England Flag
Search
Search
Close this search box.

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

اول کی بعدا چی | چرا این مقاله متفاوت است؟ این مقاله توسط وکیل قانونی مهاجرت نوشته شده است. در این مقاله تمامی جوانب ریجکت ویزای تحصیلی کانادا را مرور خواهید کرد و با اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا آشنا خواهید شد. همچنین، در این رابطه ویدیوهای متعددی را خواهید دید.

سوالی بدون پاسخ نمیگذاریم!
در پایان سوالات متداول که توسط مشاور قانونی مهاجرت کانادا پاسخ داده شده‌اند را بخوانید و اگر سوالی دارید بپرسید. مشاور قانونی مهاجرت پاسخ شما را خواهد داد.  پرسش سوال

فهرست مطالب

خبر خوب!

اگر در ویزای تحصیلی کانادا ریجکت شده‌اید، نگران نباشید. دنیا به آخر نرسیده است. هنوز برای شما راهکارهایی وجود دارد.

در ویزا موندیال، ۹۰ درصد پرونده‌ها بعد از گذراندن مراحل رفع ریجکتی مثل ریسابمیت و کورت، موفق به دریافت ویزا شده‌اند.

ریجکت شدید؟‌ موسیو پوآرو را استخدام کنید!

ریجکتی چیست؟‌ ریجکت ویزای کانادا یا همان رد شدن ویزای کانادا که برخی هم آن را ریفیوز ویزا می‌نامند به دلایل مختلف می‌تواند رخ دهد. 

مشاور قانونی مهاجرت کانادا در این مقاله مراحل و اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا، مخصوصا ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا را بررسی کرده است.

درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا در شرکت ویزا موندیال در سال های اخیر ۹۰٪ بوده است. یعنی از هر ۱۰ متقاضی که با شرکت ویزا موندیال همکاری داشته‌اند، ۹ متقاضی در بار اول ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده‌اند.

حرف اصلی اداره مهاجرت برای ریجکت چیست؟

به طور کلی علت مردود شدن ویزای کانادا این است که آفیسر قانع نمی‌شود که قصد شما از ماندن در کانادا موقت است و او بر این عقیده است که شما در پایان اقامت موقت خود کانادا را ترک نمی‌کنید.

خدمات ویزا موندیال برای ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

نا امید نباشید، ریجکتی پایان راه نیست!

احساس منفی پس از رد شدن ویزا و شروع تحقیقات

ویزای شما رد شد؟ قطعا شما ناراحت هستید. حتما سوالات زیادی دارید. معمولا اول به پرونده ارسال شده به اداره مهاجرت شک می‌کنید و تحقیقات شما آغاز می شود. هر چه نیاز دارید را در این مقاله خواهید یافت. بله شما در جای درستی برای تحقیقات هستید. 

زود به خودتان دستبند نزنید! شما با آفیسر، یک انسان، سروکار دارید، پس احتمال وجود اشتباهات بسیار زیاد است. به همین دلیل رد شدن ویزا و دریافت نامه ریجکتی الزاما به معنی این نیست که هر چه آفیسر علامت زده درست است. پس قبل از دستبند زدن به خودتان و متهم کردن، با پروسه بررسی پرونده آشنا شوید.

در کل چرا باید آفیسرها بعضی را ریجکت کنند؟

تقاضا بالا، ظرفیت کم

خب واقعیت محض این است: کانادا مقصد جذابی‌ است و از سراسر دنیا هجوم برای ورود به کانادا وجود دارد. اما آیا این کشور ۳۵ میلیون نفری ظرفیت این تعداد مهاجر را دارد؟‌ قطعا خیر. در سال ۲۰۱۹ فقط از کشور هندوستان بیش از یک میلیون نفر درخواست استادی پرمیت دادند. یک میلیون نفر فقط از یک کشور. پس با درخواست زیاد و ظرفیت محدود مواجه هستیم و چاره‌ای جز ریجکتی برخی پرونده ها نیست. قطعا هیچ کسی دوست ندارد در بین ریجکتی ها باشد.

زمان محدود برای بررسی هر پرونده منجر به خطا می‌شود

خیلی سریع. آفیسرها باید در رسیدگی به پرونده‌ها سریع عمل کنند. در نمودار زیر تعداد درخواست های استادی پرمیت کانادا را از شش کشور ملاحظه کنید. بله، این آمار بسیار زیاد است و منابع انسانی رسیدگی به پرونده‌ها محدود. پس این جاست که آفیسرها مجبورند سریع عمل کنند. به نقل از منابع آگاه، هر آفیسر برای بررسی یک پرونده شاید زمانی کوتاهتر از ۶ دقیقه صرف کند. واقعا در ۶ دقیقه چطور انبوه مدارک مورد نیاز ویزا بررسی می‌شوند؟

آمار قبولی و ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان در سه سال گذشته
۲۰۱۹ ۲۰۲۰ ۲۰۲۱ ۲۰۲۲
تعداد پرونده‌های تحصیلی ویزا شده ۶,۱۷۷ ۳,۷۷۴ ۶,۴۲۹
تعداد پرونده‌های تحصیلی ریجکت شده ۷,۹۶۹ ۴,۴۳۰ ۱۰,۰۳۶
درصد قبولی پرونده‌های تحصیلی ارسال شده به اداره مهاجرت کانادا ۴۴٪ ۴۶٪ ۳۹٪
درصد قبولی پرونده‌های تحصیلی ویزا موندیال ۵۹٪ ۶۹٪ ۶۶٪
تعداد کل دارندگان استادی پرمیت ۹,۶۸۰ ۶,۹۷۰ ۱۱,۹۳۰ ۱۳,۵۰۰

 

با این زمان کم آیا آفیسرها اشتباه هم می‌کنند؟

تا دلتان بخواهد. ولی گفتن این جمله نباید شما را خوشحال یا ناراحت کند. وظیفه شما این است که خوب اقدام کنید و هم مدار رو دقیق و منظم چیدمان کنید.

آفیسرهای مهاجرت چه قدر در تصمیم گیری اشتباه دارند؟

نمایش ویدیو درباره تصمیم اشتباه آفیسر کانادا

تعریف Fairness و Reasonableness | انصاف آفیسر در بررسی پرونده

نقص پرونده

در بیشتر موارد وجود مشکلات در پرونده و کمبود مدارک موجب ریجکتی ویزای تحصیلی کاناداست. در این راستا باید سناریو و برنامه ریزی شما طوری باشد که بتوانید آفیسر را قانع کنید. در غیر اینصورت او ویزای کانادا شما را مردود می‌کند. موارد زیادی در تصمیم آفیسر برای صدور یا ریجکت ویزا دخیل هستند. عجله نکنید و در این مقاله همراه ما باشید.

مثال: متقاضی‌ای ۴۰ سال دارد و دارای مدرک دیپلم و مدرک زبان هم ندارد. او متاهل بوده و همزمان برای خود ویزای دانشجویی و برای همسر و فرزندش ویزای همراه درخواست کرده است. پرونده ایشان توسط آفیسر مردود اعلام شده زیرا آفیسر شک دارد که قصد متقاضی از مهاجرت به کانادا موقت باشد. به همین دلیل متقاضی را به دلیل عدم ارائه برنامه تحصیلی مناسب و عدم قانع شدن در خصوص بازگشت او در پایان تحصیل مردود کرده است.

قبل از ارتکاب جرم، مجرمید!

یادتان باشد در سیستم اداره مهاجرت کانادا شما ابتدا به فرض گناه کار هستید و باید از همان ابتدا گناهکار نبودن خود را اثبات کنید. یعنی از نظر حقوقی پیش فرض این است که شما قصد دارید در کانادا بمانید مگر این که شما این را اثبات کنید. پس وظیفه شماست که بدون هیچ درخواستی از خودتان در همان شروع قضیه دفاع کنید. بله شما جرمی را انجام ندادید ولی باید اثبات کنید که گناه کار نیستید. 

بند ۲۱۶ قانون مهاجرت را مرور میکنیم:

همواره وظیفه متقاضی است که نشان دهند قصد اقامت موقت در کانادا را داشته و در پایان تحصیل خود کانادا را ترک خواهد کرد.

نامه ریجکتی صادر شد - محتوای نامه چیست؟

ابتدا یک نمونه نامه ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا را ببینید.

نامه ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

هر پرونده‌ای که ریجکت شود، در قبال آن آفیسر موظف به صدور نامه مکتوب با ذکر دلایل کلی مردود شدن ویزای متقاضی است. در این نامه آفیسر گزینه یا گزینه هایی که به نظر او متقاضی نتوانسته او را قانع کند علامت میزند و نامه را در اکانت آنلاین ویزای متقاضی قرار می‌دهد.

معمولا نامه ریجکت سفارت کانادا تا یک هفته پس از انگشت نگاری صادر می‌شود. اما در مواردی هم زمان طولانی تری برای صدور نامه ریجکت مشاهده شده است. نمونه ای از یک نامه ریجکتی ویزای تحصیلی را مشاهده کنید.

نامه ریجکتی همان طور که می‌بینید گنگ و ناواضح است. استادی پلن شما ظاهرا خوب بوده ولی آفیسر اعتقاد دارد که گنگ بوده. نامه های مالی شما به نظر خوب و بدون مشکل هستند ولی آفیسر نظر دیگری دارد. اما در این نامه هیچ توضیحی نیست و همین موضوع شما را گیج می‌کند.
 اما واقعا راهی نیست که اطلاعات بیشتری بگیریم؟‌ 

چطور دقیق‌تر از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا باخبر شوم؟

امکان دسترسی به اطلاعات در کشور کانادا باید آزاد باشد. یعنی پشت صحنه ادارات را باید بتوان دید. خب این یکی از جذابیت های کشور کاناداست. ATIP یا همان قانون Access to Information and Privacy به شما اجازه می‌دهد که به مدارک ارائه شده به حدود ۲۷۰ ارگان فعال در کانادا دسترسی پیدا کنید. یکی از این ارگان‌ها اداره مهاجرت کانادا است. 

پس در این مرحله درخواست نوت آفیسر را می‌دهید. 

در نامه کیس نت چه اطلاعاتی وجود دارد‌؟
نامه ثبت و توضیحات آفیسر را کیس نت می‌نامند. در این نامه اطلاعات بیشتری نسبت به نامه ریجکتی پیدا می‌کنید. اما الزاما این اطلاعات هم دقیق و مشخصا برای پرونده شما نوشته نشده‌اند.

نمونه نامه کیس نت ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا
نمونه نمونه نامه کیس نت ریجکتی کانادا

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

معمولا در هنگام ریجکت ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی متن این چنینی دریافت می‌کند:

بر اساس قوانین مهاجرت به کانادا متقاضی باید تصمیم خود برای بازگشت به کشورش پس از تحصیل در کانادا را نشان دهد. شما باید به ویزا آفیسر نشان دهید که واجد شرایط قوانین ویزا بر اساس بند ۱۲ قانون هستید و همچنین باید اثبات کنید که دارای بودجه کافی برای پرداخت هزینه های شهریه و هزینه های زندگی خود در کانادا هستید. پس از بررسی دقیق تمامی مدارکی که برای ما ارسال کردید، بنده قانع نشدم که شما واجد شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید. به همین دلیل ویزای تحصیلی شما را مردود اعلام می‌کنم. دلیل این تصمیم به خاطر یک یا چند مورد از موارد زیر است:

  • هدف از تحصیل منطقی و قانع کننده نیست (دلیل ریجکتی ۷۷٪ از پرونده‌ها بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱).
    • برنامه تحصیلی شما گنگ است.
  • شما مرا قانع نکردید که پس از اتمام دوره کانادا را ترک خواهید کرد (دلیل ریجکتی ۲۶٪ از پرونده‌ها بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱).
    • پیوندهای شما با کشور مبدا از کشور مقصد ضعیف‌تر هستند.
    • شما اثبات نکردید که دارای بودجه کافی برای تحصیل و زندگی و بازگشت به کشور خود هستید.
  • شما تمام مدارک را ارسال نکرده‌اید.
  • بر اساس مدارک و فرم های ارسالی من قانع نشدم که شما همه موارد را به درستی تکمیل کرده باشید.

پایه و اساس ریجکت ویزاهای کوتاه مدت کانادا

شایع ترین دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان

بر اساس تجربه ما در ویزا موندیال بیشتر متقاضیان ایرانی بر اساس یکی از دلایل زیر ریجکت می‌شوند:

  • وابستگی خانوادگی ضعیف به کشور محل زندگی

عدم وجود وابستگی و گره های عاطفی کافی با کشور اصلی اثری معکوس بر روند موفقیت آمیز پروسه ویزا دارد زیرا ممکن است موجب شک و تردید در آفیسر شود. مثلا شما برادر و خواهری در مونترال دارید و خودتان هم قصد تحصیل در دانشگاه کنکوردیا را در ذهن می‌گذرانید.

راه حل

توضیح دهید که از نظر عاطفی به کشور خود وابسته هستید و اعضای خانواده شما به قدری مهم هستند که بدون آنها زندگی برای شما دشوار خواهد شد. 

بررسی تای از دلایل ریجکت ویزا

اقدام همزمان با همسر، تاثیری روی ریجکتی ویزا می‌گذارد؟

  • نداشتن چشم انداز شغلی در کشور خود

پس از اتمام تحصیل برنامه شغلی شما چیست؟‌ چه انگیزه شغلی باعث می‌شود شما به کشور خود بازگردید؟‌ 

راه حل

  • برای افرادی که مشغول به کار هستند، ارائه نامه‌ای از طرف کارفرمای فعلی متقاضی که نشان می‌دهد پس از پایان تحصیلات در کانادا و بازگشت به خانه خود، همچنان ضمانت شغلی برای وی وجود دارد می‌تواند سندی محکم برای تضمین چشم انداز شغلی شخص متقاضی باشد.
  • همچنین متقاضیانی که اشتغال به کار ندارند می‌توانند دلایلی ارائه نمایند که تحصیل در رشته‌ای خاص در یکی از دانشگاه‌های کانادا، در آینده به آنها کمک می‌کند تا موقعیت شغلی مناسبی در کشور خود بدست بیاورند. ولی در هر حال افسر اداره مهاجرت ممکن است چنین نتیجه گیری کند که هدف از درخواست ویزای تحصیلی توسط متقاضی این باشد که به طور دائم در کانادا اقامت کند و قصد بازگشت به وطن خود را نداشته باشد.

بررسی چشم انداز شغلی از دلایل ریجکت ویزا

  • نداشتن تاریخچه سفر مناسب

اگرچه این نکته به صورت عاملی جداگانه مورد تاکید قرار نگرفته است و آفیسرها باید سایر فاکتورهای مرتبط را نیز در نظر بگیرند، ولی نداشتن سابقه سفر به خارج از کشور، تراول هیستوری و یا نداشتن سفر هوایی ممکن است موجب ریجکت شدن ویزای تحصیلی گردد.

بر طبق دادگاه های بسیاری که تجربه موفقی در آنها داشته‌ایم، سابقه سفر ضعیف نباید به عنوان عامل منفی روی پرونده های تحصیلی در نظر گرفته شود. سابقه سفر در بررسی آفیسر ها باید عامل Neutral یا خنثی باشد و از این رو در صورت مردود شدن بر پایه سابقه سفر، اهرم موثری برای طراحی دعوی حقوقی خواهیم داشت.

راه حل

در صورت امکان یک یا چند سفر خارجی داشته باشید.

بررسی سابقه سفر از دلایل ریجکت ویزا

  • شرایط مالی نامناسب

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید مدارک مالی مناسبی را برای سال اول تحصیل ارائه نمایند. با وجود ارائه مدارک مالی باز هم ممکن است آفیسرها ویزای شما را مردود کنند زیرا مطمئن نیستند که منبع تامین مالی شما چه بوده است.

راه حل

صرفا تمرکز بر تامین مالی برای سال اول تحصیل ممکن است کافی نباشد و بهتر است که اسناد و مدارک مالی ارائه شده بتوانند مدت زمان بیشتری از دانشجو حمایت نمایند. برای اطلاعات بیشتر مقاله تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه کنید.

مرتضی هماپور

نکات مهم در مورد ریجکتی ویزای کانادا و دلایل آن

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا؛ آشنایی با اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا

اما بسیاری از متقاضیان سوال می‌کنند که پس از ریجکت شدن ویزای تحصیلی چه اقداماتی میتوان انجام داد؟ آیا پس از مردود شدن در ویزای کانادا امکان اپلای مجدد هست؟

به دفعات متعدد مشاهده شده است که متقاضی ویزای تحصیلی کانادا که در بار اول ریجکت شده در دفعات بعدی موفق به اخذ ویزا گردیده است. دانستن این مسئله که دلیل اصلی مردودی پرونده ویزای کانادا چه بوده و اینکه آفیسر دقیقا به چه دلایلی ویزا را رد کرده است بسیار حائز اهمیت است.

اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا عبارت‌اند از:

راه اول: درخواست مجدد ویزا – تصمیم ساده تر

مدارک را تقویت کرده و با پرداخت پروسسینگ فی دوباره درخواست میدهید. مزیت در این روش این است که امکان اضافه کردن مدارک را خواهید داشت.

راه دوم: درخواست ریکانسیدریشن ویزا – حل مشکل داخل اداره مهاجرت

بدون تغییر در مدارک درخواست بررسی مجدد به اداره مهاجرت میدهید. مدیر آفیسر ها این درخواست را بررسی میکند.
این روش در حال حاضر از سمت اداره مهاجرت بسته شده است.

راه سوم: اعتراض در کورت – پناهگاه آخر

در دادگاه عالی کانادا شکایت می‌کنید. این شکایت در مورد این نیست که نتیجه ویزای شما منفی بوده بلکه بخاطر این است که نحوه رسیدگی به مدارک ارسالی شما منصفانه و منطقی نبوده است.

کدام راه را پیشنهاد می‌کنیم؟‌

بستگی به نوع ریجکتی شما دارد. هر کدام در شرایطی مزایا و معایب خود را دارد. هر پرونده باید به صورت جداگانه و دقیق بررسی شود تا تصمیم درستی درباره آن گرفته شود.

ریجکتی خوب بد زشت
حتما یاد فیلم معروف افتادید! بله ما هم از همین فیلم الهام گرفتیم. ریجکتی خوب تاثیری روی درخواست های بعدی نخواهد گذاشت. مادامی که درست اقدام می‌کنید و مدارک صحیح ارائه می‌کنید نگران ریجکتی یا دفعات آن نباشید. اگر بد اقدام می‌کنید، حتما ریجکتی روی درخواست های شما تاثیر بسیار منفی خواهد گذاشت.

زمان اقدام مجدد پس از ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

قانون مشخصی برای اینکه با چه بازه زمانی پس از ریجکت ویزای تحصیلی کانادا درخواست مجدد بدهید وجود ندارد ولی از نظر تجربی بهتر است زمانی مجدد درخواست دهید که علت اصلی مردودی را می‌دانید و در خصوص رفع آن مشکل قدم برداشته‌اید.

پس از رفع مشکل پرونده میتوان بلافاصله درخواست مجدد برای ویزای تحصیلی کانادا را بدهید. انگشت نگاری برای ویزای کانادا پس از ریجکت شدن در صورتی که ده سال از اعتبار آن گذشته شده باشد، الزامی است. همچنین شما باید تمام هزینه های مربوط به اداره مهاجرت کانادا را مجدد پرداخت کنید.

احمد عزیز ۴ بار ریجکت شد، ناامید نشد و ویزای کانادا گرفت!​

پخش ویدیو

“من بعد از دو بار ریجکتی که داشتم با مجموعه ویزاموندیال آشنا شدم و این مجموعه رو انتخاب کردم. دو بار اقدام کردیم و هر دو دفعه ریجکت شدیم اما فرقی که داشت این بود که این ریجکتی‌ها، ریجکتی بد نبودند، ریجکتی خوب بودند و من تونستم به راحتی در پروسه کورت از مزایای این ریجکتی خوب استفاده کنم و در تلاش پنجم ویزا بشم. از تیم عزیز ویزاموندیال بابت زحماتشون تشکر می‌کنم.” – احمد

خدمات ویزا موندیال برای ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

نا امید نباشید، ریجکتی پایان راه نیست!

جمع بندی و توصیه ویزا موندیال

اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارید، بهتر است قبل از اقدام با کارشناسان مشورت کنید. بسیاری از متقاضیان برای اینکه هزینه وکیل یا مشاور مهاجرت را پرداخت نکنند بدون داشتن اطلاعات کافی درخواست ویزا صادر می‌کنند و با گرفتن نامه ریجکتی ناامید می‌شوند. 

مشاورین بی تجربه و وکلای غیر قانونی نیز تاثیر کمی در خراب کردن پرونده‌ها ندارند. 

البته این بدین معنی نیست که ویزای درخواست شده از سمت مشاورین و وکلا همیشه موفق است، بلکه مساله در مورد شانس موفقیت و درصد آن و همچنین درست انجام شدن کار است. همان طور که قبلا اشاره کردیم، ریجکتی خوب و بد و زشت داریم.

فرم رسیدگی به درخواست بررسی ریجکتی ویزای کانادا

"*" indicates required fields

DD slash MM slash YYYY
Accepted file types: jpg, pdf, png, Max. file size: 500 MB.
Accepted file types: jpg, pdf, png, Max. file size: 500 MB.
مرتضی هماپور
مرتضی هماپور

محتوای این مقاله توسط مشاور قانونی مهاجرت کانادا به نگارش درآمده است.
مرتضی هماپور، مشاور قانونی مهاجرت کانادا، با بیش از ۱۰ سال سابقه، تحصیلات کانادایی در زمینه حقوق مهاجرت، دارای کد فعالیت RCIC در انجمن CICC و همچنین عضو مشاورین قانونی دولت ساسکاچوان می‌باشند.
مرتضی هماپور عضو‌ تمامی انجمن‌های بین المللی اعزام دانشجو در دنیا هستند و با سابقه سفر به اکثر مقاصد مهاجرپذیر دنیا، اجرای سبک مشاوره واقع بینانه با ارائه محتوای دقیق سطح ارائه خدمات مهاجرتی را در زبان فارسی بهبود داده‌اند. صدها مقاله، پادکست، ویدئو و سمینارهای آموزشی در زمینه مهاجرت از ایشان منتشر شده است. ایشان از نظر مخاطبین یکی از تاثیر گذاران صنعت مهاجرت هستند.

پاسخ به سوالات شما

بله. با آگاهی از دلایل اصلی ریجکت شدن پرونده و برطرف کردن آن دلایل متقاضی می‌تواند شانس خوبی برای قبولی در دفعات بعدی داشته باشد. هرگز بدون ایجاد تغییر در پرونده درخواست مجدد ویزا ندهید زیرا به احتمال قریب به یقین همان نتیجه را خواهید گرفت.

بله. ما در ویزا موندیال معتقدیم بهتر است از ابتدا کار درست انجام شود. تمامی پرونده های ویزا موندیال که به کورت ارجاع شدند با موفقیت از این مرحله خارج شده اند. دلیل این مساله اقدام با سناریو و مدارک و مستندات دقیق و درست است و از این رو مفتخریم که این موفقیت را موکلین ما به دست آورده اند.

ابتدا باید توضیح دهیم که مهر ریجکتی در کار نیست. صرفا از طریق اکانت ویزا یا ایمیل ریجکتی خود را دریافت خواهید کرد. رکورد ریجکتی برای همیشه در سیستم اداره مهاجرت باقی خواهد ماند. اما آیا این مهم است؟‌ پاسخ منفی است.

ببینید دادگاه ها امکان قبولی یا ریجکتی فرد را ندارند. دادگاه فقط رویه رسیدگی به پرونده را مرور میکند. آیا آفیسر در ملاحظه کردن کامل پرونده اهمال داشته؟ ‌آیا آفیسر همه مدارک روی پرونده را دیده؟‌ آیا آفیسر در تصمیم گیری منصف بوده؟ آیا آفیسر در تصمیم گیری عدالت را رعایت کرده؟ این ها فاکتورهایی هستند که در دادگاه رسیدگی می‌شوند و در صورت گرفتن نتیجه مثبت، رای ریجکتی مردود شده و پرونده برای بررسی به دست آفیسر دیگری می‌رود. 

نوت آفیسر نامه‌ای است که در آن رکورد رسیدگی به پرونده شما وجود دارد. در نامه نت آفیسر معمولا توضیحات اضافه تری نسبت به نامه ریجکتی دریافت می‌کنید. در بسیاری از موارد این اطلاعات کلی بوده ولی در برخی موارد به صورت اختصاصی نکاتی اشاره می شوند.

اصولا مشاورین و وکلا نوت را برای این می‌گیرند که بتوانند بر اساس آن نامه دفاعیه برای کلاینت ها تهیه کنند. نکاتی که در نت آفیسر نوشته می‌شوند الزاما صحیح یا الزاما اشتباه نیستند. به عنوان مثال اگر آفیسر نوشته باشد که استادی پلن مبهم است، فکر نکنید که واقعا استادی پلن شما مشکل دارد یا در مورد tie هم به همین صورت است. البته مطمئن هم نباشید که درست است و اساسا سختی کار در همین سردرگم بودن است.

هزینه درخواست نت آفیسر ۵ دلار است.

خیر. چون نسبت به رای صادر شده اعتراض می‌کنید چیزی را ری سابمیت نمی‌کنید و براساس مدارکی که ارائه دادید دفاع می‌کنید.
بله، اگر ارشد شما گرایش متفاوتی باشد باید استادی پلن و توضیحات و دفاعیه شما قوی باشد که چرا می خواهید ارشد دوم بخوانید. در حقیقت آفیسر دانش و اطلاعات کافی در این موارد تخصصی رشته ها و گرایش‌ها را ندارد و باید با زبانی ساده آفیسر را قانع کرد. دانش روانشناسی در این امر به شما کمک می‌کند که چگونه تصمیم بگیرید، و با یک بینش و مطالعه کامل، آفیسر را قانع کنید که ارشد مجدد برای شما واجب است و باید این ارشد را بگیرید و به کشور خود برگردید؛ و البته این امر در رشته‌های مختلف متفاوت است.
برای اینکه آفیسر پرونده شما را دقیق نمی‌خواند و اشتباه محرز است. این موضوع برای آفیسر کشنده و برای ما جهت پیگیری در اعتراض و دادگاه بسیار مناسب است.

اداره مهاجرت کانادا در تاریخ ۵ آپریل ۲۰۲۳ قانون Dual Intent یا همان داشتن اهداف دوگانه (اقامت موقت و اقامت دائم) را آپدیت و آن را قانونی اعلام کرد. داشتن هر دو قصد در واقع مکمل یکدیگرند و نه متضاد هم. پس در نتیجه dual intention نباید برای آفیسرها دلیلی بر ریجکت کردن یک پرونده باشد.

سوال کنید، وکیل مهاجرت پاسخ می‌دهد!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
91 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها