England Flag
Search
Search
Close this search box.

افزایش ورود دارندگان ویزای کار پس از تحصیل به بازار کار کانادا

مطالعه اداره آمار کانادا نشان می‌دهد ظرف یک دهه اخیر، دانشجویان خارجی، منبع رو به رشد نیروی کار اقتصاد کانادا بوده‌اند.

مطالعه‌ای که اداره آمار کانادا اخیرا انجام داده مشخص کرده است که افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان بین‌المللی که ظرف سال‌های اخیر وارد کانادا شده‌اند، باعث شده که تعداد بیشتری از افراد ویزای کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP) بگیرند.

طبق نتایج این مطالعه، ظرف دهه اخیر تعداد افرادی که برای اولین بار ویزای تحصیلی کانادا را دریافت می‌کنند، در حال افزایش بوده است و از ۷۵,۰۰۰ نفر در اواسط دهه ۲۰۰۰ به ۲۵۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

هماهنگ با این روند، تعداد بیشتری از دانشجویان بین‌المللی ویزای کار پس از تحصیل یا PGWP دریافت کرده و پس از فارغ‌التحصیلی ورک پرمیت دریافت کرده‌اند.

گفتنی است PGWP برنامه‌ای مختص نیروی کار موقت است که به دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، این امکان را فراهم می‌کند که برای ماندن و کار کردن در کانادا اپن ورک پرمیت دریافت کنند. متقاضیان برای اینکه واجد شرایط این برنامه باشند باید حداقل هشت ماه در یکی از موسسات آموزش عالی واجد شرایط در کانادا تحصیل کرده باشند.

مدت زمان اعتبار این ویزا بر اساس طول دوره تحصیلی و تا سقف سه سال خواهد بود.

ویزای کار پس از تحصیل به عنوان یک ویزای کار باز به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا در هر شغلی در هر جای کانادا کار کنند و هر وقت خواستند کارفرمای خود را عوض کنند.

طبق این مطالعه بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ تعداد افرادی که سالانه ویزای کار پس از تحصیل دریافت کرده‌اند رشد شش برابری داشته است و از ۱۰,۳۰۰ به ۶۴,۷۰۰ رسیده است.

این افزایش برای زنان و مردان وجود داشته است گرچه مردان طی این بازه زمانی PGWP بیشتری گرفته‌اند.

از سال ۲۰۰۸ اتباع چین و هند ۵۱٪ PGWP ها را دریافت کرده‌اند اما در سال ۲۰۱۸ تعداد دارندگان PGWP که تبعه این دو کشور بوده‌اند به ۶۶٪ رسیده است. علاوه بر این تعداد دانشجویان بین‌المللی اهل هند که ویزای PGWP دریافت کرده‌اند، بیش از چهار برابر افزایش داشته است و از ۱۰٪ در سال ۲۰۰۸ به ۴۶٪ در سال ۲۰۱۸ رسیده است. عکس این روند برای دانشجویان چینی اتفاق افتاده است و تعداد دارندگان PGWP اهل چین طی این بازه زمانی از ۴۱٪ به ۲۰٪ کاهش یافته است.

در سال ۲۰۰۸ انتاریو به عنوان مقصدی تحصیلی با سهم ۴۴ درصدی، بیشترین دانشجوی بین‌المللی را جذب کرده است و این روند به مرور زمان به ۵۶٪ در سال ۲۰۱۸ رسیده است. سهم افرادی که بریتیش کلمبیا و کبک را که دو مقصد تحصیلی محبوب دیگر هستند، برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ کاهش داشته است.   

به لحاظ مشارکت دارندگان PGWP در بازار کار کانادا، این مطالعه بیان کرده که در سال ۲۰۰۸ مجموعا ۱۰,۳۰۰ دارنده ویزای PGWP اظهارنامه مالیاتی T4مثبت خود را ارائه کرده‌اند. این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۱۳۵,۱۰۰ نفر رسیده است. طی این یک دهه متوسط درآمد از راه اشتغال دارندگان PGWP از ۱۴,۵۰۰ دلار (به نرخ دلار سال ۲۰۱۸) در سال ۲۰۰۸ به ۲۶,۸۰۰ دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است که طبق این گزارش حاکی از مشارکت بیشتر در بازار کار است.

همچنین شایان ذکر است که این مطالعه نشان داد که سه چهارم دارندگان PGWP ظرف پنج سال پس از دریافت این مجوز، اقامت دائم گرفته‌اند. نرخ تبدیل وضعیت به اقامت دائم در بین دارندگان ویزای PGWP در بین دانشجویان کالج و فوق لیسانس، به ویژه در بین جدیدترین افراد، بالاترین نرخ بوده است.

مطالعه مزبور نتیجه می‌گیرد که این حاکی از اهمیت PGWP برای دانشجویان بین‌المللی و اقتصاد کاناداست.

در این مطالعه بیان شده است که ” PGWP از یک سو به دانشجویان بین‌المللی که از موسسه آموزش عالی کانادایی و واجد شرایط فارغ‌التحصیل شده‌اند اجازه می‌دهد تا در کانادا سابقه و تجربه کاری کسب کنند و این سابقه کار برای درخواست برخی از مسیرهای منتهی به اقامت دائم ضروریست.

PGWP بین تحصیل در کانادا و سابقه کار در کانادا پل می‌زند و خلأ بین این دو را بر طرف می‌کند و بدن ترتیب شانس دریافت اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری را بیشتر می‌کند. داشتن مدرک تحصیلی کانادایی و سابقه کار در کانادا به متقاضیان اکسپرس انتری اجازه می‌دهد تا امتیاز بیشتری در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS دریافت کنند و بدین ترتیب شانس دریافت اقامت دائم را افزایش دهند. سایر برنامه‌های مهاجرتی نظیر برنامه مهاجرت استانی (PNP)، تجربه کانادایی (CEC) و تجربه کبکی (PEQ) برای افرادی که در کبک تحصیل کرده‌اند نیز جزو مسیرهای مهاجرتی هستند که به دارندگان مدرک تحصیلی کانادایی و سابقه کار در کانادا امتیاز می‌دهند.

این مطالعه بیان کرده که PGWP در معنای وسیعتر، سهم و مشارکت دانشجویان خارجی در بازار کار را تسهیل می‌کند، تعداد متقاضیان واجد شرایط مهاجرت به کانادا را بیشتر و کانادا را به مقصد تحصیل جذاب‌تری تبدیل می‌کند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال