش پرونده در قبال حق الوکاله را دارند. به طور مثال وکیلی که در کشور هند مجاز به پذیرش پرونده موکلین است امکان فعالیت در زمینه حقوق مهاجرت کانادا را نخواهد داشت.

اگر مشاور اشتباه کند، آیا سازمانی وجود دارد که خسارت متقاضی را پرداخت کند؟

مشاورین رسمی مهاجرت، وکلای کانادایی و اعضای نوتری ملزم به داشتن بیمه مسئولیت هستند. این بیمه در صورت وجود خسارت به کلاینت مبلغ خسارت را تا سقف مشخصی پرداخت می‌کند. مشاورین غیر رسمی امکان استفاده از این بیمه را ندارند.

آیا همکاری با مشاور منجر به گرفتن نتیجه تضمین شده است؟

خیر. طبق قوانین هیچ وکیل یا مشاوری اجازه دادن تضمین در خصوص نتیجه ویزا را ندارد. ممکن است بر اساس نوع توافق طرفین، مشاور تضمین عودت بخشی از وجه حق الوکاله را بدهد ولی به هیچ وجه اجازه دادن تضمین در خصوص نتیجه ویزا را ندارد. همچنین هیچ مشاوری اجازه ندارد که ادعای وجود ارتباط خاصی با اداره مهاجرت کانادا را داشته باشد.

چطور یک مشاور می‌تواند شانس گرفتن ویزا را بیشتر کند؟

مشاورین خبره با شناخت دقیق از قوانین مهاجرتی، و تطابق پرونده با این قوانین، اقدام به درخواست ویزا می‌کنند. هر چه شناخت مشاور از قوانین مهاجرتی عمیق تر باشد، او امکان ارائه پرونده قویتری را داشته و این موضوع در راستای اخذ نتیجه مطلوب، کمک می‌کند.

وکیل مهاجرت چطور می‌تواند شانس پرونده را افزایش دهد؟

چطور مطمئن شوم که یک وکیل مجوز فعالیت در کانادا را دارد یا از کجا بدانم که یک مشاور رسمی است؟

در مورد وکلا و نوترها، شما بهتر است از وکیل خود کد فعالیت در کشور کانادا را درخواست کنید یا از ایشان مجوز فعالیت در کانادا را درخواست نمایید.

در مورد مشاورین عضو شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا، شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در این لیست، از رسمی بودن مشاور مربوطه اطمینان حاصل فرمایید.

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت رسمی ثبت شده در کانادا است که در زمینه ارائه انواع خدمات ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت فعالیت دارد. در حال حاضر ۴ مشاور رسمی CICC در این شرکت مشغول به فعالیت هستند. دو مشاور از این ۴ مشاور فارسی زبان هستند. | مرتضی هماپور

سود مشاور یا آینده متقاضی؟

 
 

 

 

فریب کلاهبرداران مهاجرتی به کانادا را نخورید!

هزینه استخدام وکیل مهاجرت چقدر است؟

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال