Search
Close this search box.

تغییرات قوانین ویزای استارتاپ و خوداشتغالی: جلوگیری از انباشت پرونده‌ها و تسریع فرایند

وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر، از اعمال تغییرات مهمی در برنامه‌های ویزای استارت آپ و خوداشتغالی خبر داد.

از ۳۰ آپریل ۲۰۲۴، «اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا» (IRCC) سیاست‌های جدیدی را بر فرآیند بررسی درخواست‌های ویزای استارت آپ اعمال می‌کند. از همین روز، این اداره دریافت پرونده‌های ویزای خوداشتغالی را به‌طور کامل متوقف خواهد کرد.

تغییرات ویزای استارتاپ

از ۳۰ آپریل، اداره مهاجرت کانادا فرآیند بررسی درخواست‌های ویزای استارت آپ را با هدف تمرکز بر موارد زیر تغییر خواهد داد:

منظور از سازمان‌های حمایتی تعیین‌شده چیست؟

*سازمان‌های تعیین‌شده شامل سرمایه‌گذاران ونچر کپیتال‌ (Venture Capital Funds)، سرمایه‌گذاران انجل (Angel Investors) و مراکز انکوباتور (Incubators) می‌شود که توسط اداره مهاجرت کانادا برای برنامه ویزای استارت آپ تأیید شده باشند. متقاضیان برنامه ویزای استارت آپ به حمایت یکی از سازمان‌های تعیین‌شده نیاز دارند تا واجد شرایط این برنامه مهاجرتی شوند.

تغییرات برنامه خوداشتغالی

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که برنامه ویزای خوداشتغالی تا پایان سال ۲۰۲۶ به‌طور کامل متوقف خواهد شد. چرا که به‌دلیل شمار بسیار بالای پرونده‌های این برنامه، مدت پردازش و بررسی هر برنامه به بیشتر از ۴ سال رسیده بود.

البته که این توقف موقتی است، و در همین حین اداره مهاجرت کانادا پرونده‌‌هایی که در دست دارد را بررسی خواهد کرد. اداره مهاجرت کانادا همچنان به دنبال فرصت‌هایی خواهد بود تا این برنامه را اصلاح کنند.

درباره برنامه ویزای استارتاپ

برنامه ویزای استارت آپ کانادا به خارجی‌هایی که صاحب کل یا بخشی از یک کسب‌وکار استارت آپ هستند اجازه می‌دهد به کانادا مهاجرت کرده و به‌طور دائم در آن اقامت پیدا کنند. الزامات این برنامه عبارتند از:

  • داشتن یک کسب‌وکار معتبر
  • دریافت نامه حمایت از یکی از سازمان‌های تعیین‌شده
  • داشتن مهارت زبان
  • تمکن مالی کافی برای اقامت در کانادا

درباره برنامه ویزای خوداشتغالی

برنامه خوداشتغالی کانادا یکی از راه‌های رسیدن به اقامت دائم کانادا برای افرادی است که در یکی از صنایع هنر، فرهنگ، تفریح و سرگرمی یا ورزش تجربه قابل توجهی دارند و می‌توانند به جامعه و فرهنگ کانادا خدمت کنند.
الزامات این برنامه شامل موارد زیر است:

  • داشتن تجربه مرتبط
  • داشتن توانایی و تمایل به خوداشتغالی در کانادا
  • برخورداری از الزامات تعیین شده این برنامه
  • برخورداری از الزامات پزشکی، امنیتی و دیگر الزامات مذکور

سیاست کانادا برای این دو برنامه مهاجرتی

هردوی این برنامه‌ها جزو دسته‌بندی «کسب‌وکارهای فدرال» هستند که ظرفیت پذیرش آن در سال ۲۰۲۵ از ۵۰۰۰ مهاجر به ۶۰۰۰ مهاجر افزایش خواهد یافت.

در سخنرانی ۲۹ آپریل مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا از نیاز به بررسی موثرتر این مسیرهای مهاجرتی صحبت کرد:

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها