England Flag
Search
Search
Close this search box.

اعتصاباتی که سیستم مهاجرت کانادا را تحت تأثیر قرار داده بود پایان یافت

اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) و دولت فدرال پس از اعتصاب ۱۵۵,۰۰۰ کارمند دولت من‌جمله کارکنان اداره مهاجرت کانادا به توافق دست یافته‌اند.

این اعتصابات در نوزدهم آوریل آغاز شد. اتحادیه خدمات عمومی کانادا به اعضای خود گفت که ساعت ۹ صبح امروز اول ماه می و یا اولین شیفت خود به سر کار برگردند.

اتحادیه خدمات عمومی کانادا اتحادیه‌ای است که کارمندان فدرال که اعتصاب کرده‌اند را نمایندگی می‌کند. بنا به اعلام این اتحادیه در این توافق افزایش دستمزد و بهبود وضعیت دورکاری کارمندان و سایر مزایا برای اعضای این اتحادیه ذکر شده است.

در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا بیان شده که «طی چند روز و چند هفته آتی ممکن است همچنان برخی خدمات تحت تأثیر اعتصابات باشند چرا که کارکنان دارند کم‌کم به سر کار خود بازمی‌گردند. ما این صفحه را آپدیت می‌کنیم تا شما را در جریان خدماتی که با اختلال مواجه‌اند قرار دهیم.»

اداره مهاجرت در طول مدت اعتصابات هشدار داده بود که تأخیرها در موارد زیر مورد انتظار است:

  • رسیدگی به پرونده‌ها؛
  • قرار ملاقات حضوری و یا رویدادها من‌جمله مراسم شهروندی؛
  • تماس با اداره مهاجرت کانادا از طریق ایمیل، تلفن یا شبکه‌های اجتماعی؛
  • خدمات پاسپورت و شهروندی در کنسولگری‌ها؛
  • خدمات پاسپورت در کانادا؛
  • دسترسی به درخواست‌های Information Act؛
  • خدمات بورسی.

طی اعتصابات همچنان امکان اپلای آنلاین به اداره مهاجرت جهت تمدید اقامت در کانادا وجود داشت.

علاوه بر این علی‌رغم اعتصابات، اداره مهاجرت دراو اکسپرس انتری که موعد آن را تعیین کرده بود، چهارشنبه گذشته برگزار کرد و طی آن از ۳,۵۰۰ متقاضی برای اپلای جهت اقامت دائم دعوت کرد.

اداره اشتغال و توسعه اجتماعی نیز گزارش داد که در دریافت اطلاعات انگشت نگاری و برنامه نیروی کار موقت خارجی اختلالاتی وجود دارد.

اداره اشتغال و توسعه اجتماعی مسئول بازبینی LMIAها است. منظور از LMIA مدرکی است که کارفرمایان باید برای استخدام نیروی کار خارجی ارائه کنند. بسیاری از کارفرمایان کانادایی برای جذب نیروی کار فصلی و پر کردن جایگاه‌های شغلی فوری به برنامه نیروی کار موقت خارجی متکی هستند.

چرا اعتصاب شد؟

اتحادیه خدمات عمومی کانادا بین ۲۲ فوریه تا ۱۱ آوریل اعتصابات را به رأی گذاشت. مذاکرات بعدی در رسیدن به توافق مثمر ثمر نبود و اعضای اتحادیه به شروع اعتصابات رأس ساعت ۱۲:۰۱ بامداد ۱۹ آوریل رأی دادند.

اتحادیه گفته است که به دنبال دستمزد منصفانه، توازن بهتر بین کار و زندگی، تنوع و تکثر در محیط کار و کاهش تعدیل نیروها با افزایش اشتغال است نه بستن قرارداد با سازمان‌های خصوصی.

اعضای اتحادیه از جمله خطوط قرمز خود را امکان دورکاری اعلام کرده‌اند به همان شکل که در طول پاندمی کرونا به دورکاری پرداخته بودند. اتحادیه گفته است که تأثیرگذاری عملکرد نیروی کار خدمات عمومی/دولتی در هنگام دورکاری به میزان عملکردشان در دفتر است و ۹۰ درصد کارکنان می‌خواهند دورکاری کنند.

دورکاران می‌بایست طی اعتصابات این خواسته را با صدای بلند بیان می کرند.  

دولت گفته که درخواست‌هایی که طی مذاکرات اعلام شده به شدت بر توانایی ارائه خدمات به کانادایی‌ها تأثیر می‌گذارد و توانایی دولت را در مدیریت مؤثر کارمندان در حوزه عمومی محدود می‌کند.

اتحادیه همچنین با توجه به تورم و افزایش هزینه زندگی در کانادا در پی افزایش دستمزد برای اعضای خود است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال