England Flag
Search
Search
Close this search box.

در پی تصمیم مقامات کانادا و آمریکا، نقاط مرزیِ مجاز برای فِلَگ پولینگ محدود شد!

مقامات کانادا و ایالات متحده، تعداد مبادی ورود و خروج (POEs) مجاز برای فلگ پولینگ را محدوده کرده‌اند؛ و از تاریخ ۳۰ مِی ۲۰۲۴، تنها ۱۲ نقطه‌ی مرزی بین کانادا و ایالت متحده ارائه‌دهنده‌ی خدمات فلگ پولینگ به مهاجران تازه‌وارد خواهد بود!

فلگ پولینگ چیست؟

فلگ پولینگ به عملی گفته می‌شود که مهاجرانِ دارای اقامت موقت (کسانی که ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای توریستی کانادا دارند) با انجام آن می‌توانند به صورت حضوری، در مبادی ورود و خروج بین کانادا و امریکا، از طریق خروج از کانادا و بازگشت به این کشور در یک بازه‌ی ۲۴ ساعته خدمات مهاجرتی دریافت کنند.

این یک فرایند قانونی محسوب شده و محبوبیت آن در سال‌های اخیر بالا رفته است! زیرا افراد با این کار دیگر نیازی به انتظار کشیدن برای بررسی و پردازش پرونده‌ی خود در اداره مهاجرت (IRCC) نخواهند داشت؛ روندی که معمولا طولانی و زمان‌بر است.

با وجود قانونی بودنِ فلگ پولینگ، توصیه‌ی آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) این است که زمانِ انتظار می‌تواند در این روش هم طولانی باشد و مهاجران تازه‌وارد بهتر است در صورت امکان از خدمات آنلاین اداره مهاجرت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: مرز آمریکا و کانادا؛ راهنمای جامع عبور از مرز و فلگ پول کانادا

مهاجران تازه‌وارد در کانادا در چه مکان‌هایی می‌توانند خدمات فلگ پولینگ دریافت کنند؟

مکان‌های موجود و زمان مراجعه برای دریافت خدمات فلگ پولینگ در حال حاضر را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید:

منطقه‌ی کبک

  • آرمسترانگ – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 12 ظهر تا 7 شب؛
  • سنت آرماند/فیلیپس‌برگ – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر؛
  • سنت برنارد دو لاکول – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 12 ظهر تا 7 شب؛
  • جاده 55 استَنستِد – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر.

منطقه‌ی جنوب انتاریو

  • فورت ایری (پلِ صلح) – سه‌شنبه تا پنجشنبه، از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر؛
  • پل رنگین‌کمان آبشار نیاگارا – سه‌شنبه تا پنجشنبه، از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر؛
  • پل کوینزتون-لوئیزتون – سه‌شنبه تا پنجشنبه، از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر.

منطقه‌ی پسیفیک

  • ابتسفورد-هانتینگتون – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر؛
  • آلدرگروو – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر؛
  • باوندری بی – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 10 صبح تا 2 ظهر ؛
  • داگلاس – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر ؛
  • بزرگراه پسیفیک – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در زمان نگارش این خبر، این احتمال وجود دارد که کارکنان CBSA در آینده‌ی نزدیک به دلیل اختلاف بر سر میزان درآمد بین مقامات مرزی و دولت فدرال کانادا، دست به اعتصاب بزنند؛ و در صورت بروز این اتفاق، خدمات مرتبط با فلگ پولینگ هم قطعا تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت.

چه چیزی موجب محدودیت‌های اخیرِ اعمال شده بر فلگ پولینگ شده است؟

بر اساس گفته‌های مقامات کانادایی و امریکایی، تغییرات جدید در خدمات فلگ پولینگ عمدتا به دلیل افزایش ترافیک در نقاط مرزی کانادا و ایالات متحده و افزایش فشار کاری بر افسران شاغل در این مکان‌ها به وجود آمده است.

آژانس خدمات مرزی کانادا در بیانیه‌ای در شبکه‌ی CBC کانادا اعلام کرده که تغییرات اعمال شده در مکان‌ها و ساعات ارائه‌ی خدمات فلگ پولینگ، به هدف افزایش راندمانِ ارائه‌ی خدمات در زمان‌های شلوغی بوده است و این آژانس قصد دارد  «به افسران مرزی اجازه دهد که بر سایر اولویت‌های خود، همچون تسهیل داد و ستد و انجام امور مربوط به مسافران خاص مثل پناهجویان تمرکز داشته باشند.»

گفته‌های چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنای امریکا، نیز حاکی از همین اهداف است؛ شومر در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیرا در مورد این مسئله توضیح داده و گفته که افزایش ترافیک مهاجرت و طولانی‌تر شدن زمان انتظار، اقتصاد منطقه‌ی آبشار نیاگارا و نیویورک رو با خطر روبرو می‌کند و مانع از روند عادیِ تجارت و گردشگری می‌شود.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها