Search
Close this search box.

آیلتس یا PTE؟ کدام آزمون زبان را انتخاب کنیم؟

pte یا آیلتس

آیلتس یا PTE؟ کدام‌یک برای مهاجرت بهتر است؟ انتخاب آزمون زبان انگلیسی مناسب می‌تواند برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا را دارند، کمی چالش‌بر‌انگیز باشد. اگر اینجا هستید، احتمالا شما نیز در دو راهی انتخاب میان آزمون PTE و آیلتس مردد مانده‌اید.

برای انتخاب آزمون مناسب خودتان،‌ باید عواملی مانند فرمت و سیستم نمره‌دهی آزمون، اعتبار و مورد‌قبول بودن آزمون، راحتی امتحان، امکان دسترسی آسان به مراکز برگزاری آزمون و بسیاری از فاکتورهای دیگر را در نظر بگیرید.

در این مقاله به بررسی تفاوت آیلتس و PTE می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا برای آینده خود آگاهانه تصمیم بگیرید.

شان محمدی یکی از مدرسین ممتاز آیلتس، درباره تفاوت دو آزمون آیلتس و PTE توضیح می‌دهد:

فهرست مطالب

برای اخذ ویزای تحصیلی، ابتدا باید بررسی کنید که دانشگاه یا کالج مورد‌‌نظرتان مدرک کدام آزمون بین‌المللی زبان را می‌پذیرد. ممکن است یک دانشگاه فقط آیلتس را قبول داشته باشد و دانشگاه دیگر هر دو آزمون را بپذیرد. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید.

اما به‌طور‌کلی، مدرک آیلتس توسط موسسات آموزشی بیشتری پذیرفته می‌شود و مقبولیت عام‌تری دارد. ما نیز برای مهاجرت تحصیلی آزمون IELTS را پیشنهاد می‌کنیم.

برای مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری یا مهاجرت کاری به کانادا، آزمون PTE Core بهتر است؛ چرا که کسب نمرات بالا (نمره طلایی) در آزمون PTE بسیار آسان‌تر از گرفتن نمرات بالا در آزمون آیلتس است. همچنین، مدرک PTE توسط دولت کانادا برای کلیه مسیرهای مهاجرتی این کشور پذیرفته می‌شود.

تفاوت آیلتس و PTE در یک نگاه

تفاوت اصلی آزمون آیلتس و pte این است که آزمون PTE مانند آزمون دولینگو یک امتحان کاملا کامپیوتری است؛ اما آیلتس، هم به‌صورت کاغذی برگزار می‌شود و هم کامپیوتری. اما این دو آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی، تفاوت‌های کلیدی دیگری نیز دارند:

نام آزمونآیلتسPTE
برگزار‌کنندهIDP Education Ltd.موسسه Pearson
انواع آزمون– آیلتس آکادمیک
– آیلتس جنرال
– PTE آکادمیک
– PTE Core
فرمت آزمون– کامپیوتری
– کاغذی
فقط کامپیوتری
مدت زمان آزمون۲ ساعت و ۴۵ دقیقه۲ ساعت
محدوده نمرات۰-۹۱۰-۹۰
مدت زمان دریافت نتیجه آزمونآزمون کاغذی: ۱۳ روز
آزمون کامپیوتری: ۳ تا ۵ روز
۲ روز
هزینه آزموندر‌حال‌حاضر ۸,۸۹۰,۰۰۰ تومان

– در کانادا:‌ ۳۴۰ دلار کانادا
– در ترکیه: ۵۰۰۰ لیر

راحتی آزمونسخت‌ترراحت‌تر
نحوه ارزیابی آزمونتوسط عامل انسانیتوسط هوش مصنوعی (بدون دخالت انسان)
آزمون اسپیکینگمصاحبه رو در رو با شخص ممتحنصرفا صحبت از طریق میکروفون با رایانه
مقبولیت جهانیمقبولیت وسیع توسط بسیاری از کشورها، شرکت‌ها و موسسات آموزشیمقبولیت جهانی بالا؛ اما کمتر از آزمون آیلتس
امکان برگزاری آزمون در ایرانبلهخیر؛ متقاضیان باید به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند

آیلتس (International English Language Testing System) یک آزمون معتبر انگلیسی است که مهارت‌های چهار‌گانه:
Listening ،Reading ،Writing و Speaking افراد را ارزیابی می‌کند. مدرک آیلتس مقبولیت جهانی بسیار گسترده‌ای دارد و توسط بیش از ۱۲۰۰۰ موسسه از‌جمله دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی پذیرفته می‌شود.

انواع آزمون آیلتس: 

  •  آیلتس جنرال:‌ برای مهاجرت کاری
  • آیلتس آکادمیک: برای مهاجرت تحصیلی

امتحان PTE یک آزمون زبان انگلیسی کامپیوتری است که مانند آیلتس مهارت‌های چهار‌گانه Listening ،Reading ،Writing و Speaking متقاضیان را ارزیابی می‌کند. دانشگاه‌ها و شرکت‌های متعددی در سراسر جهان، مدرک PTE را به‌عنوان یک مدرک معتبر برای اثبات مهارت زبان افراد قبول دارند.

از تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴ آزمون PTE نیز برای همه مسیرهای مهاجرتی کانادا توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) پذیرفته می‌شود.

برای آشنایی کامل با انواع و ساختار امتحان PTE برای مهاجرت به کانادا، مقاله آزمون PTE برای کانادا را مطالعه کنید.

انواع آزمون PTE:

  • آزمون PTE آکادمیک: برای مهاجرت تحصیلی آزمون 
  • PTE Core: برای مهاجرت از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری

آزمون آیلتس راحت‌تر است یا PTE؟

نمی‌توان به‌طور قاطعانه گفت که کدام‌یک از آزمون‌های آیلتس یا PTE راحت‌تر است. اما، با توجه به تفاوت pte و ielts از نظر ساختار و فرمت، برخی از اساتید و زبان‌آموزان معتقدند که آزمون PTE از آیلتس راحت‌تر است؛ خصوصا بخش Speaking آزمون PTE از آیلتس آسان‌تر است.

به‌طور‌کلی، این موضوع که pte یا ielts راحت‌تر است، به توانایی‌ها و علایق هر فرد بستگی دارد. مثلا ممکن است برای برخی از افراد شرکت در آزمون‌های کامپیوتری سخت و چالش‌بر‌انگیز باشد؛ اما بعضی دیگر از افراد تست‌های کامپیوتر‌محور را ترجیح دهند. علاوه‌بر‌این، محتوا و نحوه برگزاری هر دو آزمون نیز متفاوتند که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

کسب نمره طلایی در آزمون PTE Core راحت‌تر است!

به‌طور‌کلی، برای موفقیت در مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا، باید بتوانید بالاترین نمره زبان را ارائه کنید. با کسب نمره طلایی، شانستان برای دریافت PR کانادا افزایش خواهد یافت.

نمره طلایی یعنی: سطح زبان CLB 9 (نمره ۸ در Listening، نمره ۷ در Reading، نمره ۷ در Writing و نمره ۷ در مهارت Speaking آزمون آیلتس). با کسب این نمره شانستان برای دریافت دعوتنامه اقامت دائم کانادا افزایش می‌یابد.

جدول مقایسه نمره طلایی CLB در آیلتس و PTE Core:

بالاترین نمره آزمون PTE Core معادل نمره ۷.۵ در آزمون IELTS است. کسب بالاترین نمره در آزمون PTE Core بسیار راحت‌تر از کسب بالاترین نمره در آزمون آیلتس جنرال است و با سطح زبان Intermediate نیز می‌توان آن را به‌دست آورد؛ بنابراین،‌ برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری، آزمون PTE Core گزینه بهتر و راحت‌تری خواهد بود.

تفاوت PTE و IELTS از نظر اعتبار و مقبولیت جهانی

هر دو آزمون پی‌تی‌ای و آیلتس اعتبار و مقبولیت جهانی گسترده‌ای دارند؛ اما برای اینکه بدانید آیلتس یا pte مقبولیت بیشتری دارند، به دو مورد زیر توجه کنید:

  • آزمون PTE Academic توسط بیش از ۳۳۰۰ موسسه آموزشی در کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزیلند، انگلستان و همچنین برخی از دانشگاه‌های آمریکا و سنگاپور پذیرفته می‌شود. آزمون PTE Core فقط مخصوص مهاجرت به کشور کاناداست.
  • مدرک آیلتس توسط بیش از ۱۲‌۰۰۰ سازمان، دانشگاه و موسسه خصوصی و دولتی در دنیا پذیرفته می‌شود. تقریبا کلیه کشورهایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، مدرک زبان آیلتس را می‌پذیرند.

تفاوت IELTS و PTE از لحاظ فرمت و ساختار آزمون

هر دو آزمون PTE و آیلتس مهارت‌های چهارگانه Listening ،Speaking ،Writing و Reading را ارزیابی می‌کنند. با‌این‌حال، ترتیب سوالات، زمان‌بندی، تعداد و نحوه سوالات در این آزمون‌ها متفاوت‌اند.

همچنین، در ارزیابی نتایج آزمون Ielts عامل انسانی (شخص ممتحن) دخالت دارد. اما در آزمون PTE نتایج به‌طور کامل توسط رایانه و هوش مصنوعی ارزیابی می‌شوند؛‌ بنابراین احتمال اشتباه و سو‌گیری انسانی به‌حداقل می‌رسد.

نام آزمونآیلتسPTE
 بخش‌های آزمون  

آزمون آیلتس چهار بخش اصلی دارد:

– بخش Listening: حدود ۳۰ دقیقه
– بخش Reading: حدود ۶۰ دقیقه
– بخش Writing: حدود ۶۰ دقیقه
– بخش Speaking: بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه

آزمون PTE سه بخش اصلی دارد:

– بخش Speaking و Writing: به مدت ۵۴-۶۷ دقیقه
– بخش Reading: حدود ۳۰ دقیقه
– بخش Listening: حدود ۴۳-۳۰ دقیقه

کل زمان آزمون ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه۲ ساعت

آزمون آیلتس در دو نوبت برگزار می‌شود: آزمون کتبی و امتحان شفاهی (Speaking). در بخش کتبی، ابتدا آزمون مهارت Listening برگزار خواهد شد؛ سپس مهارت Reading و در انتها مهارت Writing. به همین دلیل،‌ شاید برای بخش Writing کمی خسته شوید.

آزمون Speaking نیز یک مصاحبه حدودا ۱۵ دقیقه‌ای است که در همان روز یا با فاصله چند روز از آزمون کتبی برگزار خواهد شد.

در سمت مقابل، در آزمون PTE ابتدا مهارت‌های Speaking و Writing (به‌طور هم‌زمان)‌ برگزار می‌شوند؛ سپس آزمون Reading و در انتها نیز آزمون Listening.

اما بخش Speaking در کدام آزمون دشوارتر است؟ آیلتس یا PTE؟‌

یک تفاوت آیلتس و PTE در بخش Speaking آزمون است. در امتحان PTE داوطلبان از طریق میکروفون و با کامپیوتر صحبت می‌کنند و نتیجه نیز توسط هوش مصنوعی ارزیابی می‌شود؛ اما در آیلتس باید به‌صورت رو در رو با شخص ممتحن مصاحبه کنید. احتمالا این موضوع باعث می‌شود که در آزمون Speaking آیلتس استرس بیشتری داشته باشید.

بخشآیلتسPTE
Listeningبخش Listening در آزمون آیلتس شامل ۴ بخش و ۴۰ سوال است که باید در ۳۰ دقیقه به آن‌ها پاسخ .دهیداین بخش ۳۰ تا ۴۳ دقیقه طول می‌کشد و شامل طیف وسیعی از سوالات بر‌اساس فایل‌های صوتی یا کلیپ‌های ویدیویی است.
Readingاین بخش شامل سه متن و ۴۰ سوال است که باید در ۶۰ دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید. متن‌ها در آیلتس طولانی‌ و کمی دشوار‌ترند. داوطلبان باید در مدت زمان ۳۰ دقیقه به سوال‌های مختلفی پاسخ دهند.
Writing شامل دو بخش (۲ تسک) است. برای تکمیل این بخش ۶۰ دقیقه زمان دارید.دو بخش Writing و Speaking در آزمون PTE هم‌زمان ارزیابی می‌شوند. در این بخش باید تصاویری را توصیف کنید، متنی را با صدای بلند بخوانید، متونی را خلاصه کنید یا بنویسید. برای این بخش ۵۴ تا ۶۷ دقیقه .زمان دارید
Speakingیک مصاحبه ۱۵ دقیقه‌ای با شخص .ممتحن

مقایسه آیلتس و PTE از نظر سیستم نمره‌دهی

نحوه نمره‌دهی در آزمون PTE و آیلتس متفاوت‌ است. نمرات در آزمون آیلتس از ۱ تا ۹ مقیاس‌بندی شده‌اند؛ ۱ کمترین و ۹ بالاترین نمره است. سپس، ممتحنین برای تعیین نمره کلی آیلتس شما، از نمره هر چهار مهارت میانگین می‌گیرند.

برای اخذ پذیرش از اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌ها معمولا به نمره آیلتس ۶ یا ۶.۵ نیاز خواهید داشت.

در سمت مقابل، نمرات آزمون PTE از ۱۰ تا ۹۰ امتیاز‌بندی می‌شوند؛ به‌طوری‌که ۱۰ کمترین و ۹۰ بالاترین نمره‌ای است که یک متقاضی می‌تواند اخذ کند. داوطلبان پس از نهایی شدن نتایج، یک تفکیک دقیق و جزئی از نمرات خود دریافت خواهند کرد.

معمولا برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها در دوره لیسانس به حداقل نمره PTE ۵۱-۶۰ و برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی به حداقل نمره ۵۷-۶۷ نیاز خواهید داشت.

مقایسه نمره آیلتس با PTE را در جدول زیر ببینید:

جدول مقایسه نمره آیلتس با PTE
PTE Academic 23 29 36 46 56 66 76 84 89 N/A
آزمون Ielts 4.5 5.0 5.5 6.0 6.5 7.0 7.5 8.0 8.5 9.0
PTE Academic IELTS
23 4.5
29 5.0
36 5.5
46 6.0
56 6.5
66 7.0
76 7.5
84 8.0
89 8.5
N/A 9.0

منبع: سایت رسمی Pearson Test of English

جدول معنی نمرات آزمون PTE و آیلتس:

نمرات آزمون PTEمعنی نمرهنمرات آمون آیلتسمعنی نمره
۹۰-۱۰۰Expert User۹Expert User
۸۰-۸۹Very Good User۸Very Good User
۷۰-۷۹Good User۷Good User
۶۰-۶۹Modest User۶Competent User
۵۰-۵۹Limited User۵Modest User
۱۰-۴۹Low User۴Limited User
۳Extremely Limited User
۲Intermittent User
۱Non-User
۰Didn’t attend the test

مقایسه آیلتس و PTE از نظر نحوه ارزیابی نتایج

  • نتایج آزمون PTE بدون دخالت عامل انسانی و توسط رایانه و هوش‌ مصنوعی ارزیابی می‌شوند. این موضوع بدین معناست که عوامل شخصی ممتحن‌ها، از‌جمله خستگی یا سخت‌گیری آن‌ها در فرآیند نمره‌دهی شما تاثیری نخواهد گذاشت و احتمال اشتباه و سوگیری انسانی به حداقل می‌رسد.
  • در ارزیابی نتایج آزمون آیلتس عامل انسانی دخالت دارد. دو بخش Writing و Speaking توسط شخص ممتحن تصحیح و نمره‌گذاری می‌شوند. در‌حالی‌که تست‌های Reading و Listening توسط رایانه و به‌صورت خودکار ارزیابی خواهند شد.

آزمون پی‌تی‌ای یا آیلتس؟ کدام‌ آزمون از نظر زمان‌بندی بهتر است؟

نتایج آزمون آیلتس کاغذی حدود ۱۳ روز پس از امتحان و نتایج آزمون آیلتس کامپیوتری حدودا ۳ الی ۵ روز پس از زمان برگزاری آزمون اعلام خواهند شد. در‌حالی‌که نتایج آزمون PTE فقط ۲ روز پس از برگزاری امتحان اعلام می‌شود. 

همچنین، مدت زمان آزمون PTE حدود ۲ ساعت و مدت زمان آزمون آیلتس حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است؛ بنابراین اگر با کمبود وقت مواجه‌اید،‌ PTE گزینه بهتری خواهد بود. 

آزمون PTE یا آیلتس؟ کدام‌یک ارزان‌تر است؟

هزینه ثبت‌نام آزمون‌های PTE و IELTS بسته به محل برگزاری آزمون و نرخ ارز می‌تواند متفاوت باشد. هزینه این دو آزمون تفاوت چندانی با هم ندارد و در‌حال‌حاضر به صورت زیر است:

  • هزینه آزمون PTE: هزینه امتحان PTE بسته به محل برگزاری آزمون متفاوت است. در‌حال‌حاضر، قیمت آزمون‌های PTE Academic و PTE Core در داخل خاک کانادا ۳۴۰ دلار کانادا است.
    هزینه ثبت‌نام آزمون PTE در کشور ترکیه نیز ۵۰۰۰ لیر است. البته با توجه به نوسان شدید قیمت لیر،‌ ممکن است این هزینه در طول سال تغییر کند.
  • هزینه آزمون آیلتس: در‌حال‌حاضر، هزینه آزمون IELTS کامپیوتری در داخل ایران ۸,۸۹۰,۰۰۰ تومان (هشت میلیون و هشتصد و نود هزار تومان) اعلام شده است. البته با توجه به نوسان نرخ ارز در ایران،‌ ممکن است این قیمت در طول سال تغییر کند.

مقایسه مزایا و معایب شرکت در آزمون IELTS و PTE

مزایای شرکت در آزمون آیلتس

معایب شرکت در آزمون آیلتس

مزایای شرکت در آزمون PTE

معایب شرکت در آزمون PTE

ایستگاه تجربه: نظر کاربران اینترنت درباره تفاوت پی‌تی‌ای و آیلتس

«من معتقدم که PTE آسان‌تر است و به همین دلیل در این آزمون شرکت کردم. همچنین، من با کامپیوتر راحت‌تر از انسان‌ها هستم. شخصی که در زمینه زبان انگلیسی یا هر مهارت دیگری من را قضاوت کند، باعث ناراحتی من می‌شود و در این شرایط لکنت زبان می‌گیرم.

همچنین، من معتقدم که آزمون PTE منصفانه‌تر و یک آزمون زبان واقعی است. در PTE آکادمیک ۷۱ سوال در ۲۰ فرمت و ۴ بخش وجود دارد. موتور محاسبه‌گر PTE، بر‌خلاف انسان‌ها در آیلتس که شما را بر‌اساس تصورات ناشی از نوع لباس،‌ زبان بدن و حالات چهره ارزیابی (قضاوت) می‌کنند، همه را بدون در نظر گرفتن سبک لباس پوشیدن، قومیت، سن یا ظاهر به‌طور یکسان و منصفانه ارزیابی می‌کند.

منطقی این است که سعی کنید ابتدا PTE بدهید نه برعکس. گذراندن آیلتس زمان زیادی را نیز تلف می‌کند. شما نمی‌توانید فورا وقت بگیرید و در روز امتحان نیز تقریبا همه روز شما گرفته خواهد شد.

مهم‌تر از همه، نمره گرفتن در PTE آکادمیک راحت‌تر است. نمره ۶۵ در PTE معادل ۷ در آیلتس است. به من اعتماد کنید! گرفتن نمره ۶۵ با ۷ روز تمرین،‌ یادگیری و تمرین نسبتا آسان است.»

«هر دو تست سطح پیچیدگی مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین منصفانه نیست بگوییم یکی دشوار و دیگری آسان است. در رابطه با PTE، این آزمون کاملا کامپیوتری است و می‌تواند برای افرادی که به کامپیوتر عادت ندارند کمی دشوار باشد.

از طرف دیگر، آیلتس یک آزمون مبتنی بر کاغذ (البته به صورت کامپیوتری نیز برگزار می‌شود) است که در آن برخلاف PTE مهارت Speaking شما در یک مصاحبه حضوری ارزیابی می‌شود؛ بنابراین ممکن است آیلتس برای افرادی که در تعامل چهره‌به‌چهره اعتماد‌به‌نفس کمی دارند، دشوارتر باشد.

در آیلتس، بخش Reading واقعا سنگین است؛ بخشی که در آن با سه متنِ درک مطلب پشت‌سر‌هم سر‌و‌کار خواهید داشت. این می‌تواند برای افرادی که در مهارت درک مطلب خوب هستند، آسان باشد. بر‌عکس، در PTE بخش Reading چندان سنگین نیست.

بنابراین، من به شما توصیه می‌کنم که فقط پیچیدگی سر‌فصل‌های درسی هر دو آزمون را بررسی کنید و با هر کدام راحت‌تر بودید، همان را برگزینید.»

«با ۱۵ سال سابقه به‌عنوان مشاور دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور به این نتیجه رسیده‌ام که هر سه آزمون از نظر سختی تقریبا در یک سطح هستند. در‌حال‌حاضر در هر سه آزمون می‌توان به‌صورت کامپیوتری شرکت کرد؛ هر چند تنها تفاوت آن‌ها در بخش Speaking است. در بخش Speaking آیلتس شما با یک شخص واقعی صحبت می‌کنید؛ در‌حالی‌که در تافل و PTE توسط یک میکروفون با کامپیوتر صحبت خواهید کرد؛ بنابراین به این بستگی دارد که شما با چه چیزی راحت‌تر هستید.»

آزمون PTE یا آیلتس؟ بالاخره کدام‌یک را انتخاب کنیم؟

در این مقاله با مقایسه آیلتس و pte تلاش کردیم که پاسخ این سوال مهم را بیان کنیم: آیلتس یا pte؟ کدام‌یک برای من بهتر است؟

توجه داشته باشید که پاسخ به این سوال در نهایت به اهداف، تمایلات، کشور و موسسه‌ای که برای آن اپلای می‌کنید، بستگی دارد. اگر قصد دارید از طریق اکسپرس اینتری مهاجرت کنید و زمانتان نیز محدود است، آزمون PTE Core می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

اما اگر قصد اپلای تحصیلی دارید و زمانتان نیز محدود نیست، آیلتس آکادمیک گزینه‌ عاقلانه‌تری است. البته داوطلبان باید الزامات و شرایط پذیرش هر دانشگاه یا کارفرما را نیز در نظر بگیرند.

آمادگی برای آزمون آیلتس و PTE Core با دوره‌های موسسه آیلتس کالج

ویزا موندیال دوره‌های آنلاین آمادگی آزمون آیلتس و آزمون PTE Core را با همکاری موسسه آیلتس کالج ارائه می‌کند. این بهترین فرصت برای کسانی است که قصد دارند در آزمون PTE یا آیلتس شرکت کنند.

برای آشنایی با دوره‌های زبان آیلتس کالج، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا سری به سایت رسمی موسسه آیلتس کالج کانادا بزنید.

در پایان، اگر هنوز هم در رابطه با تفاوت آیلتس و PTE سوالی دارید، می‌توانید آن را زیر همین مقاله در قالب کامنت از ما بپرسید. کارشناسان ویزا موندیال مشتاقانه پاسخ‌گوی شما عزیزان خواهند بود.

سوالات متداول

نمی‌توان به‌طور قطعی گفت که کدام‌یک از آزمون‌های آیلتس یا PTE راحت‌تر است. با‌این‌حال، با توجه به تفاوت‌هایی که این دو آزمون در فرمت و ساختار دارند،‌ برخی از داوطلبان و اساتید اعتقاد دارند که آزمون PTE کمی از آیلتس راحت‌تر است.

با اینکه هر دو آزمون آیلتس و پی‌تی‌ای مهارت‌های Listening ،Speaking ،Reading و Writing داوطلبان را ارزیابی می‌کنند، اما فرمت و ساختار آزمون، نوع و تعداد سوالات، زمان‌بندی، راحتی و بسیاری از فاکتورهای دیگر در این آزمون‌ها با هم متفاوت‌اند.

در بخش Speaking آزمون PTE از طریق میکروفون با یک کامپیوتر صحبت می‌کنید و نه با یک شخص. در‌حالی‌که در بخش Speaking آیلتس باید به‌صورت حضوری با یک فرد ممتحن مصاحبه کنید؛ بنابراین بخش مکالمه در PTE کمی راحت‌تر است و احتمالا استرس کمتری به شما وارد می‌کند.

بله؛ مدرک PTE توسط دولت کانادا برای همه مسیرهای مهاجرتی این کشور پذیرفته می‌شود.

به‌طور‌ معمول، حداقل نمره PTE برای تحصیل در کانادا برای دوره‌های لیسانس حداقل نمره ۶۰-۵۱ و برای دوره‌های ارشد و دکتری ۶۷-۵۷ است. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در کانادا نیز نمره ۶.۵ است.

کشورهای کانادا، استرالیا، انگلستان، نیوزیلند و همچنین بسیاری از دانشگاه‌ها در سنگاپور و آمریکا مدرک PTE را می‌پذیرند. اما آزمون PTE Core فقط برای مهاجرت به کاناداست.

خیر؛ برای شرکت در این امتحان باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها