Search
Close this search box.

کانادا بر اثر سیاست های مهاجرتی سردمدار هوش مصنوعی شده است

هوش مصنوعی در کانادا

دو تن از ذهن های برتر در عرصه ی هوش مصنوعی اخیرا گفته اند سیاست های مهاجرتی و تنوع سازی کانادا در اعتبار این کشور به عنوان سردمدار هوش مصنوعی در جهان نقش های مهمی ایفا کرده است. استیو ارواین پیشکسوت فیسبوک و اینستاگرام و موسس و مدیرعامل اجرایی integrate.ai دو سال پیش به کانادا برگشت تا پس از شش سال کار در سیلیکون ولی (Silicon Valley) کالیفرنیا یک شرکت هوش مصنوعی تاسیس کند. در ابتدا می دانست که شرکت integrate.ai را در سلیکون ولی تاسیس خواهد کرد. اما تحقیقاتش باعث شد به این نتیجه برسد تورنتو برای کسب و کار بهتر است.

ارواین که طی این هفته با فروم جهانی مجله ی Fortune صحبت می کرد بیان کرد که “تنوع بزرگترین شهر کانادا یعنی تورنتو یکی از عوامل اصلی بوده که باعث شده او شرکتش را در آنجا تاسیس کند. تنوع در کانادا یک واقعیت است. کشور ما یکی از متنوع ترین کشورهای جهان است. تورنتو یکی از متنوع ترین شهرهای جهان است و این مساله خیلی چیزها را روشن می کند نه تنها می توانیم استعدادهای برتر تحقیقی و فنی را در اینجا پیدا کنیم بلکه طبیعتا ذخیره ی بیشتری از کاندیدها در اختیارمان هست که دیدگاه های جالبی را در رابطه با مسائلی که با آنها روبرو هستیم ارائه می کنند”.

سیاست های مهاجرتی راه را باز کرد  

سیاست های مهاجرتی نظیر استراتژی مهارت های جهانی و برنامه استریم استعداد جهانی (Global Talent Stream) که برای کارگران ماهر بین المللی در ظرف دو هفته ویزای کار ارائه می کند باعث این امر شده اند. این در حالی است که سیاست های سختگیرانه دولت دانلد ترامپ کاری کرده که مغزهای هوش مصنوعی کانادا را به سیلیکون ولی ترجیح دهند.  ارواین در ادامه بیان کرده که “هیچوقت آوردن استعدادهای بین المللی داخل کشور اینقدر آسان نبوده است. الان از لحاظ ویزا کار آسان است اما در رابطه با اوضاع ژئوپلیتیک تفاوت بزرگی وجود دارد – استعدادهای برتر زیادی وجود دارد که مقصد خود را سیلیکون ولی تعیین کرده اند و الان برنامه هایشان را عوض کرده اند و کانادا جایگزینی عالی است – آنها می آیند به امریکای شمالی و وارد قطب بزرگی می شوند که نزدیک به سایر قطب هایی است که به آنها علاقه دارند اما می توانند در شهری زندگی کنند که در آن حس راحتی کنند و فرصت هایی که در اختیارشان می گذارد به همان اندازه امریکاست.”

راکل اورتاسان، مدیر برنامه تحقیق درباره خودروی بی سرنشین اوبر در تورنتو به فروم جهانی گفت که به این خاطر به کانادا آمده که ” کانادا سردمدار هوش مصنوعی بوده، هست و خواهد بود.” اورتاسان که اصالتا اسپانیایی است در انستیتوی تکنولوژیک تویوتا در شیکاگو تدریس می کرد تا اینکه تصمیم گرفت به دپارتمان علوم کامپیوتر تورنتو بپیوندد. اورتاسان که مجله ی Wired از او به عنوان “سوپراستار” هوش مصنوعی یاد کرده است گفته که تنوع کانادا و سیاست های مهاجرتی آن در کشاندن افراد مستعد در هوش مصنوعی به شمال قاره امریکا نقش کلیدی ایفا کرده است.

او در ادامه گفته که ” من آمدم به دانشگاه تورنتو پیوستم؛ دانشگاهی که یکی از برترین جاها برای انجام تحقیق در مورد هوش مصنوعی است. همچنین سیاست های مهاجرتی در اینجا خیلی خوب هستند و من به عنوان یک خارجی واقعا تنوعی که اینجا وجود دارد را درک می کنم و قدردان آن هستم. من از ارزش های کانادایی پیروی می کنم و از ایالات متحده به اینجا آمده اند و دیدن این تنوع خیلی عالی بود.” اورتاسان به عنوان هم موسس انستیتو وکتور تورنتو دیده است که سایر محققان هوش مصنوعی در کانادا هم احساس او را دارند. الان یک سال و نیم است و شاهد اسکان استعدادهای زیادی در کانادا هستیم. استعدادهای زیادی را در کانادا نگه داشته ایم و استعدادهای بسیار زیادی در خارج از کانادا هستند که لزوما در اینجا ارتباطاتی ندارند اما می خواهند اینجا باشند چرا اینجا جایشان است. ما واقعا داریم یک اکوسیستم می سازیم که به کانادا امکان نگه داشتن آنها را می دهد.”

کانادا از مردم استقبال می کند

نودیپ بینز وزیر نوآوری، علوم و توسعه اقتصادی کانادا با ارواین و اورتاسان همداستان است. او گفته که اگر شرکت های کانادایی به کارگران خارجی دسترسی داشته باشند و ما این امکان را فراهم کنیم و آنها بتوانند خلاءهای مهارتی را در نیروی کار پر کنند برای کانادا ، به ویژه در اقلیم ژئوپلیتیک کنونی ارزشمند است. او در ادامه بیان کرده که ” سیاست های مهاجرتی واقعا کانادا را متمایز می کنند. وقتی می بینند در فلان کشور احساسات ضدمهاجرتی سر و صدا می کند و سیاست های پوپولیستی و ملی گرایی خریدار دارد، وجه تمایز کانادا با آنها این است که کشور ما باز است – در برابر تجارت، در برابر سرمایه گذاری، در برابر مردم – و این برند کشور ماست: گشودگی خیلی مهم است.”

بینز گفته که گشودگی برای استارتاپ های نوآور که به کانادا چشم دارند خیلی مهم است. بینز با اشاره به برنامه استریم استعداد جهانی بیان داشت که “اگر شرکت دارید، اگر خیلی به سرعت در حال حرکت هستید و باید چابک باشید، باید به استعدادها دسترسی داشته باشد، به مهارت های فنی خاصی نیاز دارید، می توانید آن فرد دارای مهارت را ظرف دو هفته وارد کانادا کنید. این خیلی خیلی مهم است و من فکر می کنم به این خاطر است که کانادا وضعیت خوبی دارد – ما نیروی کار داخلی متنوعی داریم و به استعدادهای جهانی هم دسترسی داریم.”

بازار کار در کانادا

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها