Search
Close this search box.

در جستجوی زیباترین شهر کانادا: از آسمانخراش‌ها تا جنگل‌های انبوه

زیباترین شهر کانادا
کانادا شهرهای زیبای بسیاری دارد اما اگر به‌دنبال زیباترین شهر کانادا هستید، ما شهرهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

در این مقاله لیستی از زیباترین شهرهای کانادا و جاذبه‌های طبیعی کانادا تهیه کرده‌ایم تا اگر روزی گذرتان به کانادا افتاد، از زیبایی‌های این کشور پهناور بی‌بهره نمانید.

شارلوت‌تاون، جزیره پرنس ادوارد؛ زیباترین شهر جزیره‌ای کانادا

شارلوت‌تاون شهر کوچکی است اما زیبایی‌های آن انتها ندارد. شارلوت‌تاون، رستوران‌ها، مغازه‌ها و پارک‌‌های فوق‌العاده‌ای دارد و همیشه میزبان رویدادهایی است که تجربه‌شان تا ابد در خاطرتان باقی خواهد ماند. این یعنی هرگز در شارلوت‌تاون حوصله‌تان سر نخواهد رفت.

سواحل سرخ و تپه‌های سرسبز شارلوت‌تاون ضیافتی برای چشم‌ها و ذهنتان به‌پا خواهند کرد. شارلوت‌تاون محل فوق‌العاده‌ای برای آرامش گرفتن و لذت بردن از طبیعت ناب است و بی‌اغراق مانند یک تکه از بهشت روی زمین است. بنابراین جای تعجب ندارد اگر بسیاری آن را زیباترین شهر کانادا بدانند.

آن شرلی و گرین گِیبِلز

انیمیشن «آن شرلی، دختری با موهای قرمز» را به یاد دارید؟ پس حتماً آن شهر رویایی با رودخانه‌ها، خانه‌های ویکتوریایی و بیشه‌زارهای وسیع را هم به‌خاطر دارید. شاید برایتان جالب باشد که داستان آن شرلی همین‌جا، در شارلوت‌تاون می‌گذشت!

کافی است تنها ۴۰ دقیقه از شارلوت‌تاون دور بشوید تا به «گرین گیبلز»، خانه‌ی آن شرلی برسید. پس از آنکه از خانه آن شرلی و مناظر بی‌نظیر آن دیدن کردید، می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه به روستای «آوُنلیا» بروید و عصرانه بخورید. چه چیزی جذاب‌تر از این که خانه و محله‌ی کارتون مورد علاقه کودکی‌تان را در واقعیت ببینید؟! اگر از طرفداران سرسخت آن شرلی هستید، با ۲۰ دقیقه رانندگی از گرین گیبلز، به خانه و مدرسه نویسنده‌ی داستان محبوبتان خواهید رسید.

زیباترین شهر کانادا برای زندگی - آن شرلی گرین گیبل
©Tourism PEI / Stephen Harris

پارک ویکتوریا

در روزهای آفتابی، مردم شارلوت‌تاون برای پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا به پارک ویکتوریا می‌روند. شما هم به آن‌ها بپیوندید تا در این پارک ۱۵ هکتاری گردش کنید. دور تا دور پارک یک پیاده‌رو چوبی کشیده شده است تا هنگام قدم زدن از منظره زیبای بندر لذت ببرید.
وقتی هم که خسته شدید، روی یکی از نیمکت‌ها بنشینید، رفت و آمد قایق‌های بندر و پرواز مرغ‌های دریایی را تماشا کنید، شاید حتی یک فُک دریایی هم از مقابلتان شنا کند.

موقع بازگشت هم توپ‌های جنگی قدیمی و بقایای پادگان تاریخی که در ورودی پارک قرار دارد را از دست ندهید.

زیباترین شهر کانادا برای زندگی - پارک ویکتوریا
Tourism PEI / Stephen Harris©

جاده کنفدراسیون

سوار بر دوچرخه خود بشوید و به‌سوی یکی از مناظر بکر جزیره پرنس ادوارد بروید. جاده کنفدراسیون در اصل خط راه‌آهنی است که تغییر کاربری داده و به مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تبدیل شده است.

جاده کنفدراسیون ۴۳۵ کیلومتر است و از یک طرف جزیره به طرف دیگر آن کشیده شده است. جاده کنفدراسیون از شهرها می‌گذرد، از گلستان‌ها و مزارع عبور می‌کند، زمین‌های خاک سرخ و تپه‌های سرسبز را پشت سر می‌گذارد تا به کناره‌ی دریا برسد.

زیباترین شهر کانادا برای زندگی - جاده کنفدراسیون
Tourism PEI / Confederation Trail©

کلیسای سَن دانستِن

مناره‌های کلیسای سن دانستن و معماری گوتیک فرانسوی‌اش شکوه و ابهت خاصی به آن بخشیده‌اند. داخل کلیسای سن دانستن هم به زیبایی نمای بیرونی آن است. حکاکی‌ها، چوب‌کاری‌ها و شیشه‌کاری‌های رنگی پنجره‌های آن نفس هر بازدید‌کننده‌ای را در سینه حبس می‌کند.

این کلیسای ۲۰۰ ساله با الهام از «کلیسای سن پاتریک» نیویورک ساخته شده است، اما موقعیت مکانی آن و حال و هوای جزیره توانسته‌ شخصیت ویژه و منحصر به فردی به آن ببخشد.

زیباترین شهر کانادا برای زندگی - کلیسای سن داستین
Tourism Media / St. Dunstan©

تورنتو، انتاریو؛ آرمان‌شهر مدرن کانادا

تورنتو بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است. بر خلاف شهرهای قبلی که همگی زیبایی‌شان را مدیون طبیعت غنی کانادا بودند، تورنتو به‌خاطر خیابان‌های بزرگ و آسمان‌خراش‌های فراوانش به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای کانادا شناخته می‌شود.

تورنتو بهترین نمونه از یک کلانشهر مدرن آمریکایی-کانادایی است. همه‌چیز در به‌روزترین حالت خود قرار دارد. ممکن است بعضی افراد این شلوغی را دوست نداشته باشند، اما تصور کنید از خواب بیدار می‌شوید، پرده‌ها را کنار می‌زنید و خودتان را مقابل برج‌های سر به فلک کشیده‌ی بزرگترین شهر کانادا می‌یابید. آیا واقعاً تورنتو زیباترین شهر کانادا برای زندگی نیست؟

برج CN

برج CN تورنتو نه‌تنها مشهورترین نماد کانادا است، بلکه یکی از عجایب هفتگانه مدرن نیز شمرده می‌شود. امکان ندارد از تورنتو عبور کنید و این برج ۵۵۰ متری را نبینید.

برج CN یک شاهکار مهندسی و یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا است. برج CN رستوران‌های درجه یکی دارد و تجربه‌های ماجراجویانه فوق‌العاده‌ای نیز ارائه می‌دهد.

۱۱۳ طبقه که بالا بروید، می‌توانید روی سطح شیشه‌ای قدم بزنید که تنها ۶ سانتی‌متر ضخامت دارد. می‌خواهید کمی بیشتر ماجراجویی کنید؟ ۳۳ طبقه دیگر بالا بروید و به طبقه‌ آسمان‌نمای برج برسید و نمای بی‌مثالی از شهر داشته باشید. هنوز کافی نیست؟ می‌توانید طناب‌های ایمنی را بپوشید و بدون هیچ محافظ و حصاری دور لبه‌ی برج قدم بزنید.

زیباترین شهر های کانادا - برج CN

منطقه تاریخی کارخانه تقطیر (Distillery District)

منطقه تاریخی کارخانه تقطیر با خیابان‌های سنگ‌فرش شده به رستوران‌ها، بوتیک‌ها، هنر و سرگرمی مشهور است. عبور از این این منطقه فقط برای عابران پیاده مجاز است و شامل بیش از ۴۰ ساختمان قدیمی می‌شود که امروزه بنا به سلیقه مردم مدرن تغییر کاربری داده‌اند.

آجرهای قرمز و ساختمان‌های تاریخی این ناحیه باعث می‌شوند احساس کنید وارد عصر ویکتوریایی و انقلاب صنعتی شده‌اید. اگر از ساختمان‌های مدرن و آسمان‌خراش‌های تورنتو خسته شدید، سری به این منطقه تاریخی بزنید تا متوجه شوید این شهر چه مسیر دور و درازی را طی کرده تا به چیزی که امروز هست تبدیل شود.

زیباترین شهر های کانادا - منطقه تاریخی کارخانه تقطیر

کاسا لوما

شاید باورتان نشود اما بزرگترین قلعه آمریکای شمالی در تورنتو قرار دارد. کاسا لوما هر آنچه از یک قلعه بخواهید را دارد. کاسا لوما برجک‌های بلندی دارد که از بالای آن‌ها می‌توان نمای جذابی از شهر تورنتو داشته باشید. کاسا لوما یک کتابخانه بزرگ و نزدیک به ۱۰۰ اتاق خواب دارد.

یکی دیگر از جذابیت‌های کاسا لوما، مسیرهای مخفی قلعه است که شامل یک تونل ۲۴۰ متری می‌شود. کالسکه‌خانه‌ی قلعه هم از قرن ۲۰ به نمایشگاه ماشین‌های قدیمی تبدیل شده است.

کاسا لوما یک باغ ۲ هکتاری نیز دارد که با گل‌ها، مجسمه‌ها و فواره‌های زیبا تزئین شده است.

زیباترین شهر های کانادا - کاسا لوما

جزایر تورنتو

جزایر تورنتو مجموعه‌ای از جزیره‌های کوچکی است در جنوب تورنتو قرار گرفته‌اند و با کشتی تنها ۱۰ دقیقه با آن فاصله خواهید داشت.

جزایر تورنتو بهترین مقصد برای دور شدن از شلوغی و هیاهوی تورنتو هستند. در جزایر تورنتو هیچ ماشینی وجود ندارد و برای گردش در جزیره باید از دوچرخه استفاده کنید. از جاذبه‌های این جزایر می‌توان به ۴ ساحل جذاب و کلبه‌های ۱۰۰ ساله و باغ‌های انگلیسی حیرت‌انگیز اشاره کرد.

جزایر تورنتو یک هزارتو دارند که می‌توانید صبر و هوشتان را با آن‌ بسنجید. هیجان بیشتری می‌خواهید؟ پس به فانوس دریایی روح‌زده بروید.

وایت‌هورس، یوکان؛ قلمروی جادویی شفق‌های قطبی

وایت‌هورس پایتخت یوکان، یکی از قلمروهای شمالی کانادا است. تنها ۲۵,۰۰۰ نفر در وایت‌هورس زندگی می‌کنند، همین موضوع ممکن است باعث شود فکر کنید که وایت‌هورس شهری کوچک، خواب‌آلود و حوصله‌سربر است و کار زیادی برای آنجام دادن در آن نیست. اما کاملاً اشتباه می‌کنید!

واقعیت این است که هیاهوی شگفت‌انگیزی در این شهر گمنام وجود دارد. وایت‌هورس مجموعه‌ای از زیباترین جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده است و برای لقب زیباترین شهر کانادا رقابت می‌کند. از رودخانه دل‌انگیز یوکان که دقیقاً از قلب شهر عبور کرده است گرفته، تا مسیرهای طبیعت‌گردی خارق‌العاده، صحنه هنر خیابانی قدرتمند، رستوران‌هایی که هیچ‌جای دیگر پیدا نخواهید کرد و مهم‌تر از همه، حیات وحش قطبی‌ای که در کمتر جایی از کره زمین می‌توانید مثلش را پیدا کنید.

در وایت‌هورس تنها چیزی که نبودش را حس خواهید کرد، زمان بیشتر برای تماشا و تجربه‌ی معجزه‌هایی است که این شهر به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد.

رودخانه یوکان

نمی‌شود به وایت‌هورس رفت و در رودخانه یوکان قایق‌سواری نکرد. این یک تجربه کانادایی واقعی است. البته قایق‌سواری یکی از روش‌های منحصر به فرد برای لذت بردن از مناظر است که شاید کمتر تجربه‌اش کرده باشید.

با شروع از حاشیه رودخانه در وایت‌هورس، می‌توانید یک نصف روز به ماجراجویی بروید، یا اینکه دل را به دریا بزنید و عازم یک سفر آبی حماسی ۳ روزه بشوید. تفاوتی ندارد چه مدتی در رودخانه باشید، زیرا تمام مدت محو طبیعت خیره‌کننده پیرامونتان خواهید بود.

istock©

تنگه‌ی مایلز کنیون

در حومه وایت‌هورس می‌توانید پا به یکی از زیباترین مسیرهای طبیعت‌گردی یوکان بگذارید. مایلز کنیون، تنگه زیبایی است که توسط رودخانه پرخروش یوکان به‌وجود آمده است. مایلز کنیون مسیرهای مختلفی دارد، بعضی از آن‌ها تنگه را دور می‌زنند و به شهر بازمی‌گردند و بعضی مسیرها هم کوتاه‌تر هستند.

فرقی نمی‌کند کدام مسیر را انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تجربه این طبیعت‌گردی تا ابد از ذهنتان پاک نخواهد شد.

زیباترین شهر کانادا - مایلز کنیون

چشمه‌های آب گرم تاکینی

 وقتی برنامه سفر به یوکان را داشته باشید بعید است لباس شنا جایی در چمدانتان داشته باشد اما حتماً لباس‌ شنا بردارید، در غیر این‌صورت چشمه‌های آب گرم تاکینی را از دست می‌دهید!
چشمه‌های آب گرم تاکینی در ۳۰ کیلومتری وایت‌هورس واقع‌ شده‌اند. دمای این چشمه‌ها در زمستان به ۴۷ درجه می‌رسد. ریلکس کردن در چشمه‌های آب گرم و تماشای شفق‌های قطبی، رویایی‌ترین تجربه زندگی شما خواهد بود. اما مواظب باشید، زیرا در زمستان هوای بیرون چنان سرد خواهد شد که موهایتان قندیل خواهند بست!

زیباترین شهر کانادا - چشمه آبگرم

خورشید نیمه‌شب

اگر در تابستان به وایت‌هورس سفر کنید، شاهد پدیده‌ای جادویی و بی‌نظیر خواهید بود؛ خورشید در نیمه‌شب.

وقتی ساعت ۱۰ شب می‌رسد، ممکن است وسوسه شوید که به رخت‌خواب بروید، اما اگر کمی دیگر بیدار بمانید می‌توانید خورشید را در آسمان شب ببینید. این منظره به‌طور شگفت‌انگیزی آرام‌بخش و دلنشین است و عکس‌های بی‌نظیری می‌توان از آن گرفت.

خورشید نیمه شب در شهر زیبای یوکان

شفق‌های قطبی

از ماه سپتامبر به بعد، وقتی شب‌ها طولانی‌تر و طولانی‌تر می‌شوند، خورشید نیمه‌شب جای خود را به آسمان تاریک شب می‌دهد تا صحنه‌ای برای درخشش شفق‌های قطبی کانادا بشود.

آلودگی نوری در وایت‌هورس خیلی کم است و می‌توانید شفق‌ها را از هرجایی که هستید ببینید. اما اگر کمی از شهر خارج بشوید به تاریکی مطلق می‌رسید و می‌توانید بهترین نما را داشته باشید.

شفق قطبی در شهر زیبای یوکان
Shutterstock©

ونکوور، بریتیش کلمبیا؛ تکه‌ای از بهشت

ونکوور یکی از بهترین نمونه‌های تلفیق طبیعت با شهرسازی مدرن است. بسیاری معتقدند ونکوور زیباترین شهر کانادا برای زندگی است.
آب و هوای ملایم، مردم خونگرم، تنوع فرهنگی بالا و طبیعت زیبا ونکوور را به یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری کانادا تبدیل کرده‌اند.

پارک استنلی

پارک استنلی یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های ونکوور است. یک پارک ۴۰۰ هکتاری که با فضای سبز انبوه که در هر ۴ فصل از سال می‌توان از هیاهوی شهر به آن پناه برد. در پارک استلی شما هم به جنگل دسترسی دارید، هم به ساحل. یکی از مزایای پارک استنلی، نزدیکی آن به شهر است، یعنی هروقت که بخواهید می‌توانید ناهار خود را در طبیعت میل کنید و از فضای دل‌انگیز پارک لذت ببرید.

شهر زیبای ونکوور - استنلی پارک
travel destination canada©

پارک پل‌های معلق کاپیلانو

اگر قصد دارید به ترس خود از ارتفاع غلبه کنید، پل معلق کاپیلانو بهترین گزینه برای شماست. پل معلق کاپیلانو در ارتفاع ۷۰ متری از رود خروشان کاپیلانو ساخته شده است. پس از عبور از پل اصلی، با پل‌هایی مواجه‌ خواهید شد که صخره‌های سنگی را دور می‌زنند، و پل‌هایی که درخت‌های ۲۵۰ ساله را به یکدیگر وصل کرده‌اند. تجربه پارک کاپیلانو چیزی است که هیچ‌جای دیگر نمی‌توانید مثلش را بیابید.

شهر زیبای ونکوور - پل معلق
travel destination canada©

باغ گیاه‌شناسی وَن‌دوسِن

باغ گیاه‌شناسی ون‌دوسن یکی از بهترین باغ‌های عمومی آمریکای شمالی است. ون‌دوسن بیشتر شبیه یک اثر هنری است تا یک باغ. بیش از ۲۵۵,۰۰۰ گیاه از سراسر دنیا در باغ گیاه‌شناسی ون‌دوسن گردآوری و به نمایش گذاشته شده‌اند.

از گیاه‌های اقلیم قطبی توندرا و گیاهان هیمالیا گرفته تا گیاهان استوایی آمریکای جنوبی، همگی به‌لطف آب و هوای منحصر به فرد ونکوور در دوره‌های مختلف سال شکوفه و جوانه می‌زنند و سبز می‌شوند. این باغ، خانه بیش از ۶۵ گونه پرنده است.

Perkins+Will by Nic Lehoux via ZinCo Canada©

مونترال، کبک؛ پایتخت هنر و معماری کانادا

از جاذبه‌های گردشگری با قرن‌ها پیشینه، تا فستیوال‌های بزرگ با مشهورترین گروه‌های موسیقی دنیا. مونترال کلانشهر مدرنی است که ریشه‌های تاریخی خودش را حفظ کرده است.

مونترال به‌عنوان سرزنده‌ترین شهر کانادا شناخته شده است. مونترال همچنین قطب فرهنگی و هنری کانادا نیز محسوب می‌شود. در مونترال همیشه کاری برای کردن و جایی برای رفتن هست. مونترال شهری است که هرگز در آن حوصله‌تان سر نمی‌رود.

کلیسای نوتردام

اگر در محله «اولد پورت» مونترال قدم بزنید، حتما دو مناره بلند کلیسای نوتردام که سر به فلک کشیده‌اند توجه‌تان را جلب خواهند کرد. توجه داشته باشید که کلیسای نوتردام مونترال با کلیسای جامع نوتردام پاریس متفاوت است.

اگر نمای بیرونی کلیسا شگفت‌زده‌تان کرد، صبر کنید تا داخلش را ببینید! شیشه‌کاری‌های ظریف پنجره‌ها، نقاشی‌های مذهبی روی دیوارها و محراب باشکوه کلیسای نوتردام هر بازدیدکننده‌ای را بهت‌زده خواهد کرد.

این کلیسا در تاریخ ۱۸۲۹ ساخته شده است و اولین نمونه از بازسازی معماری گوتیک در کاناداست. کلیسای نوتردام یکی از نمادهای هویتی شهر مونترال است.

زیباترین شهر کانادا - مونترال
Getty©

اولد مونترال

محله اولد مونترال قدیمی‌ترین ناحیه شهر مونترال است. شهر مونترال برای اولین در سال ۱۶۴۲ در این محله تاسیس شده است. زمین سنگفرش شده و ساختمان‌های قدیمی این محله بلافاصله شما را یاد شهرهای اروپایی خواهند انداخت. هر کجا سر بچرخانید، درشکه‌هایی را خواهید دید که گردشگران را در محله می‌چرخانند و جاذبه‌های محله را به آن‌ها نشان می‌دهند.

با این حال، نمی‌توان از شور و هیاهوی جوانی در این محله تاریخی چشم بست. جوانان در خیابان‌های باریک محله گردش می‌کنند و به بوتیک‌ها و کافه‌ها می‌روند.

این هیاهو صرفاً منحصر به تابستان و فصل گرما نیست. در اواخر ژانویه، هزاران هزار جوان را خواهید دید که با لباس‌های زمستانی‌شان به سمت اولد پورت می‌روند. نه، حادثه‌ای رخ نداده است! بلکه وقت جشنواره «ایگلو فِست» است. یکی از بزرگترین جشنواره‌های موسیقی الکترونیک در دنیا.

اولد مونترال ترکیبی از تاریخ و جوانی است که قطعاً نباید آن را از دست بدهید.

فرهنگ مونترال

مونت رویال

مونت رویال کوهی است که در قلب مرکز شهر مونترال واقع شده است. قسمت اعظم این کوه، به پارکی با همین نام تبدیل شده است. پارک مونت رویال توسط طراح «سنترال پارک» نیویورک طراحی شده است و اغلب با هم مقایسه می‌شوند.

مونت رویال، فضای بیرونی زیبایی درون شهر است که مردم بتوانند در آن یکدیگر را ملاقات کنند، وقت بگذرانند، ورزش کنند و از طبیعت لذت ببرند.

در فصل‌های گرم سال، هر یکشنبه‌ رویداد «تَم تَم» در مونت رویال برگزار می‌شود. تم‌ تم یک گردهمایی هفتگی است که تمام آن در طبل و موسیقی و رقص خلاصه می‌شود. تم تم یک مهمانی بزرگ در فضای آزاد است که تمام مردم به آن دعوت شده‌اند.

زیباترین شهر کانادا - مونترال
Wikimedia / Guihem Vellut©

بَنف، آلبرتا؛ در آغوش طبیعت وحشی

کوهستان‌های چشم‌نواز، دریاچه‌های زلال، جنگل‌های تایگا و حیات وحش بکر توانسته‌اند بنف را به یکی از زیباترین‌شهرهای کانادا و پرطرفدارترین مقاصد توریستی جهان تبدیل کنند.

بنف تنها ۲ ساعت با شهر کلگری فاصله دارد. فرقی ندارد که فردی ماجراجو و دوستدار طبیعت باشید یا اینکه برای کمی آرامش تن به سفر داده باشید، بنف با جادوی غیرقابل توصیفش شما را مسحور خود خواهد کرد.

بنف از آن دست شهرهاییست که تنها با دیدنش مطمئن می‌شوید که در آینده باز هم به آن سر خواهید زد.

پارک ملی بنف

پارک جنگلی بنف، قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا است. این پارک پهناور در سال ۱۸۸۵ تاسیس شده و یخچال‌های طبیعی، کوه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌های زیادی را شامل می‌شود.

پارک ملی بنف در اصل یک جنگل بزرگ است. مساحت این پارک ۶,۶۴۱ کیلومتر مربع است و ۹۶% آن حیات وحش بکر است. پارک ملی بنف تمام ماجراجویان دوستدار حیات‌وحش را متحیر می‌کند.

زیباترین شهر کانادا - بنف
Getty©

دریاچه‌های یخچالی

در کنار کوهستان‌ها و جنگل‌های بنف، دریاچه‌های یخچالی هم از جمله جاذبه‌هایی هستند که سالانه بیش از ۳۰ میلیون توریست را به خود جذب می‌کنند. «دریاچه لوئیز» مشهورترینشان است، اما اگر جاذبه‌های دنج و خلوت‌تر را ترجیح می‌دهید، دریاچه‌های «مورِین»، «ورمیلیون» و «پِیتو» هم می‌توانند گزینه‌های جذابی باشند.

می‌توانید پس از طبیعت‌گردی از بالا به منظره دریاچه نگاه کنید و از آن لذت ببرید، یا اینکه یک قایق اجاره کنید و به قلب دریاچه بروید. مطمئنیم عکس‌های بسیار جذابی از دریاچه خواهید گرفت.

زیباترین شهر کانادا - بنف

دهکده بنف

پس از آنکه ریه‌هایتان را با هوای تازه پر کردید، از کوه‌ها پایین بیایید و سری به دهکده بنف بزنید. اینجا، جایی است که می‌توانید فرهنگ محلی بنف را تجربه کنید و در میان فروشگاه‌های خاص، بوتیک‌ها و سوغاتی‌فروشی‌های بنف گردش کنید و در رستوران‌های آن از غذاهای تازه و محلی لذت ببرید.

زیباترین شهر کانادا - بنف

هتل تاریخی فِرمانت

هتل فرمانت به «قلعه کوهستان راکی» مشهور است. حتی اگر قصد اقامت در این هتل را نداشته باشید هم نباید بازدید از آن را از دست بدهید. هتل تاریخی و باشکوه فرمانت در قلب جنگل‌های استان آلبرتا فضایی سحرآمیز به‌وجود آورده است که شما را یاد فیلم‌های فانتزی خواهد انداخت.

کِبِک سیتی، کِبِک؛ سفر در زمان

کبک سیتی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است. قدم زدن در کِبِک سیتی مثل سفر در زمان می‌ماند. خیابان‌های سنگفرش شده و ساختمان‌های تاریخی‌ای که در گذر زمان استوار مانده‌اند باعث می‌شوند پیشینه ۴۰۰ ساله این شهر را با تمام وجود احساس کنید. کبک سیتی اگر زیباترین شهر کانادا نباشد، بدون شک جزو زیباترین‌ها خواهد بود.

اولد کبک

نمی‌توان گفت اولد کبک (کبک قدیم) به خودی خود یک جاذبه گردشگری است، بلکه اولد کبک مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری هیجان‌انگیز است که همگی در یک ناحیه تاریخی جمع شده‌اند. منطقه اولد کبک توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی شناخته شده است.

در اولد کبک تنها با چند ساعت گردش می‌توانید ساختمان‌ها و معماری‌ای را ببینید که قدمتشان به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد، از جمله کلیساهایی که نمایانگر تاریخ مذهبی این استان هستند. البته حتی اگر چندان به تاریخ علاقه نداشته باشید هم اولد کبک سرگرمی‌های زیادی برایتان دارد، از هنر و موسیقی گرفته تا خرید و رستوران‌های قدیمی و باسابقه. اولد کبک بدون شک از آن دست جاذبه‎‌هاییست که به هیچ وجه نباید از دستش بدهید.

زیباترین شهر های کانادا - کبک سیتی

پارک آبشار مونت‌مورنسی

بسیاری از افراد نمی‌دانند در نزدیکی کبک سیتی آبشاری وجود دارد که ۱.۵ برابر از آبشارهای نیاگارا بلندتر است. تفاوتی ندارد که از داخل شهر نگاهش کنید یا از نزدیک، آبشار مونتمورنسی در هر حال نفسگیر است. می‌توانید با تله‌کابین به بالای آبشار بروید و از نمای شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

البته بازدیدکنندگانی که کمی ماجراجوتر باشند می‌توانند از مسیرهای طبیعت‌گردی برای رسیدن به بالای آبشار استفاده کنند و از بالای آبشار با زیپ‌لاین پایین بیایند.

زیباترین شهر های کانادا - کبک سیتی
adventures©

منطقه پتیت شامپلین و پلِیس رویال

بازدیدکنندگان کبک سیتی همیشه درباره جلوه‌ی اروپایی آن صحبت می‌کنند و این جلوه‌ی اروپایی در منطقه پتیت شامپلین بیشتر از هرجای دیگر احساس می‌شود. این منطقه یکی از قدیمی‌ترین محله‌های آمریکای شمالی است. در خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش شده زیباترین شهر کانادا قدم بزنید و وارد یکی از بوتیک‌ها یا فروشگاه‌ها بشوید تا یک سوغاتی هیجان‌انگیز بخرید. سپس اجازه دهید حس بویایی‌تان شما را به یکی از رستوران‌های قدیمی محله هدایت کند.

با یک پیاده‌روی کوتاه به پلِیس رویال می‌رسید. میدانی کوچک با تاریخچه‌ای عظیم. در همین میدان بود که ساموئل دو شامپلین در سال ۱۶۰۸ میلادی، شهر کبک را تاسیس کرد. قدیمی‌ترین کلیسای سنگی آمریکای شمالی نیز در این میدان واقع شده است که شما را به ۴۰۰ سال پیش باز می‌گرداند.

زیباترین شهر های کانادا - کبک سیتی
Destination Québec cité©

معبد سَنت آن دو بوپره

سالانه یک میلیون توریست برای بازدید از معبد سنت آن دو بوپره به کبک سیتی می‌آیند. این معبد، یک کلیسای ۳۵۰ ساله چشم‌نواز است. معبد سنت آن دو بوپره قدیمی‌ترین زیارتگاه آمریکای شمالی است و هنوز به‌طور روزانه افراد زیادی برای عبادت به آنجا می‌روند. اما برای لذت بردن از زیبایی‌های این معبد لازم نیست حتماً مذهبی باشید.

صدها شیشه‌ی رنگی که با ظرافت کنار هم چیده شده‌اند، آثار هنری داخل بنا، معماری خیره‌کننده و مجسمه طلایی سنت آن در مرکز کلیسا برای هر بازدیدکننده‌ای حیرت‌انگیز خواهد بود.

زیباترین شهر های کانادا - کبک سیتی
true windhealing travel©

جزیره اورلئانز

جزیره اورلئانز در نزدیکی کبک سیتی قرار دارد و به‌سادگی با گذشتن از یک پل می‌توانید به آن برسید، اما تجربه‌ای که در این جزیره خواهید یافت کاملاً با تجربه‌تان از کبک سیتی متفاوت خواهد بود. اورلئانز، جزیره کشاورزان و دامداران است. جزیره اورلئانز، جزیره بسیار کوچکی است اما ۶ روستا را درون خود جا داده است.

نمای آبشار مونت‌مورنسی از لبه پایینی جزیره فوق‌العاده است. در مجموع این جزیره زندگی روستایی مردم کبک را به شما نشان می‌دهد. زمین‌های کشاورزی بزرگ، تاکستان‌های در هم تنیده و باغ‌های سیب می‌توانند آرامش عمیقی را برای شما به همراه بیاورند.

زیباترین شهر های کانادا - کبک سیتی
off the beaten page travel©

ویکتوریا، بریتیش کلمبیا؛ گرم‌ترین شهر کانادا

شهر ویکتوریا در جنوبی‌ترین نقطه جزیره ونکوور واقع شده است. با وجود اینکه شهر ویکتوریا خیلی از کلانشهر ونکوور کوچکتر است، اما پایتخت استان بریتیش کلمبیا است.

شهر ویکتوریا با آب و هوای معتدل و مطبوعی که دارد، جزو گرم‌ترین شهرهای کانادا و یکی از پرطرفدارترین مقاصد مسافرتی برای خارجی‌ها و خود کانادایی‌ها محسوب می‌شود؛ مخصوصاً که به‌دلیل آب و هوای خوبش، در هر موقع از سال می‌توان از آن بازدید کرد.

ویکتوریا شهر کوچک و خلوتی است اما فضای بسیار دوستانه‌ای دارد. ویکتوریا ترکیبی اصیل و ناب از طبیعت غنی و تاریخ است. اگر عازم ونکوور هستید، بازدید از شهر ویکتوریا را از دست ندهید، زیرا با کشتی ۱ ساعت و نیم و با هواپیما تنها ۳۰ دقیقه با شهر ویکتوریا، زیباترین شهر کانادا، فاصله دارید.

باغ‌های بوچارت

بدون شک باغ‌های بوچارت یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویکتوریا هستند. مجموعه بوچارت، محوطه‌ ۲۲ هکتاری است که با گل‌ها، شکوفه‌ها، درخت‌ها و درختچه‌های گوناگون مزین شده است.

درخت‌ها و بوته‌ها و گیاهان باغ‌های بوچارت با وسواس خاصی آراسته و طراحی شده‌اند تا فضایی رویایی و نفس‌گیر خلق کنند. پیاده‌روی در باغ‌های بوچارت مانند پیاده‌روی در یک خواب شیرین است.

بهتر است یک‌بار در روز و یک‌بار در شب از باغ‌های بوچارت دیدن کنید، زیرا تماشای نورپردازی خاصی که برای شب‌های باغ طراحی کرده‌اند یک تجربه کاملاً جدید و منحصر به فرد است.

شهرهای زیبای کانادا - ویکتوریا
Butchart Gardens©

بندر داخلی

اگر بگوییم ویکتوریا یکی از زیباترین شهرهای کاناداست، اغراق نکرده‌ایم. با دیدن «اینر هاربِر» خودتان به این موضوع پی خواهید برد. اینر هاربر ناحیه‌ای تاریخی است که کاربرد ماهیگیری و کشتی‌سازی داشته است. این منطقه معماری منحصر به‌ فردی دارد که ریشه‌های آن به عصر دادوستد بومی‌های ساحلی این منطقه بازمی‌گردد.

امروزه، اینر هاربر به منطقه‌ای شلوغ و پرهیاهو تبدیل شده است که از آن به‌عنوان قلب تپنده ویکتوریا یاد می‌شود. رفت و آمد و هیاهوی اینر هاربر در طول روز جذابیت خاصی به آن بخشیده است، اما قدم زدن شبانه در اینر هاربر لطف دیگری دارد که تا تجربه‌اش نکنید متوجه‌ش نخواهید شد.

شهرهای زیبای کانادا - ویکتوریا
vimarina©

تورهای دریایی

جزیره ونکوور و ویکتوریا یکی از بهترین مقصدها برای تماشای نهنگ‌ها هستند. تورهای گردشگری دریایی ویکتوریا شما را به دریا می‌برند تا به تماشای نهنگ‌های گوژپشت، نهنگ‌های قاتل، نهنگ‌های مینک، عقاب‌های طاس آمریکایی، شیرهای دریایی، دلفین‌ها، گرازماهی‌ها و فُک‌های دریایی بنشینید.

گرچه از ماه آپریل تا اکتبر می‌توانید نهنگ‌ها را در دریا ببینید، اما اگر در مارچ و آپریل برای تماشا بروید ممکن است بتوانید مهاجرت نهنگ‌های خاکستری را نیز مشاهده کنید. در ماه مِه و ژوئن هم می‌توانید شاهد مهاجرت نهنگ‌های گوژپشت باشید.

شهرهای زیبای کانادا - ویکتوریا
orcaspirit©

گتینو، کِبِک؛ آرامش و رهایی

شهر گتینو آن‌سوی رودخانه اتاوا، مقابل پایتخت کانادا واقع شده است. گتینو شهر کوچکی است اما شخصیت منحصر به فردی دارد. گتینو علی‌رغم وسعت کمی که دارد از تمام تفریحات، جاذبه‌های توریستی و سرگرمی‌های یک شهر بزرگ برخوردار است.

توریست‌ها معمولاً به اتاوا می‌روند و بازدید از گتینو را از دست می‌دهند، اما گتینو به عنوان زیباترین شهر کانادا چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد. اگر به اتاوا می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم به آن‌سوی رود اتاوا بروید و از جاذبه‌های شگفت‌انگیز گتینو لذت ببرید.

حیات وحش در پارک امگا

اگر عاشق طبیعت و حیات وحش هستید باید سری به پارک امگا بزنید. به محض اینکه وارد پارک بشوید آهوها می‌آیند و به شما خوش‌آمد می‌گویند. یادتان باشد که با خودتان هویج و سیب هم بیارید تا حیوانات بیشتر دوستتان داشته باشند.

در پارک امگا آهو، گوزن، گراز، گرگ، روباه، بوفالو و حیوانات دیگری زندگی می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ببینید. قسمتی از مسیر پارک را باید با ماشین طی کنید و از نقطه‌ای به بعد می‌توانید از ماشین پیاده شوید تا به حیوانات نزدیک‌تر باشید.

شهرهای زیبای کانادا - گتینو
OpenStreetMap©

پارک گتینو

پارک گتینو، پارک جنگلی پهناوریست که وسعت آن از خود شهر گتینو بیشتر است. پارک گتینو جاذبه‌های دیدنی پرشماری دارد. بیشتر قسمت‌های پارک برای فعالیت‌های بیرونی مثل کمپ کردن، دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، ماهیگیری و اسکی فوق‌العاده هستند.

اما پارک گتینو جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی جذابی هم دارد. «غار لاسک»، یک غار مرمری جذاب در پارک گتینو است که می‌توانید با تورهای گروهی برای آبتنی و گردش به آن بروید.

«عمارت مک‌کنزی کینگ»، عمارت بزرگ و زیبای نخست‌وزیر کانادا در قرن بیستم است که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

اقامتگاه تابستانی نخست‌وزیر کنونی کانادا نیز در حاشیه «دریاچه موسو»، در مرکز پارک قرار دارد.

شهرهای زیبای کانادا - گتینو

زیباترین شهر کانادا برای زندگی

ونکوور، تورنتو، مونترال، کبک سیتی، ویکتوریا و گتینو علاوه‌بر اینکه جزو زیباترین شهر های کانادا شناخته می‌شوند، از زیرساخت‌ها و بازار کار خوبی هم برخوردار هستند، به همین دلیل می‌توان آن‌ها را به‌عنوان زیباترین شهر های کانادا برای زندگی شناخت.

زیبایی‌های کانادا تنها در همین شهرها خلاصه نمی‌شود. طبیعت کانادا تنوع دیوانه‌واری دارد، از کوه و ساحل و دریا و بندر گرفته تا جنگل و دشت و مناطق قطبی، همگی در کانادا پیدا می‌شوند. بنابراین اگر قصد سفر به کانادا با ویزای توریستی کانادا را دارید، می‌توانید مقصد را با توجه به سلیقه‌تان انتخاب کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها