England Flag
Search
Search
Close this search box.

حمل و نقل عمومی ونکوور؛ هر آنچه باید بدانید

ونکوور یکی از زیباترین و محبوب ترین شهرهای کاناداست؛ اگر قصد بازدید از این شهر را دارید و یا هدف خود را تحصیل در کانادا می دانید و در این شهر روزگار دانشجویی را می گذرانید، قطعا با توجه به بودجه محدودی که دارید برای تردد خود باید بهترین شیوه  حمل و نقل را انتخاب کنید. پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی بهترین شیوه های عبور و مرور در سطح شهر ونکوور هستند. در ادامه سلسله مقالات راجع به حمل و نقل عمومی شهرهای کانادا با ویزا موندیال همراه باشید تا سری به ونکوور بزنیم.

سیستم حمل و نقل عمومی ونکوور کارآمد و استفاده از آن ساده است. از ساعت 5 صبح تا 1 بامداد خدمترسانی این سیستم ادامه دارد. بلیت یک روزه برای بزرگسالان 2.85 دلار کانادا و برای کودکان 1.80 دلار کانادا است. البته این نرخ برای منطقه 1 ونکوور است که اتفاقا بسیاری از نقاط توریستی هم در آن واقع شده است.  بنابراین اگر بخواهید به خارج از منطقه 1 که مرکز شهر است بروید و از شمال ونکوور یا ریچموند دیدن کنید قیمت ها بالاتر می رود.  

بلیت های روزانه 10 دلار کانادا برای بزرگسالان و 7.75 دلار کانادا برای کودکان 5 تا 13 ساله و سالمندان فروخته می شود و با استفاده از آن می توانید به صورت نامحدود در همه اتوبوس ها و قطارهای درون شهری سوار شوید. فراموش نکنید که برای خرید بلیت های یک طرفه باید پول خردهایی دقیقا معادل قیمت آن بلیت بپردازید.

خوشبختانه یکی از ویژگی های ونکوور این است که جاذبه های تفریحی و توریستی فاصله چندانی از هم ندارند و اغلب آنها را می توان یکی پس از دیگری با پای پیاده به تماشا نشست و تجربه کرد. اما پای انسان توان محدودی دارد و پس از چندی رو به خستگی می گذارد. به همین دلیل استفاده از شبکه ترانزیت که شامل SkyTrain، SeaBus و بسیاری از خطوط اتوبوسرانی هستند، هم به خاطر مقرون به صرفه بودن و هم به خاطر مدیریت بهتر زمان توصیه می شود.

پایتان را که در فرودگاه بین المللی ونکوور یا YVR می گذارید، دیگر راهیابی به سراسر ونکوور کار سختی نخواهد بود. می توانید از سیستم قطار Canada Line استفاده کنید و یا صرفا تاکسی بگیرید. نرخ کرایه تاکسی در ونکوور از فرودگاه تا مرکز شهر تقریبا بین 28 تا 36 دلار کاناداست. فرودگاه ونکوور در 6 مایلی جنوب غربی مرکز شهر واقع شده است. اگر هم مقصدتان فرودگاه بین المللی سیاتل-تاکوما یا SEA است، شرکت های زیادی در آنجا آماده کرایه ماشین به شما هستند.

از آنجا که مرکز شهر ونکوور در هم تنیده و فشرده است و خیابان ها به صورت شبکه ای و شطرنجی طراحی شده اند، این نقطه از شهر را بسیار راحت می توان با پای پیاده گشت؛ اما اگر دلتان بخواهد می توانید ونکوور را با دوچرخه سواری گشت زنید. مراکز اجاره دوچرخه در مرکز ونکوور وجود دارند و بین 30 تا 40 دلار کانادا در روز از شما کرایه طلب خواهند کرد. فراموش نکنید که به سر کردن کلاه ایمنی اجباری و دوچرخه سواری در پیاده روها ممنوع است.

گشت و گذار در ونکوور با ماشین کرایه ای یا تاکسی

رانندگی در شهر ونکوور نسبتا به سایر شهرهای بزرگ راحت تر است اما نباید از یاد برد که در اینجا هم ترافیک باعث کندتر شدن مسیر می شود. خیابان های یک طرفه مرکز شهر را دور بزنید تا اسیر ترافیک نشوید. سرعت مجاز در خیابان های ونکوور 50 کیلومتر در ساعت است. برای پیدا کردن و پرداخت جای پارک ها هم می توانید از اپلیکیشن EasyPark استفاده کنید. همانطور که در بالا گفتیم، شاید نتوانید با بودجه خود در کانادا ماشین داشته بشید اما شرکت های زیادی آماده کرایه ماشین به شما هستند.      

اما تاکسی های ونکوور هم گزینه دیگری پیش پای شما هستند. وقتی برای رسیدن به جایی عجله دارید تاکسی ها معمولا انتخاب مناسبی در نظر گرفته می شوند. اما خاصیت مرکز شهر ونکوور این است که نمی توانید کنار خیابان بیاستید و با دست تکان دادن تاکسی گیر بیاورید. بلکه برای گرفتن تاکسی های ونکوور باید از قبل تماس تلفنی بگیرید. تاکسی مترها معمولا از 3.20 دلار کانادا شروع می شوند و با هر کیلومتر اضافه 1.85 دلار کانادا خرج روی دستتان می گذارند. از شرکت های تاکسیرانی محبوب در ونکوور می توان به Black Top & Checker Cabs و  MacLure’s Cabs اشاره کرد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها