England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در نیوبرانزویک

تحصیل در نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک با مناظر زیبا، محیط امن و استقبال بالا از مهاجران، مکانی ایده‌آل برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. هزینه ارزان زندگی و دسترسی آسان به مراکز شهری شرق کانادا، نیوبرانزویک را به مقصدی پرطرفدار برای تحصیل تبدیل کرده است.

اگر قصد تحصیل در استان نیوبرانزویک را دارید، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله درباره هر آنچه که مرتبط با تحصیل در استان نیوبرانزویک است، صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

پایتخت استان: فردریکتون

جمعیت: ۷۸۹,۲۲۵ نفر

میانگین هزینه زندگی در ماه: ۱,۵۰۰ دلار

بهترین شهرهای دانشجویی: فردریکتون، مونکتون و سنت جان

جمعیت دانشجویان بین‌المللی: ۵,۸۷۹ نفر

مزایای تحصیل در استان نیوبرانزویک

  • نیوبرانزویک تنها استان دو زبانه کانادا است که ۷۰ درصد از جمعیت آن را انگلیسی‌ زبان‌ها و ۳۰ درصد آن را نیز فرانسوی‌ زبان‌ها تشکیل می‌دهند.
  • نیوبرانزویک با اعتباری که در حوزه تکنولوژی و امنیت سایبری در سطح جهانی دارد، فرصت‌های شغلی متعددی را در اختیار فارغ‌التحصیلان این حوزه قرار می‌دهد.
  • آب و هوای استان نیوبرانزویک به لحاظ کیفیت، در رتبه پنجم کانادا و ۲۵ جهان جای دارد.
  • دانشجویان بین‌المللی استان نیوبرانزویک، می‌توانند از خدمات درمانی این استان به صورت رایگان استفاده کنند.

رنکینگ دانشگاه‌های نیوبرانزویک

بر اساس رده‌بندی سایت Webometrics در سال ۲۰۲۱، دانشگاه‌های نیوبرانزویک در سطح جهانی و کشوری، رتبه‌های زیر را کسب کردند:

دانشگاهرتبه کشوریرتبه جهانی
دانشگاه نیوبرانزویک۲۴۶۶۴
دانشگاه مونکتون۴۶۱۶۱۲
دانشگاه مانت آلیسون۴۷۱۶۲۳
دانشگاه سنت توماس۷۱۳۷۷۹
دانشگاه کراندال۹۶۹۰۲۵
دانشگاه کینگزوود۱۰۰۱۱۳۰۸
دانشگاه سنت استفان۱۰۱۱۲۷۶۳
دانشگاه مریتوس۲۷۰۲۵۶۲۰

پرطرفدارترین‌ها: دانشگاه نیوبرانزویک، دانشگاه مونکتون و دانشگاه مانت آلیسون

  • کالج دولتی نیوبرانزویک / New Brunswick Community College
  • کالج اولتون / Oulton College
  • کالج صنایع دستی و طراحی نیوبرانزویک / New Brunswick College of Craft & Design
  • کالج ایسترن / Eastern College
  • آکادمی او ال اس / OLS Academy
  • مؤسسه آموزشی اتحادیه سرخپوستان نیوبرانزویک /  Union of New Brunswick Indians Training Institute 
  • کالج تغذیه طبیعی کانادا / Canadian School of Natural Nutrition
  • کالج مونکتون فلایت / Moncton Flight College 
  • کالج دریایی فناوری جنگل / Maritime College Of Forest Technology
  • کالج مک کنزی / McKenzie College
  • مؤسسه بایبل نیوبرانزویک / New Brunswick Bible Institute

پرطرفدارترین‌ها: کالج دولتی نیوبرانزویک، کالج اولتون و کالج صنایع دستی و طراحی نیوبرانزویک

پذیرش گرفتن از کدام دانشگاه‌های نیوبرانزویک راحت‌تر است؟

نرخ پذیرش دانشگاه کراندال ۷۰ تا ۸۰ درصد است و یکی از دانشگاه‌های استان است که گرفتن پذیرش از آن ساده است.

دانشگاه سنت استفان با نرخ پذیرش ۷۰ تا ۸۰ درصد از راحت‌ترین دانشگاه‌های نیوبرانزویک برای گرفتن پذیرش است.

دانشگاه مانت آلیسون با نرخ پذیرش ۷۰% یکی از بهترین دانشگاه‌های نیوبرانزویک است که گرفتن پذیرش از آن راحت‌تر است.

مناطق آموزشی مدارس نیوبرانزویک

برای تحصیل در استان نیوبرانزویک باید درخواست خود را ابتدا برای مناطق آموزشی استان ارسال کنید. استان نیوبرانزویک ۷ منطقه آموزشی دارد که هر کدام از این مناطق دارای لیستی از مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی هستند. در ادامه این ۷ منطقه آموزشی را معرفی کرده‌ایم:

  • Anglophone North در میرامیچی
  • Anglophone South در سنت جان
  • Anglophone East در مونکتون
  • Anglophone West در فردریکتون
  • Francophone Nord-Est در تریکیدی-شیلا
  • Francophone Nord-Ouest در ادمونستون
  • Francophone Sud در دیئپ

بیشتر بخوانید: تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیل در استان نیوبرانزویک

به طور کلی هزینه تحصیل در استان نیوبرانزویک بسته به معیارهایی مانند مقطع، رشته و مؤسسه آموزشی مورد نظر متفاوت است. در ادامه به میانگین سالانه شهریه در هر کدام از مؤسسات آموزشی نیوبرانزویک، اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در کانادا

بورسیه‌های تحصیلی استان نیوبرانزویک

دانشجویان بین‌المللی با تحصیل در استان نیوبرانزویک، می‌توانند از بورسیه‌های تحصیل مختلفی که توسط استان، مؤسسات آموزشی و سایر نهادها اعطا می‌شود، استفاده کنند. در این قسمت چند نمونه از بورسیه‌های استانی نیوبرانزویک را معرفی کرده‌ایم.

این اواردها به دانشجویان خارجی مشغول تحصیل و پژوهش، اساتید پژوهشگر و مؤسسات آکادمیک وابسته به دولت کانادا، اعطا می‌شود.

برنامه‌های شورای بین‌المللی مطالعات کانادا (CIEC) با هدف ترویج درک و دانش بهتر از کانادا، به توسعه آموزش، تحقیق و نشر مطالب درباره کانادا در خارج از کشور کمک می‌کند.

علاوه بر بورسیه‌های دولتی، مؤسسات آموزشی نیوبرانزویک با توجه به شرایط و رزومه تحصیلی دانشجویان، کمک‌هزینه‌هایی را مثل اسکالرشیپ، گرنت، وام، اوارد، دستیار آموزشی و دستیار پژوهشی (در مقاطع تحصیلات تکمیلی) ارائه می‌دهند.

نکته: قبل از درخواست، از اینکه برای دریافت بورسیه واجد شرایط هستید یا خیر، تحقیق کنید. زیرا برخی از این بورسیه‌ها فقط به دانشجویان کانادایی تعلق می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی کانادا

آمار ویزاهای تحصیلی استان نیوبرانزویک

در جدول و نمودار زیر، تعداد استادی پرمیت‌های صادر شده برای دانشجویان خارجی که استان نیوبرانزویک را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند را به تفکیک هر دوره تحصیلی مشاهده می‌کنید.

۲۰۱۷۲۰۱۸۲۰۱۹۲۰۲۰۲۰۲۱ژانویه تا فوریه ۲۰۲۲
ابتدایی تا متوسطه۷۲۵۹۲۵۱,۰۱۰۵۱۵۱,۴۶۵۲۳۰
دانشگاه و کالج۱,۹۴۵۲,۴۱۰۳,۱۵۰۱,۶۴۵۴,۲۸۵۵۰۰
سایر دوره‌ها۲۴۵۴۰۰۲۱۰۱۰۵۱۷۵۱۵
دوره تحصیلی ذکر نشده۰۰۰
مجموع۲,۹۱۰۳,۷۳۰۴,۳۶۵۲,۲۵۵۵,۹۲۵۷۵۰

بهترین شهرهای نیوبرانزویک برای اشتغال بعد از تحصیل

فردریکتون در سال‌های اخیر شاهد رشد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات (IT) بوده که به طور فزایند‌ه‌ای منجر به اشتغال ساکنان شهر شد. این شهر به قطب صنعت IT در استان معروف است.

بر اساس گزارش بازار کار BMO (بانک مونترال)، مونکتون در آوریل 2018، به عنوان بهترین شهر کانادا از نظر فرصت‌های شغلی رتبه‌بندی شد. مونکتون به مرکز فناوری پیشرفته و صنعت خدمات استان شهرت دارد.

بیشتر بخوانید: بازار کار کانادا

مهاجرت تحصیلی به استان نیوبرانزویک

بعد از اتمام تحصیل در کانادا، به مدت ۹۰ روز فرصت دارید برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا همان Post Graduate Work Permit درخواست دهید.

از طریق PGWP می‌توانید حداکثر به مدت ۳ سال به طور موقت در کانادا بمانید و کار کنید. برای اینکه ماندن خود را دائمی کنید و اقامت دائم بگیرید، بعد از کسب ۱ سال سابقه کاری در کانادا، باید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا به چند طریق می‌توانید اقدام کنید که در ادامه به معرفی این روش‌ها در استان نوا اسکوشیا می‌پردازیم.

زندگی دانشجویی در استان نیوبرانزویک

دانشجویان بین‌المللی که در استان نیوبرانزویک تحصیل می‌کنند، این امتیاز را دارند که پتانسیل‌ها و برتری‌های خود را پرورش دهند.

این استان برای بالا بردن کیفیت زندگی دانشجویی، خدمات حمایتی مختلفی را به دانشجویان ارائه می‎دهد که در این قسمت شما را با ۳ مورد از مهم‌ترین این خدمات شامل بیمه دانشجویی، حمل و نقل دانشجویی و اسکان دانشجویی آشنا می‌کنیم.

دانشجویان بین‌المللی نیوبرانزویک می‌توانند در پردیس‌های محوطه دانشگاه (On Campus)، یا سکونتگاه‌های خارج از پردیس دانشگاه (Off-Campus)، زندگی کنند. قیمت اجاره سکونتگاه‌های خارج از پردیس دانشگاه بسته به مکان، اندازه و امکانات، بین ۳۰۰ تا ۱,۲۰۰ دلار متغیر است.

استان نیوبرانزویک دارای زیرساخت حمل و نقل چندوجهی و مدرن است. دانشجویان در این استان می‌توانند از وسایل نقلیه‌ای مانند اتوبوس، قطار، کشتی و تاکسی استفاده کنند.

شهرهای فردریکتون، مونکتون و سنت جان خدمات اتوبوسرانی شهری جامعی را به ساکنان ارائه می‌دهند که عبارت‌اند از:

  • Maritime Bus
  • Saint John Transit
  • Fredericton Transit
  • Codiac Transit

دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط می‌توانند پوشش درمانی نیوبرانزویک (New Brunswick Medicare) را دریافت کنند. برای دریافت این بیمه، دانشجویان باید در برنامه تحصیلی تمام‌وقت حداقل ۱ ساله در یکی از مؤسسات آموزشی استان ثبت‌نام کرده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بیمه خدمات درمانی کانادا مراجعه کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در استان نیوبرانزویک چقدر است؟

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در استان نیوبرانزویک بین ۷۰۰ تا ۱,۵۰۰ دلار در ماه است. البته هزینه زندگی با توجه به محل اسکان و شهری که در آن تحصیل می‌کنید، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

اسکان: ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در ماه

خوراک: ۱۴۰ دلار در ماه

حمل و نقل: ۸۰ دلار در ماه

پوشاک: ۴۵ دلار در ماه

اینترنت: ۸۵ دلار در ماه

تفریح: ۵۰ دلار در ماه

از کجا شروع کنم؟

ما در ویزا موندیال با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در کانادا دارای رویه یکسانی است. بنابراین با کسب اطلاعات لازم درباره مدارک مورد نیاز و مراحل أخذ ویزا، می‌توانید پس از گرفتن پذیرش از یکی از مؤسسات آموزشی نیوبرانزویک، درخواست خود را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای دانش‌آموزی کانادا ارائه دهید.

خیر، در مجموع برای أخذ پذیرش از مؤسسات آموزشی کانادا به غیر از مدارس، محدودیت سنی وجود ندارد. برای تحصیل در مدارس باید بین 6 تا 18 ساله باشید.

 البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که سن برای سفارت فاکتور تعیین‌کننده‌ای است. بنابراین برای اینکه شانس دریافت ویزای خود را بالا ببرید، بهتر است که سن‌تان متناسب با مقطع تحصیلی‌ای باشد که قصد دارید برای آن اپلای کنید.

بله، دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانند در زمان تحصیل، تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

خیر، امکان تحصیل رایگان در مؤسسات آموزشی نیوبرانزویک وجود ندارد. تنها راهی که می‌توانید در برخی از مؤسسات آموزشی این استان به صورت رایگان تحصیل کنید، دریافت بورسیه تحصیلی است.

شرط مدرک زبان با توجه به مؤسسه آموزشی و مقطع متفاوت است. برای مثال برای تحصیل در مدارس کانادا از جمله مدارس استان نیوبرانزویک، نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید.

اما از برخی کالج‌های استان مثل کالج دولتی نیوبرانزویک می‌توانید بدون مدرک زبان پذیرش مشروط بگیرید و بعد از گذراندن دوره پیش‌نیاز زبان وارد برنامه تحصیلی شوید. 

متقاضیان تحصیل در دانشگاه نیوبرانزویک در مقطع لیسانس، فقط در صورتی می‌توانند بدون مدرک زبان تحصیل کنند که حداقل 1 سال را در یکی از دبیرستان‌های کانادا تحصیل کرده و حداقل 70% نمره زبان را در پایه 12 کسب کرده باشند. در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم حتماً باید مدرک زبان داشته باشید.

تحصیل در کدام استان کانادا؟

بسته به استان محل تحصیل شما، قوانینی برای اقامت کانادا پس از تحصیل وجود دارد. شرایط تحصیل در هر یک از استان‌های کانادا را در صفحه مربوط به آن استان مطالعه بفرمائید. 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال