England Flag
Search
Search
Close this search box.

اداره مهاجرت کانادا ۱۰ کشور برتر سال ۲۰۲۲ در ارسال مهاجر به این کشور را معرفی کرد

برای دومین سال متوالی پس از کاهش مهاجرت به خاطر محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا، مهاجرت به کانادا رکورد جدیدی زده است.

کانادا در سال ۲۰۲۲ به ۴۳۷,۱۲۰ مهاجر اقامت دائم داده است.

این رقم که از داده‌های منتشر شده توسط اداره مهاجرت کانادا به دست آمده نشان دهنده افزایش تقریباً هشت درصدی نسبت به کل اقامت‌های دائم اعطایی در سال ۲۰۲۱ است.

سال ۲۰۲۲ همچنین دومین سال متوالی است که کانادا از هدف مهاجرتی اعلام شده در برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ فراتر رفته است؛ ۵,۰۰۰ نفر بیشتر از هدف اعلامی (۴۳۱,۶۴۵) اقامت دائم دریافت کردند. سال گذشته همچنین سومین بار در تاریخ کاناداست که این کشور از بیش از ۴۰۰,۰۰۰ مهاجر طی یک سال تقویمی استقبال کرده است؛ این اتفاق قبلاً یک بار در ۱۹۱۳ و یک بار هم در ۲۰۲۱ افتاده بود.

توجه: در سال ۲۰۲۰ کانادا به خاطر محدودیت‌های کرونایی تنها از ۱۸۴,۰۰۰ قیم دائم جدید استقبال کرد.

در سال ۲۰۲۲ برنامه‌های مهاجرت اقتصادی بار دیگر به اولویت اصلی کانادا برای جذب مهاجر تبدیل شدند. در واقع مهاجرانی که از طریق مسیرهای اقتصادی/ کاری به کانادا می‌آیند من‌جمله برنامه‌های مهاجرتی نیروی کار، بیزینس، برنامه‌های مهاجرت استانی PNP و مسیرهای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم ۵۸٫۵ درصد تمام اقامت‌های دائم کانادا طی سال را برگرفته‌اند.

آمار ماهانه اعطای اقامت دائم جدید در سال ۲۰۲۲

کانادا در هر ماه از سال ۲۰۲۲ از حداقل ۲۳,۰۰۰ مهاجر جدید استقبال کرد. در فهرست زیر تعداد مقیمان دائم جدید که در هر ماه از سال وارد کانادا شدند آورده می‌شود:

  • ژانویه: ۳۵,۴۵۰
  • فوریه: ۳۷,۳۶۰
  • مارس: ۴۰,۹۸۵
  • آوریل: ۳۶,۳۶۵
  • مه: ۳۷,۹۵۸
  • ژوئن: ۴۳,۹۴۰
  • جولای: ۴۳,۳۳۰
  • اوت: ۳۴,۱۳۵
  • سپتامبر: ۴۴,۶۴۵
  • اکتبر: ۳۳,۶۲۵
  • نوامبر: ۲۵,۹۷۰
  • دسامبر: ۲۳,۳۴۰

اعطای اقامت دائم جدید در سال ۲۰۲۲ بر حسب دسته مهاجرتی

در سال ۲۰۲۲، ۲۵,۶۰۰ مقیم دائم جدید از طریق برنامه‌های مهاجرت به کانادا در دسته اقتصادی وارد کانادا شدند. این رقم ۱۴,۱۵۰ نفر بیشتر از هدف اعلامی کانادا در برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ که در اواسط فوریه سال گذشته منتشر شد است – تفاوت ۵٫۸ درصدی.

در سال ۲۰۲۲ از طریق برنامه‌های مهاجرت خانوادگی یا همان ویزای اسپانسرشیپ کانادا، ۹۷,۱۶۵ مقیم دائم جدید وارد کانادا شدند. این رقم نشان دهنده ۲۲٫۲ درصد تمام مقیمان دائم جدید کاناداست که کمتر از هدف تعیین شده در برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ یعنی ۱۰۵,۰۰۰ نفر است.

توجه: اداره مهاجرت کانادا قصد داشت تا این گروه از مهاجران تنها اندکی بیش از ۲۴ درصد کل مقیمان دائم وارد شده به کانادا در سال ۲۰۲۲ را در بر گیرند.

سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۷۵,۳۳۰ پناه‌جوی نقل مکان کرده و فرد حفاظت شده در کانادا اقامت دائم گرفتند. اشخاص تحت حفاظت و پناهجویان ۱۷٫۲ درصد کل مقیمان دائم جدید کانادا را در بر گرفتند. گرچه این تعداد بیشتر از آنی است که کانادا سال قبل از آن می‌توانست از آنها استقبال کند (۶۰,۱۱۵ نفر در ۲۰۲۱) اداره مهاجرت اندکی کمتر از هدف اعلامی در برای این دسته مهاجرتی یعنی ۷۶,۵۶۵ نفر را استقبال کرد (۱۷٫۷ درصد کل مقیمان دائم کانادا).

اداره مهاجرت حدود ۸,۵۰۰ نفر از مقیمان دائم جدید دیگر را با این عنوان که تحت “سایر روش‌ها” به کانادا آمده‌اند دسته بندی کرده است.

اکثر مقیمان دائم کانادا که در سال ۲۰۲۲ اقامت دائم گرفتند شهروندان هند، چین و افغانستان بودند

اصلی‌ترین کشورهای مبدأ مهاجران و مقیمان دائم کانادا در سال ۲۰۲۲ تغییر اندکی نسبت به سال قبل از آن داشته است و برزیل و کره جنوبی از فهرست ۱۰ کشور اصلی خارج شده و جای خود را به افغانستان و سوریه داده‌اند.

هند در سال ۲۰۲۲ همچنان منبع اصلی ارسال مهاجر به کانادا بوده است. چین نیز مانند سال قبل از آن، در رتبه بعد از هند قرار دارد. هرچند تفاوت ۲۰۲۲ با ۲۰۲۱ این بوده که درصد ورود مهاجران از این دو کشور به ترتیب ۳۲ درصد و ۸ درصد کاهش داشته است.

در سال ۲۰۲۲ ۱۰کشور زیر در بین کشورهای برتر و اصلی در ارسال مهاجر به کانادا بوده‌اند. در ادامه نام هر کشور همراه با تعداد مهاجری که از آن کشور به کانادا آمده‌اند و درصد کل مقیمان دائم تبعه آن کشور آورده می‌شود.

  • هند (۱۱,۸۰۹۵ مهاجر) – ۲۷ درصد
  • چین (۳۱,۸۱۵ مهاجر) – ۷٫۲ درصد
  • افغانستان (۲۳,۷۳۵ مهاجر) – ۵٫۴ درصد
  • نیجریه (۲۲,۰۸۵ مهاجر) – ۵٫۰۵ درصد
  • فیلیپین (۲۲,۰۷۰ مهاجر) – ۵٫۰۴ درصد
  • فرانسه (۱۴,۱۴۵ مهاجر) – ۳٫۲ درصد
  • پاکستان (۱۱,۵۸۵ مهاجر) – ۲٫۶ درصد
  • ایران (۱۱,۱۰۵ مهاجر) – ۲٫۵ درصد
  • ایالات متحده (۱۰,۴۰۰ مهاجر) – ۲٫۳ درصد
  • سوریه (۸,۵۰۰ مهاجر) – ۱٫۹ درصد

انتاریو و کبک در بین مقاصد اصلی مهاجرت برای مقیمان دائم در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ گرچه انتاریو در بین مقاصد اصلی مهاجرت مقیمان دائم کانادا قرار داشته اما استان کبک جای بریتیش کلمبیا را به عنوان دومین نقطه محبوب از کانادا در بین این گروه از افراد گرفته است.

در سال ۲۰۲۲، ۴۲٫۲ درصد مقیمان دائم جدید انتاریو را به عنوان مقصد اولیه خود انتخاب کرده‌اند – که نسبت به تعداد مهاجرانی که این استان را در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده‌اند (۴۹ درصد) کاهش داشته است. این ممکن است تابعی از تلاش کانادا برای توزیع مزیت‌های مهاجرت در سراسر کانادا باشد؛ کاری که با رایج‌تر شدن برنامه مهاجرت استانی نسبت به اکسپرس انتری در طول زمان در حال انجام است.

کبک در رتبه دوم قرار دارد. در سال ۲۰۲۲، ۶۸۶۸۵ مهاجر وارد کبک شده‌اند. این رقم حاکی از حدود ۱۵٫۷ کل مهاجران جدی داست که نسبت به ۲۰۲۱ (اندکی بالاتر از ۱۲ درصد) افزایش داشته است.

و نهایتاً بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۲۲ پذیرای ۱۴ درصد مهاجران کانادا بوده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ سه درصد کاهش داشته است. تنها نقطه دیگری که از بیش از ۱۰ درصد مهاجران استقبال کرده است آلبرتا بوده است؛ این استان در طول سال ۲۰۲۲ مجموعاً از ۴۹۴۶۰ مهاجر استقبال کرده است.

در جدول زیر تمام استان‌ها و مناطق کانادا همراه با تعداد مقیمان دائمی که در سال ۲۰۲۲ آنها را انتخاب کرده‌اند و نیز درصدها و درصد تغییر در ورود مقیمان دائم به آن نقطه از کانادا نسبت به ۲۰۲۱ آورده می‌شود.

استان/منطقهمقیمان دائم ۲۰۲۲درصد کل مقیمان دائمدرصد تغییر نسبت به ۲۰۲۱
نیوفاندلند و لابرادور۳,۴۹۰۰/۷+۰/۲
جزیره پرنس ادوارد۲,۶۶۵۰/۶
نوا اسکوشیا۱۲,۶۵۰۲/۸+۰/۶
نیوبرانزویک۱۰,۲۰۵۲/۳
کبک۶۸,۶۸۵۱۵/۷+۳/۴
انتاریو۱۸۴,۷۲۵۴۲/۲-۶/۷
منیتوبا۲۱,۶۴۵۴/۹+۰/۸
ساسکاچوان۲۱,۶۳۵۴/۹+۲/۲
آلبرتا۴۹,۴۶۰۱۱/۳+۱/۴
بریتیش کلمبیا۶۱,۲۱۵۱۴-۳/۱
یوکان۴۵۵۰/۱                 
مناطق شمال غرب۲۳۵۰/۰-۰/۱
نوناووت۴۵۰/۰
استان ذکر نشده۲۰۰/۰-۰/۱
جمع کل۴۳۷,۱۲۰۱۰۰

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال