England Flag
Search
Search
Close this search box.

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد؛ دعوت از ۳۲۰۰ متقاضی

اکسپرس انتری

جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که دولت فدرال کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری که به تاریخ 11 دسامبر برگزار شد برای 3200 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا آنها بتوانند تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند؛ حد اقل امتیاز این متقاضیان برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا 472 بوده است. 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

در سالی که پیش رو داریم یعنی 2020 تعداد متقاضیان پذیرفته شده از طریق سه برنامه مهاجرتی تحت مدیریت اکسپرس انتری به کانادا 85800 خواهد بود. همچنین، تعداد متقاضیان پذیرفته شده از طریق برنامه مهاجرت استانی در سال 2020 از 61000 به 67800 خواهد رسید؛ پذیرش بخشی از این متقاضیان توسط اکسپرس انتری مدیریت می شود. 

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: 6 دسامبر 2019 راس ساعت 03:03:49 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حد اقل 472 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ 11 دسامبر 2019 دعوتنامه دریافت کرده اند.

اداره مهاجرت تا اینجای سال 2019 که چند روزی بیش از آن باقی نمانده است  82,100 دعوتنامه صادر کرده است. این رقم نسبت به سال 2018، 7700 دعوتنامه کمتر است و بدین ترتیب هنوز رکورد سال 2018 شکسته نشده است.

پذیرش امروز باز هم به ما یادآوری کرد که متقاضیان اکسپرس انتری که امتیاز پایین دارند هم می توانند دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم یا ITA را دریافت کنند. متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی یا به اختصار CRS امتیاز ناکافی دارند می توانند چشم امید خود را به برنامه مهاجرت استانی بدوزند و با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب کنند. لازم به ذکر است چندین استان کانادا مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری دارند. مثلا ساسکاچوان در 26 سپتامبر از 404 متقاضی دعوت کرد. منیتوبا هم در 25 سپتامبر برای 15 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ارائه کنند. در ادامه به نمونه های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کردند توجه نمایید:

مریم یک برنامه نویس کامپیوتر و 29 ساله است؛ تحصیلاتش در سطح فوق لیسانس است و سه سال هم سابقه کار دارد. او در امتحان آیلتش شرکت کرده و در دو مهارت مکالمه و شنیداری نمره 8 و در دو مهارت خواندن و نوشتن نمره 7 کسب کرد. با اینکه او تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل اما با داشتن 472 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانسته در پذیرش 11 دسامبر اکسپرس انتری دعوتنامه دریافت کند.

بیشتربخوانید: مهاجرت به کانادا

مهشید و جمشید ازدواج کرده اند و به ترتیب 29 و 32 ساله هستند. هر دو مدرک لیسانس دارند؛ مهشید یک لیسانس دوم به علاوه یک فوق دیپلم هم دارد. هر دو در امتحان آیلتس شرکت کردند و در هر چهار مهارت زبانی نمره 8 کسب نمودند. مهشید چهار سال سابقه کار حسابداری دارد و جمشید هم پنج سال اخیر را به عنوان مشاور مدیر مشغول به کار بوده است. هیچ یک از این دو زوج تا به حال در کانادا نه کار کرده اند و تحصیل. مهشید به عنوان متقاضی اصلی باعث شد هر دو وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوند. او با داشتن 472 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانست در پذیرش 11 دسامبر دعوتنامه دریافت کند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها