England Flag
Search
Search
Close this search box.

هوم استی Homestay کانادا

هوم استی homestay

هوم استی (Homestay) در واقع زندگی کردن با یک خانواده محلی در کشور خارجی است. روشی که می‌تواند جایگزین اقامت در هتل یا خوابگاه شده و از این طریق در هزینه‌ها صرفه جویی شود. البته با این کار شما نه تنها هزینه‌های خود را کاهش می‌دهید، بلکه بیشتر با فرهنگ آن کشور آشنا می‌شوید، زبان خود را تقویت می‌کنید و لذت داشتن یک خانواده جدید را تجربه می‌کنید. ‌

اگر به عنوان پدر و مادر می‌خواهید از اقامت هوم استی برای فرزندان دانش آموز خود استفاده کنید یا دانشجویی هستید که این روش اقامتی را انتخاب کرده‌اید، حتما سوالات زیادی در این باره در ذهن دارید. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق به این ماجراجویی بزرگ بیندازیم و سوالات شما را پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: تحصیل در مدارس کانادا

فهرست مطالب

۷ مزیت زندگی با خانواده‌های کانادایی در طرح هوم استی

۱. تقویت دانش زبان

چه فرصتی بهتر از هوم استی برای تقویت زبان؟ زندگی در یک خانواده خارجی بهترین موقعیت برای تقویت مهارت زبانی شماست. شما هیچ راه دیگری جز صحبت به زبان انگلیسی ندارید. هر زمان که به مشکل برخوردید یکی از اعضای خانواده آنجاست تا به شما کمک کند و ایرادات شما را تصحیح کند. 

مورد دیگر این است که دانش زبانی که از طریق تحصیل و مطالعه به دست می‌آید ممکن است جوابگوی نیازهای شما در مکالمات روزمره نباشد. بودن در خانواده‌ای که از اصطلاحات و عبارت‌های عامیانه در محیطی واقعی استفاده می‌کنند قطعا کمک کننده خواهد بود.  شما عضوی از خانواده محسوب می‌شوید و می‌توانید بدون ترس از اشتباه کردن، با خیال راحت صحبت کنید.

۲. پاسخ به پرسش‌های فرهنگی

قطعا در مواجهه با فرهنگی جدید، سوالات بی شماری در ذهن شما شکل می‌گیرد. مثلا این که در موقعیت‌های مختلف چگونه لباس بپوشم؟ با افراد مختلف و در شرایط گوناگون چگونه صحبت کنم؟ نحوه رفتار با اشخاص در این کشور چگونه است؟ 

با طرح هوم استی و بودن در یک خانواده محلی، پاسخ تمام این سوالات فرهنگی را خواهید گرفت و با مشاهده نحوه تعاملات آنان در موقعیت‌های مختلف، با تفاوت‌های فرهنگی آشنا می‌شوید.

۳. نداشتن نگرانی بابت کارهای خانه

تصور کنید بعد از یک روز سخت از مدرسه یا دانشگاه برگشته‌اید و فرصت انجام کارهای خانه را ندارید یا به خوردن فست فود در فصل امتحانات رضایت می‌دهید تا فرصت بیشتری برای درس خواندن داشته باشید. اینجاست که هوم استی گزینه مناسبی برای خانواده‌هایی است که می‌خواهند فرزندانشان از غذای تازه و سالم و محیطی مناسب برای زندگی برخوردار باشند.

۴. مقرون به صرفه

زندگی در خانواده‌ میزبان معمولا ارزانتر از خوابگاه است. شاید هزینه اندک بیشتری برای رفت و آمد بپردازید ولی با درنظر گرفتن غذای گرم، مکان راحت تر و رفاه بیشتر، هوم استی صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

۵. زندگی کردن مانند یک فرد محلی

از این طریق می‌آموزید که افراد در جامعه چه کاری را در موقعیت‌های مختلف انجام می‌دهند. مثلا در طول روز یا آخر هفته‌ها چه فعالیتی انجام می‌دهند یا این که یاد می‌گیرید چگونه از بازی‌های محلی لذت ببرید یا از یک برنامه تلویزیونی به همراه خانواده لذت ببرید.

در هوم استی این امکان برای شما فراهم است که در جشن‌ها، تعطیلات، دورهمی شبانه و همه تعاملات یک خانواده شرکت کنید و از این طریق با ارتباطات افراد در یک خانواده خارجی آشنا می‌شوید.

۶. تجربه خوردن غذاهای خانگی

با هوم استی می‌توانید از غذاهای خانگی لذت ببرید و از شیوه آشپزی و فرهنگ غذایی شهری که در آنجا اقامت دارید اطلاعت زیادی به دست بیاورید. مهمتر اینکه، میل کردن غذا در جمع و با اعضای خانواده حس خوبی به افراد می‌دهد.

۷. یافتن خانواده جدید

شاید بزرگترین مزیت هوم استی، زندگی در یک خانواده باشد. دوری از خانواده برای بسیاری از افراد رنج آور ناراحت کننده است. از این رو، داشتن پدر و مادری جدید، خواهر و برادری مهربان و حتی عمویی خوش صحبت می‌تواند دوری از خانواده اصلی را قابل تحمل‌تر کند.

معایب هوم استی

  • ممکن است از مرکز شهر دور باشید و برای رسیدن به مدرسه و یا دانشگاه مسافت زیادی طی کنید.
  • ممکن است حریم خصوصی کمتری داشته باشید. 
  • مجبورید قوانین خانه را رعایت کنید مثل خوردن شام در یک زمان مشخص.
  • ممکن است از طعم و نحوه پخت غذاهای خانگی خوشتان نیاید.
  • تعاملات شما با دوستانتان محدود می‌شود.

هزینه Homestay در کانادا چقدر است؟

هزینه ماهانه هوم استی با توجه به شهر و منطقه متفاوت است اما میانگین هزینه آن حدود ۴۰۰ تا ۹۰۰ دلار برای یک ماه است. این رقم بسته به موقعیت جغرافیایی خانه، کیفیت، فضا و خدماتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، متفاوت خواهد بود.

اگر به دنبال آگاهی از هزینه‌های هوم استی در استان‌های کانادا هستید، جدول زیر این هزینه‌ها را در استان‌های پرطرفدار نشان می‌دهد:

استانهزینه ماهانه (دلار کانادا)
انتاریو۶۰۰ تا ۱۰۰۰
آلبرتا۸۵۰ تا ۲۰۰۰
نیوبرانزویک۵۰۰ تا ۹۵۰
نوا اسکوشیا۵۲۰ تا ۹۰۰
کبک۴۵۰ تا ۹۰۰
ساسکاچوان۸۰۰

هزینه‌های طرح هوم استی با توجه به خدماتی که دریافت می‌کنید:

دانش آموزان و یا دانشجویانی که از این طرح اقامتی استفاده می‌کنند بر اساس سن، نوع اتاق و تعداد وعده‌های غذایی، مبالغ متفاوتی را می‌پردازند. بیایید نگاهی به این هزینه‌ها بیندازیم.

جدول زیر متوسط هزینه‌های هفتگی هوم استی را بر اساس خدمات دریافتی نمایش می‌دهد:

خدمات برای افراد بالای ۱۸ سالهزینه هفتگی (دلار کانادا)
اتاق اختصاصی – وعده‌های غذایی کامل (صبحانه، ناهار، شام)شروع از ۲۷۵ دلار
اتاق اختصاصی – وعده‌های غذایی (صبحانه، شام)شروع از ۲۵۰ دلار
اتاق مشترک – وعده‌های غذایی کامل (صبحانه، ناهار، شام)شروع از ۲۵۰ دلار
اتاق مشترک – وعده‌های غذایی (صبحانه، شام)شروع از ۲۳۵ دلار
پیش پرداخت۲۵۵ دلار
خدمات برای افراد بین ۱۴ تا ۱۷ سالهزینه هفتگی (دلار کانادا)
اتاق اختصاصی – وعده‌های غذایی کامل (صبحانه، ناهار، شام)شروع از ۳۰۰ دلار
اتاق اختصاصی – وعده‌های غذایی (صبحانه، شام)شروع از ۲۷۵ دلار
اتاق مشترک – وعده‌های غذایی کامل (صبحانه، ناهار، شام)شروع از ۲۵۰ دلار
اتاق مشترک – وعده‌های غذایی (صبحانه، شام)شروع از ۲۳۵ دلار
پیش پرداخت۲۲۵ دلار

نحوه درخواست هوم استی

برای یافتن خانواده مناسب برای هوم استی در کانادا، می‌توانید از طریق وب سایت های مختلفی که اطلاعات خانواده ها را معرفی می‌کند استفاده کنید. لیست زیر وب سایت های مطرح در این زمینه را ارائه می‌دهد:

پس از ورود به سایت مورد نظر می‌توانید اطلاعات انواع مختلف هوم استی را بررسی کنید و با توجه به نیازها و شرایط خود، هوم استی مناسب را انتخاب و هزینه آن را پرداخت کنید.

وظایف و مسئولیت های دانش آموزان و دانشجویان در هوم استی

با توجه به این که اقامت هوم استی با اقامت در هتل و خوابگاه فرق دارد، شما باید باید شرایط و قوانین خانواده میزبان را رعایت کنید. 

فرد در دوران اقامت هوم استی باید:

  •  اتاق خود را تمیز و مرتب نگه دارد. حتی با وجود این که خانواده میزبان متقبل شده تا کارهای خانه را انجام دهد، فرد می‌تواند با مرتب نگه داشتن اتاق خود و رعایت اصول احترام متقابل، هرچه بیشتر خود را به عنوان عضوی از خانواده مطرح کند.
  • در خصوص قوانین خانه، از خانواده میزبان جویا شود و آن ها را رعایت کند. 
  • به تمامی اعضای خانواده احترام بگذارد و با آنها تعامل کند. 

کارهایی که نباید انجام داد:

  • نباید مزاحمت صوتی برای سایر اعضای خانواده ایجاد کند. 
  • نباید انتظار داشته باشد که هر چیزی که می‌خواهد توسط خانواده میزبان تامین شود. 

مسئولیت های عمده خانواده میزبان در طرح هوم استی کدامند؟

  • فراهم آوردن محیطی امن، دوست داشتنی و حمایتگر برای دانش آموز 
  • پذیرفتن دانش آموز یا دانشجو به عنوان یکی از اعضای خانواده و شرکت دادن آنان در فعالیت های خانواده
  • فراهم آوردن اتاقی آرام و مناسب برای مطالعه
  • فراهم کردن وعده های غذایی خانگی 

زندگی با یک دانش آموز خارجی دیگر در هوم استی

بسیاری از طرح‌های هوم استی (Homestay programs) به خانواده‌های میزبان این اجازه را می‌دهند تا از دو نفر میزبانی کنند. اکثر خانواده‌هایی که به طور همزمان از دو دانش آموز میزبانی می‌کنند خود صاحب فرزندی نیستند.

یکی از مزیت های این کار برای دانشجویان این است که آن ها فرصت بیشتری برای به دست آوردن تجربه های جدید پیدا می‌کنند. افراد در این شرایط حس بهتری داشته و می‌توانند با همدیگر در خصوص موارد مختلف مشورت کنند.

کار جهت دریافت اقامت هوم استی

در این روش، شما در ازای کار برای خانواده میزبان از اقامت و غذای رایگان بهره مند می‌شوید. این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن،  یکی از محبوب ترین روش های هوم استی است. البته این روش چندان مناسب دانش آموزان بین المللی نیست، چون سن آنها کم است و باید تمرکز خود را بیشتر وقف درس خواندن کنند.

همچنین ممکن است تمام خانواده‌ها چنین شرایطی را ارائه ندهند. بنابراین قبل از انتخاب هوم استی حتما راجع به این شرایط با میزبان خود صحبت کنید. 

۱۰ نکته طلایی برای هوم استی بهتر

۱. نیازهای خود را بیان کنید. قبل از هر اقدامی فهرستی از نیازها و ملاحظاتی که مد نظر دارید، به موسسه‌ای که قرار است خدمات هوم استی را به شما ارائه کند انتقال دهید. ملاحظاتی مانند حساسیت داشتن به یک غذای بخصوص، ترس از حیوانات خانگی، گیاهخوار بودن و از این دست موارد. با این کار موسسه را در یافتن مناسبترین میزبان کمک می‌کنید.

۲. هدیه بدهید. یک هدیه کوچک از کشورتان که نشان دهنده فرهنگ کشور است، می‌تواند به پذیرش شما به عنوان عضو جدید خانواده کمک کند. البته این کار اجباری نیست و در صورت تمایل می‌توانید این کار را انجام دهید.

۳. قوانین را یاد بگیرید. هر خانه‌ای قوانین مختص به خود را دارد. با احترام به این قوانین می‌توانید بهتر با شرایط جدید کنار بیایید. 

۴. برای حل مشکلات خود گفتگو کنید. زمان هایی پیش می‌آید که شما از رفتار یا عدم انجام مسئولیت ها از طرف میزبان ناراحت هستید. بجای این که با بد خلقی به این امر واکنش نشان دهید، با آن ها به گفتگو بپردازید تا مشکل برطرف شود. اگر این مشکل با گفتگو حل نشد، موضوع را با موسسه مربوطه در میان بگذارید.

۵. به تفاوت های فرهنگی احترام بگذارید. با این کار از سوء تفاهم های احتمالی اجتناب می‌کنید.

۶. از سوال کردن نترسید. سوالاتی مثل: آیا تا بحال از کسی میزبانی کرده‌اید؟ چه فعالیت ها و سرگرمی هایی را انجام می‌دهید؟ آیا زمانبندی خاصی را در خانه رعایت می‌کنید؟

۷. در فعالیت ها شرکت کنید. مثلا اگر کسی آشپزی می‌کند شما هم به او کمک کنید. اگر یکی از اعضای خانواده به باشگاه می‌رود از او بخواهید شما را نیز با خود همراه کند.

۸. از گوشی دور باشید. تلاش کنید بجای استفاده بیش از حد از گوشی، خود را وادار به تعامل با خانواده کنید تا از هوم استی برای بهبود مهارت زبانی خود استفاده کنید. 

۹. از خانواده میزبان تشکر کنید. با این کار قدردانی خود را از اینکه اجازه دادند تا در منزلشان اقامت داشته باشید و جزئی از خانواده آنان باشید به آن‌ ها نشان می‌دهید.

۱۰. پس از دوران اقامت نیز با خانواده در تماس باشید. با این کار، دوستان بین‌المللی خود را حفظ می‌کنید.

از کجا شروع کنم؟

ویزا موندیال، متقاضیان را با خانواده‌های مطمئن هماهنگ کرده و امنیت خاطر برای پدر و مادر دانش آموزان فراهم می‌سازد.

پرسش های متداول

خیر. هیچ محدودیت سنی برای هوم استی وجود ندارد.

به طور متوسط هزینه هوم استی در ونکوور برای هر شب ۶۵ دلار است.

به طور متوسط هزینه هوم استی در تورنتو برای هر شب ۷۸ دلار است.

تا زمانی که به طور قانونی مجاز به اقامت در کانادا باشید، محدودیتی برای مدت زمان هوم استی وجود ندارد.

در صورتی که بخواهید میزبان خود را تغییر دهید، ممکن است نیاز باشد هزینه اضافی پرداخت کنید. برای این کار با موسسه مسئول صحبت کنید.

خیر. شما نمی‌توانید کسی را به عنوان مهمان به خانه دعوت کنید تا شب را در آنجا اقامت داشته باشد. مگر اینکه خود میزبان این اجازه را داده باشد.

بله. خانواده میزبان باید کلید خانه را به شما تحویل داده و اگر خانه دارای سیستم امنیتی باشد به شما آموزش لازم را بدهد.

اگر تصمیم به ترک هوم استی داشتید، حتما باید ۳ هفته قبل از تاریخ ترک به سازمانی که شما را در این محل ساکن کرده است اطلاع دهید. در غیر این صورت نمی‌توانید پیش پرداخت خود را دریافت کنید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها