England Flag
Search
Search
Close this search box.
پخش ویدیو

هفت خان تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

برای تحصیل در گروه پزشکی در کانادا، در مرحله اول باید یک دوره کارشناسی را در این کشور بگذرانید. اگر قرار است از خارج از کانادا برای تحصیل در رشته پزشکی وارد این کشور شوید، باید در یکی از رشته‌های Science مثل بیولوژی، بایوتکنولوژی یا شیمی پذیرش بگیرید. واحدهای درسی رشته‌ای که انتخاب می‌کنید، باید مورد قبول Medical Schoolها باشند.

بعد از سپری کردن دوره ۴ ساله کارشناسی، باید در آزمون MCAT  شرکت کنید. MCAT یک آزمون کامپیوتری است برای ورود به رشته‌های پزشکی در کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا و کارائیب. برای شرکت در این آزمون، معمولا لازم است که یک دوره آمادگی را بگذارنید. معمولا افراد از کلاس‌ها و منابع آموزشی مختلف استفاده می‌کنند تا برای این آزمون دشوار آماده شوند. نتیجه این آزمون به صورت خودکار برای دانشگاه‌هایی که اپلای کرده‌اید، ارسال می‌شود.

۱۷ دانشگاه در کانادا رشته‌های پزشکی را ارائه می‌دهند که شما باید درخواست خود را به آنها ارسال کنید. برای اپلای معمولا باید یک نمره زبان حداقلی که غالبا آیلتس ۷ آکادمیک هست، ارائه دهید. معدل شما هم معمولا باید B+  یا A یا بالای ۱۶ باشد. ممکن است از شما سابقه کار داوطلبانه و یک SOPهم بخواهند.  از همه مهمتر، یک مصاحبه آنلاین یا حضوری هم باید انجام دهید که طی آن، انگیزه شما برای ورود به دانشگاه پزشکی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

تجربه به ما نشان داده که این ۱۷ دانشگاهی که رشته پزشکی را ارائه می‌دهند، بیشتر تمایل دارند به دانشجویان دوره لیسانس خودشان پذیرش پزشکی دهند. در واقع این فاکتوری است که می‌تواند در این مصاحبه تاثیرگذار باشد.

پس از اپلای و ارسال نتیجه تست MCAT، چنانچه موفق شذید پذیرش بگیرید، درس خود را شروع می‌کنید. این رشته‌ها در کانادا بسیار رقابتی هستند و تنها ۱۰ درصد متقاضیان موفق به اخذ پذیرش می‌شوند. اما اگر لیسانس خود را خارج از کانادا گذرانده‌اید، شانس شما برای ورود به دوره‌های پزشکی بسیار بسیار کم است.

بعد از گذراندن ۵ سال دوره پزشکی، شما وارده دوره رزیدنسی می‌شوید. در ویدیوهای بعدی، درباره این دوره نیز توضیحات لازم داده خواهد شد.

به خدمات اخذ ویزای کانادا نیاز دارید؟

فرم ارزیابی رایگان تکمیل کنید و یا با مشاوران ما وقت مشاوره رزرو نمایید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ویدیوهای کاربردی دیگر را در صفحه اینستاگرام ما تماشا کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

واتس‌‌اپ
ایمیل
توییتر
تلگرام
لینکدین