England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل بدون مدرک زبان کانادا

همه چیز در مورد پذیرش و ویزای کانادا بدون مدرک زبان

با وجود اینکه همه دانشگاه های کانادایی نمره زبان ۶.۵ آکادمیک آیلتس یا معادل آن در آزمون های CAEL, CELPIP, TOEFL iBT را برای ورود مستقیم به دوره های خود نیاز دارند اما روش‌هایی برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان یا با مدرک زبان پایین تر از نمره مورد نظر که بتوانند به صورت مشروط پذیرفته شود وجود دارد. منظور از مشروط این است که دانشجو در دوره آکادمیک دانشگاه یا کالج پذیرفته شده ولی شرط ورود به آن دوره ها، داشتن سطح یا نمره زبان مورد نظر دانشگاه است.

برخی از دانشگاه ها یا کالج ها دوره های زبان پیش نیاز را درهمان مرکز ارائه میکنند و برخی دیگر با موسسات زبان همکارشان کار میکنند و دانشجو با ارائه کارنامه از موسسه زبان معرفی شده میتواند وارد دوره آکادمیک شود. دانشگاه های یا کالج هایی که پذیرش مشروط صادر میکنند در پایان دوره زبان و تکمیل شدن پیش نیاز زبانی، معمولا نیازی دیگر به کارنامه آیلتس یا تافل برای ورود به دوره آکادمیک ندارند.

تحصیل مدارس کانادا بدون مدرک زبان

برای اخذ پذیرش از مدارس کانادا معمولا هیچ نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. البته مدارس کانادا تست تعیین سطح زبان دارند و پیش از ثبت نام شما این تست را برگزار میکنند. در صورت کامل نبودن زبان انگلیسی یا فرانسوی شما، دوره های پیش نیاز به شما تعلق خواهد گرفت.

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان

مقطع کارشناسی بدون مدرک زبان

مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی بستگی به دانشگاه مورد نظر شما دارد.. برخی از دانشگاه ها که معمولا رنک بهتری دارند نمره زبان حداقلی قطعی برای ورود مشخص کرده اند. اما بیشتر دانشگاه ها در مقطع کارشناسی بدون نیاز به مدرک زبان نامه پذیرش مشروط را ارائه میکنند و دانشجو پیش از ورود به دوره آکادمیک در دوره زبان دانشگاه شرکت میکند.

مقطع ارشد (دوره محور) بدون زبان

در مقطع ارشد تقریبا بیشتر دانشگاه های کانادا پذیرش مشروط به زبان ارائه نمی‌کنند. اما خوشبختانه اخیرا برخی از دانشگاه های دولتی و خصوصی اقدام به صدور پذیرش های از این قبیل کرده اند و این موضوع برای بسیاری از مخاطبین خبر خوبی است. البته نکات پراهمیت زیادی وجود دارد که باید دانشجویان از آن ها آگاه باشند تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشوند.

مقطع دکتری بدون مدرک زبان

در اخذ پذیرش های دکتری نیز، باید مدرک زبان حداقل دانشگاه را داشته باشید و بدون دانشگاه مدرک زبان مورد نظر دانشگاه امکان اخذ پذیرش تحصیلی را در مقطع دکتری کانادا نخواهید داشت.

مقطع ارشد (تز محور) بدون زبان

در اخذ پذیرش های تز محور، باید مدرک زبان حداقل دانشگاه را داشته باشید و بدون دانشگاه مدرک زبان مورد نظر دانشگاه امکان اخذ پذیرش تحصیلی را نخواهید داشت.

تحصیل در کالج‌های کانادا بدون مدرک زبان

برای ورود به اکثر کالج های کانادا نمره آیلتس ۶ یا ۶.۵ نیاز است. در صورتی که این نمره را ندارید کالج پذیرش مشروط را به شما خواهد داد. بیشتر کالج ها این دوره پیش نیاز را خودشان ارائه میکنند ولی برخی با موسسات زبان قرارداد همکاری داشته و دوره آنها را قبول دارند.

ویزای دانشجویی کانادا بدون نیاز به مدرک زبان

بر اساس کشوری که از آن درخواست ویزا میدهید این موضوع متفاوت است. برخی از سفارت های کانادا مانند سفارت کانادا در کشور هندوستان الزام قطعی به مدرک زبان برای صدور ویزا دارند. درحالی‌که در بسیاری از کشورها این الزام وجود ندارد. برای آگاهی از این که آیا در محدوده جغرافیایی شما این امکان وجود دارد یا خیر میتوانید فرم ارزیابی تحصیلی را تکمیل کنید و در فرم اشاره کنید که قصد دارید بدون مدرک زبان برای پذیرش و ویزا اقدام کنید.

بهر حال داشتن مدرک زبان میتواند نشانه ای از قطعیت تصمیم و برنامه شما برای تحصیل در کانادا بوده و در تصمیم گیری آفیسرها تاثیر مثبتی بگذارد. البته  نداشتن مدرک زبان دال بر عکس این مطلب نیست ولی در صورتی که برای اخذ ویزا مدرک زبان ارائه نمی‌کنید باید این موضوع در استادی پلان شما و همچنین نامه پذیرش کاملا مشخص و واضح باشد و مسیر تحصیلی شما برای ورود به دوره اصلی کاملا روشن شود. اگر وکیل دارید، ایشان نیز حتما در نامه دفاعیه خود این موضوع را شفاف خواهند کرد.

سوالات متداول در مورد مدرک زبان مورد نیاز پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا

بله، ما پرونده های موفق زیادی داشته ایم که بدون مدرک زبان موفق شده اند ولی جهت بررسی دقیق لطفا فرم ارزیابی تکمیل کنید که کارشناسان ما نتیجه بررسی خود را به شما اطلاع بدهند.

در صورت داشتن آگاهی از قوانین مشکل خاصی نخواهید داشت ولی باید لحاظ کنید که مادامی که در دوره زبان هستید امکان کار کردن را نخواهید داشت و بهر حال این مساله از نظر مالی ممکن است شما را تحت الشعاع قرار بدهد. توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی با کارشناسان مشورت کنید.

خیر، در صورتی که همه موارد مورد نظر آفیسرها رعایت شود در ویزا مشکلی از این باب نخواهد بود. ولی موارد زیادی را مشاهده کردیم که به دلیل واضح نبودن موضوع برای آفیسرها متاسفانه این مساله سبب ریجکت شدن ویزا شده است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال