England Flag
Search
Search
Close this search box.

کانادا با استقبال از ۵۵۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی جدید در سال ۲۰۲۲ رکورد زد

همچنین جدیدترین داده‌های اداره مهاجرت کانادا حاکی از آن است که اکنون کانادا میزبان ۸۰۷,۷۵۰ دانشجوی بین‌المللی است.

جدیدترین داده‌های اداره مهاجرت کانادا حاکی از آن است که کانادا در سال ۲۰۲۲ از ۵۵۱,۴۰۵ دانشجوی بین‌المللی از ۱۸۴ کشور دنیا استقبال کرده است.

علاوه بر این از دسامبر ۲۰۲۲، ۸۰۷,۷۵۰ دانشجوی بین‌المللی دارای استادی پرمیت معتبر هستند که این عدد هم بی سابقه است.

آمار قبولی ویزای تحصیلی کانادا ظرف سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۴۴۴,۲۶۰ استادی پرمیت جدید صادر شد که نسبت به ۴۰۰,۶۰۰ صادره در ۲۰۱۹ افزایش داشته است (در سال ۲۰۲۰ این عدد به خاطر پاندمی کرونا کاهش داشت). این بدین معناست که در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل آن ۱۰۷,۱۴۵ استادی پرمیت بیشتر صادر شده است.

در نتیجه تعداد دانشجویان داخل کانادا نیز به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۹، ۶۳۷,۸۶۰ دانشجوی بین‌المللی در کانادا بودند. این عدد در ۲۰۲۰ به خاطر محدودیت‌های کرونا کاهش داشت و در سال ۲۰۲۱ دوباره افزایش یافت و به ۶۱۷,۳۱۵ دانشجو رسید. سال گذشته عادی شدن روند زندگی باعث شد تا کانادا تا انتهای ۲۰۲۲ حدوداً از ۱۷۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی بیشتری در مقایسه با ۲۰۱۹ استقبال کند.

۱۰ کشور برتر که مبدأ دانشجویان بین‌المللی کانادا در سال ۲۰۲۲ بوده‌اند عبارت‌اند از:

  1. هند (۲۲۶,۴۵۰ دانشجو)؛
  2. چین (۵۲,۱۶۵ دانشجو)؛
  3. فیلیپین (۲۳,۳۸۰ دانشجو)؛
  4. فرانسه (۱۶,۱۹۵ دانشجو)؛
  5. نیجریه (۱۳,۵۲۵ دانشجو)؛
  6. ایران (۱۳,۵۲۵ دانشجو)؛
  7. جمهوری کره (۱۱,۵۳۵ دانشجو)؛
  8. ژاپن (۱۰,۹۵۵ دانشجو)؛
  9. مکزیک (۱۰,۴۰۵ دانشجو)؛
  10. برزیل (۱۰,۴۰۵ دانشجو).

علاوه بر این ۱۰ کشور مبدأ دانشجویان بین‌المللی که از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ در کانادا زندگی و تحصیل می‌کنند عبارت‌اند از:

  1. هند (۳۱۹,۱۳۰ دانشجو)؛
  2. جمهوری خلق چین (۱۰۰,۰۷۵ دانشجو)؛
  3. فیلیپین (۳۲,۴۵۵ دانشجو)؛
  4. فرانسه (۲۷,۶۶۰ دانشجو)؛
  5. نیجریه (۲۱,۶۶۰ دانشجو)؛
  6. ایران (۲۱,۱۱۵ دانشجو)؛
  7. جمهوری کره (۱۶,۵۰۵ دانشجو)؛
  8. ویتنام (۱۶,۱۴۰ دانشجو)؛
  9. مکزیک (۱۴,۹۳۰ دانشجو)؛
  10. ایالات متحده (۱۴,۴۸۵ دانشجو).

داخل کانادا، طی سال ۲۰۲۲ دانشجویان بین‌المللی در مؤسسات آموزشی موسوم به DLI در استان‌های زیر تحصیل کردند:     

  1. انتاریو (۴۱۱,۰۰۰ دانشجو)؛
  2. بریتیش کلمبیا (۱۶۴,۰۰۰ دانشجو)؛
  3. کبک (۹۳,۰۰۰ دانشجو)؛
  4. آلبرتا (۴۳,۰۰۰ دانشجو)؛
  5. منیتوبا (۲۲,۰۰۰ دانشجو)؛
  6. نوا اسکوشیا (۲۰,۸۵۰ دانشجو)؛
  7. ساسکاچوان (۱۳,۱۳۵ دانشجو)؛
  8. نیوبرانزویک (۱۱,۱۴۰ دانشجو)؛
  9. نیوفاندلند و لابرادور (۶,۱۷۵ دانشجو)؛ و
  10. جزیره پرنس ادوارد (۴,۴۸۵ دانشجو).

چرا کانادا بین دانشجویان بین‌المللی این‌قدر محبوب است؟

اینکه چرا کانادا همچنان در بین برترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی قرار دارد دلایل متعددی دارد – من‌جمله استاندارد آموزشی، هزینه‌های پایین‌تر، پیدا کردن کار و فرصت‌های مهاجرت پس از فارغ‌التحصیلی.

در واقع گزارش اخیر IDP – آژانس آموزش بین‌المللی که تخصصش اعزام دانشجو به سراسر جهان است – نشان داده که کانادا در بین مقاصد برتر دانشجویان بین‌المللی سراسر جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: تحصیل در کانادا

کیفیت آموزش

کیفیت آموزش در کانادا در این بین سهم ویژه دارد. بسیاری مؤسسات آموزشی کانادا در بین معتبرترین‌ها در سطح جهانی قرار دارند (به ویژه وقتی دوره‌های خاص را در نظر بگیریم). از این رو دانشگاه‌های کانادا و مدارس کانادا در سطح جهان توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند و این ویژگی در جذب دانشجویان بین‌المللی اهمیت کلیدی دارد.

هزینه‌ها

ارزان‌تر بودن دلار کانادا باعث می‌شود که هزینه‌ها (به لحاظ تبدیل نرخ ارز) پایین‌تر بیاید. این یعنی دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تحصیلات دانشگاهی را با هزینه‌های پایین‌تری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر که سطح آموزش آنها با کانادا قابل مقایسه است مثل آمریکا و بریتانیا انجام دهند. میانگین هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس در کانادا بسته به استان، مؤسسه آموزشی و رشته تحصیلی بین ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار کاناداست. علاوه بر این چندین کمک هزینه و بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی وچود دارد که استرس مالی را کاهش می‌دهد.

فرصت‌های کاری

توانایی کار در کانادا نیز به محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین‌المللی دامن زده است. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در کانادا می‌توانند ویزای PGWP یا ویزای کاری پس از تحصیل در کانادا اخذ کنند. این ویزای کار باز به دانشجویان اجازه می‌دهد تا پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا بمانند و تمام وقت کار کنند که گام مهمی در فرایند اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل است. نرخ اشتغال دانشجویان بین‌المللی در کانادا نیز بالاست که به طور میانگین ۷۳ درصد فارغ‌التحصیلان در تمام سطوح تحصیلی در کانادا شاغل هستند. سال گذشته ۱۳۲,۶۵۰ دانشجوی تمام وقت از طریق ویزای PGWP شاغل شدند و بیشترین رشد در این میان در تعداد دارندگان ویزای PGWP که سال گذشته وارد بازار کار شدند دیده می‌شود.

علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی دارای ویزای تحصیلی معتبر می‌توانند تا انتهای سال ۲۰۲۳ طی ترم تحصیلی برای ساعات نامحدود کار کنند. این سیاست به دانشجویان اجازه می‌دهد تا خود را با آزادی بیشتری نسبت به سایر کشورها ساپورت کنند و بدین وسیله بتوانند طی تحصیل جای پای خود را در بازار کار کانادا باز کنند.

فرصت‌های مهاجرت پس از فارغ‌التحصیلی

کانادا یکی از معدود کشورهایی است که به دانشجویان بین‌المللی امکان اقامت دائم پس از تحصیل را می‌دهد. علاوه بر این تحصیل در کانادا یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش شرایط مهاجرت به کانادا است.

مسیر گذار از دانشجو به مهاجر معمولاً مستلزم اخذ ویزای PGWP و کسب حداقل سابقه کار تمام وقت واجد شرایط (یک سال) است. از اینجا به بعد، دانشجویان می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا برای اقامت دائم اپلای کنند. یک مسیر ویژه داخل برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری برای این افراد ایجاد شده است – برنامه تجربه کانادایی.

تنها سال گذشته حدود ۵۳,۷۲۵ نفر از PGWP به اقامت دائم تغییر وضع دادند. این حاکی از محبوبیت و دست یافتنی بودن مهاجرت برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند موقعیت کنونی خود را به اقامت دائم کانادا تغییر دهند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال