England Flag
Search
Search
Close this search box.

استان پرنس ادوارد

استان جزیره پرنس ادوارد

چه حس خوبی ما را فرا می‌گیرد وقتی طنین این جمله را در گوش‌هایمان می‌شنویم: «آنه تکرار غریبانه روزهایت چگونه گذشت؟» رویای دختری نوجوان که در فریبندگی نسیم خنک تابستانی که به گونه‌هایش می‌خورد در هم می‌آمیزد و شاعرانگی مناظر چشم نواز استان پرنس ادوارد را به نظاره می‌نشیند.

آری، این پرنس ادوارد بود که ما را مهمان ضیافت داستان آن شرلی کرد. دختری با موهای قرمز که انگار رویای خود ما بود که دارد جان می‌گیرد. داستانی که از پرنس ادوارد روایت شد و در نهایت به خود این جزیره جان داد و ما را به دنیایی از رنگ و منظره و خیال برد. حال این جزیره پیش روی ماست. پرنس ادوارد زیبا!

استان پرنس ادوارد در یک نگاه

مرکز: شارلوت تاون

مساحت: ۵۶۶۰ کیلومتر مربع

جمعیت: ۱۶۵,۹۳۶ نفر

زبان رسمی: انگلیسی و فرانسوی

محصول عمده : سیب زمینی به لطف خاک غنی از آهن و ۸۰% صدف کانادا

مهمترین شاخصه و وجهه شهرت: داستان آنشرلی

نقشه استان پرنس ادوارد

پرچم استان پرنس ادوارد

پرچم استان پرنس ادوارد
فهرست مطالب

شرایط زندگی در جزیره پرنس ادوارد

اگر بخواهیم این استان را در یک جمله توصیف کنیم باید بگوییم ساکنان استان پرنس ادوارد از هزینه نسبتا پایین زندگی، مسکن و نیز محیط آرام و راحت آن لذت می‌برند. پرنس ادوارد یکی از بالاترین نرخ‌های مالکیت خانه را به خود اختصاص داده است. 

از آنجایی که این استان شهرهای زیادی ندارد، بیشتر افرادی که از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام می‌کنند، متقاضی مهاجرت به شهر شارلوت تاون هستند.

آب و هوای استان پرنس ادوارد

به عنوان یکی از استان‌های کانادا، پرنس ادوارد با آب و هوای معتدلش به شما خوش آمد می‌گوید. به لطف جریان آب‌های گرم از سمت خلیج سنت لوئیس، پرنس ادوارد در فصل تابستان شاهد روزهای داغ  و شب‌های گرم است. 

در تابستان دمای هوا بین ۲۰ تا ۳۲ درجه سانتی گراد است. دمای هوا در بهار و پاییز مشابه است و بین ۸ تا ۲۲ درجه است. دمای هوا در زمستان بین ۳- تا ۱۱- درجه ثبت شده است. 

نگاهی به دیدگاه کسانی که در سایت Quora، نظرات خود را در خصوص این جزیره به اشتراک گذارده اند خالی از لطف نیست:

استان پرنس ادوارد

«جزیره پرنس ادوارد، استانی کوچک و زیباست. مهم نیست کجا زندگی کنید، شما فقط بیش از ۳۰ دقیقه با اقیانوس فاصله ندارید. سواحل و چمنزارهای سبز بسیار دوست داشتنی هستند. 

مردم رفتار دوستانه‌ای دارند. با این حال، بسیاری از مردم پرنس ادوارد تمامی عمر خود را در این جزیره زندگی کرده‌اند. همواره در حلقه خانواده و دوستان دوران کودکی خود بوده‌اند و زندگی اجتماعی آن‎ها شکل گرفته است از این رو، نیازی به دوستان جدید ندارند.»

استان پرنس ادوارد

«من حدود دو سال آن جا زندگی کرده‌ام و از سال ۱۹۷۴ مدادم در حال رفت و برگشت بوده‌ام. تابستان‌های بسیار گرم و مطبوع و بارش زیاد برف در زمستان.

بهترین سیب زمینی، بستنی، لابستر و کره با نمک فراوان – که مردم این جزیره به هر چهارتای این‌ها معتاد هستند.

جامعه پرنس ادوارد بسیار پایدار است. ۴۰ سال پیش می‌گفتند: به من نام خود را بگو تا بگویم از کجا آمده ای، کدام کلیسا می‌روی و در انتخابات قبلی چه رایی دادی. این اتفاق قبل کاملا رخ می‌داد اما الان کمتر. با این حال هنوز هم رگه‌هایی از آن دیده می‌شود.»

مزایای زندگی در پرنس ادوارد

هزینه زندگی در این استان بسیار پایین و مقرون به صرفه است. حتی شارلوت تاون به عنوان مرکز این استان، یکی از ارزان‌ترین شهرهای کانادا به حساب می‌آید. مسکن، خوراک، و هزینه ماهانه آب و برق ارزان‌تر از متوسط کانادا است.

پرنس ادوارد مکانی فوق العاده برای خانواده‌ها است. فعالیت‌ها و رویدادهای بسیاری به ویژه در فضای باز در این استان وجود دارد که برای خانواده‌ها بسیار جذاب خواهد بود.

از آنجایی که پرنس ادوارد یک جزیره کوچک است و کمتر از ۶۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، دسترسی به محل‌های مختلف بسیار سهل و آسان است. به عنوان مثال رستوران‌ها، سواحل، دفاتر دولتی و سایر مکان‌ها در دسترس هستند.

مناظر اقیانوسی زیبا و سواحلی با ماسه‌های سفید این استان را به عنوان یکی از چشم نوازترین مکان‌های کانادا تبدیل کرده است. صخره‌های ماسه سنگی، غروب زیبا، پل‌ها و جنگل‌ها از دیگر مناظر طبیعی این استان هستند.

در این استان جشنواره‌های بسیاری برای سلیقه‌ها و افراد گوناگون وجود دارد. از جمله این جشنواره‌ها: 

  • جشنواره لابستر
  • جشنواره نوشیدنی پرنس ادوارد
  • آخر هفته ماهیگیری خانوادگی
  • جشن سنتی رقص و آواز سلتیک

یکی از القاب استان پرنس ادوارد جزیره غذا است. این لقب به دلیل وفور غذاهای خوشمزه و رنگارنگ به این جزیره داده شده است. البته غذاهای دریایی رتبه نخست را در منوی غذایی این استان به خود اختصاص داده اند. لابستر تازه، صدف، و طیف گسترده‌ای از انواع ماهی جزئی از غذاهای این جزیره هستند.

معایب زندگی در پرنس ادوارد

یافتن کار در استان پرنس ادوارد آسان نیست. این استان یکی از پایین‌ترین نرخ‌های اشتغال را در کانادا به خود اختصاص داده است. بسیاری از کارهایی که در پرنس ادوارد وجود دارند، فصلی هستند مانند ماهیگیری، کشاورزی و گردشگری.

اگر دوستدار هوای مرطوب و پر بارش نیستید، این استان ممکن است برای شما آزار دهنده باشد. در پرنس ادوارد در حدود ۵۰ درصد از زمان‌های سال بارندگی رخ می‌دهد.

استان پرنس ادوارد سیستم حمل و نقل خوبی ندارد به ویژه اگر بخواهید به خارج شهر بروید که در این صورت داشتن خودروی شخصی یک ضرورت است و در نتیجه ترافیک سنگینی را در جاده‌ها شاهد خواهید بود.

جاذبه گردشگری در پرنس ادوارد

زیبایی‌های طبیعی و روستایی، مزارع سرسبز، خط ساحلی مسحور کننده، صخره‌های زیبا با فانوس دریایی زیبایش، چیزی نیست که یک گردشگر بتواند در مقابل آن مقاومت کند. حاضرید نگاهی به زیبایی‌های دلفریب این استان بیندازیم؟

این پارک که بیشتر مناطق مرکزی و شمالی خط ساحلی را در خود جای داده است انواع جاذبه‌های گردشگری را به دوستداران طبیعت هدیه می‌دهد. سواحل زیبا، تماشای حیات وحش، بناهای تاریخی، تفریحات فضای باز و سایر موارد از جذابیت‌های این پارک هستند.

پارک ملی استان پرنس ادوارد

جذابیت معماری دوران ویکتوریا و حس شگفت انگیز یک شهر کوچک، این شهر را به جایی جادویی تبدیل کرده است. خانه‌های تاریخی در خیابان‌های زیبای این شهر خود نمایی می‌کنند. موزه ‌و سالن‌های نمایش این شهر، آن را به عنوان یکی از مراکز جذاب فرهنگی برای گردشگران تبدیل کرده است.

شارلوت تاون پرنس ادوارد

مناظری که با خواندن داستان زیبای آنشرلی تجسم می‌کردید یا با دیدن تصاویر دیدنی فیلم و کارتن آن شما را جادو می‌کرد، حالا در پیش چشمان شماست. خانه‌های زیبا در طبیعتی بی‌نظیر به همراه موزه‌ آنه در گرین گیبلز شما را به سالها قبل می‌برد، به زیبایی این داستان جذاب.

این فانوس دریایی واقع در ساحل زیبایی در انتهای شرقی جزیره خودنمایی می‌کند. شش فانوس دریایی که در تابستان به روی بازدیدکنندگان باز می‌شوند، هرکدام با داستان‌هایی از گذشته خود، دنیایی از زیبایی و جذابیت را به همراه دارند.

این ساحل و پارک استانی بر روی Points East Coastal Drive قرار دارد. گردشگران دوست دارند پاهای خود را در ماسه‌های ساحلی فرو ببرند تا صدای جیرجیر ایجاد شود. ماسه‌های جیرجیر، لقب این ساحل است.

تقریبا در هر بندی در استان پرنس ادوارد، می‌توان قایق‌های ماهی گیری را دید. در برخی از شهرک‌های ساحلی می‌شود قایق‌هایی را دید که به طور تخصصی گردشگران را برای ماهیگیری در آب‌های عمیق به دریا می‌برند. تعدادی از این مناطق نزدیک پارک ملی در کینگ استون، نورث راستیکو و ساحل استنلی واقع شده اند.

Photo by: Neil Stanley

این پل که در سال 1997 به بهره برداری رسید، برای اولین بار استان پرنس ادوارد را به سرزمین اصلی کانادا وصل کرد. این پل به طول ۱۲.۹ کیلومتر، به عنوان طولانی‌ترین پل بر روی آب‌های منجمد بوده و یکی از شاهکارهای معماری دنیا و دستاوردی برای کانادا محسوب می‌شود.

روستایی کوچک برای ماهیگیری با فانوس دریایی کوچک و زیبایی  که دارد در اواخر سال ۱۸۰۰ روزهای بسیار شلوغی را شاهد بود. سه اسکله‌ واقع در این روستا میزبان ده‌ها قایق تجاری بود که تجارت آن روزهای کانادا با اروپا، هند غربی و بنادر ساحل شرقی را پر رونق می‌ساخت.

امروزه گردشگران زیادی برای بازدید از اسکله ماهیگیری، فروشگاه شکلات، سالن نمایش، کارگاه‌های شیشه گری و سفالگری، موزه فانوس دریایی بندر ویکتوریا به این منطقه می‌آیند.

در این خانه‌ها بیش از ۲۵۰۰۰ بطری شیشه‌ای به کار رفته است. دیوارهای این خانه‌ها، که با استفاده از این بطری‌ها ساخته شده اند نور بسیار زیادی را به داخل هدایت می‌کند. کل این خانه‌ها تنها از بطری و سیمان ساخته شده‌اند.

شهرهای جزیره پرنس ادوارد

پرنس ادوارد ۲ شهر بزرگ، ۱۰ شهر و ۵۰ روستا دارد که در سه شهرستان کینگز، پرنس و کویین جای دارند. مرکز این استان، شهر شارلوت تاون است که پر جمعیت ترین شهر استان نیز به حساب می‌آید در حالی که، بلفاست از نظر مساحت بزرگترین شهر به این استان است. کم جمعیت ترین منطقه پرنس ادوارد منطقه ساحل تیگنیش و سنت لوئیس هستند.

نام شهرنوع شهرداریجمعیت
شارلوت تاونشهر بزرگ۳۸,۸۰۹
سامر سایدشهر بزرگ۱۶,۰۰۱
آلبرتونشهر۱,۳۰۱
بوردن کارلتونشهر۷۸۸
کورن والشهر۶,۵۷۴
کنزینگتونشهر۱,۸۱۲
نورث روستیکوشهر۶۴۸
او لریشهر۸۷۶
سوریسشهر۱,۰۷۹
استراتفوردشهر۱۰,۹۲۷
تری ریورزشهر۷,۸۸۳
تیگنیششهر۷۴۴

هزینه زندگی در پرنس ادوارد

متوسط هزینه زندگی در شهر شارلوت تاون به عنوان مرکز این استان و نیز گرانترین شهر آن برای یک شخص حدود ۲,۳۰۰ دلار کانادا در ماه است. این میانگین شامل مواردی همچون اجاره خانه، آب و برق، خواربار، تفریح، حمل و نقل و سایر نیازهای روزمره زندگی است. 

بیایید هزینه‌های زندگی در این استان را با جزییات بیشتری بررسی کنیم. برای این کار بهتر است نگاهی به هزینه‌های زندگی در گران‌ترین شهر پرنس ادوارد یعنی شارلوت تاون بیندازیم. قطعا هزینه زندگی در بقیه شهرها و روستاهای این جزیره کمتر خواهد بود.

اقلاممیزانهزینه به دلار کانادا
یک وعده ناهار ساده (شامل نوشیدنی)برای یک نفر۲۰
یک وعده فست فود (مثلا بیگ مک)برای یک نفر۱۱
مرغ۵۰۰ گرم۷
شیریک لیتر۲/۳۷
تخم مرغ۱۲ عدد۳/۹۵
سیبیک کیلو۳/۷۰
گوجه فرنگییک کیلو۴/۵۰
پنیریک کیلو۱۱
نانبرای دو نفر۲/۵۹
اقلامقیمت به دلار کانادا 
شلوار جین۷۲
لباس زنانه (زارا و برندهای مشابه)۶۰ 
یک جفت کفش ورزشی (نایکی، آدیداس یا برند مشابه)۱۱۸ 
یک جفت کفش چرمی مردانه۱۲۴ 
مواردقیمت به دلار کانادا 
سفر با تاکسی در یک روزکاری و ترافیک معمولی (۸ کیلومتر)۲۶
بلیت ماهانه حمل و نقل عمومی۶۳ 
یک لیتر بنزین۱/۲۲ 
مواردمتراژ به مربعقیمت به دلار کانادا
اجاره ماهانه خانه مبله در یک منطقه گران۸۲۱,۵۷۱
اجاره ماهانه خانه مبله  در یک منطقه معمولی۸۲۱,۰۸۱
اجاره ماهانه خانه مبله در یک منطقه معمولی۴۵۸۵۹
مواردقیمت به دلار کانادا 
یک شام معمولی برای دو نفر۴۷
یک شام دو نفره در رستوران ایتالیایی۹۱ 
دو بلیت سینما۲۷ 
دو بلیت تئاتر۱۳۱ 
یک ماه عضویت در باشگاه۶۶ 

شرایط تحصیل در استان پرنس ادوارد

اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال هستید که آیا تحصیل در استان پرنس ادوارد برای دانشجویان خارجی مناسب است؟ در جواب باید گفت به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت و همچنین کوچکی و امنیت شهر، آن را به مکانی جذاب برای دانشجویان و دانش آموزان تبدیل کرده است. 

تحصیل در جزیره پرنس ادوارد برای دانشجویان خارجی مزایای زیادی به همراه دارد:

  • هزینه نسبتا پایین: هزینه تحصیل در این استان به نسبت میانگین کشوری پایینتر است.
  • طبیعت زیبا: این استان با دارا بودن طبیعتی بکر و زیبا و مناظری دلفریب مکانی عالی برای دانشجویان خارجی است. 
  • امکان انتقال: امکان انتقال واحدهای درسی در دوسال اول تحصیل از دیگر دانشگاه‌های کانادا به دانشگاه پرنس ادوارد امکان پذیر است.

شرایط مهاجرت به پرنس ادوارد

برنامه مهاجرتی استان پرنس ادوارد PEI PNP نامیده می‌شود. این برنامه، فرایند اخذ ویزای متفاوتی نسبت به ویزای  PR دارد. متقاضیان علاقمند به به مهاجرت به استان پرنس ادوارد باید علاقمندی خود را به صورت آنلاین از طریق پورتال استان ارسال نمایند.

سوالات متداول

آسان‌ترین راه برای مهاجرت به استان پرنس ادوارد، اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا است.

این فرایند معمولا  ۴ تا ۶ هفته زمان می‌برد.

برای آگاهی از امتیازات و نحوه محاسبه آن، مقاله ما را در این خصوص مطالعه کنید.

مهمترین غذاهای این استان، غذاهای دریایی هستند. علاوه بر لابستر، صدف، گوش ماهی، قزل آلا و سالمون از دیگر غذاهای دریایی این استان هستند.

با این‌که این استان دو زبانه است، زبان انگلیسی به عنوان زبان غالب در جزیره شناخته می‌شود. تمامی مدارک رسمی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، و نیز بروشورهای گردشگری به هر دو زبان هستند.

بر اساس آمار WorkPEI Employment Analysis در ماه می ۲۰۲۱، حدود ۱۲,۰۰۰ نفر در خرده فروشی‌ها و عمده فروشی‌ها فعال هستند.

با ۷۰۰ نیروی کار در حوزه فرآوری سیب زمینی، بزرگترین کارفرمای خصوصی این استان شرکت Cavendish Farms است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال