England Flag
Search
Search
Close this search box.

اسکیل ورکر کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شغلی

اسکیل ورکر کانادا شامل برنامه‌های مهاجرتی برای افرادی است که قصد دارند از طریق تخصص شغلی به کانادا مهاجرت و اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. این برنامه‌ها طوری طراحی شده‌اند تا کانادا بتواند نیروی کار مورد نیاز خود را از بین افرادی انتخاب کند که سطح مهارت‌ شغلی، تحصیلی و زبانی بالایی دارند.

در روش مهاجرت نیروی کار ماهر یا همان اسکیل ورکر، شما بر اساس فاکتورهای مختلف مثل سن، تحصیلات، زبان، سابقه کاری و … امتیاز دریافت می‌کنید. سپس کانادا برای متقاضیان با بالاترین امتیاز، دعوت‌نامه اقامت دائم ارسال می‌کند.

ناگفته نماند که برنامه‌های فدرال مهاجرت کاری کانادا، تحت سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شوند. البته علاوه بر اکسپرس اینتری، استان‌های کانادا نیز برنامه‌های مهاجرتی مخصوص به خود را دارند تا بتوانند نیروی کار مورد نیاز خود را جذب کنند.

فدرال اسکیل ورکر   FSWP

برنامه فدرال اسکیل ورکر مسیر مهاجرتی برای نیروی کار ماهری است که حداقل یک سال سابقه کار حرفه‌ای داشته باشند و به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشند.

متقاضیان در این برنامه بر اساس فاکتورهایی مثل سطح زبان، تحصیلات، سابقه کاری و سن امتیاز دریافت می‌کنند. سپس افراد با بالاترین امتیاز، دعوت‌نامه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد.

هزینه

۱,۳۶۵ دلار برای متقاضی

زمان پروسه

۱۲ تا ۳۰ ماه (متغیر)

محل اقامت

همه استان‌های کانادا (به جز کبک)

نوع ویزا

اقامت دائم کانادا

کسب حداقل ۶۷ امتیاز در این برنامه الزامی است.

سابقه کاری

۱۵ امتیاز

در این مورد شما به ازاء سابقه کاری که تمام وقت بوده (۳۰ ساعت در هفته) و به ازاء آن حقوق دریافت کرده باشید، حداکثر ۱۵ امتیاز دریافت خواهید کرد. این شغل در برنامه نیروی کار ماهر فدرال باید در گروه TEER 0, 1, 2, 3 در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا باشد. 

سطح زبان

۲۸ امتیاز

در این بخش می‌توانید برای زبان اول و دوم حداکثر تا ۲۸ امتیاز کسب کنید. مدرک زبان اول (انگلیسی یا فرانسه) در سطح CLB 7 یا بالاتر می‌تواند تا ۲۴ امتیاز برای شما امتیاز داشته باشد. پایین‌تر از این سطح امتیازی ندارد.

تحصیلات

۲۵ امتیاز

برای اخذ امتیاز تحصیلات، باید مدرک کانادایی داشته باشید یا مدرک غیر کانادایی خود را در یکی از سازمان‌های ارزیابی کننده مدرک تحصیلی معادل سازی کرده باشید. حداکثر امتیاز در این بخش ۲۵ امتیاز است.

سن

۱۲ امتیاز

محدودیت سنی در این برنامه وجود ندارد اما متقاضیان می‌توانند برای فاکتور سن حداکثر تا ۱۲ امتیاز کسب کنند. متقاضیان بین ۱۸ تا ۳۵ سال بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند و با افزایش سن، از امتیاز آن‌ها کم می‌شود.

جاب آفر

۱۰ امتیاز

امتیاز این بخش حداکثر ۱۰ امتیاز است. البته الزامی هم به داشتن جاب آفر نیست. جاب آفر کانادا باید تمام وقت، غیر فصلی، با حقوق و برای مدت حداقل یک سال باشد. همچنین باید در گروه TEER 0, 1, 2, 3 در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا باشد. توجه داشته باشید که در اکثر موارد کارفرمایی که جاب آفر داده باید مجوز LMIA بگیرد.

سازگاری با محیط کانادا

۱۰ امتیاز

در این بخش متقاضیان می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل سطح تحصیلات و زبان همسر، سابقه تحصیل در کانادا، داشتن اقوام در کانادا، جاب آفر و سایر موارد، حداکثر ۱۰ امتیاز کسب کنند.

برای اطلاع از شرایط کامل این برنامه، مقاله فدرال اسکیل ورکر را بخوانید و یا فرم امتیاز شمار را تکمیل کنید.

اسکیل ورکر کبک   QSWP

برنامه اسکیل ورکر کبک مسیری برای مهاجرت نیروی کار ماهر به استان کبک کانادا است. متقاضیان در این برنامه بر اساس فاکتورهایی مثل سطح زبان، تحصیلات، سابقه کاری و سن امتیاز دریافت می‌کنند. سپس افراد با بالاترین امتیاز، گواهی CSQ دریافت می‌کنند که می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

هزینه

۱,۳۶۵ دلار برای متقاضی

زمان پروسه

۱۸ تا ۲۰ ماه (متغیر)

محل اقامت

استان کبک

نوع ویزا

اقامت دائم کانادا

کسب حداقل ۵۰ امتیاز برای افراد مجرد و ۵۹ امتیاز برای افراد متاهل در این برنامه الزامی است.

سابقه کاری

۸ امتیاز

در این مورد شما به ازاء سابقه کار نیمه وقت و تمام وقت که به ازاء آن حقوق دریافت کرده باشید، حداکثر ۸ امتیاز دریافت خواهید کرد. این شغل در برنامه نیروی کار ماهر کبک باید در گروه TEER 0, 1, 2, 3 در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا باشد. 

سطح زبان

۲۲ امتیاز

در این بخش می‌توانید حداکثر ۱۶ امتیاز برای زبان فرانسوی و ۶ امتیاز برای زبان انگلیسی کسب کنید. تسلط حداقلی به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی الزامی است. اما امتیاز تسلط به زبان فرانسوی بیشتر است.

تحصیلات و حوزه تخصص

۲۶ امتیاز

برای اخذ امتیاز تحصیلات، باید مدرک کانادایی داشته باشید یا مدرک غیر کانادایی خود را در یکی از سازمان‌های ارزیابی کننده مدرک تحصیلی معادل سازی کرده باشید. امتیاز مدرک تحصیلی حداکثر ۱۴ و حوزه تخصص حداکثر ۱۲ امتیاز است.

سن

۱۶ امتیاز

محدودیت سنی در این برنامه وجود ندارد اما متقاضیان می‌توانند برای فاکتور سن حداکثر تا ۱۶ امتیاز کسب کنند. متقاضیان بین ۱۸ تا ۳۵ سال بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند و با افزایش سن، از امتیاز آن‌ها کم می‌شود.

جاب آفر

۱۴ امتیاز

امتیاز این بخش حداکثر ۱۴ امتیاز است. البته الزامی هم به داشتن جاب آفر نیست. جاب آفر کانادا باید تمام وقت، غیر فصلی، با حقوق و برای مدت حداقل یک سال باشد. همچنین باید در گروه TEER 0, 1, 2, 3 در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا باشد.

اقامت یا داشتن فامیل

۸ امتیاز

در این بخش متقاضیان می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل سابقه تحصیل یا کار در کبک و یا داشتن اقوام نزدیک در کبک، حداکثر ۸ امتیاز کسب کنند.

مشخصات همسر

۱۷ امتیاز

در این بخش متقاضیان می‌توانند در صورتی که با همسر خود اقدام می‌کنند، بر اساس مشخصات همسر مثل سطح تحصیلات، سن و سطح زبان او، حداکثر ۱۷ امتیاز کسب کنند.

همراهی فرزند

۸ امتیاز

اگر صاحب فرزند باشید، می‌توانید با توجه به سن هر یک از فرزندان خود تا حداکثر ۸ امتیاز دریافت کنید.

استطاعت مالی

۱ امتیاز

در این بخش اگر بتوانید نشان دهید که توانایی مالی برای تامین هزینه‌های ۳ ماه اول زندگی در کبک را دارید، ۱ امتیاز دریافت می‌کنید.

قصد مهاجرت به کبک دارید؟ با برنامه‌های مهاجرتی این استان آشنا شوید.

اسکیل ورکر استان‌های کانادا   PNP

برنامه‌های اسکیل ورکر استانی کانادا مسیری برای مهاجرت نیروی کاری است که سابقه کار و مهارت‌های شغلی مورد نیاز یکی از استان‌های کانادا را دارد.

شرایط هر یک از برنامه‌های استانی با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال داشتن جاب آفر در بعضی از برنامه‌های استانی الزامی است.

انتخاب استان یا شهر برای شما دشوار است؟

سایر روش‌های مهاجرت کاری

ویدیوهای مرتبط

سوالات متداول

اکسپرس انتری سیستم آنلاینی است که پرونده متقاضیان در برنامه‌های فدرال اسکیل ورکر، فدرال اسکیل ترید (نیروی کار فنی حرفه‌ای)، تجربه کانادایی و برخی برنامه‌های استانی را مدیریت می‌کند. افراد حاضر در استخر متقاضیان اکسپرس انتری، بر اساس فاکتورهایی مثل سطح تحصیلات، زبان، سابقه شغلی، سن و … امتیاز دریافت می‌کنند. سپس اداره مهاجرت کانادا برای افراد با بالاترین امتیاز، دعوت‌نامه اقامت دائم ارسال می‌کند.

شرایط هر یک از برنامه‌های اسکیل ورکر با یکدیگر متفاوت است. اما به صورت کلی باید امتیازهای خوبی در هر یک از فاکتورهای سطح تحصیلات، سابقه کاری، سطح زبان، سن و تطابق با محیط کانادا داشته باشید.

خیر. داشتن جاب آفر فقط در بعضی از برنامه‌های اسکیل ورکر الزامی است. به طور مثال نیازی به داشتن جاب آفر در برنامه‌های فدرال اسکیل ورکر و تجربه کانادایی وجود ندارد.

بله در بیشتر مواقع، همسر و فرزندان شما نیز در پرونده اسکیل ورکر شما قرار می‌گیرند. در صورت قبولی پرونده، تمام اعضای خانواده ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.