Search
Close this search box.

اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار دانشجویی بیش از ۲۰ ساعت در هفته را تمدید نخواهد کرد

وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر اعلام کرده است که تمهیدات موقتی «افزایش اجازه کار دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی» تمدید نخواهد شد.

از اکتبر سال ۲۰۲۲، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به طور موقتی به دانشجویان بین‌المللی اجازه داد که در طول ترم برای بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. این مجوز مختص دانشجویانی بود که طبق استادی پرمیت خود اجازه داشتند در خارج از دانشگاه مشغول به کار شوند. قبل از آن، میزان مجاز برای کار دانشجویان بین‌المللی، طبق قانون، ۲۰ ساعت در هفته بوده است.

در عوض، از ترم پاییز ۲۰۲۴، به دانشجویان بین‌المللی اجازه داده خواهد شد تا سقف ۲۴ ساعت در هفته کار کنند. این مجوز، غیر منتظره بود، از این جهت که اداره مهاجرت کانادا در دسامبر گذشته اعلام کرده بود که «در آینده، به بررسی گزینه‌های گوناگون برای این مجوز، از‌جمله افزایش ساعات کار دانشجویان بین‌المللی تا ۳۰ ساعت در هفته می‌پردازد.»

امروز وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که ۳۰ ساعت کار در هفته، خواه ناخواه تاثیر منفی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان خواهد داشت.

او اضافه کرد، محدود کردن ساعات کار خارج از دانشگاه، می‌تواند باعث جلوگیری از جذب آن دسته از افرادی شود که ممکن است فقط برای فرصت کار در کانادا برای ویزای تحصیلی اپلای کنند.

او همچنین اشاره کرد که با توجه به «سیاست افزایش هزینه‌های تمکن مالی برای دانشجویان بین‌المللی» که در دسامبر گذشته اعلام شد، ۲۴ ساعت کار در طول هفته، احتمالا کافی خواهد بود.

دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، باید بتوانند اثبات کنند که علاوه بر هزینه شهریه، مبلغ ۲۰٬۶۳۵ دلار پس‌انداز کرده‌اند.

در حال حاضر، دانشجویان بین‌المللی که در تعطیلات بین ترم به سر می‌برند، اجازه دارند که برای ساعات نامحدود مشغول به کار شوند، اما کسانی که در کلاس‌های تابستانی شرکت می‌کنند، باید از قانون ۲۰ ساعت کار در هفته پیروی نمایند.

سایر تغییرات برای دانشجویان بین‌المللی کانادا

این تغییر، آخرین مورد از یک مجموعه تغییرات در برنامه دانشجویان بین‌المللی کشور کانادا است. اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد که هدف از انجام این تغییرات، بهبود یکپارچگی سیستم است.

برای مثال، اداره مهاجرت مرحله دیگری را برای دریافت مجوز تحصیلی اضافه کرده است. در حال حاضر، دانشجویان باید نامه تاییدیه استانی (اتستیشن) (Provincial Attestation Letter- PAL) را از استانی که موسسه آموزشی معتبر (DLI) آن‌ها در آن واقع شده است، دریافت کنند. این تاییدیه‌ها، بخشی از محدودیت‌های ویزاهای تحصیلی هستند که اداره مهاجرت برای سال ۲۰۲۴ بررسی خواهد کرد.

آیا شما واجد شرایط کار دانشجویی هستید؟

دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در طول سال تحصیلی خود، خارج از دانشگاه کار کنند، باید بتوانند الزامات زیر را برآورده نمایند:

  • داشتن استادی پرمیت معتبر
  • تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر (DLI)
  • شروع تحصیلات خود در یک موسسه آموزشی معتبر (DLI) و حفظ وضعیت تحصیلی قابل قبول
  • تحصیل در یک برنامه آموزشی آکادمیک، فنی یا حرفه‌ای که حداقل شش‌ماهه باشد و منجر به دریافت مدارک دانشگاهی (Degree)، دیپلمای کالج (Diploma) یا گواهینامه (Certificate) ‌شود.
  • داشتن سین نامبر معتبر

دانشجویان بین‌المللی، می‌توانند در بازه تعطیلات بین ترم به مدت نامحدود به کار در کانادا ادامه دهند، مشروط بر اینکه در ترم آینده، برای بازگشت به تحصیلات تمام وقت، ثبت نام کنند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها