England Flag
Search
Search
Close this search box.

همسران دارندگان ورک پرمیت اکنون واجد شرایط اپلای برای ویزای کار باز هستند

شان فریزر در خبری مهم اعلام کرده است که کانادا قصد دارد خانواده‌های دارنده ویزای کار باز را در کنار هم نگه دارد.

شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا در دوم دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرده است که اداره مهاجرت کانادا این امکان را فراهم خواهد آورد تا همسران بعضی از دارندگان ورک پرمیت یا همان ویزای کار، واجد شرایط دریافت ویزای کار باز یا اپن ورک پرمیت باشند.

ورک پرمیت چیست؟

ورک پرمیت به اتباع خارجی (افرادی که نه شهروند کانادا هستند و نه اقامت دائم کانادا را دارند) اجازه می‌دهند تا در کانادا کار کنند. ورک پرمیت معمولاً برای اشتغال در شغلی معین و برای اشتغال نزد کارفرمایی معین صادر می‌شوند. ویزاهای کار باز به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا در هر شغلی و برای هر کارفرمایی در کانادا به صورت قانونی کار کنند.

تغییرات جدید در شرایط ویزای کار باز

اینکه همسران دارندگان ویزای کار نیز واجد شرایط دریافت این ویزا شوند گام بزرگی در ترغیب مهاجران بیشتر به کار کردن و نهایتاً اسکان در کاناداست. همسران دانشجویان بین‌المللی و شهروندان کانادا و دارندگان اقامت دائم کانادا قبلاً نیز می‌توانستند توسط همسرشان برای دریافت ویزای همراه کانادا اقدام کنند. اما این تغییر جدید گویای این است که کانادا مایل است تازه واردان بیشتری را جذب کند.

اداره مهاجرت کانادا قصد دارد بیش از ۱۰۰ هزار درخواست ویزای کار جدید را از همسران دارندگان ویزای کار دریافت کند.

این برنامه قرار است در ابتدای سال ۲۰۲۳ و در سه مرحله اجرا شود:

  • مسیر دستمزد بالا – برای همسران نیروی کاری است که دستمزد آن‌ها در سطح میانگین یا بالاتر استان قرار دارد و ورک پرمیت دارند
  • مسیر استان‌ها و نواحی – برای همسران نیروی کار با دستمزد پایین‌تر از متوسط
  • خانواده‌های کارگران بخش کشاورزی – این مرحله منحصراً به خانواده‌های کارگران فصلی کشاورزی مربوط می‌شوند؛ این کارگران بخش مهمی از نیروی کار را تشکیل می‌دهند که کانادا می‌خواهد آن را به عنوان بخشی از ترمیم اقتصاد خود گسترش دهد.

با اینکه اداره مهاجرت مایل است این تغییرات را برای کمک به ترمیم اقتصاد خود اجرا کند اما این تاریخ‌ها همچنان نامعین است. همان‌طور که شان فریزر گزارش داده بخش اعظم مرحله دوم و سوم با همکاری استان‌ها و کارفرمایان هنوز نیاز به توسعه دارد.

چرا کانادا به افراد بیشتری نیاز دارد؟

کانادا مدت‌هاست به اهمیت مهاجرت برای سلامت اجتماعی، جمعیتی و مالی خود پی برده است. اما پاندمی کرونا نیاز به تازه واردان را بیش از پیش برجسته کرده است.

همچنان که کانادا در سطح بی‌سابقه‌ای با جایگاه‌های شغلی بدون نیروی کار مواجه است و نرخ بیکاری هم پایین است، و به تعداد بازنشستگان پیوسته اضافه می‌شود، مهاجرت در کانون تمرکز ترمیم اقتصاد و سلامت مالی سال‌های تحت تأثیر کرونا (۲۰۲۰-۲۰۲۱) قرار گرفته است.

همان گونه که شان فریزر در اعلان این خبر در دوم دسامبر بیان داشت، ده سال پیش به ازای هر بازنشسته‌ای که بازار کار را ترک می‌کرد حدود هفت نیروی کار وجود داشت. امروز این رقم به سه نیروی کار در ازای هر بازنشسته رسیده است و با توجه به مسیر کنونی که بازار کار کانادا در پیش دارد این عدد احتمالاً ظرف ۱۰-۱۵ سال آینده به دو نفر نیروی کار در ازای هر دو بازنشسته خواهد رسید. اگر این اعداد افزایش پیدا نکند، کانادا برای سر پا نگه داشتن صنایع حیاتی خود نظیر سلامت و آموزش نیروی کار کافی در اختیار نخواهد داشت چه برسد به اینکه بتواند به رشد و سلامت اقتصادی دست یابد.

سیاست گذاری‌هایی این چنینی گام‌های مهمی خواهند بود برای تضمین تداوم سلامت جامعه کانادا. اداره مهاجرت همین حالا هم خود را متعهد به استقبال از ۱٫۴۵ میلیون مهاجر جدید تا انتهای سال ۲۰۲۵ کرده است.

بیشتر بخوانید: برنامه سطوح مهاجرتی ۲۰۲۳-۲۰۲۵

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال