Search
Close this search box.

طبیعت و جاذبه های گردشگری ونکوور

طبیعت و جاذبه های گردشگری ونکوور

بزرگترین شهر در غرب کانادا، سواحل زیبا، محله چینی‌ها، گالری هنر، پارک ملکه الیزابت، خیابان رابسون و یک بریتانیایی زیبا و غرب زده. طبیعت خارق العاده، بارندگی‌ها مکرر، جنگل های باستانی، دیوار دریایی، شنا، موج سواری و پیاده روی در امتداد اقیانوس آرام، پارک‌ها و باغ‌های زیبا تنها بخشی از زیبایی های شهر ونکوور کانادا محسوب می‌شوند. 

ونکوور، یکی از محبوب‌ترین شهرهای کانادا، پر از مکان‌های دیدنی و جاذبه های گردشگری برای لذت بردن و خاطره ساختن است که در ادامه مقاله آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

مهمترین مناطق دیدنی ونکوور

جاذبه های گردشگری ونکوور

  • پل معلق کاپیلانو

پل معلق کاپیلانو به طول ۴۵۰ فوت (۱۳۷ متر) و ارتفاع ۷۰ متر از سال ۱۸۸۹ بازدیدکنندگان را به وجد آورده است. این پل اولین بار در سال ۱۸۸۹ با طناب کنفی و تخته‌های چوب سرو بر رود کاپیلانو ساخته شد. هنگام راه رفتن در مسیر باریک صعود از پله‌ها، پل‌ها و گذرگاه‌های لرزان در دل جنگل‌های بارانی احساس لرزیدن و معلق بودن آن را کاملا حس خواهید کرد.

پل کاپیلانو

  • شهر Gastown

Gastown شهر قدیمی ونکوور است. امروزه Gastown، مرکز هنر، غذا، مد و سرگرمی در ونکوور با ساختمان های دوره ویکتوریایی است. ساختمان‌های قدیمی Gastown به‌عنوان یک منطقه تاریخی ملی، مملو از مغازه‌ها و بوتیک‌های مدرن، رستوران‌های نوآور، هنرهای سنتی بومی و پیشرفته، و صحنه‌های سرگرمی پرجنب‌وجوش است.

گاس تاون

  • Canada Place: اسکله قدیمی ونکوور با سقف بادبادنی شبیه به اپرای سیدنی و مدیون نظام دریایی بریتیش کلمبیا

Canada Place مکانی است به عنوان پایانه کشتیرانی و مرکز همایش و هتل با سقف پوشیده شده با پارچه که شبیه بادبان است. این مکان در سال ۱۹۲۷ برای خدمات رسانی به راه آهن و سایر بازرگانان که کالاها را از طریق دریا در سراسر اقیانوس آرام حمل می‌کنند، ساخته شد. در انتهای اسکله، چشم اندازهای پانورامایی و سرگرمی Flyover Canada وجود دارد که شبیه ساز پرواز و درس جغرافی کانادا است.

طبیعت ونکوور

  • دنیای علم Science World

Science World، که بنای کروی مدرن آن در ابتدا برای نمایشگاه جهانی سال ۱۹۸۶ ساخته شد، مکانی جذاب برای بازدید و انجام فعالیت‌های اکتشافی است. این مرکز، که پدیده‌های علمی را از طریق آزمایش‌ها و ارائه‌های واقعی در زمینه‌های گوناگون از جمله آب و هوا، حیوانات، و غیره توضیح می‌دهد، مکانی مناسب برای آموزش کودکان نیز محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری ونکوور

  • آکواریوم ونکوور: یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ونکوور، مخصوص گشت و گذار خانوادگی، در قلب پارک استنلی، محل دیدار با شیرهای دریایی اقیانوس آرام، پنگوئن‌های آفریقایی.

آکواریوم ونکوور در پارک استنلی، خانه بیش از ۵۰,۰۰۰ موجود شگفت انگیز از قطب شمال تا آمازون است. در این مکان که به عنوان مرکز علوم دریایی شناخته شده است، می‌توانید هر روز شاهد نمایش دلفین‌ها، کوسه‌ها و سمورهای دریایی باشید و همچنین لمس کردن حیوانات را امتحان کنید.

  • سکوی بازدید ونکوور Vancouver Lookout: ساختمان ۲۷ طبقه‌ای هاربر سنتر به نگاه شما تسلطی بی‌نظیر می‌دهد، عرشه دیده بانی این ساختمان بی‌نظیر است.

با یک آسانسور شیشه‌ای ۴۰ ثانیه‌ای، شما می‌توانید به ارتفاع ۵۳۳ فوت (۱۳۰ متر) بروید و از تماشای ۳۶۰ درجه بی نظیر از شهر، کوه‌های اطراف و دریا لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری ونکوور

  • محله چینی‌های ونکوور: بدون اغراق ماکت کوچکی از پکن شلوغ است، در کنار خیابان پندر، قدمت برخی از ساختمان‌های قدیمی در این محله به اواخر قرن نوزدهم می‌رسد.

  • Bloedel گلخانه سرپوشیده

گلخانه سرپوشیده Bloedel که در پارک ملکه الیزابت واقع شده، یک بهشت سرسبز گنبدی شکل است. بیش از ۱۰۰ پرنده و ۵۰۰ گل و گیاه متنوع و عجیب در محیطی محافظت شده با دمای آن رشد می کنند. این مکان در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد و اکنون شامل سه منطقه و زیستگاه اقلیمی جداگانه است. در حالی که در جنگل‌های بارانی استوایی مرطوب و مناطق بیابانی خشک قدم می‌زنید، می‌توانید شاهد بیش از پانصد گونه گل، گیاه و درخت متنوع و پرواز پرنده های رنگارنگ بیشماری در بالای سرتان باشید.

  • باغ دکتر سان یات سن

این باغ به افتخار اولین رئیس جمهور جمهوری چین نامگذاری شده و اولین باغ چینی ساخته‌شده در خارج از مرزهای چین است. اگرچه این باغ در اواسط دهه ۱۹۸۰ ساخته شد، اما با بازدید از آن، شما سفر به قرن پانزدهم چین را تجربه خواهید کرد. این باغ در سال ۲۰۱۰ به‌ عنوان یکی از ۱۰ باغ شهری برتر دنیا انتخاب شد.

  • خیابان رابسون: شریان اصلی خرید و فروش مردم، سرشار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌های مهم و محل رخ نمایی ثروتمندان ونکوور که با اتومبیل خود مشغول به رژه هستند.

خیابان رابسون، که یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تجاری در شهر زیبای ونکوور محسوب می‌شود، چیزی بیش از مغازه‌های شیک و بوتیک‌های مجلل دارد. استادیوم بی سی پلیس که دارای سالن مشاهیر ورزشی است، کتابخانه عمومی ونکوور، گالری های هنری و رستوران‌های فراوان با غذاهای متنوع از ملیت های گوناگون در این خیابان واقع شده‌اند. اجراهای خیابانی، خریداران و تماشاگرانی که در کافه‌های پیاده‌رو قهوه می‌نوشند را سرگرم می‌کنند.

  • VanDusen باغ گیاه شناسی

این باغ پر زرق و برق، اولین بار در سال ۱۹۷۵ به روی عموم گشوده شد. این باغ دارای بخش های مختلف بیشماری از جمله هزارتو، باغ مدیتیشن، محل پیاده روی Rhododendron، غرفه کره‌ای ها و منطقه سینو-هیمالیا است.

  • گالری هنر: یک ساختمان مربوط به دادگاه قدیمی به سال ۱۹۳۱ که اکنون پذیرای اهالی هنر است، یازده هزار اثر هنری در بخش دائمی این نمایشگاه منتظر شما هستند.

The Metro Vancouver Convention and Visitors Bureau ©

  • موزه مردم شناسی (Museum of Anthropology)

موزه مردم شناسی در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد و ۳۸,۰۰۰ اشیا قوم شناسی و بیش از ۵۰۰,۰۰۰ اشیاء باستان شناسی را در خود جای داده است. این موزه که بخشی از دانشگاه بریتیش کلمبیا است، هنرهای بومی و اشیاء قوم نگاری و باستان شناسی از آسیا، اقیانوس آرام جنوبی، قاره آمریکا، آفریقا و اروپا را نمایش می‌دهد.

Paul Christian Gordon / Alamy Stock Photo ©

طبیعت ونکوور

  • Stanley Park پارک استنلی

پارک استنلی گنجی است که در مساحت ۱۰۰۰ هکتار در مرکز ونکوور قرار دارد. به عنوان اولین و بزرگترین پارک شهر، مکانی برای دوچرخه سواری در امتداد دیوار دریایی خلیج انگلیسی است. شما می‌توانید یک روز کامل را صرف بازدید از جاذبه‌های مختلف این پارک از ستون‌های توتم گرفته تا آکواریوم ونکوور نمایند.

پارک استنلی ونکوور

  • سواحل زیبای ونکوور: این شبه جزیره در کنار اقیانوس آرام با سواحلش از گردشگران دلبری می‌کند، در تابستان کوتاه ونکوور یعنی جولای و آگوست آرامش در این سواحل را از دست ندهید

طبیعت ونکوور

  • Prospect Point: به شمالی ترین نقطه پارک استانلی ونکوور سر بزنید، شگفت زده خواهید شد.

طبیعت ونکوور

  • کوهستان گروس: به سمت پل دروازه شیرها بروید، با استفاده از تله کابین و Skyride از بهترین نقطه دریاچه کاپیلانو را تماشا کنید.

اولین افرادی که در سال ۱۸۹۴ از Grouse Mountain بالا رفتند، در راه رسیدن به قله، خروس سیاه شکار کردند و به همین خاطر، این کوه را Grouse به معنی خروس سیاه نامیدند. امروزه Grouse Mountain یکی از محبوب ترین جاذبه‌های ماجراجویی در ونکوور در هر موقع از سال محسوب می‌شود. شما می‌توانید از پیاده روی در تابستان و اسکی در زمستان لذت ببرید.

کوه گروس ونکوور

  • پارک کویین الیزابت:

بلندترین تپه در ونکوور، مسیرهای درختکاری شده بی نظیر، مجسمه‌های زیبا و باغ سرپوشیده گنبدی شکل به سبک باغ های بریتانیا. پارک ملکه الیزابت، مرتفع ترین نقطه در ونکوور است. علاوه برداشتن بیش از ۳۰۰۰ درخت، باغ‌ها، برکه‌ها، چمنزارها، مسیرهایی با پل‌ها و آبشارهای کوچک، شما می‌توانید از امکانات ورزشی بی شمار، پیاده روی، دوچرخه سواری ، و بازی در زمین‌های گلف و تنیس لذت ببرید.

پارک کوئین الیزابت

  • ساحل Spanish Banks در خلیج انگلیسی

این ساحل که در امتداد Northwest Marine در غرب خیابان تالمی واقع شده، از بخش های مجزای شرقی، غربی، و بخش وسیع ساحلی (extension) تشکیل شده است. در هنگام جزر، آب یک کیلومتر از ساحل فاصله دارد. این سواحل توسط زمین‌های چمن پوشیده شده است که آن‌ها را برای پیاده روی، گردهمایی‌های خانوادگی، پیک نیک، فوتبال و بازی‌های ورزشی گروهی محبوب و جذاب کرده است.

ونکوور، پایتخت‌ گردشگری غذایی کانادا

شهر زیبای ونکوور بدون تردید پایتخت گردشگری غذایی کانادا است، گردشگرانی که کشف کافی شاپ و رستوران‌های خوب را بخشی مهم از گردشگری می‌دانند در ونکوور شیفته فراوانی این حرفه‌ای‌ها خواهند شد.

  • رستوران و مجموعه بی رقیب Joe Fortes Seafood & Chop House در دل خیابان تورلو غذاهای کلاسیک آمریکایی و غذاهای دریایی را در مکانی عالی در نزدیکی خیابان رابسون در مرکز شهر ونکوور سرو می‌کند. دکور کلاسیک آن از سال ۱۹۸۵ تا کنون تغییر نکرده اما ترمیم و بازسازی شده است.
  • رستوران دوست داشتنی The Flying Pig Gastown در قلب خیابان گاستاون مدعی سرو بهترین پوتین کانادا است.
  • برای دوست داران سوشی، Tojo’s Restaurant پیشنهاد می‌شود. می‌گویند این رستوران در زمانی دور از خاک ژاپن جدا شده و اشتباهی به غرب کانادا چسبیده است، مهم نیست به هر حال اکنون فرزند صنعت گردشگری کانادا در دل شهر رستورانی  ونکوور است.

  • رستوران Au Comptoir یک بیستروی فرانسوی است، مخصوص آنهایی که در دل آمریکای شمالی و ونکوور بریتانیایی، دلشان برای پاریس آرام و عصا قورت داده تنگ شده است. جایی که غذا را بیش از پختن، طراحی می‌کنند.
  • رستوران چینی Bao Bei یکی دیگر از پیشنهادهای هیجان انگیز در این مقاله برای شما گردشگر یا مهاجر عزیز است، حضور در این رستوران چینی را از دست ندهید. رزرو معنا ندارد، مجبور هستید در دل محله چینی‌ها پرس و جو کرده و بالاخره به این رستوران درجه یک برسید.

  • رستوران East is East برای ایرانیان آشنا است، جایی برای عرضه غذاهایی خاص از خاورمیانه  به ویژه افغانستان، ایران، هند و چند کشور عربی مثل لبنان. غذاهایی که گاه به شدت مورد علاقه گردشگران اروپایی و بومی کانادا هستند.

مهمترین مراکز خرید ونکوور

در شهر ونکوور مراکز خرید زیبا و منحصر به فردی وجود دارد که هر یک به ویژگی‌های خاص خود مشهور هستند. 

با ۵ مرکز خرید مهم ونکوور آشنا شوید:

  • مرکز خرید متروپلیس
    در دل متروتاون یکی از بزرگترین مال‌ها و مراکز خرید در بریتیش کلمبیا است. تنوع اجناس و کالا و دکوراسیون مدرن در این مرکز خرید بسیاری از گردشگران را در روز مخصوص خرید سفر خود به همین ناحیه می‌کشاند.
    بوتیک های فشن و مد لباس در کنار شهر نقره ای (مرکز سینمایی) و 3 طبقه مخصوص رستوران و استراحت و کافی شاپ های زیبا.
  • مرکز خرید و مجموعه لوکس CF Pacific Centre
    بزرگترین مرکز خرید بخش مرکزی ونکوور. بیش از ۱۰۰ مغازه در ۴ طبقه با برندهای جهانی، درست در کنار هتل چهار فصل ونکوور.
  • مرکز خرید Oakridge Centre
    جایی که مدعی است حتی روی سبک زندگی مردم اثر می‌گذارد. مرکزی قدیمی که از سال ۱۹۵۹ تا کنون فعال بوده و مرجع مد و فشن است.
  • بازار عمومی و بزرگ جزیره گرانویل Granville Island Public Market
    بدون تردید انتخاب بیشتر مردم محلی و بومی برای خریدهای خوب و اقتصادی است اما شلوغی و طراوت این بازار، گردشگران را نیز به سمت خودش جلب می‌کند.

  • مرکز خرید پنجاب
    جایی در دل ونکوور که ماکت کوچکی از بازارهای بزرگ هند و پاکستان است. محلی برای خرید محصولاتی ناب از آسیای میانه و شرق دور.

پرسش‌های متداول

اکثر گردشگران با اتومبیل شخصی یا کرایه شده اقدام به سفر می‌کنند اما قبل از وارد شدن به کشتی حتما بنزین می‌زنند چرا که قیمت بنزین در جزیره بیشتر از سایر مناطق است.

بریتیش کلمبیا بهترین مکان برای دوچرخه‌سواری در کوهستان است و جزیره‌ی ونکوور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از فرودگاه بین المللی ونکوور تا پارک ملکه الیزابت ۱۰ کیلومتر معادل ۱۳ دقیقه رانندگی است. از فرودگاه تا ساحل کیتسیلانو ۱۳ کیلومتر معادل ۱۹ دقیقه رانندگی است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال