England Flag
Search
Search
Close this search box.

اداره مهاجرت کانادا در سال ۲۰۲۲ به ۴٫۸ میلیون پرونده رسیدگی کرده است

کاهش پرونده‌های معوقه در حالی اعلام شده که کانادا در پذیرش مهاجران و تازه واردان به عدد رکوردشکنی رسیده است.

اداره مهاجرت کانادا گزارش داده که در مجموع از آگوست سال جاری نیم میلیون از پرونده‌های معوقه کاهش یافته است. این تقریباً دو برابر پرونده‌هایی است که در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۱ رسیدگی شده است یعنی وقتی که اداره مهاجرت به ۲٫۵ میلیون درخواست رسیدگی کرد.

این پیشرفت در حالی اعلام شده که اداره مهاجرت در مسیر رکوردشکنی در پذیرش ۴۳۱,۰۰۰ مقیم دائم جدید تا انتهای سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

بیشترین تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در دسته اقامت موقت قرار دارد. اداره مهاجرت در سال ۲۰۲۲ تقریباً به ۷۰۰,۰۰۰ ویزای کار کانادا و ۶۷۰,۰۰۰ ویزای تحصیلی کانادا رسیدگی کرده است. کانادا همچنین بین آوریل و نوامبر حدوداً به ۲۵۱,۰۰۰ نفر شهروندی کانادا اعطا کرده است.

دولت ما امسال درخواست‌های معوقه ناشی از پاندمی کرونا را حدوداً نیم میلیون کاهش داده و در عین حال در رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت رکوردشکنی کرده است. فعالیت‌های ما ضامن این است که ما همچنان از تازه واردانی که برای کار، تحصیل، بازدید و یا زندگی به اینجا می‌آیند استقبال کنیم. با سخت کوشی و تلاش دست‌اندرکاران سیستم مهاجرتی ماست که ما می‌توانیم اعتبار کانادا را به عنوان کشوری مهاجرپذیر و پذیرا حفظ کنیم.

وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر

پرونده‌های معوقه همچنان رو به کاهش است

تا ۲ دسامبر سال جاری، اداره مهاجرت ۲٫۲ میلیون درخواست را در صورت موجودی خود داشته است. داده‌های اداره مهاجرت مربوط به ۳۰ نوامبر نشان می‌دهد که ۱٫۰۹ میلیون درخواست یعنی اندکی بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها معوقه محسوب می‌شوند و یا ظرف مدت زمان استاندارد به آنها رسیدگی نمی‌شود. جدیدترین داده‌ها حاکی از بهبود نسبت به داده‌های ۳ نوامبر است؛ در آن روز ۲٫۴ میلیون پرونده در صورت موجودی بود حال آنکه این رقم در ماه سپتامبر ۲٫۶ میلیون بود.

اداره مهاجرت گفته که به خاطر تلاش جهت مدرن سازی خدمات، تمام پرونده‌های ویزای اسپانسرشیپ همسران ظرف مدت زمان استاندارد قبل از پاندمی یعنی ۱۲ ماه و پرونده‌های اکسپرس اینتری ظرف مدت ۶ ماه رسیدگی خواهند شد. اداره مهاجرت درخواست‌های تلنبارشده مربوط به تمدید کارت اقامت که در دوره پاندمی ارائه شده‌اند را تا ۹۹ درصد کاهش داده است.

تلاش‌های اداره مهاجرت برای مدرن سازی و هموار کردن رسیدگی‌ها

طی امسال، اداره مهاجرت با تعداد زیادی درخواست معوقه ناشی از محدودیت‌های سفر و بسته بودن دفاتر به علت پاندمی کرونا مواجه بود.

اداره مهاجرت در واکنش به این مشکل، تغییراتی را برای اصلاح ناکارآمدی‌های عملیاتی انجام داد و مثلاً درخواست‌ها را دیجیتالی کرد. برای نمونه درخواست‌های شهروندی هم اکنون برای همه افراد بالای ۱۸ سال ۱۰۰ درصد دیجیتالی شده‌اند و از ۳۱۸,۰۰۰ درخواست شهروندی موجود در صورت موجودی تنها ۲۸ درصد معوقه محسوب می‌شوند.

علاوه بر این اداره مهاجرت در آگوست اعلام کرد که ۱۵۰ کارمند جدید را تا انتهای امسال جذب می‌کند تا به فرایند رسیدگی هموار به درخواست‌ها کمک کرده باشد.

استانداردهای خدمت رسانی

پرونده معوقه یا تلنبارشده یعنی پرونده‌ای که ظرف مدت زمان استاندارد به آن رسیدگی نمی‌شود. این استانداردها عبارت‌اند از زمان مورد انتظار برای رسیدگی به یک پرونده. استاندارد خدمت رسانی از میزان زمانی که اداره مهاجرت در واقعیت امر برای رسیدگی به درخواست‌ها صرف می‌کند متفاوت است.

اداره مهاجرت قصد دارد به ۸۰ درصد پرونده‌ها در تمام برنامه‌های مهاجرت به کانادا ظرف مدت زمان استاندارد رسیدگی کند. استاندارد خدمت رسانی بسته به نوع پرونده متغیر است. برای نمونه پرونده‌های اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس انتری باید به طور استاندارد ظرف شش ماه رسیدگی شود. این مدت زمان برای سایر دسته‌های مهاجرت اقتصادی متفاوت است. اداره مهاجرت کانادا زمان استاندارد رسیدگی به درخواست‌های اسپانسرشیپ همسر و فرزند را ۱۲ ماه اعلام کرده است.

زمان استاندارد رسیدگی به پرونده های اقامت موقت بسته به نوع درخواست (کاری یا تحصیلی) و اینکه آیا درخواست از داخل کانادا یا خارج از آن ارائه شده باشد بین ۶۰-۱۲۰ روز است. اداره مهاجرت کانادا گفته که اکنون به اکثر استادی پرمیت‌ها ظرف مدت استاندارد رسیدگی می‌کند.

برنامه‌های کانادا برای استقبال از بیشترین تعداد مهاجر

برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ قصد دارد همه ساله تا انتهای سال ۲۰۲۵ از بیش از ۵۰۰,۰۰۰ مقیم دائم جدید استقبال کند.

این هدف زمانی اعلام می‌شود که کانادا قصد دارد خلأهای بازار کار خود را پر کند. انتشار می‌رود که ۹ میلیون کانادایی تا سال ۲۰۳۰ به سن بازنشستگی برسند و تعداد افراد متولد کانادا برای گرفتن جای آنها در بازار کار کافی نیست.

طی سال گذشته، اداره مهاجرت چندین اقدام را برای افزایش تعداد مهاجران معرفی کرد. برای نمونه اداره مهاجرت ورک پرمیت‌های همسران و فرزندان وابسته نیروی کار خارجی موقت که در سن کار هستند را تمدید کرد و به دانشجویان بین‌المللی اجازه داد که در هفته بیش از ۲۰ ساعت کار کنند.

همچنین برنامه مهاجرت آتلانتیک را هم گسترش داده است و امسال آن را دائمی کرد. و همین‌طور پایلوت مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی. علاوه بر این بودجه برنامه پایلوت تحرک اقتصادی برای حمایت از ۲,۰۰۰ پناه‌جوی ماهر افزایش یافته است.

اقدامات دیگری برای بخش‌های معین نیز صورت گرفته است که برجسته‌ترین آنها در بخش سلامت و درمان بوده است: حذف موانع بر سر راه پزشکانی که با ویزای کاری موقت داخل کانادا هستند و معرفی برنامه معادل سازی مدارک خارجی که تمرکزش بر حمایت از جذب نیروی کار ماهر در بخش سلامت و درمان کانادا است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال