England Flag
Search
Search
Close this search box.

کانادا با استقبال از بیش ۴۳۷,۰۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۲ رکورد زد

سال گذشته بیش از ۴۳۷,۰۰۰ مقیم دائم جدید وارد کانادا شدند. این بالاترین حجم از استقبال کانادا از تازه واردان طی یک سال بوده است.

امروز اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد که کانادا از هدف خود برای جذب مهاجران و مقیمان دائم در سال ۲۰۲۲ عبور کرده و رکورد زده است.

اداره مهاجرت کانادا در توئیتی گفته است که کانادا سال گذشته از بیش از ۴۳۷,۰۰۰ مهاجر جدید استقبال کرده است. این بالاتر از رقمی است که اداره مهاجرت اعلام کرده بود (۴۳۱,۶۴۵) و رکورد تمام دوران‌ها در جذب مقیم دائم به کانادا شکسته شده است. رکورد قبلی در سال ۲۰۲۱ ثبت شد و کانادا در آن سال به بیش از ۴۰۵,۰۰۰ مهاجر جدید اقامت دائم اعطا کرد.

امروز نقطه عطف مهمی برای کاناداست و رکورد جدیدی در استقبال از تازه واردان به کانادا طی یک سال ثبت شده است. این شاهدی است بر این مدعا که کشور ما و مردمانش قوی و محکم هستند. تازه واردان در پر کردن جایگاه‌های شغلی، و در آوردن استعدادها و دیدگاه‌های جدید به جوامع ما نقش مهمی ایفا می‌کنند و جامعه ما را در مجموع غنی می‌کنند. من از نگاه به آینده هیجان زده می‌شوم و با ادامه استقبال از تازه واردان در سال جدید چشم به راه سال تاریخی دیگری در ۲۰۲۳ هستم.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا

اداره مهاجرت در سال ۲۰۲۲ به ۵٫۲ میلیون درخواست در تمامی زمینه‌های مهاجرتی رسیدگی کرد. این درخواست‌ها شامل درخواست‌های اقامت دائم، اقامت موقت و شهروندی می‌شود و دوبرابر تعداد درخواست‌های رسیدگی شده در ۲۰۲۱ است.

اداره مهاجرت به منابع جدید، تکنولوژی جدید و رسیدگی هموار تکیه دارد و برای افزایش رسیدگی به درخواست‌ها و تعداد  پذیرش مهاجران آنها را آنلاین انجام می‌دهد. دولت کانادا همچنین در بیانیه اقتصادی پاییز ۵۰ میلیون دلار را برای ۲۰۲۲-۲۰۲۳ اختصاص داده است تا مشکل تلنبار شدن درخواست‌ها را که به تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ در تمامی زمینه‌های مهاجرتی ۱٫۰۹ میلیون بوده است حل کند.

برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳۲۰۲۵

کانادا اهداف خود برای جذب مهاجر را در برنامه سطوح مهاجرت به کانادا اعلام می‌کند. برنامه ۲۰۲۲ در فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد که تا زمان اعلام برنامه ۲۰۲۳-۲۰۲۵ بالاترین تعداد پذیرش مهاجر بود.

رشد نیروی کار کانادا تقریباً ۱۰۰ درصد به مهاجرت بستگی دارد. در کانادا یک میلیون فرصت شغلی خالی وجود دارد و به خاطر پیری جمعیت نیروی کار کم است. مهاجران برای اقتصاد کانادا اهمیت حیاتی دارند چرا که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ نه میلیون کانادایی به سن ۶۵ سالگی که سن بازنشستگی است برسند. پیری جمعیت کانادا به این معناست که نسبت جمعیت نیروی کار به بازنشسته‌ها از ۷ به ۱ در ۵۰ سال قبل به ۲ به ۱ خواهد رسید.

علاوه بر این تقریباً ۷۵ درصد رشد جمعیت کانادا به مهاجرت بستگی دارد چرا که کانادا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های زاد و ولد را دارد: ۱٫۴ کودک به ازای هر زن.

کانادا برای افزایش جمعیت طی سال‌های اخیر از مهاجران بیشتری استقبال کرده است.  بنا به آمار سرشماری ۲۰۲۱ در مورد مهاجران، ۱٫۳ میلیون مقیم دائم جدید بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ وارد کانادا شده‌اند. به بیان دیگر، از هر چهار پاسخ دهنده یک نفر یا مقیم دائم بوده یا به تازگی اقامت دائم گرفته بوده است که این بالاترین نسبت از زمان تأسیس کانادا و بیشترین نسبت در بین کشورهای G7 است. انتظار می‌رود مهاجران ۳۶ درصد جمعیت کانادا را تا ۲۰۳۶ در بر گیرند.

برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ در نوامبر سال گذشته منتشر شد. این برنامه از برنامه‌های قبلی هم بلندپروازانه‌تر است و قرار است طبق آن تا سال ۲۰۲۵ سالانه ۵۰۰,۰۰۰ مقیم دائم وارد کانادا شود. تعداد اعلام شده برای سالی که به تازگی وارد آن شده‌ایم ۴۶۵,۰۰۰ است.     

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال