Search
Close this search box.

نحوه انتقال پول از ایران به کانادا

انتقال پول از ایران به کانادا

رایج‌ترین روش انتقال پول از ایران به کانادا از طریق صرافی‌ها است. با واریز وجه مورد نظرتان به حساب صرافی، می‌توانید مبلغ را طی چند روز، با کسر کارمزد در حساب مورد نظرتان در کانادا برداشت کنید. روش‌های دیگری مانند انتقال با استفاده از دستگاه‌های پوز در صرافی‌های کانادا، تبدیل ارز دیجیتال و انتقال به‌صورت وجه نقد هم وجود دارند که البته اکثراً یا کارمزدهای بسیار بالایی دارند یا خطرهای دیگری مانند گم شدن پول را به‌همراه دارند.

تمام روش‌های انتقال پول از ایران به کانادا

 ۴ روش برای انتقال پول از ایران به کانادا وجود دارد:

انتقال از طریق صرافی‌های ایران

متداول‌ترین روش انتقال پول از ایران به کانادا از طریق صرافی‌ها است. هر روز ظهر ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ به وقت ایران، به‌جز روزهای تعطیل، با تماس یا مراجعه به صرافی‌های معتبر، می‌توانید از قیمت دقیق نرخ حواله مطلع شوید. سپس، مبلغی که تمایل دارید انتقال دهید را به شماره حسابی که صرافی مشخص کرده است واریز می‌کنید. صرافی هم طی ۱ تا ۲ روز کاری، مبلغ را به حساب مورد نظرتان در کانادا، واریز می‌کند. 

نکته مهم در انتقال از طریق صرافی‌های ایران، پیدا کردن صرافی معتبر با نرخ کارمزد کم و قابلیت انتقال سریع وجه است.

انتقال به‌صورت وجه نقد

روش دیگر انتقال پول از ایران به کانادا به‌صورت وجه نقد است. می‌توانید وجه نقد موردنظرتان را با خود به کانادا ببرید و به حساب بانکی مورد نظرتان واریز کنید. در این حالت، بانک ممکن است بپرسد که چرا وجه نقد همراه خود آورده‌اید که باید توجیه مشخصی داشته باشید. 

نکته مهم درمورد این روش، تلاش برای تامین امنیت و گم نشدن وجه نقدی است که همراه خودتان به کانادا می‌برید یا به فردی می‌سپرید که همراه خودش به کانادا ببرد.

می‌توانید با کارت‌های عضو شتاب از دستگاه‌های پوز موجود در صرافی‌های کانادا استفاده کرده و پول تبدیل شده دریافت کنید. 

نکته‌ای که درمورد این روش باید در نظر داشته باشید، کارمزد بسیار بالای صرافی‌ها برای انجام این کار است.

برای انتقال پول به کانادا می‌توانید از تبدیل ارز دیجیتال استفاده کنید که روش نسبتاً مرسومی هم هست. صرافی‌ها معمولاً با ارزهای دیجیتال هم معامله می‌کنند. می‌توانید موجودی ارز دیجیتال‌تان را از طریق صرافی تبدیل کنید و در کانادا پول حقیقی را، چه به صورت وجه در حساب‌تان و چه به‌صورت پول نقد، دریافت کنید. 

توجه کنید که چون چند بار باید مبلغ تبدیل بین ارزها را بپردازید، استفاده از این روش برای انتقال پول به کانادا، کارمزد نسبتاً بالایی دارد.

انتقال پول از طریق صرافی بهتر است یا انتقال وجه به‌صورت نقدی؟

بیایید مقایسه‌ای داشته باشیم: 

در نحوه انتقال پول از ایران به کانادا به‌صورت نقدی، با آنکه مطمئنید پول‌تان هر لحظه کنارتان است، اما خطراتی هم در کمین خواهد بود: گم شدن و دزدیده شدن وجه نقدتان. حتی ممکن است مدام استرسِ همراه داشتن آن را داشته باشید.

اما در انتقال از طریق صرافی، با آنکه کارمزدی از شما کسر می‌شود اما اگر از طریق صرافی‌های معتبر اقدام کنید، امنیت بیشتری دارد و خطر دزدیده و گم شدن پول‌تان وجود ندارد. خصوصاً آنکه صرافی‌های خاص، در مدت زمان کم (حتی بعضی‌ها طی ۲ روز کاری) مبلغ مورد نظرتان را در مقصد تحویل می‌‌دهند.

حداکثر چقدر پول می‌توان از ایران به کانادا انتقال داد؟

با انتقال از طریق صرافی، در میزان پول انتقالی هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما اگر به‌صورت وجه نقد با خودتان پول می‌برید، حداکثر ۵,۰۰۰ یورو یا معادل آن به دلار کانادا را می‌توانید از فرودگاه ایران خارج کنید.

محدودیتی در میزان وجه نقدی که به کانادا وارد می‌کنید وجود ندارد. البته اگر ۱۰ هزار دلار یا بیشتر از آن را با خود به کانادا وارد می‌کنید، باید در فرم اظهارنامه یا Declaration Form اعلام کنید و درصورت اعلام نکردن، جریمه خواهید شد. جریمه‌ از ۲۵۰ دلار شروع می‌شود و به‌صورت پله‌ای بالا می‌رود.

در صورتی که اعلام کنید ۱۰ هزار دلار یا بیشتر همراهتان دارید، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌شود. دلیل پرسیدن آفیسر برای آن است که سورس پول شما را بداند و از پولشویی، پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: قوانین ورود به کانادا

ورود پول به کانادا
«طبق قانون، هر فردی باید وارد یا خارج کردن ارز یا ابزارهای مالی را که مجموع ارزش آن‌ها مساوی یا بیشتر از ۱۰ هزار دلار کانادایی می‌شود (یا معادل آن به ارز دیگری) را به یکی از فیسرهای خدمات مرزی اطلاع بدهد. گزارش ندادن ممکن است باعث جریمه شدن شود.»
«اگر ارز یا ابزارهای مالی با مجموع ارزش ۱۰ هزار دلار یا بیشتر از آن را از جانب خودتان به کانادا وارد یا از آن خارج می‌کنید و این ارز یا ابزارهای مالی در دسترس یا در چمدان‌های شماست، باید فرم E677 را پر کنید.»

من هم جریمه شدم!
” خاطراتم را به‌همراه وسایلم با عجله داخل چمدان گذاشتم و راهی فرودگاه شدم… دیرم شده بود! از سفری تفریحی که به ایران و پس از آن به اروپا داشتم، به ونکوور برمی‌گشتم. در هواپیما که کارت Declaration را دادند، تازه فهمیدم آنقدر ذهنم درگیر خاطراتم شده بود که فراموش کرده بودم بشمارم چقدر وجه نقد همراهم هست! فکر نمی‌کردم به ۱۰ هزار دلار برسد، برای همین، علامتی در کارت نزدم. 

چمدان‌ها در فرودگاه معمولاً به‌صورت تصادفی بازرسی می‌شوند و این‌بار از شانسم، چمدان من برای گشتن انتخاب شد. آفیسری هم که نصیبم شده بود، از روزهای خوبش نبود! 

– با نگاهی اخم‌آلود پرسید: «چقدر پول همراهت داری؟»
+ گفتم: «کمتر از ۱۰ هزار دلار!»
– «دقیق بگو چقدر؟»
+ «واقعاً نمی‌دونم!»
– «هرچی پول همراهته بذار روی میز!»

گلویم از استرس خشک شده بود! دلارهای کانادایی‌ام را روی میز گذاشتم! کمتر از ۱۰ هزار دلار بود! خیالم راحت شد. 

گفت: «فقط دلار کانادایی داری؟ از سفرت چی؟ از اونجا پولی همراهت نیست؟»

آخ! از اروپا مقداری یورو و از ایران هم چندتا ۲هزاری و ۵هزاری همراهم بود! از میان لباس‌هایم پیدا کردم و روی میز گذاشتم. یک سکه‌ی ۵۰۰ تومانی از گوشه‌ی چمدانم چشمک می‌زد… اشاره‌ای کرد و گفت: «اون رو هم بذار روی میز!» با وجود استرس، خنده‌ام گرفت و گذاشتمش روی میز!

اگر با چشم‌های خودم نمی‌دیدم باورم نمی‌شد: تمام واحدهای پول را در گوگل جستجو و به دلار کانادا تبدیل کرد! حتی همان سکه‌ای که چند لحظه قبل‌تر، تک و تنها گوشه‌ی چمدانم نشسته بود و کاری به کار کسی نداشت! نتیجه چه شد؟ ۱۰,۲۰۰ دلار کانادا! بله! من هم جریمه شده بودم! باورم نمی‌شد به‌خاطر چند اسکناس و یک سکه، باید جریمه پرداخت می‌کردم!

آفیسر با همان چهره‌ی خشک و جدی، برایم فیش نوشت و به‌سمت دکه‌ای راهنمایی‌ام کرد تا جریمه‌ی ۲۵۰ دلاری را پرداخت کنم.

بعد از آن هم انگار در چیزی شبیه لیست سیاه قرار گرفته بودم! تا ۵ سال، هر بار به فرودگاه می‌رفتم، بدون استثناء چمدانم را بررسی می‌کردند. دیگر هربار چمدانم را می‌بندم، با دقت می‌شمرم چقدر وجه نقد همراهم هست تا به چنین دردسری گرفتار نشوم.”

– مرتضی هماپور، مدیر عامل ویزا موندیال

انتخاب صرافی معتبر و مطمئن

از آنجا که در حال حاضر بیشتر صرافی‌ها آنلاین شده‌اند و شعبه‌ فیزیکی ندارند، باید پیش از اعتماد به صرافی‌ها، درموردشان خوب تحقیق کنید، سابقه‌‌ی آن‌ها را بشناسید و مطمئن شوید که امتحان‌شان را طی زمان پس داده‌اند. 

آیا صرافی‌ای که می‌خواهید از طریق آن‌ به کانادا پول انتقال بدهید از محل‌های معتبری معرفی شده‌؟ آیا کسی از آشنایان شما تا به حال با آن صرافی وجهی به کانادا انتقال داده؟ در اینترنت درمورد آن‌ها چه گفته‌اند؟

اگر قصد دارید اپلیکیشن فی دانشگاه را پرداخت کنید و نمی‌دانید چطور یا نگران ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا و عودت شهریه دانشگاه هستید، اگر می‌خواهید با ویزای کاری به کانادا بروید و دنبال راه مناسبی برای پرداخت هزینه‌های اداره‌ی مهاجرت هستید یا حتی دوست‌تان با ویزای توریستی در کاناداست و می‌خواهید وجهی را برای او به کانادا انتقال بدهید، صرافی یونیفی می‌تواند پرداخت‌های بین‌المللی شما را به‌صورت قانونی، امن، سریع و با کمترین هزینه انجام می‌دهد.

بعضی از مزیت‌های صرافی یونیفی

  • عضویت در سازمان نظارت مالی کانادا (FINTRAC)
  • کارمزد ثابت به‌جای کارمزد درصدی
  • کمترین نرخ کارمزد در میان صرافی‌های دیگر
  • شناخت عالی و ارتباط با دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادایی
  • انتقال سریع وجه
  • ایمن و قابل اعتماد

صرافی یونیفی
صرافی مورد اعتماد ویزا موندیال

صرافی یونیفی بهترین روش انتقال پول به کانادا را پیش روی شما می‌گذارد، بهترین نرخ حواله را دارد و صرافی مورد اعتماد ویزا موندیال است. علاوه‌بر آن، عضو سازمان FINTRAC و ثبت شده در کاناداست. 

برخی خدمات صرافی یونیفی:

سوالات متداول

سقفی برای میزانی وجهی که می‌توانید از ایران به کانادا از طریق صرافی انتقال بدهید یا به‌صورت نقدی بیاورید وجود ندارد. اگر مبلغی که نقدی می‌آورید، ۱۰ هزار دلار یا بیشتر است، باید به‌طور دقیق (تا سِنت آخر) در declaration form مشخص کنید. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید ۳ هزار میلیارد وارد کانادا کنید، اگر اعلام کنید که چنین مبلغی به‌همراه دارید و قصد دارید آن را وارد کانادا کنید، کاری غیرقانونی انجام نداده‌اید. 

مبلغی که قبل از مهاجرت اعلام می‌کنید وارد کانادا خواهید کرد شامل مالیات نخواهد شد. درواقع درآمدهای خارج از کانادا، قبل از آنکه موقعیت کانادایی بگیرید (ویزای کار، ویزای دانشجویی، اقامت دائم و غیره) با اعلام کردن در فرم‌های مالیاتی، شامل مالیات نمی‌شوند و می‌توانید آن‌ها را از طریق مشخص کردن در Declaration Form به کانادا بیاورید. 

هر فردی که قصد دارد وارد کانادا شود،‌ اگر بخواهد مبلغی را وارد کانادا کند که مربوط به درآمدِ قبل از ورودش به کانادا باشد و در فرم‌های مالیاتی‌اش هم اعلام کرده باشد که چه مبلغی را قبل از مهاجرتش، در کشورش داشته، مجاز است آن مبلغ را همراه خودش به کانادا بیاورد و هیچ مالیاتی به آن مبلغ تعلق نمی‌گیرد.

اما با مهاجرت، هر ثروتی که در کانادا تولید کنید، شامل مالیات در کانادا می‌شود.

سازمان فینترک، سازمانی برای مبارزه با پولشویی است. دریافت کننده و پرداخت کننده‌ی تمام پول‌هایی که از طریق صرافی به کانادا منتقل می‌شوند، توسط سازمان FINTRAC ثبت می‌شوند. این ثبت شدن هیچ آسیبی به هیچ سَمتی از این جابه‌جایی نمی‌رساند چون قرار نیست پای مالیات وسط باشد. صرفاً به این دلیل است که کانادا قصد دارد بداند منبع این پول، از کجا آمده. از همین‌رو، صرافی‌ها، اطلاعات دریافت کننده‌ی وجه در کانادا را هم در سیستم ثبت می‌کنند. 

سازمان فین‌ترک کاری به سازمان حسابداری در کانادا ندارد و گزارشی به هم نمی‌دهند. درواقع دنبال مالیات گرفتن از مالی که وارد کانادا می‌شود ندارد و صرفاً دنبال مبارزه با پولشویی است. 

۱ تا ۲ روز کاری.

معمولاً ۳ تا ۵ درصد از مبلغی که قصد دارید انتقال بدهید.

سقفی ندارد! هر مبلغی که تمایل داشته باشید می‌توانید جابه‌جا کنید! البته دقت داشته باشید که کارمزد صرافی هم شامل حال شما خواهد شد و هرچه مبلغ بیشتر باشد، رقمی که باید به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید هم بیشتر خواهد بود!

بله! از طریق صرافی و همین‌طور حمل پول نقد به کانادا می‌توانید این جابه‌جایی را انجام دهید. صرافی‌ها معمولاً تا ۲ روز کاری این انتقال را انجام می‌دهند و کارمزدی ۳ الی ۵ درصدی دارند. روش‌های دیگر شامل استفاده از دستگاه‌های پوز در صرافی‌های کانادا و همین‌طور انتقال با تبدیل ارزهای دیجیتال هستند.

بیشترین مبلغی که می‌توان از ایران خارج کرد، ۵ هزار یورو ارز و اوراق بهادار است. سقف وارد کردن ارز و اوراق بهادار هم ۱۰ هزار یورو است و برای ۱۰هزار یورو یا بیشتر از آن، نیاز به تشریفات گمرکی است.

به‌دلیل تحریم‌های بانک مرکزی آمریکا، خدماتی مانند PayPal در ایران قابل استفاده نیستند. تنها با داشتن حساب بین‌المللی یا کمک شرکت‌های واسط، می‌توانید از خدمات PayPal برای انتقال بین‌المللی ارز استفاده کنید.

بانک‌های ایران به‌دلیل تحریم، به شبکه‌ی بانک بین‌المللی متصل نیستند و به‌همین خاطر، نمی‌توان از طریق بانک‌های ایران به کانادا وجهی را منتقل کرد. ریشه‌ استفاده از صرافی برای انتقال پول به کانادا در ایران هم به‌دلیل همین مسئله است وگرنه استفاده از صرافی برای انتقال وجه به کانادا از دیدگاه این کشور، روش مناسبی نیست.

اگر بیش از ۱۰ هزار دلار به کانادا می‌فرستید، بانک دریافت کننده به مقامات کانادایی گزارش می‌دهد. معمولاً این کار برای پیشگیری از پولشویی و اطمینان از گزارش‌دهی درست برای اهداف مالیاتی است.

اصولاً ۲ راه بیشتر برای انتقال پول به کانادا وجود ندارد؛ یا به‌صورت نقدی و یا از طریق صرافی. راه نقدی که تکلیفش مشخص است و شخص پس از ورودش به کانادا، وجه را به حساب واریز می‌کند. اما از طریق صرافی‌ها، ۱ تا ۲ روز کاری زمان خواهد برد تا در حساب مقصد در کانادا بتوانید وجه را دریافت کنید.

بله. وجهی که از طریق صرافی از ایران به کانادا انتقال داده‌اید را می‌توانید هم به‌صورت نقدی و هم به شکل چک فیزیکی دریافت کنید.

پولی که از طریق صرافی به کانادا انتقال داده می‌شود، در حسابی که مشخص می‌‌کنید، قابل برداشت است. این وجه طی ۱ تا ۲ روز کاری، در کانادا قابل دسترس خواهد بود.

پایگاهی برای پیدا کردن فهرست صرافی‌های معتبر وجود ندارد و یافتن چنین صرافی‌هایی به‌صورت تجربی است. باید مراقب باشید تا در دام صرافی‌های کلاهبردار نیفتید. خصوصاً به این خاطر که این روزها اغلب صرافی‌ها آنلاین هستند و شعبه فیزیکی ندارند، در نتیجه درصورت مفقود شدن وجه‌تان، امکان پیگیری دشوار خواهد بود.

وسترن یونیون شرکتی برای انتقال ارز بین‌المللی است که البته به‌دلیل تحریم‌ها، به ایران خدمات نمی‌دهد و در ایران نمایندگی ندارد. فقط اگر حساب بین‌المللی داشته باشید که شامل تحریم‌ها نباشد، می‌توانید از خدمات وسترن یونیون برای انتقال پول از ایران به کانادا استفاده کنید. روش دیگر آن است که از شرکت‌های واسطه که حساب بین‌المللی دارند استفاده کنید تا از طریق وسترن یونیون، وجه جابه‌جا کنید.

کد سوئیفت (SWIFT code) نوعی کد بانکی ۸ تا ۱۱ کاراکتری است که حین انتقال پول به‌صورت بین‌المللی از آن استفاده می‌شود. البته ایران به‌دلیل تحریم بودن، به سوئیفت متصل نیست و نمی‌تواند از آن استفاده کند.

حواله، یعنی جابه‌جایی. وقتی قصد دارید مبلغی را از ایران به کانادا انتقال بدهید، درصدی به‌عنوان کارمزد در نظر گرفته می‌شود که برای جا‌به‌جایی پول است. این کارمزد درواقع همان نرخ حواله است و بستگی به صرافی انتخابی‌تان دارد. تراکنش‌های مالی، با نرخ حواله محاسبه می‌شود و دانستن این نرخ برای افرادی که قصد دارند معاملات و جابه‌جایی‌های مالی داشته باشند، اهمیت زیادی دارد.

مبلغ روز دلار کانادا، درواقع همان نرخ دلار کانادا در یک روز مشخص است که با نوسانات، بالا و پایین می‌شود و به‌صورت روزانه، تغییر می‌کند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال