England Flag
Search
Search
Close this search box.

کار همزمان با تحصیل در کانادا

کار دانشجویی کانادا

دانشجویان خارجی در کانادا می‌توانند بدون نیاز به مجوز کار، تا ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار همزمان با تحصیل باشند. البته طبق قانون جدید، مدت زمان مجاز کار دانشجویی در کانادا به بیش از ۲۰ ساعت در هفته افزایش پیدا کرده است.

قبل از هر چیز لازم است تا با واژه سین نامبر (SIN Number) آشنا شوید. چرا که داشتن این شماره برای کار دانشجویی در کانادا الزامی است.

سین نامبر کانادا (Social Insurance Number)

یک شماره ملی ۹ رقمی منحصر به فرد است که برای هر فرد تازه وارد که اقامت دائم کانادا را دریافت نموده است و یا افرادی که با Study permit (دانشجویان) و یا Work permit وارد کانادا شده‌اند صادر می‌شود.

این شماره در واقع کد ملی در کاناداست که علاوه بر شناسایی افراد، برای کلیه خدمات دولتی و معاملات کاربرد دارد. دانشجویان و همسران آنها که دارای اجازه کار یا همان ورک پرمیت (Work permit) هستند، پس از ورود به کانادا و انجام امور اولیه همچون اجاره منزل (مشخص شدن آدرس) می‌توانند با پاسپورت، استادی پرمیت و یا ورک پرمیت به نزدیکترین دفتر Service Canada مراجعه و برگه حاوی سین نامبر را دریافت نمایند.

دقت کنید که پس از شروع کار در کانادا فقط ۳ روز مهلت دارید که این شماره را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کنید. اقدام برای دریافت این شماره رایگان است.

فهرست مطالب

مزایای کار دانشجویی در کانادا

قوانین کار دانشجویی در کانادا را بدانید!

برای انجام کار دانشجویی در کانادا قوانین و شرایطی لازم است که شامل:

  • ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید.
  • در دوره تحصیل واحدهای درسی را بگذرانید. در زمان گذراندن دوره‌ زبان امکان کار دانشجویی وجود ندارد.
  • دانشجوی تمام وقت و مشغول به تحصیل درکالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا باشید.
  • طول دوره تحصیلی شما بیشتر از ۶ ماه باشد.
  • پس از شروع تحصیل مجاز به کار کردن هستید و نه قبل از آن.
  • در ایام تحصیل ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار کردن دارید.
    توجه: از تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ آپریل ۲۰۲۴، دانشجویان خارجی می‌توانند بیش از ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار باشند. این اقدام موقت کانادا در جهت جبران کمبود نیروی کار در این کشور است.
  • در روزهای تعطیل مانند تعطیلات رسمی یا تعطیلات بین دو ترم به صورت تمام وقت و تا ۴۰ ساعت در هفته مجاز هستید کار کنید.
  • سین نامبر داشته باشید.

دانشجویان تمام وقت که در ترم آخر به صورت نیمه وقت تحصیل می‌کنند

دانشجویانی که در طول ترم تحصیلی خود به صورت تمام وقت تحصیل کرده باشند و فقط ترم آخر را به علت واحدهای درسی کمتر باقیمانده به صورت نیمه وقت تحصیل کنند، می‌توانند در زمان تعطیلات قبل از ترم آخر خود به صورت تمام وقت کار کنند و در طول ترم آخر خود تا ۲۰ ساعت در هفته (در خارج از محیط دانشگاه) مشغول به کار شوند.

انواع کار دانشجویی در کانادا

انواع کار در دوران دانشجویی در کانادا یا همان کار همزمان با تحصیل در کانادا به شرح زیر است:

کار دانشجویی در محیط دانشگاه | On Campus

اگر دانشجوی تمام وقت و دارای ویزای معتبر تحصیلی هستید، می‌توانید در همان دانشگاهی که پذیرفته شده‌اید مشغول به کار شوید و نیازی به مجوز کار ندارید.

کارفرمای کار دانشجویی در محیط دانشگاه چه کسی است؟

  • خود دانشگاه‌های کانادا
  • سازمان دانشجویی
  • پیمانکار خصوصی مشغول کار در محدوده پردیس دانشگاه

برای داشتن اجازه کار در محیط دانشگاه باید بر روی استادی پرمیت شما، عبارات زیر نوشته شده باشد:

May accept employment on the campus of the institution at which registered in full-time studies.

May accept employment on or off campus if meeting eligibility criteria as per R186(f), (v) or (w). Must cease working if no longer meeting these criteria.

کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه | Off Campus

اگر دانشجوی تمام وقت و دارای استادی پرمیت معتبر باشید، می‌توانید هفته‌ای ۲۰ ساعت در زمان‌های دانشجویی و نامحدود در زمان‌هایی که دانشگاه تعطیل است در کانادا کار دانشجویی کنید.

برای داشتن اجازه کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه باید بر روی استادی پرمیت شما، عبارات زیر نوشته شده باشد:

May work 20 hrs per week off-campus or full-time during regular breaks if meeting criteria outlined in section186(v) of IRPR.

May accept employment on or off campus if meeting eligibility criteria as per R186(f), (v) or (w). Must cease working if no longer meeting these criteria.

همچنین اگر بر روی ویزای شما این عبارت وجود داشته باشد اجازه کار نخواهید داشت:

This permit does not permit the holder to engage in off campus employment in Canada.

اگر اجازه کار دانشجویی در استادی پرمیت درج نشده باشد چه کنیم؟

به‌طور‌معمول در استادی پرمیت دانشجویان نوشته می‌شود که آن‌ها می‌توانند در داخل یا خارج از کانادا مشغول به کار شوند. اما ممکن است در برخی از استادی پرمیت‌ها هیچ اشاره‌ای به موضوع کار دانشجویی نشده باشد.

در چنین شرایطی، دانشجویان باید قبل از شاغل شدن در کانادا، استادی پرمیت خود را اصلاح کنند (Amendment). این کار از طریق ارسال فرم «درخواست اصلاحیه پرونده، تایید اقامت دائم یا سند اقامت موقت» انجام می‌شود. کد این فرم IMM 1436 است.

شرایط لازم برای درخواست اصلاحیه استادی پرمیت

در‌صورتی‌که در استادی پرمیت شما نیز به اجازه کار دانشجویی اشاره‌ای نشده باشد، با داشتن شرایط زیر می‌توانید برای اصلاح استادی پرمیت خود اقدام کنید:

  • هنگامی که استادی پرمیت شما صادر می‌شود، واجد شرایط کار در کانادا باشید. 
  • در استادی پرمیت شما شرایط اجازه کار دانشجویی نوشته نشده باشد.

برای مثال،‌ ممکن است در استادی پرمیت یک دانشجو نوشته شود که فرد اجازه کار در کانادا را ندارد یا نمی‌تواند خارج از دانشگاه مشغول به کار شود. یا ممکن است هیچ‌ اشاره‌ای به اجازه کار دانشجویی در استادی پرمیت نشده باشد؛ در‌این‌صورت باید فرم اصلاح شود.

مراحل اصلاح استادی پرمیت

۱. جمع‌آوری مدارک: برای ارائه درخواست اصلاح study permit باید مدارک زیر را برای اداره اداره مهاجرت ارسال کنید:

  • نامه پذیرش دانشگاه 
  • نامه ثبت‌نام 
  • پاسپورت 
  • مدارک شناسایی رسمی 
  • اصل استادی پرمیت

۲. پر کردن فرم اپلیکیشن:‌

متقاضیان اصلاح استادی پرمیت باید آخرین ورژن فرم «درخواست اصلاح سوابق، تایید اقامت دائم یا موقت» یا همان فرم شماره IMM 1436 را از سایت اداره مهاجرت دانلود کنند و پرینت بگیرند. این فرم باید قبل از ارسال به IRCC پر و سپس توسط متقاضی امضا شود.

این فرم همچنین شامل یک چک‌لیست مدارک است که باید پرینت گرفته شده و همراه با درخواست ارسال شود.

۳. ارسال درخواست:‌

درخواست‌های اصلاح مجوز تحصیل در کانادا در حال ایده‌آل باید از طریق یک سرویس پست یا پیک قابل‌‌پیگیری به مرکز پشتیبانی عملیات (Operations Support Centre) در شهر اتاوا ارسال شوند.

ارسال درخواست توسط یک سرویس پستی معتبر به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید درخواستتان چه زمانی به دست IRCC می‌رسد. این موضوع اهمیت زیادی دارد؛‌ چرا که IRCC هیچ تاییدیه‌ای برای دریافت درخواست ارسال نخواهد کرد.

درخواست‌های اصلاحیه استادی پرمیت که با پست ارسال می‌شوند، باید به آدرس زیر ارسال شوند:‌
Operations Support Centre (OSC) P.O. Box 8784 STN T CSC Ottawa, Ontario K1G 5J3

درخواست‌هایی که با سیستم پیک کانادا ارسال می‌شوند، باید به آدرس زیر ارسال شوند:‌
Operations Support Centre (OSC) 365 Laurier Avenue West Ottawa, Ontario K1A 1L1

۴. استادی پرمیت جدید خود را دریافت و مرور کنید:

استادی پرمیت جدید متقاضیان به آدرسی که دانشجویان در فرم اپلیکیشن خود وارد کرده‌اند، ارسال خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک‌بار استادی پرمیت جدید خود را نیز بررسی کنید تا اطلاعات اجازه کار دانشجویی شما در آن درج شده باشد.

انواع اجازه کار دانشجویی در کانادا کدام است؟

همانطور که قبلا گفته شد برای کار کردن در داخل دانشگاه (on Campus) و یا خارج از دانشگاه (off Campus) باید در نامه استادی پرمیتتان اجازه انجام آن نوشته شده باشد. در این حالت نیاز به هیچ مجوز جداگانه‌ای نیست و با همین نامه می‌توانید در داخل یا از خارج از دانشگاه‌های کانادا به کار کردن بپردازید.

اما در شرایط دیگری نیاز به مجوز قانونی کار دارید و باید برای آن به صورت جداگانه اپلای کنید.
انواع اجازه کار دانشجویی در حین تحصیل و پس از تحصیل در کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

اجازه کار کو آپ | Co-Op Work Permit

اگر رشته تحصیلی شما دوره کارآموزی یا کو آپ در کانادا داشته باشد، از آنجا که گذراندن این دوره اجباری است و باید برای سازمان یا کارفرمایی خاص کار کنید داشتن اجازه کار الزامی است. برای دریافت چنین مجوزی باید اپلای کنید و درخواست خود را برای اداره مهاجرت کانادا بفرستید.

شرایط دریافت کار به عنوان کارآموز در کانادا | Co–op Student or Intern:

  • ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید
  • کارورزی باید جزو برنامه تحصیلی شما باشد.
  • استخدام شما باید بخشی حیاتی از دوره در موسسات آموزشی معتبر در کانادا بوده و نامه تاییدیه از موسسه داشته باشید.
  • دوره کارورزی نباید بیشتر از ۵۰٪ دوره تحصیلی باشد.

اجازه کار پس از تحصیل | Post Graduate Work Permit-PGWP

پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید در کانادا بمانید و به صورت تمام وقت کار کنید. برای این کار نیاز به اجازه کار دارید که به آن اجازه کار پس از تحصیل یا به اختصار PGWP می‌گویند. برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا باید شرایط زیر داشته باشید:

  • از دانشگاهی که مورد تایید کانادا باشد یا به اصطلاح (Designated Learning Institute) DLI نامبر داشته باشد، فارغ‌التحصیل شده باشید.
  • دوره تحصیل شما نباید کمتر از ۸ ماه بوده باشد.
  • باید ریز نمرات و مدرک خود را دریافت کرده باشید.
  • قبل از انقضای استادی پرمیت باید برای PGWP اقدام کنید.
  • تنها یک بار امکان گرفتن اجازه کار پس از تحصیل را دارید.

  • طول مدت اجازه کار پس از تحصیل بر اساس مدت تحصیل شما صادر می‌شود. برای مثال، اگر طول تحصیل شما یک سال باشد، اجازه کار هم برای مدت یک سال صادر می‌شود. ولی اگر دوره تحصیل شما دو ساله باشد، اجازه کار برای مدت سه سال صادر خواهد شد.
  • در پایان سال اول کاری می‌توانید برای پروسه اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

تجربه علیرضا از کار دانشجویی در کانادا

بعد از اینکه از طریق شرکت ویزا موندیال ویزای تحصیلی خود را دریافت کردم راهی کانادا شدم. در ایران فوق لیسانس مهندسی پزشکی داشتم ولی به دلیل نداشتن شرایط لازم برای پذیرش در این رشته در کانادا، از دانشگاه نیوبرانزویک ارشد مجدد در رشته MBA گرفتم. در حال حاضر ترم سوم هستم و دو ترم دیگر تحصیلم به پایان می‌رسد.

از همان ابتدای تحصیل در دانشگاه شروع به کار دانشجویی کردم و هفته‌ای ۲۰ ساعت در هفته کار می‌کنم. حداقل دستمزد کار دانشجویی در کانادا ۱۵ دلار است. با این دستمزد ماهیانه ۱۲۰۰ دلار به دست می‌آورم که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مخارج زندگی‌ام را پوشش می‌دهد.

در ابتدا کار همزمان با تحصیل برایم دشوار بود ولی پس از مدتی به خوبی توانستم زمان خود را برای کار و تحصیل همزمان مدیریت کنم و به هیچکدام لطمه‌ای وارد نشده است.

کار همسر دانشجو در کانادا

مادامی که شرایط تحصیلی متقاضی اصلی برقرار و ویزای تحصیلی او معتبر باشد، همسر متقاضی اصلی با داشتن ویزای همراه کانادا از نوع کاری، می‌تواند به طور نامحدود در کشور کانادا کار کند. برای این افراد در بدو ورود به کانادا مجوز کار work permit صادر می‌شود.

دوره های غیر مجاز برای کار در کانادا

اگر در دوره‌هایی غیر از دوره‌های زیر تحصیل می‌کنید، اجازه کار همزمان با تحصیل در کانادا را با حفظ شرایط خاصی خواهید داشت. قانون کار کانادا کارفرمایان را مجاب می‌کند تا از نظر دستمزد، حداقل میزان را رعایت کنند. در دوره های زیر اجازه کار حین تحصیل وجود ندارد:

  • دوره های پاره وقت
  • دوره دبیرستان
  • دوره های زبان
  • دوره های پیش نیاز general interest or preparatory courses

درآمد دانشجو در کانادا چقدره؟

حقوق کار دانشجویی در کانادا معمولا ساعتی بین ۱۴ تا ۲۰ دلار است. البته در سطوح تحصیلات تکمیلی به عنوان دستیار پژوهشی استاد می‌توانید تا ۲۵ دلار در ساعت هم درآمد داشته باشید. 

با احتساب ۲۰ ساعت کار کردن در هفته شما می‌توانید بین ۱۱۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار در ماه درآمد داشته باشید که تقریبا همه هزینه‌های زندگی شما را به عنوان دانشجو پوشش می‌دهد. البته این موضوع به سبک زندگی و شهر محل زندگی شما هم بستگی دارد. در شهرهای بزرگ کانادا معمولا هزینه‌های زندگی بالاتر است.

🎥 ویدیو: درآمد دانشجویی در کانادا چقدر است؟

شغل‌های دانشجویی در کانادا و میزان درآمد آن‌ها

همانطور که قبلا گفته شد در داخل و خارج دانشگاه می‌توانید کار کنید و و درآمد داشته باشد. انواعی از کار پاره وقت دانشجویی در کانادا وجود دارد که در زیر به تعدادی از آنها که متداول‌ تر است اشاره می‌کنیم:

  • دستیار تدریس استاد (۱۵.۶۵ دلار در ساعت)
    در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکترا در کانادا بسیار متداول است که استاد راهنما دانشجوی خود را به عنوان دستیار تدریس استخدام کند. دانشجو می‌تواند در آموزش شاگردان، ایجاد طرح‌های درسی و دیگر وظایفی که استاد تعیین می‌کند، به او کمک کند.
  • فریلنسر (۲۵.۶۰ دلار در ساعت)
    انواع مختلفی از شغل فریلنسری وجود دارد. فریلنسر می‎‌تواند نویسنده، طراح وبسایت، طراح گرافیک، برنامه نویس و غیره باشد. بسیاری از شغل‌های فریلنسری به صور دور کاری امکان پذیر است.
  • مترجم (۲۱.۱۶ دلار در ساعت)
    دانستن زبان دوم، سوم و یا چهارم مطمئنا بسیار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید متون مختلف را ترجمه کنید و از این راه در دوران دانشجویی درآمد خوبی کسب کنید.
  • فروشنده (۱۲.۴۲ تا ۵۰ دلار در ساعت)
    داشتن روابط اجتماعی خوب و فن بیان قوی می‌تواند به شما در شغل فروشندگی کمک کند. فروشگاههای زنجیره‌ای بسیاری در کانادا وجود دارد که می‌توانید در آنها کار کنید.
  • پیشخدمت رستوران (۱۱ تا ۱۵ دلار در ساعت)
    کار در رستوران زمان بندی انعطاف پذیری دارد. شما می‌توانید شب‌ها و آخر هفته‌ها در رستوران کار کنید و فرصت کافی برای درس خواندن هم داشته باشید. معمولا پولی که از دریافت انعام به دست می‌آید بیشتر از حقوق دریافتی است.
  • پرستار بچه (۱۴.۶۷ دلار در ساعت)
    در کانادا پدر و مادرهای بسیاری هستند که برای نگهداری و انجام امور مربوط به فرزند خود نیاز به پرستار دارند. اگر دانشجویی مجرد هستید و به کودکان هم علاقه دارید این شغل می‌تواند در کسب درآمد به شما کمک کند.
  • راننده تاکسی اینترنتی (۱۴ تا ۲۵ دلار در ساعت)
    در کانادا شرکت‌های خدمات آنلاین مانند اوبر وجود دارد که خدمات تاکسی آنلاین هم ارائه می‌دهند. صبح‌ها، عصرها و آخر هفته‌ها زمان‌هایی هستند که تقاضای بیشتری برای تاکسی‌های آنلاین وجود دارد.

🎥 ویدیو: بهترین کارهای دانشجویی در کانادا

🎥 ویدیو: چطور در کانادا کار پیدا کنم؟

بهترین وبسایت‌های کاریابی در کانادا:

آیا دانشجویان در کانادا باید مالیات پرداخت کنند؟

به عنوان دانشجوی بین‌المللی در کانادا در صورت کار با ویزای تحصیلی کانادا ممکن است ملزم به پرداخت مالیات شوید. تمام افرادی که برای تحصیل به کانادا می‌روند سالانه باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند.

سیستم مالیات کانادا بر اساس اقامت است و نه شهروندی. یعنی در صورت داشتن وابستگی‌های اقامتی با کشور کانادا باید مالیات پرداخت کنید. اگر جزو یکی از گروه‌های زیر باشید، نشان دهنده این است که با کشور کانادا وابستگی اقامتی دارید:

  • داشتن شماره بیمه اجتماعی یا سین نامبر (SIN)
  • داشتن حساب بانکی کانادا
  • داشتن بیمه بهداشت کانادا
  • داشتن گواهینامه رانندگی کانادا
  • اقامت بیشتر از ۱۸۳ روز در طول یک سال در کانادا
  • داشتن همسر یا وابستگانی که برای زندگی با شما به کانادا می‌روند.

شما باید درآمدی که حین کار و تحصیل در کانادا به دست می‌آورید در پایان سال مالیاتی در اظهارنامه مالیاتی کانادا گزارش دهید. اداره مالیات در هر استان کانادا قوانین خاص خود را دارد و برای هر استان حداقل درآمد سالیانه در نظر گرفته می‌شود. اگر درآمد فردی بیشتر از حداقل درآمد سالیانه در آن استان باشد باید مالیات بر درآمد پرداخت کند.

برای مثال، اگر فرض کنیم حداقل درآمد سالیانه در استان کبک ۱۲,۰۰۰ دلار تعیین شده باشد و دانشجویی در سال بیشتر از ۱۲,۰۰۰ دلار در این استان درآمد داشته باشد باید مالیات آن را پرداخت کند.

پاسخ به سوالات شما

بله. فرصت ها بیشمارند. از کارهای جنرال گرفته، کارهای دلیوری و کارهای تخصصی. امکان جستجوی کار در کانادا بستگی به عوامل زیادی دارد. سطح زبان شما نقش بسیار مهمی دارد. اما در کل، احتمال یافتن کار در کانادا به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر بوده و اکثر دانشجویانی که جدی به دنبال کار هستند، در این مسیر موفق می‌شوند. پیدا کردن کارهای تخصصی در دوران دانشجویی در کانادا کمی سخت بوده ولی امکان انجام کارهای جنرال وجود دارد. این کارها می‌توانند در رستوران یا در کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی باشند. در مقطع مستر و دکتری امکان گرفتن پروژه‌های دانشجویی نیز وجود دارد، معمولا دانشگاه‌ها و اساتید این پروژه‌ها را به دانشجویان ارائه می‌کنند و در قبال انجام این پروژه‌ها  نوعی درآمد یا کمک هزینه تحصیل اعطا می‌شود.

بله. اگر دوره شما کوآپ دارد باید درخواست کوآپ ورک پرمیت بدهید. امکان درخواست کوآپ ورک پرمیت هم به صورت همزمان با ویزا و هم پس از دریافت استادی پرمیت و ورود به کانادا وجود دارد.

در ایامی که دانشجوی فول تایم هستید امکان کار به صورت بیست ساعت در هفته وجود دارد. در ایامی که دانشگاه تعطیل است مانند تعطیلات بین ترم ها و تعطیلات تابستان، امکان کار بدون محدودیت زمانی را خواهید داشت. اگر در محیط دانشگاه کار میکنید، در هیچ زمانی مخدودیت ساعت کار کردن نخواهید داشت. مثلا اگر در کافه تریا دانشگاه مشغولید، همزمان با تحصیل تمام وقت کار کنید.

بله. مادامی که متقاضی اصلی در دوره های آکادمیک مشغول به تحصیل باشد همسر اجازه کار تمام وقت و بدون قید وشرط دارد.

یافتن کار در کانادا بستگی به توانایی های شخصی افراد و همچنین توانایی زبانی آن‌ها دارد. قطعا با توجه به توانایی های شما امکان پیدا کردن کار برایتان وجود دارد.

بله. البته مشاغلی که ما ساپورت میکنیم بیشتر از نوع مشاغل جنرال هستند.

خیر. تنها زمانی می‌توانید در کانادا مشغول به کار شوید که دوره تحصیلی شما آغاز شده باشد. دوره زبان جز دوره تحصیلی محسوب نمیشود. پس دقت کنید مادامی که در دوره زبان هستید کار نکنید. دوره های پیش نیاز که جز واحد های درسی محسوب میشوند امکان کار کردن همزمان با تحصیل را به شما میدهند. اگر دوره پیش نیاز شما جز دوره اصلی نیست، امکان کار کردن را در زمان گذراندن پیش نیاز ندارید.

به صورت کلی پس از دریافت آخرین نمره خود از دانشگاه می‌بایست کار خود را متوقف کنید. برای ادامه کار باید درخواست مجوز کار (ورک پرمیت) دهید و یا دوره تحصیلی جدیدی را آغاز کنید. البته زمانی که درخواست بعدی خود را ثبت میکنید موقعیت شما به درخواست بعدی متصل میشود، هر چند هنوز نتیجه درخواست بعدی شما مشخص نشده ولی اداره مهاجرت کانادا فرض را بر این میگذارد که شما موقعیت درخواست بعدی را دارید. مثلا اگر درخواست ویزای کاری پس از تحصیل می دهید، بلافاصله پس از فارغ التحصیلی امکان کار تمام وقت را خواهید داشت. خب شما کار میکنید و جواب درخواست شما خواهد آمد. اگر مثبت بود که هم چیز خوب است، اگر منفی بود باید کار کردن را متوقف کنید.

بله. به شرطی که بتوانید با کارفرمای کانادایی  قرارداد رسمی کار امضا کنید. 

دانشجویان در کانادا معمولا از نرخ حداقل حقوق در این کشور بهره مندند. این مبلغ حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر ساعت است. پس از کسر مالیات در هفته می‌توانید حدود ۲۰۰ دلار و در ماه ۸۰۰ دلار درآمد داشته باشید.

سودآورترین مشاغل برای دانشجویان در کانادا به شرح زیر است:

  • توسعه دهنده وب‌سایت
  • نماینده فروش
  • مترجم

در حال حاضر کارهای دلیوری هم جز مشاغل بسیار پرطرفدار هستند چون از نظر درآمد دانشحویی بسیار به صرفه می باشند.

بله دانشجویان خارجی می‌توانند همزمان با تحصیل، در بیش از یک شغل مشغول به کار باشند.

سین نامبر کانادا (Social Insurance Number) یک شماره ملی ۹ رقمی منحصر به فرد است که برای هر فرد تازه وارد که اقامت دائم کانادا را دریافت نموده است و یا افرادی که با Study permit (دانشجویان) و یا Work permit وارد کانادا گردیده‌اند صادر می‌شود.
این شماره در واقع کد ملی در کاناداست که علاوه بر شناسایی افراد در کانادا ، برای کلیه خدمات دولتی و معاملات کاربرد دارد. دانشجویان و همسران آنها که دارای اجازه کار (Work permit)هستند ، پس از ورود به کانادا و انجام امور اولیه همچون اجاره منزل (مشخص شدن آدرس) می توانند با پاسپورت و استادی پرمیت و یا ورک پرمیت به نزدیکترین دفتر Service Canada مراجعه نمایند و برگه حاوی سین نامبر را دریافت نمایند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال