England Flag
Search
Search
Close this search box.

رشته حقوق در کانادا

رشته حقوق در کانادا

شرایط تحصیل در رشته حقوق در کانادا مانند بسیاری از کشورهای دیگر سیستم منحصر به فرد خود را دارد. فردی هستید که قصد دارید پس از اتمام تحصیل در دبیرستان رویای وکیل شدن در کانادا را ادامه دهید، یا فردی هستید که در کشور خودتان حقوق خوانده‌اید یا وکیل شده‌اید و حالا قصد دارید این مسیر را در کانادا ادامه دهید، ما در ویزا موندیال آماده ارائه خدمات به شما خواهیم بود. پیش از هر کاری بهتر است ابتدا کمی با سیستم تحصیلی رشته حقوق در کانادا آشنا شوید.

برای تحصیل در رشته حقوق در کشور کانادا که معمولا از لیسانس رشته حقوق در کانادا آغاز می‌شود، متقاضی باید دارای دیپلم دبیرستان باشد. بیشتر متقاضیان رشته حقوق پیش از ورود به این رشته در کانادا، دوره کارشناسی در رشته دیگری را می‌گذرانند. برای ورود به دانشگاه های کانادا در رشته حقوق باید آزمون LSAT را بگذرانید. نمره مورد قبول معمولا ۱۵۰ به بالا بوده و این آزمون ۴ بار در سال برگزار می‌شود. بر اساس نتیجه آزمون ال ست و معدل دوره کارشناسی، در یکی از دانشگاه‌هایی که رشته حقوق در کانادا را ارائه می‌کنند تحصیل کرده و وارد مراحل بعدی خواهید شد.

مقایسه جامع شرایط پذیرش رشته حقوق در تمامی دانشگاه های کانادا

دوره کارشناسی حقوق در کانادا (L.L.B) یا همان JD، معمولا سه تا چهار سال طول می‌کشد. ۲۵ دانشگاه در کانادا دوره حقوق را ارائه می‌کنند که ۶ دانشگاه در انتاریو هستند. برای دریافت پذیرش در دوره حقوق در کانادا می‌توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال مشورت کنید. داشتن نمره LSAT و معدل لیسانس بالا برای اخذ پذیرش بسیار مهم است.

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حقوق در کانادا معمولا یک تا دو سال بوده و ورود به آن بسیار رقابتی است. اگر لیسانس حقوق دارید و برای ورود به دوره های فوق لیسانس برنامه ریزی می‌کنید، بهتر است همین امروز با مشاورین ویزا موندیال مشورت کنید تا راهکارهای مناسب را به شما پیشنهاد بدهند. دوره فوق لیسانس می‌تواند با تز یا بدون تز در یکی از این رشته ها: Business Law, Legal Theory, Criminal Law and Health Law, Ethics and Policy باشد  همچنین دوره های یک ساله صرفا کاری نیز در مقطع فوق لیسانس ارائه می‌شود که معمولا Global Professional Master of Laws GPLLM نامیده می‌شوند و هدف آنها تعلیم گرایش مشخصی از حقوق می‌باشد.

ادامه تحصیل در دکترای حقوق ((The Doctor of Juridical Science (SJD) در کانادا سه ساله بوده و بیشتر برای متقاضیانی مناسب است که هدف تدریس در دانشگاه را دارند.

اطلاعات بیشتر در صفحه: چگونه در کانادا وکیل شویم؟

در کشور خود رشته حقوق خوانده‌اید یا حتی وکیل هستید و قصد دارید این مسیر را در کانادا ادامه دهید؟ آغاز این راه پر پیچ و خم با ارزیابی مدرک حقوق شما خواهد بود. سپس ارگان مربوطه مشخص می‌کند که چند واحد درسی را باید بگذرانید و همچنین چه آزمون‌هایی را باید بگذرانید. ورود به رشته حقوق در کانادا جزئیات بسیار زیادی دارد که باید پیش از تصمیم گیری از آن‌ها مطلع باشید.

متقاضیانی که در سیستم حقوق کشور ایران تحصیل کرده‌اند، بر پایه Civil Law تحصیلات خود را پایه گذاری نموده‌اند که کاملا با سیستم حقوق در کشور کانادا که Common Law می باشد متفاوت است. از این رو گذراندن مراحل تحصیلی و آزمون‌ها عضو جداناپذیر از این مسیر خواهد بود.

توجه: تقریبا تمامی فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در سیستم Civil Law، در صورت تمایل برای اخذ مجوز فعالیت در کشورهایی که سیستم حقوقی Common Law دارند باید واحد های زیر را بگذرانند:

  • Canadian Administrative Law
  • Canadian Constitutional Law
  • Canadian Criminal Law
  • Foundations of Canadian Law
  • Canadian Professional Responsibility

برای ورود به دانشگاه‌هایی که رشته حقوق ارائه می‌دهند معمولا آیلتس ۷ را نیاز دارید.

با فرض اینکه مدرک کارشناسی دارید و قصد دارید دوره حقوق را در کانادا بخوانید،‌ باید آمادگی شهریه حدود ۳۰ هزار دلار در سال را داشته باشید. اگر قبلا در رشته حقوق تحصیل کرده‌اید و قصد دارید وارد مراحل معادل سازی مدرک خود شوید، در مجموع حدود ۴۰ هزار دلار هزینه تحصیل شما خواهد شد.

وکلا جزو افراد پردرآمد در کانادا هستند و درآمد آن‌ها اگر استخدام شوند سالیانه از ۱۰۰ هزار دلار بوده و اگر کسب و کار خود را راه بیندازند معمولا بالای ۲۵۰ هزار دلار در سال است.

بله. حتما شانس دارید. برای معادل سازی و ادامه روند اخذ مدرک و مجوز کانادایی باید فرد به فرد پرونده‌ها بررسی شوند، چراکه به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. با گذراندن دوره های مورد نیاز و آزمون های لازم و کارورزی می‌توانید مدرک وکالت کانادایی را بدون تحصیل کامل رشته حقوق در کانادا دریافت کنید.

چه قصد داشته باشید از ابتدا پروسه را شروع کرده و چه قصد داشته باشید که مدرک وکالت خود را معادل سازی کنید، ما صفر تا صد پروسه را همراه شما خواهیم بود.

بله حتما. وکلا جزو بالاترین اقشار از نظر امنیت شغلی هستند. شما براحتی می‌توانید استخدام شوید یا کسب و کار خودتان را راه بیندازید و همچنین درآمد وکلا معمولا جزو بالاترین‌ها است.

تحصیل در کدام استان کانادا؟

بسته به استان محل تحصیل شما، قوانینی برای اقامت کانادا پس از تحصیل وجود دارد. شرایط هر یک از استان‌های کانادا را در صفحه مربوط به آن استان مطالعه بفرمائید. 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال