England Flag
Search
Search
Close this search box.

مهاجرت به کانادا از روش PEQ

مهاجرت به کانادا از روش PEQ

اگر قصد اخذ اقامت کانادا را در مدت زمان کوتاه دارید، و برای برنامه اسکیل ورکر کبک و اسکیل ورکر فدرال  و اکسپرس اینتری واجد شرایط نمیباشید، میتوانید از طریق برنامه PEQ یا همان مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید تا اقامت کانادا را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

اقامت از طریق تحصیل در استان کبک کانادا:

استان کبک کانادا فرصتهایی عالی برای اقامت پس از تحصیل از طریق روش PEQ در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در حالی که اخیراً تقاضا برای PR (اقامت دائم) بعد از تحصیل در تمامی استان های دیگر بسیار دشوار شده است، ولی درهای استان کبک همچنان به روی متقاضیان اقامت در کانادا از طریق تحصیل باز می باشد.

دلایل تحصیل در کبک

  • مدارک کبک در سطح بین المللی شناخته شده است.
  • دامنه وسیعی از رشته های انگلیسی و فرانسوی برای انتخاب وجود دارد.
  • دارا بودن شهریه های مناسب و مقرون به صرفه
  • داشتن کمترین هزینه های زندگی در کانادا
  • موسسات آموزش عالی کبک، صرف نظر از اندازه و موقعیت؛ همگی به امکانات فوق مدرن مجهز می باشند( آزمایشگاه هایی با تکنولوژی بالا، سایت کامپیوتر، امکانات ورزشی، سالن های کنفرانس و ….)
  • تحصیل در کبک همچنین بطور منحصراً به معنی کسب تجربه آمریکای شمالی در مهاجرتی فرانسوی است.
  • استان کبک محیطی مهیج و با امنیت برای زندگی ارائه می دهد.

فرصت های اقامت پس از تحصیل در کبک:

  1. تقاضا برای گواهی CSQ و اقامت دائم کانادا از روش PEQ

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق PEQ روشی برای صدور سریع CSQ برای کارگران و فارغ التحصیلانی است که برای آن تقاضا داده اند و شرایط معین مورد نیاز را نیز دارا هستند. CSQ همچنین در صورت وجود، برای همسر واقعی متقاضی و فرزندان وابسته قید شده در تقاضانامه قابل صدور است. پس از دریافت CSQ فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم(PR) درخواست دهد.

مهاجرت به کانادا از روش PEQ شامل افراد زیر می شود:

  • دانشجویان خارجی که در کبک فارغ التحصیل شده اند و یا در حال فراغت از تحصیل می باشند.
  • کارگران موقت که دارای مهارت شغلی هستند.

شرایط لازم برای اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه پی ای کیو PEQ

متقاضیان باید در زمان ارائه درخواست CSQ تمامی شرایط مورد نیاز برنامه PEQ را دارا باشند:

  • دارا بودن قصد اقامت در کبک جهت کسب موقعیت شغلی
  • بطور موقت و با هدف تحصیل در کبک زندگی کرده باشند و شرایط اقامت را رعایت کرده باشند.
  • حداقل نیمی از دوران تحصیل خود را در کبک گذرانده باشند.
  • دارای مدرک قابل قبول از کبک باشند (فارغ التحصیل شده باشند).
  • دارای معلومات پیشرفته از دوره متوسط زبان فرانسوی بصورت شفاهی باشند.
  • متعهد به فراهم سازی نیازهای خود، و در صورت وجود، برای همسر و فرزندان وابسته قید شده در تقاضانامه CSQ برای حداقل مدت 3 ماه باشند.
  • دارا بودن حداقل 18 سال سن و گذرنامه معتبر؛ و همچنین چنانچه فرم تقاضا را از استان کبک ارسال می کنند باید از نظر قانونی در زمان تسلیم تقاضانامه ساکن کبک باشند.

مدارک واجد صلاحیت برای برنامه پی ای کیو PEQ: 

از اول نوامبر 2019، آندسته از دانشجویان خارجی که از دانشکده های کبک فارغ التحصیل شده اند نیز می توانند تقاضای خود را ارائه کنند. کارگران خارجی موقت هم می توانند همچنان درخواست خود را ارائه کنند. گفتنی است از اول نوامبر 2019 شرایط جدید فقط در مورد تمام درخواست هایی که بعد از این تاریخ ارسال میشوند اعمال می شود . اما فارغ التحصیلان از دانشگاه ها و نهادهای آموزشی کبک که مدارک زیر را دارند می توانند درخواست خود را برای اقامت دائم کبک ارائه کنند:  

  • مدرک کارشناسی
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • مدرک دکتری
  • مدرک دیپلم مطالعات دانشگاهی – آموزش های فنی
  • مدرک دیپلم دوره های شغلی، که طی آن حد اقل 900 ساعت تحصیل مداوم گذرانده شده باشد
  • مدرک دیپلم دوره های شغلی، که ثابت کند فرد حد اقل 900 ساعت تحصیل کرده است 
همچنین، این مدارک باید در لیست رشته ها یا لیست مشاغل واجد شرایط وجود داشته باشد. ویزا موندیال این لیست را در دو نسخه فارسی و فرانسه برای شما همراهان گرامی تهیه کرده است:  
شرایط مورد نیاز زبان برای برنامه PEQ:

از تاریخ اول ژانویه 2020 متقاضیان تنها از طرق زیر می توانند دانش زبانی خود را ثابت کنند و به یکی از روش های زیر توانایی زبان خود را نشان دهند:

  • شرکت در آزمون استاندارد زبان فرانسه؛
  • گذراندن یک دوره تحصیلی 3 ساله تمام وقت به زبان فرانسه در دبیرستان یا دانشگاه؛ یا 
  • دارا بودن شرایط یک نهاد حرفه ای.   

علاوه بر این، از تاریخ اول ژانویه 2020 همسر فرد متقاضی که نام او در درخواست جهت اقامت دائم کبک ذکر شده نیز باید دانش زبان فرانسه خود را (در مهارت مکالمه) حد اقل در سطح متوسط رو به بالا نشان دهد؛ این شرط معادل کسب نمره 7 یا 8 در آزمون CLB و آزمون مهارت های زبان فرانسه در (مهارت شفاهی) ویژه متقاضیان بزرگسال مهاجرت به کبک است. 

1. درخواست برای اجازه کار Open Work Permit

چنانچه فردی در یک رشته آموزشی حرفه ای شغلی از یک موسسه متوسطه خصوصی یا دولتی در کبک فارغ التحصیل شده باشد که توسط وزارت آموزش، پرورش و ورزش (MELS) ارائه شده باشد بعد از اتمام تحصیل می تواند برای دریافت  تا سقف 3 سال مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست بدهد.

برای این منظور شخص باید:

  • در زمان ارائه درخواست 18 سال سن داشته باشد. (و یا بالاتر)
  • زمانی که برای دریافت مجوز کار درخواست می دهد اجازه تحصیلی معتبر داشته باشد.
  • یک رشته تحصیلی تمام وقت به میزان حداقل 900 ساعت و یا بیشتر را گذرانده باشد(بطور معمول دوره 8 ماهه) که منتهی به دریافت مدرک DEP و یا ASP گردد.
  • ظرف 90 روز از زمان دریافت تاییدیه کتبی از موسسه مزبور؛ که بیانگر احراز شرایط ادامه تحصیل توسط متقاضی می باشد، برای مجوز کار درخواست بدهد.(بطور مثال یک رونوشت یا نامه رسمی)
  • یک نامه حمایت از موسسه مربوطه تهیه نماید که در آن کد رشته تحصیلی و طول مدت تحصیل مرقوم شده باشد. 

 کارگران خارجی موقت 

 از اول نوامبر 2019، کارگران خارجی موقت که در حال کار در کبک هستند و می خواهند برای دریافت گواهی انتخاب کبک درخواست ارائه کنند باید واجد شرایط زیر باشند:

در شغلی شاغل باشند که در فهرست مشاغل مورد نیاز و واجد شرایط PEQ وجود دارد؛ در این فهرست، مشاغل و حرفه هایی که در بازار کار کبک تقاضای بالایی دارند اعلام شده است.   

اگر در شغلی شاغل هستند که سطح مهارتی آن در دسته بندی ملی مشاغل 0 ، A و B است، آن شغل باید حتما در فهرست مشاغل مورد نیاز و واجد شرایط PEQ وجود داشته باشد و فرد متقاضی طی 24 ماه قبل از ارائه درخواست باید حد اقل 12 ماه در آن شغل سابقه کار داشته باشد.

اگر در شغلی شاغل هستند که سطح مهارتی آن در دسته بندی ملی مشاغل C و D است و آن شغل در فهرست مشاغل مورد نیاز و واجد شرایط PEQ وجود دارد، باید طی مدت 24 ماه قبل از ارائه درخواست حد اقل 18 ماه در آن شغل سابقه کار داشته باشند. و چنانچه در مشاغل نیازمند مجوز و گواهی کار یا به اصطلاح مشاغل Regulated شاغل هستند باید شرایط شغلی و استخدامی و نیز پیشنهاد کار را رعایت کرده باشند.  

 

معرفی استان  کبک:

کبک بزرگترین ایالت کانادا از نظر مساحت می باشد.استان کبک منطقه ای با فرهنگ فرانسوی زبان در آمریکا است. هر ساله موسسات آموزشی انگلیسی زبان و فرانسوی زبان مختلفی پذیرای 30000 نفر از دانشجویان خارجی می باشند. متقاضیان تحصیل در استان کبک باید جهت دسترسی به آموزش عالی، شرایط مورد نیاز پذیرش که از سوی موسسه انتخابی اعلام شده را دارا باشند(بدون نیاز به گذراندن امتحان)؛ همچنین تمکن مالی خود برای تحصیل را  نیز اثبات نموده و مجوزهای ورودی لازم که مورد نیاز اداره مهاجرت کانادا است را بدست آورند.

گزینه های تحصیل در استان کبک:

جهت تحصیل بعنوان دانشجوی پس از دوره دبیرستان در کبک گزینه های متفاوتی وجود دارد. مدارس زبان، دانشکده های دولتی و خصوصی و دانشگاه ها عمده ترین مراکز ارائه خدمات آموزشی در کبک می باشند.

افراد متقاضی حق انتخاب تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی را دارا می باشند. بر خلاف تصور عمومی، چنانچه فردی تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه یا دانشکده ای را انتخاب نماید، هیچ اطلاعاتی از زبان فرانسه مورد نیاز نیست.

خدمات ویزا موندیال برای دریافت اقامت تحصیلی کانادا و مهاجرت به کانادا از روش PEQ

چنانچه یکی از شرایط زیر را دارا هستید از کمک های موسسه ویزا موندیال بهره مند شوید:

  • در حال تحصیل در کبک می باشید.

ویزا موندیال به شما کمک می کند تا بهترین مدرسه را انتخاب نمایید تا شرایط لازم زبان را که مورد نیاز اداره مهاجرت است بدست آورید. دقت کنید که همه موسسات و دوره های زبان مورد تائید اداره مهاجرت نمیباشد.

  • در حال برنامه ریزی برای عزیمت به کبک جهت تحصیل می باشید.

           ویزا موندیال به شما کمک می کند تا بهترین موسسه یا دانشگاه را انتخاب نمایید تا شما را برای دریافت پذیرش در رشته موردنظر در آینده آماده نماید. همچنین از شروع تحصیل، شما را به یادگیری زبان فرانسوی می گمارد تا بعداً از طریق روش PEQ درخواست بدهید.

لطفاً فرم های ارزیابی مربوطه را تکمیل نمایید. چنانچه قبلاً فرم ها را تکمیل نموده اید و از ما درخواست ارزیابی صلاحیت جهت دریافت پذیرش تحصیلی در کبک از روش PEQ را دارید، لطفاً یک ایمیل به آدرس info@Visamondial.com ارسال نمایید. یکی از نمایندگان ما بزودی با شما ارتباط برقرار خواهد کرد.

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال