England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن در سال ۱۹۸۱ در استان بریتیش کلمبیا و شهر کواتلن تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا فقط یک پردیس تحصیلی داشت، اما امروزه دارای ۵ پردیس تحصیلی در مناطق مختلف استان بریتیش کلمبیا است. مدارک ارائه شده در این دانشگاه شامل مدارک لیسانس، دیپلم ها، مدارک تحصیلی و  گواهی نامه های دانشگاهی در بیش از ۱۲۰ رشته مختلف تحصیلی است. سالیانه در حدود ۲۰ هزار دانشجو از سراسر کانادا و دنیا در دوره های مختلف تحصیلی این دانشگاه ثبت نام می‌کنند. تا به امروز بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانشجو از این دانشگاه با موفقیت از دوره های مختلف تحصیلی فارغ التحصیل شده‌اند.

پارک ملی بنف و کوه های راکی

۲۰۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

کوانتلن، کانادا

شهر، کشور

-

رتبه شانگهای

۱۶۶۸

رتبه QS

۱۱ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

ندارد

خوابگاه

۵

تعداد پردیس ها

دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن امروزه واحد های درسی زیادی به دانشجویانش ارائه می‌کند که منحصر به فرد هستند و شما فقط در این دانشگاه می‌توانید این دروس را بگذرانید. این واحدها تمام نیازهای بومی و جهانی دنیا در زمینه های شغلی را در نظر گرفته و به دانشجویان خود آموزش می‌دهد.دانشجویان می‌توانند دیپلم ها و مدارک تحصیلی این دانشگاه را با مدرک لیسانس معادل سازی کنند و در صورت تمایل تحصیل خود را در مقاطع بالاتر دانشگاهی در دانشگاه های دیگر این کشور ادامه دهند.

دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن تنها دانشگاه پلی تکنیک در کشور کانادا است که تمرکز اصلی‌اش بر روی آموزش های فنی و کاربردی است. تحصیل و آموزش در این دانشگاه فقط در کتاب‌ها خلاصه نشده است و دانشجویان این دانشگاه با انجام کارهای عملی و مفید آموزش می‌بینند. بسیاری از دوره های آموزشی این دانشگاه شامل ترم های کسب تجارب کاری و کارآموزی هستند. این دانشگاه همچنین با همکاری با صنایع مختلف دانشجویان خود را کاملا برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. بیش از ۱۲۰ رشته در مقاطع و دوره های مختلف تحصیلی در این دانشگاه به دانشجویان تدریس می‌شود. کلاس‌های این دانشگاه کم جمعیت هستند و حداکثر تعداد دانشجو در هر کلاس ۳۵ نفر می‌باشد.

 

تحصیلات دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

در دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن، تدریس به شیوه نوینی انجام می‌شود. دانشجویان فقط در کلاس‌های درسی و با کتاب آموزش نمی‌بینند، بلکه آن‌ها در محیط های کاری واقعی و کارگاه‌ها به صورت عملی تجربیات لازم را کسب می‌کنند. تعلیم و تربیت دانشجویانی که دانش خوب در زمینه های تحصیلی انتخابی خود دارند برای این دانشگاه کافی نیست. این دانشگاه در تلاش است تا افرادی را وارد جامعه کنند که تجربیات مفید زیادی دارند و توانایی استفاده از دانش خود در محیط عملی را کسب کرده‌اند. این دانشگاه با همکاری با سازمان‌ها و صنایع مختلف دانشجویان فعال و پویا را برای بازار کار در آینده آماده می‌کند.

در کنار همه موارد ذکر شده دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن دوره های آموزش از راه دور نیز ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند از شهر و یا کشور خود در این دانشگاه تحصیل کنند و دوره های کارآموزی را در کارگاه های مورد تایید این دانشگاه بگذرانند.

 

رتبه دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن یک دانشگاه تازه تاسیس است، اما با داشتن این قدمت کم توانسته در طی کمتر از ۴۰ سال پیشرفت بسیار زیادی در زمینه های مختلف تحصیلی بکند. تعداد پردیس های تحصیلی این دانشگاه از زمان آغاز به کارش تا به امروز ۵ برابر شده و تعداد دانشجویان این دانشگاه هر سال رو به افزایش است. این دانشگاه در همین مدت زمان کوتاه توانسته رتبه ۴۷ در میان بهترین دانشگاه‌های کانادا را به خود اختصاص دهد. همچنین طبق آخرین گزارشات دریافت شده از این دانشگاه توسط سازمان معتبر QS که یکی از معتبرترین سازمان‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها در جهان است، این دانشگاه رتبه ۱۶۶۸ در جهان را کسب کرده که برای دانشگاهی با این سن کم بسیار خوب به شمار می‌رود. همچنین رتبه این دانشگاه هر سال از سال‌های قبلی بهتر می‌شود.

دپارتمان ها و رشته های دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

شهریه سالیانه دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۱ هزاردلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۱ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶
  • تافل ۹0

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن برای دانشجویان مخصوصا دانشجویان خارجی می‌تواند هزینه بر باشد. بسیاری از دانشجویان ممتاز که تمایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند ممکن است به خاطر شهریه نسبتا بالای این دانشگاه از این کار منصرف شوند. دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن با ارائه بورسیه ها و کمک هزینه های مختلف به این دانشجویان در تلاش است تا دانشجویان ممتاز را به این دانشگاه جذب کند و همینطور بتواند خدمات آموزشی خود را به طیف گسترده‌ای از دانشجویان از طبقات مختلف جامعه ارائه دهد. تعداد این کمک هزینه ها کمی محدود است به همین دلیل دانشجویان باید در اسرع وقت برای دریافت آن اقدام کنند. مبالغ این بورسیه ها بسته به سوابق تحصیلی و رزومه کاری دانشجویان تا ۷۰ درصد شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد.

خوابگاه های دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن در حال حاضر خدمات خوابگاهی در محوطه دانشگاه به دانشجویانش ارائه نمی‌دهد. اما برای دانشجویان جدیدالورود خود که از نقاط دورتر کشور کانادا و یا دنیا برای ادامه تحصیل به این دانشگاه می‌آیند خدماتی در نظر گرفته است. خدماتی مثل امضا کردن قرار داد با مشاورین املاک منطقه برای تامین مسکن های دانشجویی با هزینه های مناسب برای دانشجویان و یا معرفی خانواده های کانادایی که قصد اجاره دادن یکی از اتاق‌های منزل خود را به دانشجویان دارند. همچنین این دانشگاه دانشجویان مختلف را به هم معرفی می‌کند تا با هم مسکن های چند خوابه اجاره و زندگی کنند که هزینه این کار برای دانشجویان بسیار به صرفه است

هزینه های زندگی در دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن و شهر کوانتلن

شهریه دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن به طور میانگین سالیانه در حدود ۱۱ هزار دلار کانادا است. این شهریه با توجه به رشته انتخابی، مقطع تحصیلی، تعداد واحد های عملی و نظری و تعداد ساعت‌های کارآموزی کمتر ممکن است و یا بیشتر شود.

هزینه زندگی در استان بریتیش کلمبیا برای هر فرد در حدود ۲ هزار دلار کانادا می‌باشد که با توجه به سبک زندگی این افراد این مبلغ می‌تواند کمتر و یا بیشتر شود. این مبلغ هزینه های ضروری مثل مسکن، خوراک، رفت و آمد و اینترنت را کاملا پوشش می‌دهد.

دانشجویان در کشور کانادا اجازه ۲۰ ساعت کار نیمه وقت در هفته را دارند که می‌تواند تا ۷۰ درصد هزینه های زندگی را پوشش دهد. همچنین اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی و یا اجاره منزل به همراه دیگر دانشجویان به صورت مشترک می‌تواند میزان قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش ‌دهد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال