England Flag
Search
Search
Close this search box.

این اشتباهات را در نوشتن رزومه مرتکب نشوید

اشتباهات در نوشتن رزومه

قبل از هر چیز روزمه ی خود را مقابل خود قرار دهید. خیلی از ما چون خودمان را بهتر از هر کسی می شناسیم رزومه مان را خودمان می نویسیم و در نوشتن آن مرتکب اشتباهاتی می شویم. تا حالا فکر کرده اید که چرا این همه رزومه ای که به اینجا و آنجا فرستاده اید نتوانسته اند برای شما کاری دست و پا کنند؟ در این مقاله می خواهیم نکاتی را در مورد نوشتن یک رزومه ی خوب با شما در میان بگذاریم.

  1. برای هر رزومه یک هدف تعیین کنید. رزومه نوشتن بی هدف خوب نیست. اگر تقاضای شغل داده اید مسلم است که شغل را می خواهید البته تا زمانی که  هدف معینی داشته باشید و آن عبارت از قرار گرفتن در سلسله مراتب سازمانی باشد و به شغل رؤیایی شما بیشتر شباهت داشته باشد.
  2. سابقه ی کار در گلفروشی یا پیشخدمتی رستوران را ذکر نکنید. تنها در صورتی این سوابق کاری را بنویسید که می خواهید در همان شغل ها ادامه ی کار بدهید نه اینکه بخواهید در زمینه ی مهندسی یا معماری مشغول به کار شوید. بعضی ها ذکر کردن سوابق کاری غیرمرتبط را اینگونه توجیه می کنند که این سوابق کاری نشان دهنده ی مهارت های قابل انتقالی ست که در شغل های مختلف کسب کرده اند. خب می توانید اینها را در زمان مصاحبه و در صورتی که از شما پرسش شد ذکر کنید. اگر هم واقعا اصرار دارید این سوابق غیرمرتبط را ذکر کنید تنها در صورتی بنویسید که مهارت های اضافی را که می توان از آنها در جایگاه شغلی مورد نظر بهره برد به همراه داشته باشد.
  3. وضعیت تاهل، مذهب و کد بیمه ی تامین اجتماعی تان را ننویسید. چرا؟ برای اینکه این موارد در گذشته کارآمد بودند اما این روزها پرسش از این سوالات توسط کارفرما جرم است و نیازی به نوشتن آنها نیست.
  4. علایق و سرگرمی هایتان را ننویسید. خیلی گیتار دوست دارید و نوازندگی می کنید؟ خب به کار مورد نظر چه ربطی دارد؟ اگر این علاقه و سرگرمی ربطی به کار ندارد نوشتن آن اتلاف زمان و فضای رزومه است.
  5. فونت های عجیب و غریب و رزومه ی رنگی. قرار نیست برای مربی مهدکودک نقاشی بکشید. بنابراین رنگارنگ ساختن رزومه هم ایده ی خوبی نیست. توصیه می شود که فضاهای سفید زیادی را در رزومه بگنجانید و حاشیه هم بیشتر از .8 نباشد. از فونت معمولی و اداری استفاده کنید.
  6. از اول شخص و سوم شخص استفاده نکنید. همه می دانند که این رزومه ی شماست و سوابق شما در آن درج است. هرگز از فعل ماضی برای توصیف سوابق قبلی استفاده نکنید.
  7. آدرس ایمیل مناسب و اداری باشد. از اسامی عجیب و غریب در ایمیل ها خودداری کنیدو ترجیحا یک آدرس معمولی با اسم و فامیل خودتان خوب است.
  8. افزودن لینک شبکه های اجتماعی شاید به ضررتان تمام شود. افزودن لینک شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام علاوه بر اینکه با کار و شغل غیرمرتبط هستند کارفرما را هم اذیت می کنند. اما از صفحات حرفه ای مثل لینکدین که به کار و شغل مرتبط هستند استفاده کنید.
  9. اگر تازه فارغ التحصیل شده اید معدلتان را ننویسید. البته اگر معدلتا بالاست آن را بنویسید اما اگر بیش از سه سال از زمان فارغ التحصیلی تان گذشته و معدل پایینی دارید بیخیال آن شوید.
  10. زیاد هم از خودتان تعریف نکنید. از واژه های توصیفی و تعریفی راجع به خودتان استفاده نکنید. برای کارفرما ممکن است جای سوال باشد که اگر اینهمه که می گویید اشتیاق و سختکوشی دارید پس چرا معدلتان پایین است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها