Search
Close this search box.

آسان‌تر شدن مهاجرت پرستاران خانگی به کانادا و دریافت اقامت دائم پس از ورود!

اقامت دائم کانادا برای پرستاران خانگی

با نزدیک شدن به تاریخ اتمام برنامه‌های آزمایشیِ «مراقبت از کودک در خانه» (Home Child Care Provider Pilot Program) و «نیروی کار پشتیبان در خانه» (Home Support Worker Pilot Program)، دولت کانادا اکنون از اجرای برنامه‌های آزمایشی جدید و بهبودیافته برای مهاجرت پرستاران خانگی به کانادا خبر داده است!

برنامه‌های آزمایشیِ موجود برای پرستاران، در تاریخ ۱۷ ژوئن سال جاری به پایان خواهند رسید؛ و قرار است در برنامه‌های آزمایشی جدید، به جای این‌که پرستاران خانگی ملزم به ارائه‌ی میزان مشخصی از سابقه کار مرتبط در کشور خود باشند، درست پس از ورود به خاک کانادا اقامت دائم (PR) دریافت کنند.

این پرستاران خانگی همچنین اجازه خواهند داشت برای «سازمان‌هایی کار کنند که برای افراد نیمه‌مستقل یا کسانی که در حال بهبودی از جراحت یا بیماری هستند، مراقبت‌های موقت یا نیمه‌وقت ارائه می‌کنند.»

پرستاران خانگی برای بهره بردن از این برنامه باید چه شرایطی داشته باشند؟

اگر پرستار خانگی هستید و می‌خواهید از این برنامه استفاده کنید، باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • داشتن CLB (معیار سنجش زبان کانادایی) حداقل ۴؛
  • داشتن مدرک معادل دیپلم دبیرستان کانادایی؛
  • برخورداری از سابقه کار مرتبط در سال‌های اخیر؛
  • دریافت جاب آفر برای یک موقعیت شغلیِ پرستاری در خانه.

شرایط جدید چه تفاوتی با شرایط قید شده در برنامه‌های قبلی دارد؟

یکی از تفاوت‌های شرایط جدید با برنامه‌های آزمایشی قبلی این است که در برنامه‌های پیشین، CLB مورد نیاز معادل ۵ بود و پرستاران باید مدرکی مبنی بر یک سال تحصیل در مقطع لیسانس در یکی از دانشگاه‌های کانادا یا مدرک معادلِ آن را ارائه می‌دادند. شرکت در برنامه‌های قبلی همچنین نیازمند ارائه‌ی حداقل شش ماه سابقه کار بود. البته اداره‌ مهاجرت کانادا (IRCC) هنوز مشخص نکرده که چه میزان سابقه‌ی کاری در برنامه‌ی جدید باید ارائه شود؛ اما جزئیات بیشتر در خصوص این برنامه با نزدیک شدن به تاریخ اجرای آن اعلام خواهد شد.

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، در این باره گفته: «پرستاران خانگی نقشی حیاتی در حمایت و پشتیبانی از خانواده‌ها ایفا می‌کنند؛ و برنامه‌های ما باید هم‌راستا با قدردانی و حمایت از کارهای بسیار ارزشمندِ این دسته از افراد باشد. ما در تلاش خواهیم بود که برنامه‌ی دائمی برای پرستاران خانگی داشته باشیم و این دو برنامه‌ی آزمایشی جدید نه‌تنها به بهبود پشتیبانی از پرستاران خانگی منتهی خواهد شد، بلکه کیفیت مراقبت از خانواده‌ها توسط این پرستاران را بالاتر خواهد برد.»

وضعیت پرستاران خانگی در کانادا اکنون و در آینده چگونه است؟

طبق برنامه‌ی سطوح مهاجرت در بازه‌ی ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶، دولت کانادا انتظار دارد از طریق برنامه‌های پرستار خانگی، پذیرای بیش از ۱۵٬۰۰۰ مهاجرِ دارای اقامت دائم باشد؛ جالب است بدانید نزدیک به ۵٬۷۰۰ پرستار خانگی به همراه اعضای خانواده‌ی خود تا تاریخ ۳۰ آوریل سال جاری و از زمان اجرای برنامه‌های آزمایشیِ مراقبت از کودک در خانه و نیروی کار پشتیبان در خانه، اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند.

با بالاتر رفتن میانگین سنی جمعیت کانادا، تقاضا برای پرستاران خانگی نیز رو به افزایش است! انتظار می‌رود که طی شش سال آینده، بیش از ۹ میلیون کانادایی بازنشسته شوند. این یعنی در چند سال آینده، افراد بیشتری وجود خواهند داشت که در خانه یا سازمان‌های خود نیاز به مراقبت بیشتر داشته باشند.

به‌علاوه، با افزایش آمار زنانی که وارد بازار کار کانادا می‌شوند، خانواده‌های بیشتری به خدمات مراقبت از کودک نیاز خواهند داشت. بر اساس داده‌های Statistics Canada مرتبط با سال ۲۰۲۳، «نرخ مشارکت نیروی کار برای زنان بالای ۱۵ سال با هر مدرک تحصیلی از ۵۸.۵ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۶۱.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده و این نرخ برای مردان طی همین دوره، از ۷۶.۱ درصد به ۶۹.۵ درصد کاهش یافته است.»

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها