Search
Close this search box.

تحصیل در مدارس استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا شامل پیش دبستانی، مهدکودک، دبستان، دبیرستان و تحصیلات کالج می باشد. طول مدت این مدرسه در استرالیا در مجموع ۱۳ سال است. متقاضی تحصیل در مدارس استرالیا میبایست ویزای دانش آموزی استرالیا و والدین او در صورت تمایل برای همراهی ویزای گاردین استرالیا را دریافت کنند.  تحصیل در مدرسه حداقل تا ۱۶ سالگی برای همه اجباری می باشد. مدارس در استرالیا بطور کلی به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. در یک تقسیم بندی دیگر مدارس می توانند به روزانه و شبانه روزی تقسیم شوند. مدارس روزانه در استرالیا خوابگاه برای دانش آموزان ندارد درحالی‌که مدارس شبانه روزی در استرالیا خوابگاه شبانه روزی و سایر امکانات را برای دانش آموزان فراهم می کند.  صرفنظر از نوع مدارس همه آنها می بایست در دپارتمان آموزش و پرورش هر ایالت به ثبت رسیده باشد و دولت ناظر همه مدارس از لحاظ زیرساختی و معلمان می باشد. اگر قصد دارید فرزند خود را جهت تحصیل در استرالیا اعزام کنید، با ویزا موندیال تماس بگیرید. مشاورین ما شرایط تحصیل در مدارس استرالیا را برای شما شرح خواهند داد.

 

سن دانش آموزان و طول مدت هر مقطع بطور تقریبی بشرح زیر می باشد:

  • پیش دبستانی و مهد کودک در استرالیا: این مقطع تحصیلی برای دانش آموزان، اجباری نبوده و مخصوص دانش آموزان بین ۳ تا ۵ سال می باشد. معمولا میزان شرکت دانش آموزان در این مقطع متفاوت است اما بطور کلی ۸۵ درصد دانش آموزان سال آخر پیش دبستانی (سال قبل از شروع دبستان) را شرکت می کنند.
  • دبستان در استرالیا:  از ۶ سالگی تا ۱۲ الی ۱۳ سالگی در استان های مختلف متغیر است
  • دبیرستان در استرالیا: معمولا بین ۱۲،۱۳ سالگی تا ۱۷، ۱۸ سالگی سن شرکت در دبیرستان می باشد.

مدارس استرالیا کارهایی بیش از آموزش دانش آموزان انجام می دهند. آنها دانش آموزان را برای مفاهیم واقعی زندگی از قبیل آموزش مهارت های ارتباطی، انضباط، احترام به دیگران جامعه و جهان آماده می کنند. حوزه درس های موجود در سیستم آموزشی استرالیا بسیار وسیع و متنوع می باشد اما در این میان از مهمترین این درسها می توان از زبان انگلیسی، ریاضی، محیط زیست، علوم، هنر، زبانهای دیگری غیر از انگلیسی، تکنولوژی و ورزش نام برد. همچنین سیستم آموزشی استرالیا بر مبنای کار گروهی، خودبیانگری و توسعه فردی قرار دارد که این موارد خارج از کلاس درس اتفاق می افتد.

در کشور استرالیا دانش آموزان از یک محیط آموزشی متنوع و پویا بهره مند می شوند که این باعث شکوفایی و تقویت مهارت های مورد نیاز آنها در رابطه شان با دنیای اطرافشان خواهد شد.

 

استانداردهای بالای آموزشی در مدارس استرالیا

مدرسه های استرالیا از بهترین مدارس در کل دنیا هستند و موارد زیر دلایل بوجود آمدن این مهم می باشد:

  • اندازه کوچک کلاس ها (حداکثر ۳۰ دانش آموز در یک کلاس)
  • امکاناتی با استانداردهای بالا از جمله دردسترس بودن کامپیوتر و اینترنت در تمامی مدارس
  • برنامه های تشویقی و فوق برنامه برای دانش آموزانی که دارای استعداد ویژه ای هستند
  • برنامه های خاص (شامل دروس دانشگاهی) برای دانش آموزان توانمند و نخبه که علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه در آینده هستند.
  • برنامه های فردی خاص برای دانش آموزانی که نیازمند آموزش بیشتر هستند.
  • وجود چارچوب های تضمین کیفیت که بر اساس این چارچوب ها دانش آموزان می بایست حداقل استانداردها را برآورده کنند.

 

روش تدریس در مدارس استرالیا

مجموعه ای از روش های تدریس در مدارس استرالیا استفاده می شود از جمله: تدریس معلم محور، تحقیق دانش آموز، پروژه های گروهی و ارائه آنها، آموزش از طریق اینترنت و کلاس های تعاملی. همچنین از نظر ارزیابی نتایج کار دانش آموزان نیز روش های متعددی وجود دارد از جمله: پروژه های تحقیقی فردی، پروژه های گروهی، ارائه تحقیق بصورت چند رسانه ای یا شفاهی، استفاده از تکنولوژی های جدید مثل پاورپوینت و یا سیستم های سنتی تر مثل آزمون های کتبی و یا تکالیف درسی.

 

فارغ التحصیلی از مدارس استرالیا

پس از گذراندن امتحانات نهایی سال ۱۱ و ۱۲ دبیرستان دانش آموزان یک گواهی صلاحیت دریافت می کنند. نام این گواهی در ایالت های مختلف استرالیا متفاوت است. اما صرفنظر از نام این گواهی، این گواهی برای ورود به دانشگاه و سایر موسسات آموزش عالی معتبر می باشد.

 

شهریه مدارس استرالیا

هزینه ثبت نام اولیه که غیر قابل عودت می باشد معمولا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است.

شهریه مدارس استرالیا بسیار متنوع بوده و بستگی به دولتی یا خصوصی بودن و یا شبانه یا روزانه بودنشان دارد. برای مثال یک مدرسه در کوئینزلند استرالیا هزینه شهریه آن از سال ششم تا دوازدهم بین ۱۸ تا ۲۲ هزار دلار می باشد. درصورتیکه دانش آموز بخواهد خوابگاه شبانه روزی نیز داشته باشد مبلغ ۲۳ تا ۲۶ هزار دلار به شهریه اضافه می شود.

مثال دیگر می توان از مدرسه ای دولتی در شهر سیدنی نام برد که شهریه سالانه برای دانش آموزان بین المللی از سال ششم تا دوازدهم بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار بدون خوابگاه می باشد.

 

امکانات مدارس استرالیا

مدارس استرالیا از به روزترین امکانات برخوردار هستند. بطور کلی مدارس دارای تخته های هوشمند در کلاس ها، کتابخانه های مجهز و کامل، لابراتوارهای کامپیوتر، لابراتوارهای علوم، اتلهای موزیک، سالن ورزش، سالن تئاتر و امکانات ورزشی می باشند.  مدارس در تلاش هستند تا دانش آموزان را بطور همه جانبه و با توجه به استعدادهای شخصیشان آموزش دهند. که این به معنی آنست که دانش آموزان تشویق می شوند تا در فعالیت های مختلف خارج از درس های پایه  مانند نواختن یک دستگاه موسیقی، یادگیری زبان جدید، پیوستن به تیم تکنولوژی، و یا بازی در یک تیم فوتبال در آخر هفته مشارکت داشته باشند.

محل اقامت برای دانش آموزان

محل اقامت برای دانش آموزان بین المللی در صورتیکه همراه در استرالیا نداشته باشند معمولا به دو شکل می باشد:

  • دانش آموزان بین المللی در مدرسه های دولتی در home-stay (زندگی همراه با یک خانواده استرالیایی) اقامت داشته باشند. مدرسه معمولا می تواند اقدامات مربوط به پیدا کردن یک خانواده مناسب را انجام دهد. همچنین ویزا موندیال با شناخت کامل از شرکت هایی که خدمات یافتن home-stay را انجام میدهند، بهترین گاردین را برای فرزند شما انتخاب خواهد کرد که با خیال آسوده فرزند خود را راهی تحصیل در استرالیا کنید.
  • مدارس خصوصی و مستقل معمولا همراه خوابگاه های شبانه روزی هستند که در نزدیکی مدرسه قرار دارند. در مدارس شبانه روزی معمولا دانش آموزان در اتاق های مشترک زندگی می کنند. همچنین به دانش آموزان وعده های غذایی کامل داده می شود و از امکانات تفریحی مخصوص به خود نیز برخوردارند. در اینگونه مدارس معمولا نظارت شبانه روزی روی دانش آموزان وجود دارد. مدارس شبانه روزی از نظر تنوع فعالیت هایی که دانش آموز در آنها میتواند انجام دهد بسیار عالی بوده و ما این گزینه را به دانش آموزان پیشنهاد میکنیم. برخی از فعالیت هایی که دانش آموز در مدارس شبانه روزی میتواند انجام دهد به شرح زیر است:‌فعالیت های ورزشی مانند تنیس، بدمینتون و شنا. فعالیت های هنری مانند کارگاه های نقاشی و موسیقی. به طور مثال از مدارس شبانه روزی مریتاس دیدن کنید.

 

اخذ پذیرش از مدارس استرالیا 

اخذ پذیرش از مدارس استرالیا و همچنین اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا و ویزای گاردین استرالیا پروسه پیچیده و تخصصی میباشد که نیاز به تخصص و تجربه دارد. اگر قصد دارید مشاور رسمی استخدام کنید، مشاورین ویزا موندیال با سالها تجربه در این امر آماده ارائه خدمات به شما هستند.

 

اگر قصد تحصیل در مدارس استرالیا را دارید، لطفا فرم ارزیابی تحصیل در مدارس را تکمیل کنید.

 

تحصیل در مدارس کانادا

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال