England Flag
Search
Search
Close this search box.

“باکسینگ دی” در کانادا

"باکسینگ دی" در کانادا

شاید عده زیادی از مردمی که دهه هاست Boxing Day را جشن گرفته اند از علت واقعی برگزاری چنین جشنی آگاهی نداشته باشند. باکسینگ دی (Boxing Day) روز 26 ماه دسامبر است که در کانادا، بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع در گوشه و کنار دنیا، کارفرمایان به طور سنتی هدایایی به نام “boxes” را در این روز به کارمندان خود می دادند تا جشن فصل را برگزار کنند. در جامعه مدرن امروزی، با توجه به اینکه روز پس از کریسمس یک روز تعطیل قانونی است، اغلب خود مردم به خرید رفته و هدایایی برای خودشان می خرند.

در کانادا “باکسینگ دی” یک روز تعطیل رسمی در ۵ استان و منطقه است که برای عموم مردم، مدارس و اکثر کسب و کارها یک روز تعطیل است.

تاریخچه

تعریف دقیقی از ریشه روز باکسینگ دی وجود ندارد. در دوران فئودال در کشور انگلستان، صاحبان املاک اربابی در ابتدای سال به کارگرانی که در سال گذشته بر روی زمین هایشان کار کرده بودند جعبه هایی شامل برخی کالاها همچون ادوات کشاورزی، اقلام خوراکی و لباس می دادند. این جعبه ها معمولا در روز بعد از کریسمس پخش می شدند.

عده ای این روز را با خدمتکاران بریتانیایی مرتبط دانسته اند که در روز کریسمس به آقا یا خانم خانه برای تدارک ضیافت شام کمک می کردند و در ازای آن جعبه هایی از خوراکی یا لباس را با خود به خانه می بردند و در روز بعد از کریسمس نیز اغلب تعطیل بودند. Samuel Pepys در سال 1663 در کتاب خاطرات خود وجود چنین جعبه ای را ذکر کرده است.

مردم در این روز چه می کنند؟

در کانادا نیز مانند استرالیا و انگلستان، روز 26 دسامبر به عنوان روزی برای انجام خرید همچون جمعه سیاه یا Black Friday در آمریکا شناخته شده است. بسیاری از مردم در کانادا در این روز به سرکار نمی روند و برای خرید به مغازه هایی که فروش سالانه خود را آغاز کرده و تخفیف های خوبی برای قیمت کالاهای مختلف از پوشاک گرفته تا کالاهای دیجیتال و  لوازم خانگی در نظر گرفته اند می روند. عده ای ممکن است حتی ساعاتی پیش از باز شدن مغازه ها بیرون فروشگاه در صف بایستند و بسیاری از مغازه ها حتی قبل از شروع کریسمس نیز کار خود را آغاز می کنند.

در بعضی از مناطق، به ویژه نیوبروانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور و انتاریو، فروشگاه ها در روز باکسینگ دی باز نیستند و فروش آنها در روز بعد از کریسمس، یعنی 27 دسامبر آغاز می شود.

در دیگر کشورها 26 دسامبر نام دیگری گرفته است. در آلمان، لهستان، اسکاندیناوی و هلند آن را به نام کریسمس دوم می نامند که مانند روز کریسمس تعطیل است. در ایرلند مردم روز St. Stephen’s Day یا Day of the Wren را جشن می گیرند و با لباس ها و ماسک های مختلف در رژه ها شرکت می کنند.

برخی رویداد های مهم ورزشی نیز در این روز برگزار می شوند و تماشای آنها از تلویزیون فعالیتی محبوب است. مسابقات بین المللی قهرمانی هاکی جوانان معمولا در روز 26 دسامبر آغاز می شود. تیم ملی کانادا اغلب در این رویداد خوب عمل می کند.

زندگی عمومی

Boxing Day جزو تعطیلات فدرال است و در قانون کار کانادا به عنوان یک روز تعطیل ثبت شده است. با این حال، در تمامی مناطق و استان ها شرایط به صورت یکسان نیست. این روز در کبک تعطیل رسمی نیست، همچنین در آلبرتا و بریتیش کلمبیا نیز به عنوان یک تعطیلی قانونی محسوب نمی شود. در ساسکاچوان، در این روز مراکز دولتی و بخش خدمات عمومی تعطیل هستند. البته در عمل بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها بسته هستند، اگرچه فروشگاه ها اغلب باز هستند.

ادارات پست در سراسر کشور تعطیل هستند. از آنجایی که این روز در تعطیلات کریسمس قرار دارد مدارس نیز تعطیل هستند. خدمات حمل و نقل عمومی ممکن است به طور عادی یا به صورت محدود ارائه شوند و یا اینکه کلا فعالیت نداشته باشند. هنگامی که این روز به تعطیلات آخر هفته یعنی شنبه یا یکشنبه بیفتد که روز کاری نیست، شاغلین این حق را دارند که روز قبل یا بعد از آن، از یک روز تعطیلی با حقوق استفاده کنند.

امسال Boxing Day در روز چهارشنبه 26 دسامبر 2018 برگزار خواهد شد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها