England Flag
Search
Search
Close this search box.

قوانین استادی پرمیت کانادا و تمدید ویزا

قوانین استادی پرمیت کانادا تمدید ویزا

این مقاله توسط مشاور قانونی مهاجرت کانادا نوشته شده است. در این مقاله تمامی قوانین استادی پرمیت کانادا و تمدید ویزا را مرور خواهید کرد و ویدیوهایی را خواهید دید.

سوالی بدون پاسخ نمی‌گذاریم!
در پایان سوالات متداول که توسط مشاور قانونی مهاجرت کانادا پاسخ داده شده‌اند را بخوانید و اگر سوالی دارید بپرسید. مشاور قانونی مهاجرت پاسخ شما را خواهد داد.      پرسش سوال

فهرست مطالب

خبر مهم!

  • از تاریخ ۱ مارچ ۲۰۲۳ تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۵، دانشجویان ایرانی که با ویزای تحصیلی در کانادا هستند، می‌توانند استادی پرمیت خود را به صورت رایگان تمدید و یا به سایر ویزاها تبدیل کنند.
  • از تاریخ ۱ مارچ ۲۰۲۳ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵:
    • دانشجویانی که با ویزای تحصیلی در کانادا هستند، می‌توانند به‌راحتی و رایگان از داخل کانادا استادی پرمیت خود را تمدید کنند.
    • دانشجویانی که با ویزای تحصیلی در کانادا هستند، می‌توانند از روش جدید دریافت اپن ورک پرمیت ایرانیان استفاده کنند و ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنند.
    • پردازش درخواست ایرانی‌هایی که داخل کانادا هستند در اولویت قرار می‌گیرد.
    • رسیدگی به پرونده‌ها قرار است با سرعت بیشتری انجام شود.

قوانین استادی پرمیت را رعایت کنید

خب با این که انسان ها برای انتخاب نوع زندگی آزاد هستند همه موافقیم. ولی مسئله اینجاست که شما هنوز روی زمین سفت راه نمی‌روید. هنوز اقامت دائم کانادا را ندارید و هر اشتباهی ممکن است بسیار پر بها باشد. پس دقت کنید و تمام قوانین را دقیق رعایت کنید. بزودی این مراحل زندگی شما می‌گذرد و آزادی عمل به شما برمی‌گردد.

استادی پرمیت چیست؟

استادی پرمیت یعنی مجوز تحصیل در کشور کانادا. بغیر از برخی موارد خاص، برای دوره های بیشتر از شش ماه باید استادی پرمیت داشته باشید. استادی پرمیت Study Permit مجوزی است که در هنگام ورود دانشجو در کانادا برای او صادر می‌شود.

استادی پرمیت کانادا
نمونه استادی پرمیت کانادا

 با داشتن این مجوز، متقاضی مجاز به ماندن و تحصیل در کانادا است. روی برگه استادی پرمیت قوانین تحصیل شما در کانادا نوشته شده که باید با دقت آن را مرور و اجرا کنید.

وقتی استادی پرمیت دارید یعنی ملزم به رعایت یک سری امور هستید و در غیر این صورت موقعیت دانشجو بودن خود را از دست می‌دهید. 

با از دست دادن موقعیت دانشجو، شاید بلافاصله هیچ اتفاقی برای شما نیفتند ولی در زمان درخواست برای تمدید استادی پرمیت یا درخواست ورک پرمیت یا اقامت دائم برای شما مشکل ایجاد می‌شود.

چطور قوانین استادی پرمیت را رعایت کنم؟

برای حفظ استادی پرمیت باید: 

  • به صورت فعال تحصیل خود را پیگیری کنید. 
  • پیشرفت منطقی در درس داشته باشید. 

فرق استادی پرمیت با ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

‌ ویزا لیبلی است که بر پاسپورت شما می‌خورد و اجازه ورود به کانادا به شما می‌دهد. استادی پرمیت برگه ای است که فقط در خاک کانادا صادر می‌شود و اجازه ماندن و تحصیل در کانادا به شما می‌دهد. دقت کنید هر دو این موارد را باید قبل از انقضا تمدید کنید.

گاهی اوقات افراد کلمه استادی پرمیت و ویزای دانشجویی کانادا را به جای هم به کار می‌برند. وقتی موفق به دریافت ویزای دانشجویی کانادا می‌شوید، به طور ضمنی اجازه تحصیل (استادی پرمیت) در این کشور را هم پیدا می‌کنید ولی نامه رسمی مربوط به مجوز تحصیل را در خاک کانادا دریافت می‌کنید. به عبارت دیگر ویزای تحصیلی کانادا با خود استادی پرمیت (مجوز تحصیل) را به دنبال دارد ولی با آن یکی نیست.

در این مقاله منظور از استادی پرمیت مرحله بعد از دریافت ویزای دانشجویی کانادا است.

در صفحه ویزای تحصیلی کانادا اطلاعات مربوط به شرایط دریافت استادی پرمیت کانادا، مدارک مورد نیاز برای دریافت استادی پرمیت کانادا، مراحل درخواست استادی پرمیت کانادا و تمکن مالی برای استادی پرمیت کانادا به طور کامل در دسترس است. استادی پرمیت در این عبارت‌ها به معنای ویزای دانشجویی کانادا است.

مدت زمان اعتبار استادی پرمیت کانادا چقدر است؟

استادی پرمیت کانادا معمولا به اندازه طول دوره تحصیل به اضافه ۹۰ روز اضافه صادر می‌شود.

این ۹۰ روز به معنای این است که پس از فارغ‌التحصیلی شما ۹۰ روز فرصت دارید که یا خاک کانادا را ترک کنید و یا در صورت تمایل به ماندن در کانادا تغییر وضعیت ویزا دهید و برای ویزای کار بعد از تحصیل اقدام کنید. و یا در صورتی که تا تاریخ انقضای استادی پرمیت تحصیل خود را کامل نکرده‌اید برای تمدید آن اقدام کنید.

چند نکته مهم در خصوص زمان اعتبار استادی پرمیت

  • به تاریخ انقضای پاسپورت خود دقت کنید.

هر چند استادی پرمیت معمولا به اندازه طول تحصیل صادر می‌شود ولی این در صورتی است که تاریخ انقضای پاسپورت شما هم تا زمان اتمام تحصیل معتبر باشد.

بنابراین اگر پاسپورت شما قبل از تاریخ اتمام تحصیل منقضی ‌شود، اداره مهاجرت کانادا استادی پرمیت شما را تا تاریخ انقضای پاسپورت صادر می‌کند. در چنین شرایطی، پس از ورود به کانادا و قبل از انقضای استادی پرمیت باید برای تمدید آن اقدام کنید که مستلزم زمان و پرداخت هزینه دوباره است.

  • اگر در دوره تحصیلی خود ملزم به گذاراندن دوره پیش‌ نیاز هستید مانند گذراندن دروس زبان، در این حالت اداره مهاجرت کانادا فقط به اندازه طول دوره زبان برای شما استادی پرمیت صادر می‌کند.

برای مثال، اگر قرار است کارشناسی ارشد دو ساله بخوانید ولی پذیرش مشروط زبان گرفته‌اید و باید ابتدا ۶ ماه دروس زبان بخوانید و سپس وارد دوره اصلی شوید. در این حالت استادی پرمیت شما برای ۲ سال و ۶ ماه صادر نخواهد شد، بلکه تنها برای ۶ ماه صادر می‌شود. بنابراین، قبل از اتمام دوره زبان باید برای تمدید آن اقدام کنید.

مزایای گرفتن استادی پرمیت کانادا

  • تحصیل در دانشگاه‌هایی با امکانات آموزشی پیشرفته
  • دریافت مدرک دانشگاهی با اعتبار جهانی
  • توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی در فضایی چند فرهنگی و چند ملیتی
  • مقرون به صرفه بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی نسبت به کشورهای دیگر
  • امکان کار همزمان با تحصیل در کانادا
  • امکان کار پس از تحصیل در کانادا
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا پس از تحصیل

تمدید استادی پرمیت کانادا

همیشه ۳۰ روز قبل از انقضای هر مدرکی برای تمدید آن درخواست دهید. البته الزامی نیست صبر کنید تا سی روز از راه برسد. از چندین ماه قبل تر هم امکان درخواست تمدید را خواهید داشت.

 اگر در کانادا هستید و برای تمدید استادی پرمیت اقدام می‌کنید این مجوز را به صورت پست دریافت خواهید کرد.

پیش از تمدید استادی پرمیت مطمئن شوید به اندازه مدت زمانی که استادی پرمیت درخواست می‌کنید، پاسپورت شما هم معتبر است. تاریخ انقضای استادی پرمیت یا ورک پرمیت شما بیشتر از انقضای پاسپورت شما نخواهد بود .

برای تمدید استادی پرمیت نیاز به کمک دارید؟

برای ساده تر کردن زندگی شما سه سناریو را در این جا ارائه می‌کنیم. حالا در هر شرایطی هستید به راحتی میدانید چه زمانی برای تمدید استادی پرمیت کانادا اقدام کنید. 

مراقب باشید. تاریخ استادی پرمیت شما مهم نیست. پس از فارغ التحصیلی، مجوز تحصیل شما در ۹۰ روز به طور اتوماتیک منقضی می‌شود. پس از اتمام زمان این مجوز یا فارغ التحصیلی (هر کدام زودتر اتفاق بیفتد) شما ۱۸۰ روز فرصت دارید که درخواست مهاجرتی بعدی تان را بفرستید.

پس از اتمام زمان مجوز تحصیل یا فارغ التحصیلی (هر کدام زودتر اتفاق بیفتد) شما ۱۸۰ روز فرصت دارید که درخواست مهاجرتی بعدی تان را بفرستید.

حداقل ۹۰ روز پیش از پایان انقضای مجوز تحصیل درخواست تمدید بدهید. حالا شما امکان ادامه تحصیل را دارید حتی اگر نامه استادی پرمیت هنوز به دست شما نرسیده است. موقعیت شما در این فاصله implied status خواهد بود و با رعایت همه قوانین روی استادی پرمیت فرض بر این است که می‌توانید رویه تحصیل خود را ادامه دهید تا جواب نهایی را بگیرید.

مثال: فرض کنید استادی پرمیت و ویزای تحصیلی شما در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ به اتمام می‌رسد ولی درس شما در آگوست ۲۰۲۳ تمام خواهد شد. در اینجا شما باید پیش از ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ درخواست تمدید بدهید و اقدام لازم را انجام دهید. پس از دریافت نامه استادی پرمیت حالا می توانید ویزای دانشجویی خودتان را نیز تمدید کنید.

شما موقعیت مهاجرتی خودتان را به عنوان دانشجو از دست داده‌اید. الان شما ویزیتور هستید و اجازه تحصیل ندارید، پس بلافاصله درس خواندن را متوقف کنید.

تاریخ استادی پرمیت تان را چک کنید. اگر کمتر از ۹۰ روز از انقضای آن گذشته و شما همه شرایط دیگر دانشجو بودن را رعایت کرده‌اید، و تنها مشکل شما همین منقضی شدن مجوز تحصیل باشد امکان restore استادی پرمیت را بررسی کنید. 

شما باید کانادا را ترک کنید و از خارج کانادا هر نوع درخواستی را ارائه کنید. ضمنا تا ۶ ماه اجازه ارائه درخواست جدید را ندارید.

 اگر بیش از ۹۰ روز از انقضای استادی پرمیت شما گذشته، بلافاصله با وکیل مهاجرت تماس بگیرید تا راهکارهای موجود را برای شما بررسی کنند. 

تست بدهید!
یک تست کوچک بدهید تا مطمئن شوید. بله از شما آزمون می‌گیریم که این موضوع مهم را اشتباه نکنید.

علی در زمان ورود به کانادا برای دوره لیسانس استادی پرمیت ۴ ساله دریافت کرد ولی دوره لیسانس را به دوره دیپلما ۲ ساله تغییر داد. سال سوم استادی پرمیت علی به دفتر ویزا موندیال مراجعه کرد تا برای ویزای کار پس از تحصیل درخواست بدهد. ۵ ماه از فارغ التحصیلی علی گذشته ولی روی کاغذ هنوز یک سال و نیم استادی پرمیت دارد.
آیا علی با مشکلی مواجه خواهد بود؟

مدارک لازم برای تمدید استادی پرمیت کانادا

  • مدارک مربوط به وضعیت دانشجو:
    • ریزنمرات تحصیلی تا آخرین ترمی که گذرانده‌اید
    • نامه ثبت نام دروس جدید
    • نامه پذیرش
  • مدارک شناسایی:
    • پاسپورت معتبر با لیبل ویزای دانشجویی کانادا
    • استادی پرمیت معتبر
    • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵
  • مدارک تمکن مالی:
    • نامه تمکن مالی (مبلغی که ارائه می‌دهید باید مابقی هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش دهد)
    • گردش حساب ترجیحا برای ۴ ماه گذاشته
    • ارائه حساب بانکی کانادایی به نام شما (در صورت وجود)
    • تعهد محضری اسپانسر برای تامین هزینه‌ها (در صورت داشتن اسپانسر)
    • رسید پرداخت شهریه و اجاره مسکن
    • نامه بورسیه (در صورت وجود)
  • نامه توضیحات (Letter of Explanation):
    • تمام شرایط تحصیلی، نام رشته، دانشگاه، شروع و پایان دوره، مرخصی تحصیلی (در صورت وجود)، داشتن دوره کو-آپ و سایر موارد را به صورت کامل توضیح دهید.

چه زمانی من فارغ التحصیل محسوب می‌شوم؟‌

آخرین امتحان شما انجام شده و دانشگاه طی یک ایمیل به شما اعلام می‌کند که درس شما کامل شده است. این ایمیل تاریخ مورد نظر اداره مهاجرت برای فارغ التحصیلی شما در کانادا خواهد بود. 

در صورتی که معین کردن این تاریخ مشخص نباشد و دانشگاه نامه فارغ التحصیلی برای شما صادر کرده است، اداره مهاجرت کانادا تاریخ درج شده به عنوان تاریخ فراغت از تحصیل روی مدرک شما را ملاک قرار می‌دهد.

تمدید ویزای دانشجویی کانادا

پیش از اتمام مهلت ویزا باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید تا به مشکلی برخورد نکنید.

قوانین تمدید ویزای دانشجویی کانادا

نمایش ویدیو درباره تمدید ویزای تحصیلی کانادا

قصد سفر به بیرون کانادا را دارید؟‌ ویزا بگیرید

با استادی پرمیت امکان ورود به کانادا را ندارید. پس یادتان باشد که پس از دریافت تمدید استادی پرمیت، درخواست ویزا هم بدهید. برای ارائه درخواست تمدید ویزا میتوانید به صورت آنلاین اپلای کنید و سپس پاسپورت خود را برای لیبل شدن ویزا به اداره مهاجرت ارسال کنید.

قوانین مرخصی در زمان تحصیل در کانادا

به عنوان دانشجوی بین المللی وقتی قصد مرخصی گرفتن از تحصیل را دارید بیشتر فکر کنید. شما باید فعالانه درس خودتان را ادامه دهید تا:

  • در کانادا بمانید و موقعیت دانشجو بودنتان آسیب نبیند
  • اجازه کار داشته باشید
  • امکان گرفتن ویزای کار پس از فارغ التحصیلی را از دست ندهید

ولی آیا اصلا راهی برای مرخصی گرفتن نیست؟‌
خبر خوب این است که چرا. راه هایی هست که می‌توانید مرخصی بگیرید ولی همچنان شرایط خوب تحصیلی شما آسیبی نبیند.

🎥 ویدیو: قوانین مرخصی برای دانشجویان کانادا

‌مادامی که study permit دارید، دریافت مرخصی تحصیلی تا سقف ۱۵۰ روز شدنی است. البته باید یکی از دلایل موجه زیر را داشته باشید. برای گرفتن مرخصی تحصیلی کانادا با دانشگاه مکاتبه کنید و تاییدیه دانشگاه یا کالج را بگیرید ولی نیازی نیست که مرخصی را به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید. فقط دقت کنید که شرایط مرخصی را داشته باشید:

  • مشکلات پزشکی
  • بارداری
  • فوت یا از کارافتادگی یکی از اعضای خانواده 
  • تعطیل شدن محل تحصیل شما به علت اعتصاب 
  • بسته شدن محل تحصیل شما به طور دائمی
  • تغییر دادن دانشگاه یا کالج خود
  • تعویق دوره شما توسط دانشگاه

گپ تحصیلی در زمان study permit روی چه فاکتورهای تاثیر می‌گذارد؟‌

۱- چک کنید که در زمان برگشت ویزای معتبر داشته باشید.

۲- با دپارتمان آموزش دانشگاه مکاتبه کنید و مطمئن شوید که تایید کنند شما برای ثبت نام ترم بعدی مشکلی نخواهید داشت.

۱- سه یا چهار ماه قبل از انقضای study permit از دانشگاه تایید بگیرید که مشخص کنند مسیر تحصیلی شما در ادامه به چه نحوی خواهد بود. 

۲- نامه دانشگاه را برای تمدید study permit استفاده کنید.

پیش فرض این است که مشکلی داشتید و مرخصی گرفتید، پس متاسفانه در زمان مرخصی امکان کار دانشجویی نه به صورت پارت تایم نه به صورت فول تایم را ندارید. 

مرخصی می‌تواند تاثیر مستقیم روی ویزای کار پس از تحصیل بگذارد. مرخصی های تایید نشده و مرخصی های تحصیلی بیشتر از ۱۵۰ روز می توانند شرایط شما برای ویزای کار فارغ التحصیلی را به هم بزنند. 

بله. اداره مهاجرت آمار شما را دارد. دانشگاه ها و کالج ها گپ تحصیلی را به اداره مهاجرت گزارش می‌کنند.  

در زمان مرخصی های مجاز بیمه درمانی دانشجویی شما فعال خواهد بود.

تغییر دانشگاه یا کالج پس از اخذ ویزا

از تحصیل در مرکز فعلی رضایت ندارید؟‌ قصد دارید رشته خودتان را تغییر دهید؟‌ همه این ها امکان پذیر است.

اگر در دانشگاه یا کالج درس می‌خوانید و قصد تغییر آن را دارید، ابتدا از این که دانشگاه یا کالج مقصد DLI دارند اطمینان حاصل کنید. سپس این تغییر را که به Change DLI شناخته می‌شود را به اداره مهاجرت گزارش کنید. در صورتی که کالج مقصد در کبک قرار دارد، باید حتما اقدام به دریافت CAQ کنید.

برای ساده تر کردن کار شما این اطلاعات را با توجه به دو موضوع بررسی کرده‌ایم:

زمانبندی تغییر موسسه آموزشی

امکان تغییر مرکز آموزشی را دارید. باید نامه پذیرش جدید را برای اداره مهاجرت بفرستید.

تغییر موسسه آموزشی dli قبل از ویزا

با تغییر مرکز آموزشی همه چیز تغییر می‌کند و باید از ابتدا درخواست ویزا بدهید و با پرداخت مبلغ جدید پرونده را سابمیت کنید.

تغییر دانشگاه dli بعد از ویزا

بدون مشکل می‌توانید مرکز آموزشی را تغییر بدهید. فقط کافیست به اداره مهاجرت اطلاع دهید.

تغییر دانشگاه dli بعد از ورود به کانادا

شرایط تغییر استادی پرمیت در کانادا

باید اپلای کنید و استادی پرمیت جدید دریافت کنید. 

الزامی برای دریافت study permit جدید نیست. ولی حتما باید تغییرات را به اداره مهاجرت گزارش کنید.

نیازی به تغییر study permit نیست. ولی برای تحصیل در کبک باید الزاما سی ای کیو دریافت کنید.

وضعیت maintained status کانادا چیست؟‌

وضعیت maintained status که قبلا با عنوان ایمپلاید استاتوس – implied status به کار می‌رفت، یعنی شما درخواست تمدید پرمیت خود را در زمان قانونی ارسال کرده‌اید ولی هنوز پاسخ آن را نگرفته‌اید. در این حالت اداره مهاجرت کانادا به شما اجازه می‌دهد وضعیت مهاجرتی قبلی خود را تا زمان دریافت نتیجه ادامه دهید. 

به این نمونه نگاهی بیندازید. 

مریم مشغول به تحصیل است و دو ترم از تحصیل او باقی مانده. استادی پرمیت مریم یک ماه دیگر منقضی می‌شود پس طبیعتا درخواست تمدید خود را ارسال می‌کند. یک ماه گذشت و هنوز استادی پرمیت مریم برای او پست نشده و جواب آنلاینی هم نیامده است. مریم نگران شده و با دفتر ویزا موندیال تماس می‌گیرد و این سوالات را میپرسد:

  • آیا امکان ادامه تحصیل را در زمانی که استادی پرمیت من نیامده دارم؟
    بله. مادامی که همه قوانین نوشته شده روی استادی پرمیت را رعایت می‌کنید به تحصیل خود ادامه دهید تا جواب تمدید را دریافت کنید.
  • قصد دارم سفری به ایران بروم. مشکلی وجود دارد؟‌ 
    در زمان بازگشت به کانادا ویزای شما باید اعتبار داشته باشد. 
  • خیر. ویزای من همزمان با استادی پرمیت منقضی شد.
    در صورتی که ویزای معتبر ندارید به بیرون از کانادا سفر نکنید. چون در بازگشت مجبور خواهید بود که درخواست ویزا از بیرون کانادا بدهید که ممکن است بسیار زمان بر باشد.

سفر به بیرون کانادا در دوره maintained status – یک تصمیم خیلی بد 

اگر در دوره maintained status هستید از هر نوع سفر اجتناب کنید. در صورت سفر به بیرون کانادا و بازگشت به کانادا دیگر امکان ادامه موقعیت قبلی مهاجرتی خود را ندارید. در بازگشت باید منتظر بمانید تا تایید تمدید خود را دریافت کنید و عملا از امتیازی که اداره مهاجرت به شما داده بود دیگر بهره مند نیستید. 

به هر حال اگر مجبور شدید این تصمیم بد را بگیرد در بازگشت این مدارک را همراه داشته باشید:

  • ویزای معتبر کانادا
  • تایید رسید اپلای شما برای تمدید استادی پرمیت 
  • فیش واریزی درخواست تمدید استادی پرمیت

حس درس خوندن نیست؟ تغییر استادی پرمیت به ورک پرمیت یا ویزیتور ویزا

اگر به هر دلیلی تصمیم بر درس خواندن ندارید، پیش از هر اقدامی با مشاور مهاجرت مشورت کنید.

تغییر استادی پرمیت به ورک پرمیت 

برای افرادی که در فکر درس نخواندن هستند همیشه کار کردن اولین فکری هست که به ذهنشان خطور می‌کند. خب، واقعا هم جذاب است چون خیلی از متقاضی ها درس خواندن را دوست ندارند و به نوعی ناچارا تنها گزینه که ادامه تحصیل در کانادا بوده را انتخاب کرده‌اند. 

اما آیا این فکر شدنی است؟‌ پاسخ مثبت است ولی اما و اگر هایی دارد. مهمترین پیش نیاز داشتن جاب آفر به عنوان فرد خارجی خواهد بود. داشتن جاب آفری که تاییدیه LMIA داشته باشد همیشه کار ساده ای نیست. پس در بسیاری از موارد همین مانع به تنهایی منجر به بستن این پنجره و این فکر خواهد شد. بله، اگر قصد ترک تحصیل و اخذ ورک پرمیت کانادا را دارید باید این مانع را رد کنید.

خبر خوب برای ایرانیان: تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۵، دانشجویان ایرانی می‌توانند بدون نیاز به گرفتن جاب آفر، استادی پرمیت خود را به اپن ورک پرمیت ایرانیان تبدیل کنند.

 تغییر استادی پرمیت به ویزای توریستی 

با موقعیت توریست در کانادا کار خاصی نمی‌توان انجام داد. این تغییر study permit به ویزیتور برای مواقعی استفاده دارد که شما قادر به پاس کردن دروس نبوده‌اید و شرایط استادی پرمیت را رعایت نکرده‌اید. برای اینکه ماندن شما در کانادا قانونی باشد مجبور هستید موقعیت خود را به توریست تغییر بدهید تا امیدوار باشید پنجره جدیدی برای شما باز شود. 

تغییر استادی پرمیت به ویزای همراه (اسپانسرشیپ – اپن ورک پرمیت)

اگر برای درس خواندن به کانادا آمدید حق عاشق شدن ندارید؟ چرا نداشته باشید. به هرحال اگر عشق خود را در ونکوور یا تورنتو یا مونترال پیدا کردید و به شما حلقه ازدواج پیشنهاد شده یا شما حلقه ازدواج پیشنهاد کرده‌اید، می‌شود به ترک تحصیل فکر کرد.

اول باید ببینید که معشوق شما چه ویزایی دارد. اگر study permit یا work permit دارند پس شما باید open work permit بگیرید. اگر خوش شانس تر هستید و اقامت دائم دارند، در این حالت با تغییر به موقعیت ویزیتور باید درخواست ویزای اسپانسرشیپ بدهید و معشوق شما هم درخواست اقامت دائم می‌دهند.  

قوانین استادی پرمیت کانادا برای دانش آموزان

دانش ‌آموزان هم مانند دانشجویان ملزم به رعایت قوانین استادی پرمیت هستند. به عنوان دانش آموز در کانادا شما باید

  • نشان دهید که در امور تحصیلی خود فعال هستید
  • به صورت مداوم تحصیل خود را دنبال می‌کنید.
  • وقفه‌های غیرمنطقی و غیرقابل توجیه در زمان تحصیل نداشته باشید چرا که آینده اقامتی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر شرایط و مواردی که در مورد استادی پرمیت دانشجویان گفته شد در مورد دانش آموزان هم صدق می‌کند. تنها در مواردی با هم متفاوت هستند که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آیا دریافت استادی پرمیت کانادا برای دانش آموزان در هر شرایطی الزامی است؟

پاسخ به این سوال منفی است. در صورت داشتن شرایط ذیل فرزند زیر ۱۸ سال شما نیازی به دریافت study permit ندارد و می‌تواند در مدارس کانادا تحصیل کند:

  • از طریق وضعیت اقامتی شما (والدین) با ویزای توریستی همراه وارد کانادا شده باشد.
  • شما یا همسرتان و یا هر دو شهروند کانادا باشید یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید.
  • شما یا همسرتان و یا هر دو در کانادا مجاز به تحصیل (داشتن استادی پرمیت) و یا مجاز به کار کردن (داشتن ورک پرمیت) باشید.

چند نکته مهم:

  • در چنین شرایطی فرزندان شما برای تحصیل در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان نیاز به دریافت study permit ندارند و می‌توانند به طور رایگان در مدارس دولتی کانادا درس بخوانند.
  • تا سن ۱۸ سالگی و پایان دبیرستان وضعیت تحصیلی فرزند شما وابسته به وضعیت اقامتی شما (والدین) است. به این معنا که تا زمانی که شما با مجوز لازم و قانونی مانند تحصیل یا کار در کانادا حضور داشته باشید و یا موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شوید، فرزندان شما هم می‌توانند بدون study permit به تحصیل خود ادامه دهند.
  • پس از اتمام تحصیل در دبیرستان در صورتی که فرزند شما بخواهد وارد کالج یا دانشگاهی در کانادا شود باید study permit بگیرد، حتی اگر شما همچنان مجوز تحصیل یا مجوز کار کانادا را داشته باشید.
  • تمام نکاتی که در بالا در مورد “شرایط تمدید استادی پرمیت”، “شرایط تغییر استادی پرمیت” دانشجویان و موارد دیگر گفته شد پس از ورود فرزند شما به کالج یا دانشگاه‌های کانادا در مورد او هم صدق می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط دریافت استادی پرمیت دانش آموزی کانادا، مدارک لازم، شرایط قیم قانونی دانش آموز و موارد بیشتر به صفحه ویزای دانش آموزی کانادا و همچنین صفحه ویزای تحصیلی کانادا بخش ویزای دانش آموزی مراجعه کنید.

برای تمدید استادی پرمیت و ویزا یا تغییر DLI نیاز به کمک دارید؟
مرتضی هماپور
مرتضی هماپور

محتوای این مقاله توسط مشاور قانونی مهاجرت کانادا به نگارش درآمده است.
مرتضی هماپور، مشاور قانونی مهاجرت کانادا، با بیش از ۱۰ سال سابقه، تحصیلات کانادایی در زمینه حقوق مهاجرت، دارای کد فعالیت RCIC در انجمن ICCRC و همچنین عضو مشاورین قانونی دولت ساسکاچوان می‌باشند.
مرتضی هماپور عضو‌ تمامی انجمن‌های بین المللی اعزام دانشجو در دنیا هستند و با سابقه سفر به اکثر مقاصد مهاجرپذیر دنیا، اجرای سبک مشاوره واقع بینانه با ارائه محتوای دقیق سطح ارائه خدمات مهاجرتی را در زبان فارسی بهبود داده‌اند. صدها مقاله، پادکست، ویدئو و سمینارهای آموزشی در زمینه مهاجرت از ایشان منتشر شده است. ایشان از نظر مخاطبین یکی از تاثیر گذاران صنعت مهاجرت هستند.

پاسخ به سوالات شما

موارد خاص که بدون استادی پرمیت اجازه تحصیل دارید:

  • دوره های کوتاه تر از شش ماه که در شش ماه به پایان می رسند.
  • فرزندان شما در زمانی که شما ویزای کار یا ویزای تحصیل داشته باشید.

خیر. هیچ ایمیلی دریافت نخواهید کرد. وظیفه شماست که قوانین را بدانید. استادی پرمیت به طور اتوماتیک باطل می‌شود اگر یکی از این دو حالت رخ دهد:

  • تاریخ انقضای استادی پرمیت سر برسد. 
  • ۹۰ روز از پایان تحصیل شما گذشته باشد. 

به این صورت خواهد بود که به صورت قانونی تا ۱۵۰ روز می توانید مرخصی زایمان طی دوره تحصیلی بگیرید و همچنین هزینه ای برای افراد دانشجو نخواهد داشت و به صورت رایگان انجام می شود.

شما می‌توانید از طریق دفتر حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن اقدام به تمدید پاسپورت خود کنید.

وبسایت دفتر حافظ منافع ایران – واشنگتن

دانشجویانی که در طول ترم تحصیلی خود به صورت تمام وقت تحصیل کرده باشند و فقط ترم آخر را به علت واحدهای درسی کمتر باقیمانده به صورت نیمه وقت تحصیل کنند، می‌توانند در زمان تعطیلات قبل از ترم آخر خود به صورت تمام وقت کار کنند و در طول ترم آخر خود تا ۲۰ ساعت در هفته (در خارج از محیط دانشگاه) مشغول به کار شوند.

در بعضی مواقع ممکن است اطلاعات اشتباه در استادی پرمیت شما نوشته شده باشد و یا مواردی هم نیاز به تغییر داشته باشند.

به طور مثال در مواقعی که نام دانشگاه یا کالج شما تغییر کرده باشد و یا اجازه کار دانشجویی در استادی پرمیت شما نوشته نشده باشد.

فرآیند اصلاح استادی پرمیت کاملا رایگان است؛ اما زمان پردازش آن می‌‌تواند کاملا متفاوت باشد.

مراحل اصلاح استادی پرمیت 

  • جمع‌آوری مدارک: برای ارائه درخواست اصلاح study permit باید مدارک زیر را برای اداره IRCC ارسال کنید:
    • نامه پذیرش دانشگاه 
    • نامه ثبت‌نام 
    • پاسپورت 
    • مدارک شناسایی رسمی 
    • اصل استادی پرمیت 
    • پر کردن فرم اپلیکیشن:‌

متقاضیان اصلاح استادی پرمیت باید آخرین ورژن فرم «درخواست اصلاح سوابق، تایید اقامت دائم یا موقت» یا همان فرم شماره IMM 1436 را از سایت اداره مهاجرت دانلود کنند و پرینت بگیرند. این فرم باید قبل از ارسال به IRCC پر و سپس توسط متقاضی امضا شود.

این فرم همچنین شامل یک چک‌لیست مدارک است که باید پرینت گرفته شده و همراه با درخواست ارسال شود. 

  • ارسال درخواست:‌

درخواست‌های اصلاح مجوز تحصیل در کانادا در حال ایده‌آل باید از طریق یک سرویس پست یا پیک قابل‌‌پیگیری به مرکز پشتیبانی عملیات (Operations Support Centre) در شهر اتاوا ارسال شوند.

ارسال درخواست توسط یک سرویس پستی معتبر به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید درخواستتان چه زمانی به دست IRCC می‌رسد. این موضوع اهمیت زیادی دارد؛‌ چرا که IRCC هیچ تاییدیه‌ای برای دریافت درخواست ارسال نخواهد کرد.

درخواست‌های اصلاحیه استادی پرمیت که با پست ارسال می‌شوند، باید به آدرس زیر ارسال شوند:‌
Operations Support Centre (OSC) P.O. Box 8784 STN T CSC Ottawa, Ontario K1G 5J3

درخواست‌هایی که با سیستم پیک کانادا ارسال می‌شوند، باید به آدرس زیر ارسال شوند:‌
Operations Support Centre (OSC) 365 Laurier Avenue West Ottawa, Ontario K1A 1L1

  • استادی پرمیت جدید خود را دریافت و مرور کنید: 

استادی پرمیت جدید متقاضیان به آدرسی که دانشجویان در فرم اپلیکیشن خود وارد کرده‌اند، ارسال خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک‌بار استادی پرمیت جدید خود را نیز بررسی کنید تا اطلاعات صحیح شما در آن درج شده باشد. 

سوال بپرسید، وکیل مهاجرت پاسخ می‌دهد!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
111 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها