England Flag
Search
Search
Close this search box.

کبک سیتی کانادا

شهر کبک سیتی کانادا

اگر کسی بخواهد زیبایی یک شعر را مجسم کند کافیست در خیابان‌های شهر کبک قدم بزند. کافیست زیر لب آهنگی را زمزمه کند تا روح معماری قدیمی شهر با او هم آوا شود. کبک سیتی کانادا، شهری که شاید به جرات می‌توان گفت یکی از زیباترین شهرهای دنیاست. 

آنچه کبک سیتی را متمایز از سایر شهرهای کانادا می‌کند، زبان فرانسه، معماری اروپایی، رفتار دوستانه مردم و نیز جشنواره‌های متعدد آن است. این شهر توانسته فرهنگ فرانسوی خود را در طول سال‌ها حفظ و آن را به صورت هویتی جدید ارائه دهد. 

در این مقاله، نگاهی به جزئیات زندگی در این شهر خواهیم انداخت تا دیدی کلی نسبت به این شهر پیدا کنید.

کبک سیتی در یک نگاه

استان: کبک

جمعیت: ۸۳۸,۰۰۰ نفر

مساحت: ۴۸۵ کیلومتر مربع

زبان رسمی: فرانسه

شعار: هدیه خداوند را در راه درست استفاده خواهم کرد.

ساعت:

۸ ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران عقب‌تر است.

ساعت به وقت کبک سیتی:

فهرست مطالب

مزایای زندگی در شهر کبک سیتی

  • جاذبه‌های گردشگری فراوان
  • طبیعت بسیار زیبا 
  • هزینه پایین مسکن نسبت به شهرهای بزرگ مانند ونکوور و تورنتو
  • امنیت بسیار بالا

معایب زندگی در شهر کبک سیتی

  • زمستان‌های بسیار سرد و طولانی
  • تابستان‌های گرم و شرجی
  • مشکلات زبانی

گشت و گذار در شهر کبک سیتی کانادا

نمایش ویدیو درباره شهر کبک سیتی کانادا

آب و هوای کبک سیتی

اقلیم شهر کبک سیتی کانادا در دسته بندی مرطوب و قاره‌ای قرار می‌گیرد. تابستان در کبک سیتی می‌تواند گرم و مرطوب باشد که در آن دمای هوا به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. اما به واسطه رطوبت بالای هوا، دمای احساس شده به مراتب بالاتر است. 

زمستان‌ها سرد و در اغلب روزها شاهد وزش باد و بارش برف است. میانگین حداقل دمای کبک سیتی که غالبا مربوط به شب‌های این شهر است، ۱۷- درجه سانتیگراد است. شهر کبک سیتی همچنین به عنوان یکی از پر بارش‌ترین شهرهای کانادا به حساب می‌آید. پاییز و بهار هم در کبک سیتی معتدل و غالبا کوتاه است.

آب و هوای کبک سیتی کانادا

 

اطلاعات مفید درباره آب و هوای کبک سیتی:

  • بهترین زمان برای سفر به کبک سیتی چه زمانی است؟
    ماه‌های جون، جولای و آگوست، از نظر آب و هوایی، بهترین زمان برای بازدید از شهر کبک سیتی هستند. در این ماه‌ها میانگین دمایی بین ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتیگراد هستند.
  • ماه ژانویه سردترین ماه سال در کبک سیتی است. در این ماه می‌توان انتظار دمای ۶- تا ۱۷- درجه را داشت.
  • ماه جولای به عنوان گرمترین ماه سال در کبک سیتی شناخته می‌شود که میانگین دما به حدود ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.
  • ماه جولای با بارش ۱۲۱ میلیمتر باران، مرطوب‌ترین ماه سال در کبک سیتی است.
  • ماه فوریه با ۷۴ میلیمتر بارندگی، خشک‌ترین ماه سال در شهر کبک است.
  • ماه جولای با میانگین ۲۵۳ ساعت آفتابی، بیشترین روزهای آفتابی را دارد.
  • در شهر کبک سیتی حدود ۱۵۰ روز از سال به صورت متوسط حداقل ۲/۵ سانتیمتر برف می‌بارد.
  • به صورت میانگین در سال حدود ۳۴۲ سانتیمتر برف و حدود ۸۶ سانتیمتر باران می‌بارد.
  • میانگین دما در ماه جولای ۲۵ درجه سانتیگراد و میانگین دما در ماه ژانویه ۱۷- سانتیگراد است.

هزینه زندگی در شهر کبک سیتی

هزینه زندگی در کبک سیتی برای یک شخص بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه حدود ۱,۰۸۶ دلار کانادا برآورد می‌شود. این هزینه برای یک خانواده چهار نفری حدود ۴۰۰۰ دلار کانادا است.

مقایسه هزینه زندگی در کبک سیتی با شهر پر طرفدار ونکوور

  • هزینه مصرف کننده بدون احتساب اجاره بها در کبک سیتی ۱۳/۹۹ درصد کمتر از ونکوور است.
  • هزینه مصرف کننده با احتساب اجاره بها در کبک سیتی ۳۲/۹۷ درصد کمتر از ونکوور است.
  • هزینه اجاره بها در کبک سیتی ۶۲/۳۸ درصد کمتر از ونکوور است.
  • هزینه رستوران در کبک سیتی ۲۱/۷۹ درصد کمتر از ونکوور است.
  • هزینه خواربار در کبک سیتی ۱۵/۷۶ درصد کمتر از ونکوور است.
  • قدرت خرید محلی در کبک سیتی ۳۷/۵۷ درصد بیشتر از ونکوور است.
دسته بندی کبک سیتی ونکوور
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۹۴۱ دلار کانادا ۲,۲۴۹ دلار کانادا
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر ۷۰۶ دلار کانادا ۱,۹۷۶ دلار کانادا
هزینه شام دو نفره در رستوران متوسط ۸۰ دلار کانادا ۱۰۰ دلار کانادا
هزینه ماهانه حمل و نقل ۹۱ دلار کانادا ۱۲۰ دلار کانادا
هزینه قبوض خانه ۹۲ دلار کانادا ۱۱۰ دلار کانادا
هزینه ماهانه باشگاه ورزشی ۴۶ دلار کانادا ۵۸ دلار کانادا
متوسط درآمد ماهانه ۴,۴۷۸ دلار کانادا ۴,۸۵۵ دلار کانادا

۶ دلیلی که باید از کبک سیتی دیدن کنید

  • میراث جهانی یونسکو
    کبک قدیم شما را مسحور خواهد کرد. این شهر مهد فرهنگ فرانسوی در قاره آمریکا است و تنها شهر آمریکای شمالی است که دارای استحکامات و برج و بارو است. شما می‌توانید در خیابان‌های سنگفرش آن قدم بزنید، از بهترین مناطق تاریخی بازدید کنید و در فرهنگ ناب، آرامش و فضای دوستانه آن غرق شوید.
  • فرهنگ منحصر به فرد
    اهالی کبک (Quebecers) به خونگرمی و رفتار دوستانه شهرت دارند. هر جا که بروید و با هر کسی روبرو شوید، به شما لبخند می‌زند. مردمان این شهر به فرهنگ فرانسوی خود و ریشه‌های آمریکای خود می‌بالند.  فعالیت‌ها و جاذبه‌های بی‌شماری که در طول سال برگزار می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهد که غنای فرهنگی این شهر را به خوبی درک کنید. در بسیاری از نقاط توریستی شهر، مردم کبک با کمال میل و رغبت به گردشگران در خصوص مکان‌های دیدنی، اطلاعاتی می‌دهند.  
  • غذاهای بی نظیر
    سرآشپزهای کبک سیتی، این شهر را به قطب خوراکی‌های لذیذ بدل کرده‌اند. این هنرمندان حوزه خوراکی، به طرز ماهرانه‌ای غذاهای سنتی را از نو احیا کرده و در رستوران‌ها مجددا ترویج می‌کنند. بخش عمده‌ای از این موفقیت، به کشاورزی پویا و تنوع محصولات زراعی این شهر برمی‌گردد. 
  • نزدیکی به طبیعت
    کبک سیتی شهری است که آوای طبیعت را خواهید شنید. شهری که در اطراف آن از دریاچه‌های آرام گرفته تا رودهای خروشان و دره‌های یخی، همگی در پارک ملی ژاک کارتیه (Jacques-Cartier) وجود دارد. مهم نیست چه سنی داشته باشید یا کدامین فصل از سال باشد، همیشه سرگرمی مناسبی وجود دارد تا در فضای آزاد انجام دهید. تمامی این زیبایی‌های طبیعی، تنها یک ساعت با کبک سیتی فاصله دارند. 
  • سرگرمی‌های بی‌پایان
    درتمام طول سال، سلسله رویدادها و نمایشگاه‌هایی در کبک سیتی برگزار می‌شوند و مهم نیست کدام فصل از سال باشد، زیرا که همواره کارهای بی‌شماری وجود دارد که بتوان به صورت رایگان یا با اندک مبلغی انجام داد. 
  • زمستان‌های شگفت انگیز
    زیبایی کبک سیتی در زمستان حتی بیشتر هم می‌شود و درخشش برف در روی سنگفرش‌های شهر، صحنه‌های جادویی خلق می‌کند. به ویژه کبک قدیم که در طول تعطیلات به یکی از زیباترین نقاط کانادا بدل می‌شود. در زمستان، گردشگران می‌توانند از تنها هتل یخی آمریکای شمالی بازدید کرده و سفر خاطره انگیزی در این شهر داشته باشند. 

جاذبه‌های گردشگری کبک سیتی

شهر کبک در تاریخ سیصد ساله خود و برای محافظت از شهر شاهد ساخت استحکامات زیادی بوده است. استحکاماتی که گردشگران می‌توانند با یک گردش یک ساعته تمامی آنها را ببینند. سنگرها، دیوارها، برج‌ها، دروازه‌ها و توپ‌های بی‌شمار نشان می‌دهد که  فرانسه چقدر از مستعمره خود محافظت کرده است. 

این استحکامات که در سال ۱۸۳۲ تکمیل شدند در قسمت غربی شهر قدیمی کبک قرار دارند. برج و باروهای آن از سنگ گرانیت و ماسه ساخته شده‌اند که منحصر به فردترین استحکامات در آمریکای شمالی به حساب می‌آیند. تعداد زیادی سلاح در این قسمت وجود دارد که یادآور گذشته شهر کبک است.

بر فراز ساختمان ماری گویارت (Marie-Guyart)، رصدخانه ۳۶۰ درجه‌ای وجود دارد که با قرار گرفتن در طبقه ۳۱، به بازدیدکنندگان دیدی بیشتر و بهتر از دید یک پرنده می‌دهد. نمایشگاه‌های تعاملی، بازدیدکنندگان را با تاریخ پیدایش و توسعه کبک سیتی در طول قرن‌ها آشنا می‌کنند.

این خط کشتیرانی، ارتباط بین کبک سیتی و لویس را از طریق عبور از رود سنت لورنس برقرار می‌کند. این سفر سریع و ارزان، یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای تماشای مناظر کبک و لذت بردن از افق زیبای رودخانه است. 

اگر در هنگام غروب آفتاب سوار کشتی مسافری شوید، نور چارغ‌های قلعه فرونتناک و سایر بناهای تاریخی را که در تاریکی خودنمایی می‌کنند، خواهید دید.

آنسوی دیوارهای شهر، گراند الی، قرار دارد که منطقه‌ای نزدیک بنای پارلمان و یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در کبک سیتی است. در این بخش از شهر مجموعه‌ای از رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی، مردم بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. بناهای بزرگ و قرن نوزدهمی این خیابان زمانی محل سکونت طبقه فرادست جامعه بود.

جشنواره دو هفته‌ای و زمستانه کبک در میان برف و یخبندان اواخر ژانویه و اوایل فوریه برگزار می‌شود. در این کارناوال یک قلعه عظیم از یخ ساخته می‌شود که توسط سرشناس‌ترین هنرمندان تزیین می‌شود.

دو مسابقه مجسمه سازی برفی به نام‌های مسابقه ملی و مسابقه بین المللی مجسمه سازی برفی کانادا در دشت آبراهام برگزار می‌شود. جایی که گردشگران می‌توانند هنرمندانی را که مشغول کار کردن بر روی آثار هنری خود هستند تماشا کنند. 

رویدادهای سنتی زیادی در این  جشنواره ها برگزار می‌شود از جمله مسابقات  سورتمه سواری، رژه سنتی، رقص، اسکیت و شنا در برف جایی که شهروندان شجاع‌تر شهر کبک فقط با پوشیدن لباس شنا به برف بازی مشغول می‌شوند. بسیاری از این رویداد‌ها برای بازدید عموم بوده و به صورت رایگان هستند ولی برخی از آن‌ها نیازمند تهیه بلیط است.

جشنواره زمستانی کبک

این قلعه که مشرف به شهر کبک است، مهمترین نماد مرکز استان کبک است که از کیلومترها دورتر دیده می‌شود. راه آهن ملی کانادا، این هتل را در سال ۱۸۹۴ بنا کرد و هنوز هم پذیرای مهمانانی از سراسر دنیا است.

هتل فرمونت لو شاتو

این پل بر روی رودخانه سنت لوئیس واقع شده است و سازه عظیم آهنی آن ابهتی عجیب به منظره این رود داده است. آوازه این پل قبل از اتمام ساخت آن در دنیا پیچید و این به خاطر دو حادثه تلخی بود که در زمان ساخت آن روی داد و بیش از ۸۰ نفر از کارگرانی که مشغول کار بر روی سازه این پل بودند کشته شدند.

این منطقه بسیار شلوغ و پر جنب و جوش، قطعاً زیباترین  بخش از شهر کبک است. گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های باریک این منطقه شما را به قلب یک شهر اروپایی می‌برد. انگار که وارد تاریخ شده‌اید. سازه‌های سنگی که در  حاشیه خیابان‌های این منطقه قرار دارند، امروزه مکانی برای قرار گرفتن فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها هستند. 

خیابان‌ها تنها محل تردد عابرین پیاده هستند و هیچ ماشینی در آن‌ها تردد نمی‌کند. بسیاری از گردشگران  به دنبال فرصتی هستند که مجدداً به این منطقه زیبا سری بزنند. جایی که  می‌شود غذاهایی به سبک کبک را در رستوران‌های آن تجربه کرد و در تمام طول سال از گالری‌ها و نمایشگاه‌های موجود در این منطقه استفاده کرد.

محله پتی چامپلین کبک

میدان سلطنتی، سنگ بنای شهر کبک است که مربوط به سال ۱۶۰۸ است. در این مکان مجموعه ارزشمندی از بناهای تاریخی مربوط به قرن‌های ۱۷ و ۱۸ وجود دارد نمونه‌ای از کبک قدیمی هستند. کلیسای زیبای سنگی Notre-Dame des Victoires که مربوط به سال ۱۶۸۸ است از زیبایی‌های این میدان محسوب می‌شود.

میدان سلطنتی

در خارج از دیوارهای شهر،  در غرب ارگ (Citadel)،  گستره وسیعی از علفزارهای سبز وجود دارد که به دشت‌های آبراهام یا زمین جنگ معروفند. این دشت‌ها در سال 1759 شاهد درگیری قوای بریتانیا و فرانسه بود که در نهایت به پیروزی ارتش بریتانیا انجامید. در این محل، نمایشگاه‌هایی وجود دارد که چگونگی مقاومت کبک سیتی را در مقابل بریتانیا نشان می‌دهد.

این موزه در کنار رودخانه سنت لورنس و در شهر کبک قرار دارد. در این موزه مجموعه‌ای از آثار هنری و نمایشگاه‌هایی از تمدن بشری را از سراسر دنیا میزبانی می‌کند. کلکسیون‌های دائمی این موزه شامل مواردی از تاریخ محلی مانند اولین برخورد اروپایی‌ها و افراد بومی.

موزه تمدن
موزه تمدن

آبشار مونت مورنسی، آبشاری مرتفع بر فراز رودخانه مونت مورنسی در کبک سیتی کانادا است که ارتفاع آن به ۸۳ متر می‌رسد و از آبشار نیاگارا ۳۰ متر بلندتر است. سالانه حدود ۹۷,۰۰۰ گردشگر از این آبشار دیدن می‌کنند. در محوطه آبشار راه‌پله‌هایی وجود دارد که به گردشگران اجازه می‌دهد تا آبشار را از زوایای مختلف تماشا کنند.

طی ماه‌های تابستان، آبشار به دلیل حجم زیاد آهن در بستر آب، درخشش زرد رنگی پیدا می‌کند که بر زیبایی آن می‌افزاید. مسیر های پیاده‌روی زیبا، تله‌کابین و رستوران‌های متنوع از امکاناتی است که با سفر به این آبشار می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

آبشار مونت مرانسی

پارک بتلفیلد شامل دشت‌های آبراهام است و در نزدیکی پارک کوچک‌تری به نام Des Braves قرار دارد که هر دوی آن‌ها در ناحیه Montcalm در شهر کبک واقع شده‌اند و یکی از معدود پارک‌های ملی شهری کانادا را تشکیل می‌دهند. این پارک دارای مسیر پیاده‌روی با مناظری زیباست و برخی اوقات در این پارک، کنسرت‌هایی در فضای باز برگزار می‌شود.

پارک بتلفیلد کبک

بندر قدیمی کبک یک بندر داخلی است که در شهر کبک واقع شده است. این بندر قدیمی‌ترین بندر کانادا و دومین بندر بزرگ بعد از بندر مونترال است. در طول قرن هفدهم، بندر قدیمی کبک مملوء از کشتی‌های اروپایی و خدمه بود که محصولات غذایی و خواربار را به فرانسه جدید منتقل می‌کردند. 

اما در حال حاضر این منطقه مملوء از مسافران کشتی‌های کروز و ساختمان‌های تاریخی است که گالری‌های هنری، بوتیک‌ها و رستوران‌های فرانسوی را در خود جای داده است.

بندر قدیم کبک

بهترین مناطق شهر کبک سیتی برای زندگی

بهترین مناطق برای دانشجویان

سنت فوی Sainte-Foy:  منطقه‌ای عالی برای دانشجویان است زیرا در نزدیکی دانشگاه لاوال قرار دارد. همچنین تعداد زیادی کافه، رستوران و مراکز خرید در این محله قرار دارد و  دانش آموزان می‌توانند در اوقات فراغت خود از آن لذت ببرند!

سیستم حمل و نقل عمومی در این منطقه به خوبی تمامی نقاط را پوشش می‌دهد. منطقه‌ای که اولین دانشگاه فرانسوی زبان آمریکای شمالی یعنی دانشگاه لاوال در آن واقع شده است و به واسطه داشتن کالج‌ها و دانشگاه‌های متعدد، بهترین گزینه برای اقامت دانشجویان به حساب می‌آید. 

بهترین مناطق شهر کبک سیتی برای خانواده‌ها 

  • مونت کالم Montcalm:  این منطقه به عنوان منطقه هنری شهر شناخته می‌شود و یک منطقه مسکونی بسیار سرزنده است که برای زندگی خانوادگی ایده‌آل است. تعدادی گالری و تئاتر در این منطقه وجود دارد که فرصتی استثنایی برای خانواده‌ها است که از تعطیلات آخر هفته به خوبی استفاده کنند.

    مونت کالم ترکیبی عالی از فرهنگ طبقات مختلف اجتماعی است و این امر باعث شده افراد و خانواده‌هایی که عاشق هنر و فرهنگ هستند به سوی این منطقه جذب شوند.

    در ماه جولای، این محله با فستیوال کبک (Festival d’été de Quebec) جان می‌گیرد. علاوه بر آن، مونت کالم محلی عالی برای کسانی است که در جستجوی کشف غذاهای متنوع و جدید هستند. با رستوران‌های کوچک و کافه‌های دنج و دوست داشتنی. 
  • سیلری Sillery: سیلری با معماری منحصر به فرد خود، یکی از مناطقی است که برای خانواده‌های مرفه شهر کبک مناسب‌تر است. یکی از خیابان‌های این منطقه، خیابان Maquire است که از بهترین محل‌ها برای خرید و رستوران گردی به حساب می‌آید. سیلری در نزدیکی مرکز شهر کبک سیتی قرار دارد و خنکی نسیم تازه و فرحبخش رودخانه سنت لورنس در هوای آن جریان دارد. 
  • شهر قدیم Old Town: منطقه‌ای با تاریخی بی‌نظیر و خیابان‌هایی که در تمامی اوقات روز، غرق در نورند. رستوران‌هایی که در این منطقه وجود دارند جزو بهترین رستوران های کانادا هستند و بناهای تاریخی و نفیس آن به قدری زیبا هستند که حداقل یک بار در طول زندگی باید از آن‌ها بازدید کنید.

    مرکز مورین (Morrin Centre) نیز در این منطقه زیرا دارای کتابخانه‌ای زیبا و به سبک ویکتوریایی است. بعلاوه، این مرکز قبلاً زندان سربازان انگلیسی بوده است که امروزه نیز می‌توانید از آن بازدید کنید. این شهر قدیمی یکی از ارزشمندترین میراث‌های آشپزی دنیا را ارائه می‌کند که در آن، تلاش بر با استفاده از مواد اولیه محلی و تازه است تا بهترین تجربه را برای بازدیدکنندگان فراهم آورد. 
  • بیوپورت Beauport: بیوپورت در حومه شمالی شهر کبک واقع شده است و جمعیت آن حدودا ۷۵ هزار نفر است. این محله در سال ۱۶۳۴ تأسیس شده که آن را به قدیمی ترین منطقه تأسیس شده اروپایی در سراسر کانادا تبدیل می‌کند که یکی دیگر از دلایل جذب گردشگر از سراسر جهان به این شهر است.

    هرساله در تابستان فستیوال تابستانی فولکلوریک (Festival Folklorique) و فستیوال بهاری Salon de Mai دو رویداد فرهنگی هستند که برای کودکان مناسب بوده و در نتیجه خانواده‌ها بیشتر به شرکت در آن تمایل دارند.

حقایق جالب در مورد شهر کبک سیتی

  • در سال ۱۵۳۵ یک کاشف فرانسوی به نام ژاک کارتیه (Jacques Cartier) برای اولین بار پا به کبک گذاشت. 
  • کبک سیتی جشن ۴۰۰ سالگی تاسیس خود را در سال ۲۰۰۸ جشن گرفت. 
  • شهر کبک سیتی تنها شهری در آمریکای شمالی است که دارای دیوار و برج و بارو است. این دیوار ۴/۶ کیلومتر طول دارد.
  • در سال ۲۰۲۱، میانگین سنی ساکنین کبک سیتی ۴۳/۳ سال بود که پیرترین میانگین در بین شهرهای بزرگ کانادا است. 
  • بزرگترین رویداد شهر کبک سیتی، کارناوال زمستانی کبک است. 
  •  بنای قلعه فرونتناک رکورد بیشترین تعداد عکس گرفته شده از یک هتل را به خود اختصاص داده و در کتاب گینس ثبت شده.
  • کبک سیتی بیش از ۳۰ مجموعه پلکان دارد که پوشیدن کفش پیاده روی مناسب برا ضروری می‌کند.
  • کبک سیتی بعد از مونترال، دومین شهر بزرگ استان کبک است. 
  • در زمان انقلاب زمستانی، خورشید در ساعت ۷:۲۷ صبح طلوع کرده و در ساعت ۳:۵۹ بعد از ظهر غروب می کند.
  • در زمان انقلاب تابستانی، خورشید در ساعت ۴:۵۱ صبح طلوع می کند و ساعت ۸:۴۳ بعد از ظهر نیز غروب می کند.

حمل و نقل در کبک سیتی

حمل و نقل عمومی در کبک سیتی کانادا بسیار توسعه یافته است. شبکه اتوبوسرانی محلی موسوم به RTC در مسیرهای متنوعی به شهروندان کبک سیتی خدمات رسانی می‌کند.

مسیرهای اتوبوسرانی در کبک سیتی به چهار دسته بندی تقسیم می‌شوند که هر یک از آن‌ها مزیت‌های خاص خود را دارند.

  1. Métrobus: این مسیر بهترین انتخاب برای دسترسی به مناطق مرکزی شهر است که هفت روز هفته به فعالیت می‌پردازد.
  2. leBus: این دسته بندی، به واسطه گسترده‌بودن ایستگاه‌ها، تقریبا در دسترس‌ترین خط در بین خطوط اتوبوسرانی کبک سیتی به حساب می‌آید و تمامی بخش‌های شهر را به خوبی پوشش می‌دهد.
  3. eXpress: این دسته بندی به واسطه حرکت بزرگراه‌های شهر کبک و دسترسی سریع بین نقاط مسکونی و مرکز کبک سیتی، بهترین گزینه برای رفتن به محل کار یا مدرسه است.
  4. Couche-tard: این سرویس، در روزهای جمعه و شنبه تا پاسی از شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

جدول هزینه ماهانه حمل و نقل عمومی در کبک

دسته بندیهزینه ماهانه
افراد ۶ تا ۱۸ سال۶۱ دلار کانادا
دانشجویان۶۱ دلار کانادا
افراد بالای ۶۵ سال۶۱ دلار کانادا
افراد عادی۹۱ دلار کانادا
کودکان زیر ۵ سالرایگان
هزینه خرید کارت OPUS بدون عکس۶ دلار کانادا
هزینه خرید کارت OPUS عکس‌دار۱۵ دلار کانادا

فرهنگ شهر کبک سیتی

فرهنگ فرانسوی که حیات خود را در بین فرهنگ غالب انگلیسی در گذر زمان حفظ کرده است، هنوز هم با قدرت در کبک سیتی کانادا جریان دارد. کبک سیتی که به عنوان مهد تمدن فرانسوی در قاره آمریکا به حساب می‌آید بسیاری از ویژگی‌های فرهنگ کشور فرانسه را گرفته و در گذر زمان، هویت منحصر به فرد خود را یافته است. 

این شهر با “joie de vivre” یا همان لذت زندگی، تنوع لهجه‌های فرانسوی، سنت‎های غذایی، جشنواره‌های زیبا و نیز رفتار بسیار دوستانه خود شناخته می‌شوند. 

رویدادها و جشنواره‌های شهر کبک سیتی

  • بازار کریسمس آلمانی: در این بازار در بین ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار می‌گردد، آثار هنری، صنایع دستی و غذاهای آلمانی را ارائه می‌دهد. این بازار حال و هوای کریسمس را در کبک قدیم چند برابر می‌کند. 
  • نمایشگاه بین المللی خودرو کبک سیتی: این رویداد سالانه که اغلب در ماه مارس، با حضور شرکت‌های مختلف خودروسازی و علاقه‌مندان به این صنعت جذاب در کبک سیتی برگزار می‌شود و آخرین فناوری‌ها و مدل‌های بازار در آن به نمایش گذاشته می‌شود. 
  • رژه سنت پاتریک کبک سیتی (Québec City St-Patrick’s Day Parade): در خلال برگزاری این رویداد، شهر کبک سیتی پر می‌شود از صدای نی‌انبان و قدم‌های شرکت کنندگان در این رژه سالانه. فلسفه برگزاری این رژه زنده نگهداشتن فرهنگ مردمان سلتیک است. 
  • جشنواره شعبده بازی کبک (Quebec Magic Festiva): بزرگترین جشنواره شعبده بازی در آمریکای شمالی با فعالیت‌های گوناگون، خانواده‌ها را در ۷ روز پیاپی به صورت رایگان مهمان تردستی‌های متنوع می‌کند. 
  • فستیوال فیلم کبک سیتی: این جشنواره سینمایی، فیلم‌های محلی ساخته شده در کبک را به نمایش و داوری می‌گذارد.
  • جشنواره سلتیک کبک (Festival celtique de Québec): این جشنواره که یکی از بزرگترین جشنواره‌های فرهنگ سلتیک است، به مدت ۴ روز در شهر کبک برگزار می‌شود. در این جشنواره برای هرکسی با هر سلیقه‌ای، فعالیتی وجود دارد تا از آن لذت ببرد.  از مسابقات ورزش‌های سنتی گرفته تا موسیقی و غذا. 
  • روز کبک سیتی (Québec City Day): روز سوم جولای در تقویم کبک سیتی روز مهمی است. به واسطه این که در سال ۱۶۰۸ در چنین روزی، ساموئل د شامپلن (Samuel de Champlain) کبک سیتی را در کرانه رودخانه سنت لورنس بنیان نهاد.

    در این روز فعالیت‌های گوناگونی برای گرامی‌داشت سالگرد تاسیس کبک سیتی می‌توان انجام داد که غالبا به صورت رایگان هستند. به عنوان مثال:

    • ساعت ۹:۳۰ صبح مراسم موزیکال در کلیسای جامع نوتردام باسیلیکا برگزار می‌شود.
    • در ساعت ۱۰:۴۵ صبح مراسم بزرگداشت ساموئل د شامپلن و مراسم رژه برگزار می‌شود.
    • از ساعت ۱۲ تا ۶ بعد از ظهر‌ هم گروه‌های مختلف هنری برنامه‌های سرگم کننده‌ای را در خیابان‌های کبک سیتی برگزار می‌کنند.

۴ غذای محبوب در کبک سیتی

  • تورتیر (Tourtiere): یکی از معروف‌ترین غذاهای شهر کبک است که نوعی پای گوشت است که خوراکی مختص کریسمس به حساب می‌آید. این غذا ترکیبی از گوشت‌ چرخ کرده و سیب زمینی است. 
تورتیر
  • سوپ پیاز فرانسوی (French onion soup): گفته می‌شود که این سوپ در قرن ۱۸ در پاریس ابداع شد. این سوپ از آب گوشت و پیاز کاراملی شده درست می‌شود که برروی آن تکه‌های نان سرخ شده و پنیر آب شده می‌ریزند. در شهر کبک سیتی، انواع مختلفی از این سوپ پخته می‌شود و در آن از انواع نوشیدنی‌های الکلی و انواع مختلفی از پنیر استفاده می‌شود. 
  • پوتین (Poutine): همانند سایر شهر‌های استان کبک، پوتین در کبک سیتی هم طرفداران زیادی دارد و در هر قسمت شهر می‌توان جایی را پیدا کرد که پوتین سرو کند. ترکیبی از سیب زمینی سرخ کرده، عصاره گوشت و پنیر. غذایی که نه ظاهر آنچنان چشم نوازی دارد و نه برای تناسب اندام مناسب است، اما خوشمزه است. 
غذای پوتین
  • پودینگ شومور (Pouding chômeur): این پودینگ یک کیک فرانسوی-کانادایی است. جالب اینجاست که ترجمه تحت اللفظی نام آن “پودینگ مرد فقیر” است البته با این وجود، در بین تمامی طبقات اجتماعی جامعه کبک محبوب است حتی طبقه مرفه. 

    نامگذاری عجیب این کیک به دوران رکود اقتصادی در آمریکای شمالی برمی‌گردد زمانی که به واسطه ارزان بودن مواد اولیه این کیک، در دسترس تمامی خانواده‌های کم بضاعت بود.

زبان فرانسه در کبک با زبان فرانسه استاندارد فرق دارد؟

با این‎ که زبان رسمی در کبک فرانسه است اما این شهر و در کل استان کبک شیوه و گویش مختص به خود را دارند و در واقع هویت زبانی مستقل از آنچه در فرانسه، به عنوان زبان معیار استفاده می‌شود، را به کار می‎برند. 

برخی از این اصطلاحات و کلمات روزمره که در کبک استفاده می‌شود ریشه در واژه‌های رومی دارند یا به واسطه نزدیکی به انگلیسی زبانان، واژه‌هایی را از این زبان قرض گرفته‌اند.

تحصیل در کبک سیتی

تحصیل در کبک سیتی به واسطه داشتن دانشگاه و مراکز آموزشی خوب و با رتبه بالا همچون دانشگاه دانشگاه لاوال، همواره جزو مقاصد مورد توجه علاقه‌مندان به تحصیل در کبک بوده است. 

از جمله مزیت‌های تحصیل در کبک سیتی می‌توان به مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی، فرصت تقویت زبان فرانسه به واسطه زندگی در محیطی فرانسوی زبان و طبیعت بسیار زیبای این شهر اشاره کرد.

مهاجرت به کبک سیتی

بر اساس داده‌های اداره آمار کانادا، حدود ۳۷ درصد از فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان کبک کانادا، در شهر کبک سیتی بوده‌اند. حداقل دستمزد در شهر کبک و به طور کل در استان کبک در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۱۴/۲۵ دلار در ساعت است که پیشبینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ به عدد ۱۵ دلار در ساعت برسد.

بر اساس این برآوردها، در ماه فوریه ۲۰۲۲ نرخ بیکاری عدد ۴/۲ درصد بوده است.  در سال ۲۰۲۱ نیز تعداد ۱۲,۵۰۰ شغل جدید در این شهر ایجاد شد. در همین سال نرخ اشتغال نیز ۶۳ درصد بوده است. 

از این رو، مهاجرت به کبک سیتی به عنوان یک شهر زنده و رو به رشد یکی از اهداف مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا است. البته نباید فراموش کرد که مهاجرت به این شهر، تابعی از برنامه‌های مهاجرتی استان کبک است.

سوالات متداول

این شهر با قلعه فرونتناک، خیابان‌های سنگ فرش، معماری اروپایی و استحکامات اطراف شهر شهرت دارد. در حقیقت این شهر، تکه‌ای از اروپاست که در کانادا واقع شده است.

پوتین، سوپ پیاز فرانسوی، پودینگ شومور، تورتیر

حداقل دستمزد در کبک سیتی در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۱۴/۲۵ دلار کانادا است.

در سال ۲۰۲۲ جمعیت شهر کبک سیتی ۸۳۸,۰۰۰ نفر برآورد می‌شود.

زبان رسمی شهر کبک سیتی فرانسوی است.

قلعه فرونتناک، مهمترین جاذبه گردشگری در شهر کبک سیتی است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال