England Flag
Search
Search
Close this search box.

چرا کانادایی‌ها در روز یادبود به لباسشان شقایق سرخ سنجاق می‌کنند؟

چرا مردم کانادا در روز یادبود به لباس هایشان گل شقایق سرخ سنجاق می کنند؟

شقایق نمادی پایدار جهت یادبود جنگ جهانی اول بوده است. این گل با Armistice Day یا روز آتش بس (11 نوامبر) نیز کاملا مرتبط است. در این روز، آتش بس بزرگ تاریخی جنگ جهانی اول، در ساعت 11 صبح روز 11 نوامبر سال 1918 برقرار شد. بعدها این روز به عنوان Remembrance Day یا روز یادبود نام گرفت.

اما منشا شقایق به عنوان یک نماد متداول برای یادبود، بیشتر به جنگ جهانی اول بر می گردد. گل شقایق، مخصوصا در جبهه غربی جنگ، به عنوان منظره ای مشترک قابل مشاهده بود. این گل های زیبا در مناطقی که درگیر نبرد بودند و در ویرانه های خاکی که در آن جنگ و کشتار شده بود، در میان اجساد سربازان می روئیدند.

در آن زمان، این گلها الهام بخش سرهنگ John McCrae، نویسنده و شاعر کانادایی که پزشک ارتش کانادا بود، گردید و او اشعاری تاریخی با نام “In Flanders Fields” در سال 1915 سرایید. در رابطه با اشعار دکتر McCrae، یک زن نوع پرست آمریکایی به نام Moina Michael، در سال 1918در نوشته ای، ایده استفاده از گل شقایق به عنوان نماد یادبود کسانی که در جنگ جهانی اول جان سپردند را عنوان کرد و برای اولین بار الهام بخش مردم در استفاده از این گل شد.

چرا مردم کانادا در روز یادبود به لباس هایشان گل شقایق سرخ سنجاق می کنند؟

شقایق مصنوعی برای اولین بار در سال 1921 در انگلیس فروخته شد تا عواید حاصل از فروش آن، منبع درآمدی برای صندوق Earl Haig Fund باشد که برای حمایت مالی از مجروحان جنگی و خانواده های کسانی که در این جنگ جان باخته بودند، تشکیل شده بود. این شقایق های مصنوعی توسط Anna Guérin تهیه شده بود، که در فرانسه جهت جمع آوری پول برای یتیمان جنگی، اقدام به تولید گل کرده بود. فروش شقایق چنان مورد استقبال قرار گرفت که در سال 1922 لژیون ارتش بریتانیا، یک کارخانه برای تولید آن راه اندازی کرد که کارگران این کارخانه را معلولین جنگی تشکیل می دادند و تا به امروز هم به فعالیت خود ادامه داده است.

سایر سازمان های خیریه شقایق ها را در رنگ های مختلف به فروش می رسانند، که هر کدام معنای خاص خودشان را دارند، اما همگی به خاطر یادبود و بزرگداشت از دست رفتگان جنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، شقایق سفید به معنای صلح بدون خشونت است و شقایق بنفش برای احترام به حیوانات کشته شده در جنگ استفاده می شود.

شقایق همچنان در سراسر جهان به فروش می رسد تا علاوه بر کسب درآمد برای اهداف ذکر شده، به عنوان سمبل یادبود افرادی باشد که زندگی خود را در جنگ جهانی اول و درگیری های بعدی از دست داده اند. مردم کانادا هم در روز 11 نوامبر (20 آبان) به لباس هایشان گل شقایق سرخ سنجاق می کنند و با برگزاری مراسم های متعدد و با شکوه در سراسر کشور، یاد سربازان کشته شده کانادایی در جنگ را گرامی می دارند.

از نظر دولت فدرال، روز یادبود یک روز ملی و تعطیل عمومی است ولی قوانین استان‌ها درخصوص تعطیلی این روز متفاوت است. در استان های  انتاریو، کبک، نوا اسکوشیا و مانیتوبا، روز یادبود، تعطیل عمومی محسوب نمی‌شود. ممکن است برخی کارفرمایان این روز را برای کارمندان خود تعطیل اعلام کنند ولی از نظر قانونی الزامی در این خصوص وجود ندارد. در تاریخ 1 مارس 2018، یک قانون در جهت اصلاح تعطیلی روز یادبود به تصویب رسید که به موجب آن، روز 11 نوامبر به عنوان یک تعطیلی قانونی در سراسر کانادا شناخته می شود. با این حال، اصلاح این قانون به این معنا نیست که همه کارکنان در حال حاضر به طور خودکار یک روز تعطیل عمومی در روز یادبود خواهند داشت. در کانادا، هر یک از استانها و قلمروها به صورت انفرادی تصمیم می گیرند که چه روزهایی به عنوان تعطیل عمومی برای اکثریت کارکنان در نظر گرفته شوند و دولت فدرال نمی تواند استان ها را مجبور به تعطیل کردن کارکنان نماید.

مصادف شدن روز یادبود در سال جاری با تعطیلی روز یکشنبه، موجب شده کمی سردرگمی در مورد تعطیلی این روز به وجود بیاید. دولت فدرال تعطیلی قانونی روز یادبود را به روز دوشنبه 12 نوامبر موکول کرده و در این روز تمام ادارات تحت نظر دولت فدرال تعطیل خواهند بود. برای اطلاع از وضعیت تعطیلی این روز در سایر استان ها می توانید به وبسایت تعطیلات رسمی کانادا مراجعه نمایید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها