Search
Close this search box.
پخش ویدیو

مهاجرت به اروپا بهتر است یا کانادا؟

قبل از پاسخگویی به این سوال باید ببینیم چه فاکتورهایی برای مقایسه داریم؟

اولین فاکتور مهم در این زمینه موضوع زبان است. اگر قصد دارید به کشورهای اروپایی مهاجرت کنید، طبیعتاً باید زبان آن کشور را یاد بگیرید. پایه کشورهای اروپایی برای مهاجران ساخته نشده و معمولا شما بدون دانستن زبان آن کشور نمی‌توانید به راحتی زندگی کنید و به مشکل می‌خورید.

 پس برای مهاجرت به کشورهای اروپایی، یادگیری زبان آن کشور را باید در برنامه‌های خود بگذارید. اما در مورد کانادا شرایط کمی متفاوت است و به جز ایالت کبک، بقیه ایالات کانادا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. بنابراین مشکلی برای زبان وجود نخواهد داشت. این کشور توسط مهاجران ساخته شده  و این موضوع در همه امور روزمره شما دیده می‌شود.

 تصور کنید می‌خواهید برای ورود به جای خاص در یک کشور اروپایی فرمی را پر کنید. قطعا آن فرم به زبان همان کشور خواهد بود، اما در کشور کانادا هم فرم‌ها و هم رویه انجام کارها بسیار ساده‌تر است. زیرا قرار است افراد بیشتری از ملیت‌های مختلف بتوانند این سیستم را درک کنند. بنابراین بروکراسی کمتر و همه چیز ساده‌تر و شفاف‌تر است.

فاکتور مهم دیگر، مسئله مسافت کشورهای اروپایی و کانادا با ایران است. مسلما کشورهای اروپایی به ایران نزدیک‌تر هستند و فاصله زمانی کمتری با ایران دارند. اما بعضی شهرهای کانادا حدود ۱۲ ساعت اختلاف زمانی با ایران دارند که کمی ارتباط را سخت می‌کند.

 فاکتور دیگر مسئله پیشرفت شغلی و روند کاری یک مهاجر در اروپا و کانادا است. در اروپا کمی این مسئله برای مهاجران سخت‌تر و پیچیده‌تر است. اما در کانادا این فاکتور معنی ندارد. همه افراد مهاجر هستند و مهاجر و غیر مهاجر بی‌معنی است، بنابراین مسیرها باز است و جای پیشرفت برای همه وجود دارد و به راحتی می‌توانید با تکیه بر ویژگی‌های فردی خودتان پیشرفت کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه بازار کار در کانادا مراجعه کنید.

این یک مقایسه ابتدایی و ساده بود برای کسانی که می‌خواهند بین کانادا و اروپا تصمیم بگیرند. بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا یا اروپا و تصمیم گیری تمام این تفاوت‌ها را به خوبی بشناسید و بعد تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به اروپا یا کانادا

به خدمات اخذ ویزای کانادا نیاز دارید؟

فرم ارزیابی رایگان تکمیل کنید و یا با مشاوران ما وقت مشاوره رزرو نمایید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ویدیوهای کاربردی دیگر را در صفحه اینستاگرام ما تماشا کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

واتس‌‌اپ
ایمیل
توییتر
تلگرام
لینکدین