England Flag
Search
Search
Close this search box.

نحوه ی نگارش کاورلتر در یافتن شغل

نحوه نگارش کاورلتر

چگونه کاور لتر خود را زیباتر کنیم؟

بدون تردید، کاورلر، نفرت انگیزترین بخش درخواست شغل است. مطمئنا، پیوست کاور لتر با رزومه (CV) و تطبیق دادن آن متناسب با هر یک از مشاغلی که درخواست می دهد، کار سختی خواهد بود. اما هیچ چیز یکنواخت تر از نوشتن کاورلتر نیست.وقتی که می خواهیم کاورلتر را مطابق با خواسته های کارفرمایان بنویسیم، کار دشوارتر نیز می شود.

یک کاور لتر عالی چگونه به نظر می رسد؟ خوشبختانه ما اینجا هستیم که برخی از نکات عالی نوشتن کاورلتر که به شما در جلب نظر کارفرمایان کمک خواهد کرد، ذکر می نماییم:

نکته ی اول/ کاورلتر خود را از جای دیگری کپی نکنید.

در کنار نکات دیگر، این مورد ممکن است واضح به نظر برسد، اما کارفرمایان فورا می توانند کاورلترهایی که داوطلبان از نامه های قبلی کپی کرده اند را تشخیص دهند. شما احتمالا برای شغل های مشابه متعددی درخواست داده اید. بنابراین قطعا یک قالب آماده دارید. اما شرکت ها بیشتر تمایل دارند که اعتقاد پیدا کنند آن کاورلتر صرفا مختص برای آنها نوشته شده است.

نکته ی دوم/ نامه ی خود را متناسب با جزئیات خاصی که در توصیف شغلی ذکر شده است، بنویسید.

این نکته نیز بدیهی به نظر می رسد. اما شاید باورتان نشود که چه تعداد از مردم به درستی توصیف شغل را نمی خوانند. اگر آگهی شامل لیستی از شرایط مورد نیاز است، مطمئن شوید که واجد شرایط هر یک از آنها هستید و این انطباق خود با آن نقش را در قالب مثال توضیح دهید.

نکته ی سوم/ تاریخچه و سابقه ی اخیر شرکت را مطالعه کنید.

احتمالا افراد زیادی برای شغل مد نظر شما، درخواست می دهند اما یکی از روش هایی که می توانید با آن از بقیه متمایز شوید، تحقیق کامل و عمیق درباره ی شرکت خواهد بود. فقط نگویید که شرکت آنها بسیار عالی است بلکه این موضوع را با بیان علت عالی بودن شرکت توضیح دهید.

آیا اخبار تا به حال از آن شرکت نام برده اند؟ آیا محصولی از آن شرکت فروش بسیار خوبی داشته است؟ آیا کارکنان شرکت روی در شیشه ای شرکت مطلبی در مورد میزان عالی بودن محیط شرکت چسبانده اند؟وب سایت شرکت را مطالعه کنید و در گوگل درمورد آن سرچ نمایید. جملاتی بگویید که نشان دهد شما برای تحقیق درباره ی آن شرکت وقت گذاشته اید.

نکته ی چهارم/ ادعاها و گفته های خود را با حقایق و در عمل ثابت نمایید.

فقط نگویید که فرصت پیش آمده فوق العاده و شرکت بسیار عالی است. جملاتی از تحقیقات خود در مورد آن شرکت را به کار ببرید. آیا آن شرکت تا به کنون به عنوان یکی از شرکت های برتر انتخاب شده است؟ آیا شرکت گزارشی سالیانه در مورد بازگشت سرمایه خود منتشر کرده است؟آیا کاری خلاقانه در آن شرکت انجام شده است؟به آنها ثابت کنید که چقدر به شرکتشان اهمیت می دهید.

هنگام نوشتن و توصیف درباره ی خود نیز همین قضیه صادق است. فقط نگویید که من هم تیمی خوبی هستم. مثالی در مورد موفقیت خود در کارهای تیمی بیان کنید. با انجام این کار، نامه ی شما قابل توجه تر خواهد شد.

نکته پنجم/ در تعریف از مهارت های خود تردید نکنید.

هر کسی نمی تواند از مهارت های خود تعریف کند اما اکنون زمان خجالت کشیدن نیست. شما فقط یک شانس دارید تا در کاورلتر خود، تاثیر مثبتی از خود بر جای گذارید. بنابراین موفقیت های خود را برجسته کنید.

فردی که با او همکاری کرده و او را قبول دارید، تصور کنید و بیانیه ای تمرینی درباره ی او بنویسید. حالا تعریف کردن از خود راحت می شود. درست است؟حالا همین کار را در مورد دستاوردها و موفقیت های خود انجام دهید.

نکته ی ششم/ کاور لتر خود را به فرد درستی ارجاع دهید.

همه ی مشاغل نام مدیر استخدام را ذکر نمی کنند. اگر نام فرد ذکر شده باشد و شما نام را ندانید یا آن را اشتباه ذکر کنید یا با غلط املایی تایپ نمایید،یکی از بزرگترین اشتباهات و خطاهای خود را مرتکب شده و فورا از دور رقابت برای آن شغل خارج خواهید شد. اگر نام مدیر استخدام ذکر نشده باشد، باید سعی کنید آن را بدست آورید. احتمالا شماره ی شرکت و در غیر این صورت ایمیل ذکر شده است. فورا با شرکت تماس برقرار کرده و بررسی کنید چه کسی مسئول استخدام این آگهی است.

نکته ی هفتم/ نامه ی خود را مجددا به طور کامل چک کنید و از فرد دیگری بخواهید آن را اصلاح کند.

نامه را بارها و بارها کنترل کنید. خطاهای اصلاح شده بلافاصله کارفرمایان را راضی می کند. بنابراین از فرد دیگری بخواهید تا کاورلتر شما را مجددا بررسی نماید تا چیز واضحی را جای نینداخته باشید. حتی اگر مهارت های زیادی را در درخواست خود تیک زده باشید، در صورتی که خطایی در کاور لتر وجود داشته باشد، آن نامه فورا حذف خواهد شد.

نکته ی هشتم/ نامه ی خود را به صورت تلفنی پیگیری نمایید.

نکته ی آخر ما ممکن است بیش از حد تاکیدی به نظر برسد اما شما با تماس تلفنی با شرکت چند روز بعد از ارسال درخواست خود،  واقعا می توانید خود را از سایر متقاضیان متمایز نمایید. یک تماس کوتاه برای اطمینان از اینکه نامه ی شما درخواست شده است، نشان می دهد که شما چقدر با آن موقعیت شغلی اهمیت می دهید و این شانس را به شما می دهد که به فردی که با او صحبت می کنید بگویید که چقدر برای استخدام در آن شغل هیجان زده و منتظر تماس از جانب آنها هستید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها