Search
Close this search box.

تحصیل در تورنتو

تحصیل در تورنتو

اگر به فکر تحصیل در کانادا هستید، تورنتو بزرگ‌ترین کلانشهر کانادا، می‌تواند شما را به رویاهای تحصیلی و شغلی‌تان نزدیک کند. تورنتو شهری چند فرهنگی و بین‌المللی است که در استان انگلیسی‌ زبان انتاریو واقع شده است.

تورنتو در رتبه‌بندی شهرهای برتر دانشجویی جهان توسط QS در رتبه ۱۳ قرار دارد. این شهر دارای طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌های معتبر است و از مراکز مالی و تجاری بزرگ جهان به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه تورنتو از پرطرفدارترین شهرهای دانشجویی است و هر ساله دانشجویان بین‌المللی را از ۱۶۰ کشور جهان برای تحصیل به خود جذب می‌کند، مقاله‌ جامعی را به هر آنچه که مرتبط به شرایط تحصیل در این شهر است، اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

جمعیت: ۲.۹۳ میلیون نفر

میانگین هزینه زندگی در ماه: ۱,۷۰۰ دلار

جمعیت دانشجویان بین‌المللی: ۳۰۶,۷۳۵ نفر

بیشتر بخوانید: تحصیل در انتاریو

مزایای تحصیل در تورنتو

  • با زندگی در تورنتو از مزایای زندگی شهری مانند رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز تفریحی و خرید، رویدادها و جشنواره‌های ورزشی و هنری متعدد، بهره‌مند خواهید شد.
  •  تورنتو ۷ دانشگاه معتبر دارد که در بین آن‌ها دانشگاه تورنتو در رتبه ۱۶ جهان قرار دارد.
  •  تورنتو در رتبه سیزدهم بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار دارد.
  •  تورنتو موتور اقتصادی کانادا است و مشاغل متعددی را در زمینه خدمات مالی، تولید، اطلاعات و فناوری و بانکداری ارائه می‌دهد.
  •  شهر تورنتو شبکه حمل و نقل عمومی گسترده‌ای به نام Go Transit دارد که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با پرداخت هزینه‌های پایین به صورت نامحدود از آن استفاده کنند.
  • تورنتو محله‌هایی مانند محله چینی‌ها، محله کره‌ای‌ها، ایتالیای کوچک، دهکده پرتغال و محله ‌یونانی‌ها است که فرصت مناسبی را برای گسترش روابط و ادغام فرهنگی دانشجویان فراهم می‌کند.
  •  در تورنتو گزینه‌های متنوعی برای اجاره آپارتمان، خانه‌های دانشجویی و کاندو وجود دارد که اجاره آن از ۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ دلار متغیر است.

رنکینگ دانشگاه‌های تورنتو

دانشگاه‌های تورنتو در رده‌بندی سایت یو اس نیوز (U.S News) در سال ۲۰۲۱، رتبه‌های زیر را در سطح جهانی و کشوری کسب کردند:

دانشگاهرتبه کشوریرتبه جهانی
دانشگاه تورنتو۱۱۶
دانشگاه یورک۱۷۴۵۶
دانشگاه رایرسون۲۵۹۳۳
دانشگاه هنر و طراحی انتاریو (OCAD)۶۹۳,۱۷۳
دانشگاه تیندیل۱۲۷۸,۹۱۱

پرطرفدارترین‌ها: دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، دانشگاه رایرسون

  • کالج جورج براون
  • کالج سنکا
  • کالج هامبر
  • کالج سنتنیال
  • کالج نیاگارا
  • مدرسه مدیریت تورنتو
  • کنسرواتور سلطنتی موسیقی
  • مؤسسه آموزشی میچنر
  • کالج کایروپراکتیک مموریال کانادا (CMCC)
  • دانشگاه کالج سنت مایکل
  • مؤسسه اسلامی تورنتو
  • کالج انیمیشن، هنر و طراحی Max the Mutt
  • کالج هنر، تجارت و فناوری آکسفورد
  • کالج CDI – نورث یورک
  • مؤسسه فناوری دارویی تورنتو
  • مرکز هنر رندولف
  • کالج بازرگانی کانادا – پردیس تورنتو

پرطرفدارترین‌ها: کالج جورج براون، کالج سنکا، کالج هامبر، کالج سنتنیال، کالج نیاگارا

پذیرش گرفتن از کدام دانشگاه‌های تورنتو راحت‌تر است؟

دانشگاه رایرسون با نرخ پذیرش ۸۰% از دانشگاه‌های تورنتو است که گرفتن پذیرش از آن نسبتاً ساده است.

مدرسه مدیریت تورنتو با نرخ پذیرش ۶۰% یکی از کالج‌های تورنتو است که گرفتن پذیرش از آن ساده است.

مناطق آموزشی مدارس تورنتو

برای تحصیل در مدارس تورنتو در مرحله اول باید درخواست خود را به یکی از مناطق آموزشی این شهر ارائه دهید. مناطق آموزشی تورنتو شامل مناطق انگلیسی‌زبان و فرانسوی‌زبان می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • Conseil scolaire Viamonde
  • Conseil scolaire catholique MonAvenir

هزینه تحصیل در تورنتو

شهریه مؤسسات آموزشی مختلف تورنتو بسته به فاکتورهایی مانند مؤسسه آموزشی مورد نظر، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. در این قسمت به میانگین شهریه سالانه مؤسسات آموزشی تورنتو اشاره کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در کانادا

بورسیه‌ های تحصیلی تورنتو

دانشجویان بین‌المللی با تحصیل در تورنتو، می‌توانند از بورسیه‌های استانی، دولتی و بورسیه‌هایی که دانشگاه‌های شهر تورنتو ارائه می‌دهند، استفاده کنند. در ادامه به دو نمونه از بورسیه های معروف که با تحصیل در این شهر می‌توانید از آن استفاده کنید، اشاره کرده‌ایم.

بورسیه تریلیوم انتاریو هر سال به ارزش ۴۰,۰۰۰ دلار به دانشجویان مقطع دکترا اعطا می‌شود. این بورسیه‌ها رقابتی هستند و ممکن است تا ۴ سال تمدید شوند.

بورسیه Lester B. Pearson از بورسیه‌های دانشگاه تورنتو است که به دانشجویان بین‌المللی که پیشرفت تحصیلی قابل‌توجهی داشته‌اند، تعلق می‌گیرد. این بورسیه، شهریه کتاب، هزینه‌های جانبی و اقامت شما را به مدت ۴ سال را پوشش می‌دهد.

فقط دانشجویان ورودی لیسانس واجد شرایط برای دریافت این بورسیه هستند. هر سال تقریباً ۳۷ دانش‌ آموز بورسیه Lester B. Pearson را دریافت می‌کنند.

لازم به ذکر است قبل از درخواست بورسیه، بررسی کنید که آیا به عنوان دانشجوی بین‌المللی واجد شرایط برای دریافت آن هستید یا خیر.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی کانادا

اشتغال بعد از تحصیل در تورنتو

تورنتو با نرخ اشتغال ۹۵% یکی از بهترین و آسان‌ترین شهرهای آمریکای شمالی برای پیدا کردن شغل است.

فرصت‌های شغلی این شهر در نتیجه بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در ژوئن ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۵ درصدی داشته است.

۳ صنعت بزرگ شهر تورنتو شامل خدمات مالی، املاک و مستغلات و تجارت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی می‌شود. از مشاغل مورد نیاز این شهر می‌توان به پرستار رسمی، محقق، تحلیلگر مالی و برنامه‌نویس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بازار کار کانادا

مهاجرت تحصیلی به تورنتو

بعد از اتمام تحصیل در کانادا، به مدت ۹۰ روز فرصت دارید برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا همان Post Graduate Work Permit درخواست دهید.

از طریق PGWP می‌توانید حداکثر به مدت ۳ سال به طور موقت در کانادا بمانید و کار کنید. برای اینکه ماندن خود را دائمی کنید و اقامت دائم بگیرید، بعد از کسب ۱ سال سابقه کاری در کانادا، باید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا به چند طریق می‌توانید اقدام کنید که در ادامه به معرفی این روش‌ها در استان انتاریو می‌پردازیم.

زندگی دانشجویی در شهر تورنتو

تورنتو در رتبه ۱۳ بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار دارد. این رتبه را می‌توان به کیفیت بالای آموزشی، زندگی مرفه و هزینه‌های مقرون به صرفه نسبت داد. در این قسمت شما را با ۳ فاکتور مهم زندگی دانشجویی از جمله اسکان، حمل و نقل و بیمه دانشجویی در شهر تورنتو آشنا خواهیم کرد.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به ۳ روش زیر در تورنتو اقامت کنند:

  • زندگی با یک خانواده کانادایی Homestay

اقامت از طریق هوم Homestay یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های اقامت است. در این روش با یک خانواده کانادایی زندگی می‌کنید.

در اقامت Homestay می‌توانید در صورت تمایل وعده غذایی را هم در قرارداد بگنجانید. همچنین می‌توانید بین اتاق خواب و سرویس بهداشتی خصوصی یا مشترک، یکی را انتخاب کنید.

  • خوابگاه‌های دانشجویی

خوابگاه‌های دانشجویی در پردیس‌های دانشگاه‌ها واقع شده‌اند و امکاناتی را مانند برنامه غذایی به سبک بوفه، مراکز تناسب اندام و اتاق‌های بازی ارائه می‌دهند.

  • اجاره آپارتمان خصوصی

اگر قصد دارید از آغاز زندگی جدید خود مستقل باشید و در سکونتگاهی زندگی کنید که کاملاً تحت کنترل خودتان باشد، اجاره آپارتمان خصوصی برایتان گزینه مناسبی خواهد بود.

وسایل حمل و نقل عمومی دانشجویان بین‌المللی تورنتو شامل اتوبوس، مترو و تراموا می‌شود. از جمله مهم‌ترین سیستم‌های حمل نقل عمومی تورنتو عبارت‌اند از:

  • TTC که کمیسیون حمل و نقل عمومی تورنتو است و وسایلی مانند اتوبوس، مترو و ترامو را ارائه می‌دهد.
  • Go Transit که شامل قطارها و اتوبوس‌هایی می‌شود که تورنتو را به سایر مناطق شهری در تورنتوی بزرگ و همیلتون وصل می‌کند.

در ادامه به معرفی مهم‌ترین مسیرهای اتوبوس و متروی شهر تورنتو می‌پردازیم.

 مسیرهای اتوبوس‌های شهر تورنتو

اتوبوس‌های تورنتو در مسیرهای مختلفی سرویس ارائه می‌دهند که عبارت‌اند از:

  1. مسیرهای منظم (Regular routes)
  2. مسیرهای سریع‌السیر (Express routes)
  3. مسیرهای سریع‌السیر داون‌تاون (Downtown express routes)
  4. مسیرهای بلو نایت (Blue night routes)
  5. مسیرهای همگانی (Community routes)

 مسیرهای متروی شهر تورنتو

متروی تورنتو ۳ مسیر دارد که عبارت‌اند از:

  1. مسیر Bloor-Danforth که از شرق به غرب شهر در رفت و آمد است.
  2. مسیر Yonge-University که از شمال به جنوب، از دریاچه انتاریو تا بخش‌های شمالی تورنتو رفت و آمد می‌کند.
  3. مسیر Sheppard که از خیابان یونگ در امتداد خیابان Sheppard به سمت شرق رفت و آمد می‌کند.

جالب است بدانید تورنتو تنها شهر کانادا است که ترامواهای آن هنوز کار می کنند. این شهر ۱۱ مسیر تراموا دارد و این مسیرها در ساعات اوج، با تردد بالایی مواجه‌اند.

شما می‌توانید از طریق کارت U-Pass که توسط دانشگاه محل تحصیلتان صادر می‌شود، به صورت نامحدود از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. هزینه U-Pass به ازای هر ترم حدود ۲۱۸.۰۳ دلار است.

دانشجویان بین‌المللی تورنتو ملزم به استفاده از بیمه درمانی دانشگاه (UHIP) هستند که توسط دانشگاه‌های دولتی انتاریو ارائه می‌شود. هزینه بیمه UHIP به ازای هر ترم ۲۵۲ دلار است.

هزینه‌ زندگی دانشجویی در تورنتو

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در تورنتو بین ۱,۳۰۰ تا ۱,۷۰۰ دلار در ماه است. البته هزینه زندگی با توجه به محل اقامت و شرایط زندگی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

اسکان: ۴۰۰ تا ۱,۵۰۰ دلار در ماه

خوراک: ۳۰۰ دلار در ماه

حمل و نقل: ۱۰۰ دلار در ماه

پوشاک: ۶۰ دلار در ماه

اینترنت: ۷۵ تا ۱۰۰ دلار در ماه

تفریح: ۷۰ دلار در ماه

از کجا شروع کنم؟

ما در ویزا موندیال با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول

به طور کلی شرایط دریافت ویزای تحصیلی در سراسر کانادا از روال مشابهی پیروی می‌کند. بنابراین بعد از اینکه پذیرش خود را از یکی از مؤسسات آموزشی تورنتو أخذ کردید، می‌توانید با کسب اطلاعات درباره مدارک مورد نیاز و مراحل دریافت ویزا، اقدامات لازم را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای دانش‌ آموزی کانادا انجام دهید.

خیر، به طور کلی برای گرفتن پذیرش از مؤسسات آموزشی کانادا، به جز مدارس، محدودیت سنی وجود ندارد. برای تحصیل در مدارس تورنتو باید بین ۶ تا ۱۸ ساله باشید.

با وجود اینکه برای گرفتن پذیرش از کالج‌ها و دانشگاه‌های تورنتو شرط سنی وجود ندارد، اما باید این مسئله را در نظر داشته باشید که در پروسه صدور ویزا، سن یکی از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود. چنانچه از آخرین مقطع تحصیلی شما زمان زیادی گذشته باشد و سن فعلی شما با مقطعی که از آن پذیرش گرفته‌اید، تناسب منطقی نداشته باشد، ممکن است درخواست ویزای شما رد شود.

کالج جورج براون، کالج سنکا، ، کالج هامبر، کالج سنتنیال، کالج نیاگارا

خیر، به طور کلی امکان تحصیل رایگان در هیچیک از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا، چه برای دانشجویان کانادایی و چه برای دانشجویان بین‌المللی وجود ندارد. تنها راه تحصیل بدون پرداخت شهریه، دریافت بورسیه تحصیلی است.

شرط داشتن مدرک زبان در مؤسسات آموزشی و در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. برای تحصیل در مدارس تورنتو نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. تعداد کمی از کالج‌ها و دانشگاه‌های تورنتو (در مقطع لیسانس) بدون داشتن مدرک زبان پذیرش مشروط می‌دهند.

اما در مجموع اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای صدور پذیرش مشروط، از شما می‌خواهند مینیموم نمره زبان را که ۵ یا ۵.۵ است، ارائه دهید.

برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند فوق لیسانس و دکترا نیز باید مدرک زبان ارائه دهید.

هر دوی این شهرها از مقاصد تحصیلی پرطرفدار هستند و انتخاب هر کدام از آن‌ها بستگی به علایق شخصی شما دارد.

هزینه زندگی در هر دوی این شهرها نسبتاً بالا است، اما هزینه‌های اجاره، خوار و بار و سایر ملزومات زندگی در ونکوور گران‌تر از تورنتو است. فضای شهری تورنتو در مقایسه با ونکوور پر جنب‌ و جوش‌تر است. از نظر آب و هوا نیز ونکوور از هوای معتدل‌تری برخوردار است.

  • دستیار استاد
  • دستیار پژوهشی
  • تدریس خصوصی
  • ترجمه
  • راننده اوبر

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال