England Flag
Search
Search
Close this search box.

استان نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا

قطعا تعجب خواهید کرد اگر بدانید که بسیاری از خاطرات ما با استان نوا اسکوشیا گره خورده است. درست است، حق دارید تعجب کنید. بیشتر ما حتی تا بحال نام این استان را نشنیده بودیم، اما جالب است بدانید که فیلم پرفروش و زیبای تایتانیک در سواحل آن فیلمبرداری شده است. استانی با مناظر عالی و خیره کننده که هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد.

تایتانیک نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا که به لاتین یعنی اسکاتلند جدید، به عنوان مقصدی زیبا با سواحلی جذاب، طبیعتی بکر و البته با شهر زیبای هالیفاکس شناخته می‌شود. این استان یکی از سه استان ماریتایمز یا همان استان‌های کرانه شرقی کانادا یعنی نیوبرانزویک؛ پرنس ادوارد؛ نوا اسکوشیا  و یکی از چهار استان آتلانتیک یعنی نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور است. 

اقتصاد نوا اسکوشیا همواره به ماهیگیری، جنگلداری و نیز صنایع معدنی وابستگی تنگاتنگ داشته است. هرچند که صنعت رو به رشد گردشگری نیز سهمی در اقتصاد این استان دارد.

استان نوا اسکوشیا در یک نگاه

مرکز: هالیفاکس (Halifax)

مساحت: ۵۵,۲۸۴ کیلومتر مربع

جمعیت: ۱,۰۰۲,۵۸۶ نفر

زبان رسمی: انگلیسی

محصول عمده: محصولات دریایی، معدنی، کشاورزی

شعار: یکی دفاع می‌کند و دیگری تسخیر می‌کند.

نقشه استان نوا اسکوشیا

پرچم استان نوا اسکوشیا

پرچم نوا اسکوشیا
فهرست مطالب

شرایط زندگی در نوا اسکوشیا

بیایید برای اینکه دید بهتری نسبت به شرایط زندگی در استان نوا اسکوشیا به دست بیاوریم، نگاهی به نظرات کسانی بیندازیم که یا اهل این استان هستند یا اینکه آن را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

تجربه زندگی در نوا اسکوشیا

این کاربر در پاسخ به این سوال که زندگی در نوا اسکوشیا چگونه است؟ این‌ طور پاسخ داده است:

محلی عالی برای زندگی! نزدیک به دریا با مناظر زیبا و درکل مردمانی خونگرم. من شهرهای دیگر کانادا را دیده‌ام ولی [مردمان] هیچ یک به این اندازه خون گرم و دوستانه نیستند. به سمت هر کسی که بروی و  روز بخیر بگویی، برمی‌گردد و با شما احوال پرسی می‌کند مگر اینکه مشغول خوردن دونیر باشد. در خصوص رشد اقتصادی، هالیفاکس پشت سر ونکوور قرار دارد. دستمزدها اندکی پایین‌تر از بقیه جاهاست ولی چه فایده‌ای دارد اگر پولدار باشید ولی در بخش‌های مرکزی خسته کننده و دلگیر کانادا زندگی کنید.

تجربه زندگی نوا اسکوشیا

این کاربر هم در پاسخ به همان سوال این طور پاسخ داده:

من در نوا اسکوشیا زندگی می‌کنم. اساساً زندگی در این استان شبیه این است که در کشوری جهان سومی، جزو طبقه مرفه باشی. بیشتر مشاغل دستمزدهای مناسب برای زندگی به شما نمی‌دهند. (برای همین است که من در جای دیگری از کانادا کار می‌کنم نه اینجا) اغلب افرادی که آنجا زندگی می‌کنند، از فروشگاه والمارت خرید می‌کنند. اساساً این استان، بخش مرفهی از کانادا است. 

جایی زیبا برای سفر است اما برای کسب درآمد خوب نیست.

تجربه زندگی نوا اسکوشیا

رندال هم این‌گونه پاسخ داده:

آب و هوای استان به واسطه نزدیکی به اقیانوس و موقعیت نسبتا جنوبی،  معتدل است. چهار فصل مشخص در این استان وجود دارد و بهترین آب و هوا متعلق به ماه‌های می تا اکتبر است. برخی اوقات امکان دارد  آب و هوا اندکی سخت باشد. برای مثال، نوا اسکوشیا در حاشیه برخی از طوفان‌ها و تند بادهای شدیدی قرار دارد که منشا آن‌ها اقیانوس جنوب آن است. گاهی در این استان بارش سنگین برف در زمستان رخ می‌دهد که رانندگی را در این شرایط سخت می‌کند.

بهترین مزیت برای شما، سهولت رفت و آمد، زندگی خانوادگی بهتر و داشتن زمان بیشتر برای خودتان است. به شما توصیه می‌کنم به نوا اسکوشیا نقل مکان کنید و مطمئنم آنجا خوشحال خواهید بود. تمامی دوستان و آشنایان من که به این منطقه آمده اند، آن را دوست دارند. حتی برخی از کسانی که می‌شناسم از آلبرتا به اینجا آمده اند.

نکته: مطالب فوق برگرفته از نظرات کاربران سایت Quora است.

آب و هوای استان نوا اسکوشیا

آب و هوای نوا اسکوشیا را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: معتدل. این بدان معنی است که، هوا در این استان به ندرت بسیار سرد یا بسیار گرم می‌شود. دمای روزانه به میزان زیاد به فاصله شما با اقیانوس دارد. 

اگر صبح در هالیفاکس باشید، ظهر در ولف‌ویل و عصر را در یارموث سپری کنید، قطعا دماهای کاملا متفاوتی را تجربه خواهید کرد. پس بهتر است برای اطمینان خاطر، یک ژاکت یا پلیور با خود همراه داشته باشید. 

زمستان‌ها در این استان سرد است و بارش برفی حدود ۱/۵ متر در طول سال برای ساحل جنوبی و ۲/۵ متری برای ساحل شمالی محتمل است. کمینه دما در زمستان‌ها به ۱۵- درجه سانتی گراد می‌رسد. تابستان‌ها در این استان عموما خوشایند و مطبوع است. بیشینه دما در گرم‌ترین روزهای فصل به ۳۲ درجه سانتی گراد می‌رسد.

آیا هزینه‌های زندگی در نوا اسکوشیا بالا است؟

هزینه زندگی در نوا اسکوشیا نسبتا منطقی و مقرون به صرفه است. هزینه ماهانه یک شخص بدون احتساب اجاره بها، حدود ۱,۲۲۸ دلار کانادا است. جالب است بدانید هزینه زندگی در شهری مثل هالیفاکس بدون در نظر گرفتن اجاره خانه حدود ۱/۶٪ پایین‌تر از شهری مثل ونکوور است. هزینه اجاره خانه نیز۱۷/۸۵٪ پایین‌تر از ونکوور تخمین زده می‌شود.

البته شهرهای کوچکتر همچون سیدنی و دارتموث ارزان‌تر هم هستند. کیفیت زندگی در نوا اسکوشیا بسیار بالا است به طوری که هالیفاکس در سال ۲۰۱۹ جزو ۱۰ شهر با سبک زندگی خوب شناخته شد.

بیایید نگاهی به هزینه زندگی در هالیفاکس، به عنوان گران‌ترین شهر نوا اسکوشیا، بیندازیم.

جدول هزینه‌ها در شهر هالیفاکس استان نوا اسکوشیا:

فهرست مواردمتوسط قیمت‌ها به دلار کانادا
اجاره آپارتمان یک خوابه۱,۲۱۶ دلار در ماه
هزینه قبوض و بیمه۵۸۷ دلار در ماه
هزینه حمل و نقل۸۲/۵۰ دلار در ماه
هزینه بیمه خودرو۸۹۱ دلار در سال
هزینه تفریحات۱۸۸ دلار در ماه
هزینه خواربار برای یک نفر۲۵۰ دلار در ماه
هزینه تلفن و اینترنت۹۰ دلار در ماه
ورزش و سلامت۵۵ دلار برای اشتراک ماهانه
مالیات استانیحدود ۱۵٪

جدول مالیات بر درآمد در استان نوا اسکوشیا در سال ۲۰۲۲

درآمد مشمول مالیاتنرخ مالیات
۲۹,۵۹۰ دلار ابتدایی۸/۷۹٪
بیش از ۲۹,۵۹۰ تا ۵۹,۱۸۰ دلار۱۴/۹۵٪
بیش از ۵۹,۱۸۰ تا ۹۳,۰۰۰ دلار۱۶/۶۷٪
بیش از ۹۳,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ دلار۱۷/۵۰٪
بیش از ۱۵۰,۰۰۰ دلار۲۱٪

ارزان‌ترین شهرهای نوا اسکوشیا کدامند؟

  • ترنتون Trenton: هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه ۶۶۴ دلار و هزینه خرید آپارتمان حدود ۱۲۴,۵۸۶ دلار
  • سیدنی Sydney: هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه ۸۱۳ دلار و هزینه خرید آپارتمان حدود ۱۳۵,۷۱۲ دلار 
  • امهرست Amherst: هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه ۸۵۰ دلار و هزینه خرید آپارتمان حدود ۱۶۲,۲۸۱ دلار 
  • یارموث Yarmouth: هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه ۸۵۰ دلار و هزینه خرید آپارتمان حدود ۱۸۷,۶۵۸ دلار 
  • بریج واتر Bridgewater: هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه ۸۰۴ دلار و هزینه خرید آپارتمان حدود ۱۹۱,۶۱۲ دلار 

مزایای زندگی در نوا اسکوشیا

هیچ تردیدی نیست که نوا اسکوشیا مکانی بسیار زیبا است. هر جای این استان که بروید، خود را در میان انبوهی از درختان سرسبز، تپه‌های وسیع و مناطق روستایی زیبا می‌بینید. حتی رنگ آمیزی شاد خانه‌های آن به زیبایی مناظر افزوده است.

هر بار که وارد یک شهر این استان می‌شوید، زیبایی محض آن شما را درگیر فضای جذاب خود می‌کند. شهرهای کوچکی مانند بدک، دیگبی و آنتیگونیش.

لاننبرگ نوا اسکوشیا

اگر دوستدار اقیانوس هستید، نوا اسکوشیا بهشت شما خواهد بود. هر کجای نوا اسکوشیا که باشید، بیشتر از نیم ساعت با اقیانوس فاصله ندارید.

نوا اسکوشیا

در کل باید گفت، نوا اسکوشیا بزرگترین استانی نیست که ممکن است ببینید و نیز پرجمعیت‌ترین آن‌ها هم نیست اما همین امر باعث می‌شود که احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری به شما دست دهد. اهالی نوا اسکوشیا به طرز باور نکردنی رفتاری دوستانه دارند و جزو معدود جاهایی است که مردم همسایه‌های خود را می‌شناسند. در این استان مردم در خیابان به هم سلام می‌کنند و برای کمک به همدیگر با هم همکاری می‌کنند.

در این استان هرگز شاهد ترافیک نخواهید بود. درست است که مردم خودروی شخصی دارند، اما به واسطه نسبت پایین جمعیت به مساحت این استان، زمانی در ترافیک تلف نمی‌‎شود. 

در نوا اسکوشیا مالکیت مسکن برای هر کسی با هر بودجه‌ای خارج از دسترس نیست. این استان یکی از ارزان‌ترین نرخ‌های مسکن را در کانادا دارد. چه در مورد اجاره و چه در مورد خرید. 

میانگین قیمت فروش مسکن در نوا اسکوشیا در مارس ۲۰۲۲ حدود ۴۵۰,۵۸۱ دلار کانادا بوده که ۲۳.۳٪ بالاتر از مارس ۲۰۲۱ است. با این حال، در مقایسه با میانگین کشوری که ۸۱۶,۷۲۰ دلار است همچنان یکی از ارزانترین استان‌های کانادا در حوزه مسکن به حساب می‌آید.

هزینه مسکن نوا اسکوشیا

به واسطه طبیعت زیبای این استان، همواره گزینه‌های زیادی پیش روی شما برای انتخاب تفریحات وجود دارد. فعالیت‌هایی چون قایقرانی، ماهیگیری، موج سواری، باد سواری و سایر ورز‎ش‌های آبی دیگر. همچنین می‌توانید از کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت زیبای این استان لذت ببرید.

این استان دارای غذاهای منحصر به فردی است مخصوصا وقتی صحبت از غذاهای دریایی به میان می‌آید. کمتر جایی را بتوان پیدا کرد که غذاهایی به این تازگی و خوشمزگی در رستوران‌های ساحلی سرو شود. در کنار این غذاهای دریایی، غذاهای سنتی دیگری در این استان وجود دارد مانند کیک جو، سس دنیر و میوه‌های فصلی خوشمزه مانند سیب و بلوبری.

معایب زندگی در نوا اسکوشیا

یکی از مواردی که همواره باعث شکایت افراد از زندگی در این استان می‌شود، سختی یافتن یک کار ثابت است. با اینکه مشاغل فصلی به ویژه در تابستان و برای چند ماه در دسترس هستند، اما یافتن شغل ثابت اصلا راحت نیست. به واسطه جمعیت پایین، تقاضا برای کار بسیار پایین است. 

بیشترین کارهایی که در نوا اسکوشیا می‌توان پیدا کرد، مشاغل ساختمانی و ماهیگیری و قایق رانی است که این مشاغل برای همه مناسب نیست. 

تا چندی پیش نوا اسکوشیا یکی از کمترین نرخ‌های دستمزد را با ۱۲/۹۵ دلار در هر ساعت به خود اختصاص داده بود. البته اخیرا مقامات استانی با افزایش این دستمزد به مبلغ ۱۳.۳۵ دلار از اول آوریل ۲۰۲۲ موافقت کرده‌اند. 

البته این افزایش هم نتوانسته این استان را به مقام خوبی در جدول دستمزدهای کانادا برساند باتوجه به اینکه میانگین دستمزد فدرال ۱۵.۵۵ دلار است. به خصوص که اعتراضاتی هم در جهت افزایش حداقل دستمزد تا ۱۵ دلار در ساعت صورت گرفته است.

با توجه به اینکه اقتصاد نوا اسکوشیا پایدار نیست، ساکنین این استان مجبورند مالیات بیشتری بپردازند. دولت استانی عنوان کرده است که نمی‌تواند این مالیات را کاهش دهد. در کل نوا اسکوشیا فاقد شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ است تا مالیات مورد نیاز دولت از آن‌ها تامین شود و در نتیجه فشار آن به ساکنین وارد می‌شود. 

مالیات بر درآمد، مالیات بر فروش و مالیات بر دارایی‌ها در این استان یکی از بالاترین نرخ‌ها را حتی در مقایسه با شهرهای بزرگ کانادا دارد. 

اگر فردی هستید که تعامل با دیگران برای شما یکی از اولویت‌های زندگیتان است، این استان برای شما اندکی خسته کننده خواهد بود. درست است که مردمان این استان بسیار دوست داشتنی هستند اما گاهی به این نتیجه می‌رسید که این افراد به تعداد کافی در نوا اسکوشیا وجود ندارند. اگر هم به مناطق روستایی بروید، شاید ساعت‌ها مسیر خود را طی کنید بدون اینکه فردی را ببینید.

اگر دوستدار زندگی شهری باشید، با زندگی در هالیفاکس می‌توانید همزمان از زندگی شهری و طبیعت زیبای اطراف آن لذت ببرید. مشکل اینجاست که هالیفاکس تنها شهر بزرگ نوا اسکوشیا است. شهرهای دیگری نیز در این استان وجود دارد اما با توجه به کم جمعیت بودن آن‌ها، بیشتر به عنوان یک شهر متوسط شناخته می‌شوند.

اگر در نوا اسکوشیا خودروی شخصی نداشته باشید، اندکی با مشکل مواجه خواهید شد. با توجه به اینکه سیستم حمل و نقل عمومی در این استان اصلا قابل اعتماد نیست و اتوبوس‌های برون شهری، بجای اینکه در هر ساعت چندین بار حرکت کنند، در طول روز چند بار حرکت می‌کنند. اگر قصد نقل مکان به نوا اسکوشیا بدون خودروی شخصی دارید، بهتر است تجدید نظر کنید.

حمل و نقل عمومی در نوا اسکوشیا

در استان نوا اسکوشیا، مانند همه استان‌های کانادا روش‌های حمل و نقل مختلفی برای حمل و نقل وجود دارد از جمله تاکسی، اتوبوس و کشتی‌های مسافربری. البته دو مورد آخری طرفداران بیشتری دارد و قطعا به عنوان کسی که در این استان زندگی یا تحصیل می‌کند استفاده از تاکسی چندان مقرون به صرفه نیست.

خودروی شخصی

در نوا اسکوشیا، اغلب افراد داشتن خودروی شخصی را یک ضرورت می‌دانند. در صورت اینکه مالک خودرو نباشید می‌توانید یکی کرایه کنید. البته برای این کار باید حداقل ۲۱ سال داشته باشید و سابقه شما توسط شرکت چک شود.

متوسط هزینه کرایه خودرو در نوا اسکوشیا:

نوع خودروهزینه در روز
تویوتا کمری۲۹ دلار کانادا
دوو لگانزا۳۲ دلار کانادا
بی ام و سری ۳۳۱ دلار کانادا
کیا فورته۳۱ دلار کانادا
نیسان کیکز۴۲ دلار کانادا
فولکس واگن جتا۳۲ دلار کانادا
کیا اپتیما۳۶ دلار کانادا

اتوبوس

شرکت اتوبوسرانی ماریتایم باس مسافران را بین نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، کبک و جزیره پرنس ادوارد جابجا می‌کند. برای جابجایی در داخل استان هم شرکت هالیفاکس ترانزیت مسافران را بین هالیفاکس، دارموت، سکویل، تیمبرلا، بدفورد و کول هاربر جابجا می‌کند. هزینه ماهانه اتوبوس به طور معمول حدود ۸۵ دلار کانادا است. 

این شرکت همچنین برای افرادی که از معلولیت، ناتوانی ذهنی یا حرکتی رنج می‌برند، سرویسی با عنوان Access-A-Bus ارائه می‌دهد. سرویسی که به صورت خانه به خانه به این افراد خدمت رسانی می‌کند. 

چه کسانی واجد شرایط استفاده از سرویس Access-A-Bus هستند؟

  • افرادی که نیازمند ویلچر هستند.
  • کسانی که نمی‌توانند پله‌های بلندتر از ۳۵ سانتی متر را بدون کمک بالا یا پایین بروند.
  • کسانی که نمی‌توانند بدون کمک گرفتن، بیش از ۱۷۵ متر راه بروند.
  • کسانی که مشکل حاد بینایی دارند یا نابینا هستند.
  • افرادی که به دلیل مشکلات ذهنی یا حرکتی امکان استفاده از سیستم حمل و نقل معمولی را ندارند. 

حمل و نقل ریلی

شرکت ویا ریل Via Rail که فعالیت گسترده‌ای در کل کانادا دارد، در این استان نیز فعالیت می‌کند و از هالیفاکس حرکت خود را آغاز کرده، از نیو برانزویک عبور می‌کند و نهایتا به مونترال می‌رسد. 

حمل و نقل دریایی با کشتی مسافری

در این استان هفت خط کشتی مسافری یا همان Ferry وجود دارد که مسافران را بین نوا اسکوشیا و سایر استان‌های آتلانتیک کانادا جابجا می‌کنند. 

خطوط هفتگانه کشتی‌های مسافربری نوا اسکوشیا:

  • LaHave, Lunenburg County
  • Country Harbour, Guysborough County
  • Little Narrows, Victoria County
  • Englishtown, Victoria County
  • Tancook Islands, Lunenburg County
  • Petit Passage, Digby County
  • Grand Passage, Digby County

نقشه زیر محل مسافر گیری این کشتی‌ها را نمایش می‌دهد:

نقشه کشتی مسافری نوا اسکوشیا

جالب است بدانید که دولت نوا اسکوشیا در سال ۲۰۲۰ به صورت موقت استفاده از کشتی‌های مسافری را برای سهولت رفت و آمد در این استان رایگان اعلام کرد. در سال ۲۰۲۱ مقامات استانی تصمیم گرفتند این تصمیم را به صورت دائمی اجرا کنند که در صورت اجرایی شدن آن شما برای جابجایی درون استانی از طریق این کشتی‌ها نیاز به پرداخت وجه نخواهید داشت. 

علاوه بر فری‌ها، کشتی‌های کروز این استان این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا رویاهای خود را زندگی کنید، مسیری را که کشتی تایتانیک از اروپا تا کانادا طی کرد این بار به سمت اروپا تجربه کنید، مانند آن غرق شوید اما نه در آب بلکه در لذت تماشای مناظر زیبای نوا اسکوشیا و سفر ناتمام تایتانیک را به اتمام برسانید.

فرهنگ نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا به عنوان یکی از اولین بخش‌های کانادا که شاهد ورود مهاجرانی با فرهنگ‌های گوناگون از جمله، سلتیک، آکادیایی و آفریقایی به شمار می‌رود. اعتقاد بر این است که این استان میزبان بیش از ۱۰۰ فرهنگ و قومیت‌های مختلف از سراسر دنیا است. 

تنوع فرهنگی در این استان در موزه‌ها و جشنواره‌های برگزار شده در سطح شهرها، موسیقی و حتی غذاهای نوا اسکوشیا به خوبی جلوه گری می‌کند. 

غذاهای نوا اسکوشیا

  • دونیر Donair: این غذا که نماد نوا اسکوشیا و به خصوص هالیفاکس است، منشا اسکاتلندی دارد. این ساندویچ لذیذ، ترکیبی از گوشت، پیاز، سس سیر و گوجه فرنگی است که در نان پیچیده می‌شود.
دونر
  • دالس Dulse: نوعی جلبک دریایی خوراکی است که قرمز رنگ بوده و در خلیج فاندی رشد می‌کند. این جلبک به عنوان میان وعده استفاده می‌شود البته باید به مزه آن عادت داشته باشید تا از آن لذت ببرید. ارزش امتحان کردن را د
  • کیک جو Oatcakes: کیک جو نیز همانند خیلی چیزها در نوا اسکوشیا، منشا اسکاتلندی دارد. این خوراکی محبوب که شیرینی  و شوری اندکی دارد با یک فنجان چای یا قهوه، عصرانه‌ای لذت بخش را به ارمغان می‌آورد.
کیک جو
صدف نوا اسکوشیا
  • صدف Oysters: صدف‌های آب‌های ساحلی نوا اسکوشیا انواع مختلفی دارند که هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داراست و طعم‌ها متفاوتی دارند

حقایق جالب در مورد استان نوا اسکوشیا

  • در هر نقطه از نوا اسکوشیا باشید، حداکثر ۶۰ کیلومتر با دریا فاصله دارید.
  • هالیفاکس به دوبلین (پایتخت ایرلند جنوبی) نزدیک‌تر است تا به ویکتوریا در بریتیش کلمبیا.
  • در نوا اسکوشیا تخته سنگی ۹۵ تنی وجود دارد که می‌توان با حداقل نیرو آن را تکان داد. 
  • فیلم پرفروش تایتانیک در نوا اسکوشیا فیلم برداری شده است. در آخرین شب فیلم برداری، عده‌ای به عنوان شوخی در داخل  غذای بازیگران و اعضای گروه، مواد مخدر توهم زا ریختند که به بستری شدن تعدادی از آنان منجر شد.
  • گودالی عجیب در نوا اسکوشیا وجود دارد که از سال ۱۷۹۵ مورد حفاری قرار گرفته است اما هنوز راز آن کشف نشده است.

در کدام شهرهای نوا اسکوشیا زندگی کنم؟

  • هالیفاکس Halifax

این شهر مرکز استان نوا اسکوشیا است که با جمعیت ۴۳۹,۸۱۹ نفری بزرگترین شهر استان نیز به حساب می‌آید. این شهر به عنوان مرکز اقتصادی آتلانتیک کانادا (Atlantic Canada) شامل جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، و نیوفاندلند و لابرادور به حساب می‌آید. متوسط درآمد سالانه در این شهر عددی حدود ۹۰,۱۳۴ دلار کانادا است.

هالیفاکس

  • کیپ برتون Cape Breton

این شهر جزیره‌ای که جدا از کانادا است، جمعیتی ۹۷,۳۹۸ نفری دارد و به عنوان یک قطب اقتصادی قوی به حساب می‌آید. 

کیپ برتون

  • ترورو Truro

این شهر که لقب هاب نوا اسکوشیا را به خود اختصاص داده است، با جمعیتی اندکی بیش از ۱۲,۵۰۰ نفری، برای کسانی مناسب است که به دنبال آرامش و در عین حال نزدیکی به شهرهای بزرگتر هستند.

ترورو

  • لاننبورگ Lunenburg

این شهر کوچک به عنوان یکی از پنج سایت میراث جهانی یونسکو در نوا اسکوشیا به حساب می‌آید. چشم انداز این شهر پر از خانه‌هایی رنگارنگ است که در قرن ۱۸ ساخته شده‌اند و در پس زمینه آن‌ها نمایی دراماتیک از تپه‌های بزرگ و زیبا قرار دارد. 

لاننبرگ

  • بدک Baddeck

شهری کوچک با جمعیتی حدود ۱۰۰۰ نفر که برای اقامت افرادی مناسب است که آرامش یک شهر ساحلی کوچک را به هر چیزی ترجیح می‌دهند.

بدک

تحصیل در نوا اسکوشیا

در پاسخ به این سوال که آیا نوا اسکوشیا محل خوبی برای تحصیل است؟ باید گفت به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، با تحصیل در نوا اسکوشیا شما تجربه زندگی در یک استان زیبا را به همراه بهره‌مندی از کیفیت بالای دانشگاه آن را با هم خواهید داشت. از این رو، این استان به محلی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

مهاجرت به نوا اسکوشیا

مهاجرت به استان نوا اسکوشیا کانادا به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقصدها در کانادا از لحاظ کیفیت زندگی، آرامش، هزینه پایین و موارد دیگر می‌تواند گزینه خوبی باشد. با این حال، فقدان فرصت‌های شغلی کافی چالشی پیش روی مهاجران به این استان خواهد بود. در این میان شهر هالیفاکس به عنوان مرکز و بزرگترین شهر نوا اسکوشیا بیشترین فرصت‌های شغلی را ارائه می‌دهد.

از آنجایی که این استان یکی از ۴ استان آتلانتیک است، برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا در آن به همراه برنامه استانی نوا اسکوشیا، آن را به موضوعی جذاب برای متقاضیان مهاجرت به کانادا تبدیل کرده است.

سوالات متداول

حداقل دستمزد در این استان ۱۳/۳۵ دلار کانادا است.

کیفیت آموزش در این استان بسیار بالا است. نوا اسکوشیا به عنوان استان آموزش کانادا شناخته می‌شود و بیشترین سرانه موسسات آکادمیک به نسبت جمعیت را به خود اختصاص داده است.

این استان با دارا بودن ۷,۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی، داشتن طبیعتی بکر و زیبا، جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌ها و مزارع زیبا، محلی جذاب برای زندگی به حساب می‌آید. این را اضافه کنید به شهرها و اقتصاد درحال رشد آن.

  • نبود فرصت‌های شغلی کافی
  • گران بودن امکانات رفاهی
  • بالا بودن نرخ مالیات

رخ دادن طوفان در این استان دور از انتظار نیست. اخیرا به طور متوسط هر سه سال یک بار این اتفاق رخ داده است. اما به واسطه اینکه اکثر طوفان‌های این منطقه تا به نوا اسکوشیا برسند نیروی خود را از دست داده‌اند، دیگر به اندازه کافی قوی نیستند که خسارات زیادی به همراه بیاورند.

خیر. نوا اسکوشیا یک شبه جزیره است که به استان نیوبرانزویک متصل است.

این استان در تایم زون (Atlantic Standard Time (AST قرار دارد.

این فرودگاه در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شهر هالیفاکس واقع شده.

زبان اصلی در این استان انگلیسی است و زبان فرانسه هم به صورت گسترده در این استان تکلم می‌شود. خدمات زیادی هم به زبان فرانسه در نوا اسکوشیا ارائه می‌شود.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال