England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در مدارس ونکوور

تحصیل در مدارس ونکوور

اگر شما هم جزو خانواده‌هایی هستید که شهر ونکوور کانادا را انتخاب کرده‌اید و به دنبال مدرسه‌ای برای فرزند خود می‌گردید، این مقاله همان چیزی است که باید بخوانید. جایی که شما را با شرایط تحصیل در مدارس ونکوور، هزینه‌ها، رتبه بندی و سایر اطلاعات در خصوص مدارس ونکوور آشنا می‌کنیم.

از همین ابتدا باید نکته مهمی را در ذهن داشته باشید و آن فرقی است که بین منطقه آموزشی ونکوور یا همان اسکول برد ونکوور و کلانشهر ونکوور (Metro Vancouver) وجود دارد. در توضیح باید گفت که کلانشهر ونکوور یا به اصطلاح ونکوور بزرگ (Greater Vancouver Area) به عنوان بزرگترین منطقه مسکونی بریتیش کلمبیا در کانادا است و منطقه شهری اصلی آن، شهر ونکوور است.

حال این کلانشهر به مناطق مختلف آموزشی (اسکول برد) تقسیم می‌شود که هر یک را در ادامه بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید. 

فهرست مطالب

تحصیل در مدارس دولتی ونکوور

مدارس دولتی در ونکوور در چندین منطقه آموزش و پرورش واقع شده‌اند که قسمت جنوب غربی استان بریتیش کلمبیا را تحت پوشش قرار می‌دهد. بزرگترین منطقه آموزش و پرورش در ونکوور بزرگ، منطقه سری (Surrey) است که نزدیک به ۷۱,۰۰۰ دانش آموز دارد و حدود ۴,۰۰۰ معلم و کادر اداری را به خدمت گرفته است.

مناطق آموزشی (اِسکول برد) در ونکوور عبارتند از:

منطقهکد منطقه
سری – Surrey36
دلتا – Delta37
ریچموند – Richmond38
ونکوور اِسکول برد – Vancouver School Board39
نیو وست مینستر – New Westminster40
برنابی – Burnaby41
کوکیتلام – Coquitlam43
نورث ونکوور – North Vancouver44
وست ونکووور – West Vancouver45
اسکوامیش – Squamish48

شرایط تحصیل در مدارس دولتی ونکوور

  • آموزش برای کودکان ۵ تا ۱۶ ساله اجباری است. 
  • ثبت نام دانش آموزان در مدارس ونکوور به محل زندگی افراد بستگی دارد.
  • تحصیل در مدارس دولتی ونکوور برای ساکنان آن از جمله کسانی که اقامت دائم یا ویزای کاری دارند رایگان است. 
  • مدارس در بریتیش کلمبیا به دو بخش تقسیم می‌شوند: مقطع ابتدایی (مهد کودک تا پایه هفتم) و مقطع متوسطه (پایه ۸ تا ۱۲)

بیشتر بخوانید: تحصیل در مدارس کانادا

سیستم آموزشی در مدارس ونکوور بریتیش کلمبیا

تحصیل در مدارس ونکوور و در کل استان بریتیش کلمبیا شامل دو مقطع ابتدایی (Primary یا Elementary) و متوسطه (Secondary یا High school) است که از پیش دبستانی تا کلاس ۱۲ را شامل می‌شود. مقطع ابتدایی از پیش دبستانی تا کلاس ۸ و مقطع متوسطه از کلاس ۹ تا ۱۲ را پوشش می‌دهد.

سیستم فارغ التحصیلی در مدارس استان بریتیش کلمبیا

در تمامی مدارس دولتی ونکوور و در کل استان بریتیش کلمبیا، مدرک فارغ التحصیلی یا مدرک دیپلم به «دیپلم داگ وود (Dogwood)» معروف است. این مدرک به کسانی اعطا می‌شود که واحدهای درسی را در مدارس این استان با موفقیت سپری کرده باشند. هر دانش آموزی برای اخذ مدرک دیپلم باید حداقل ۸۰ واحد درسی را سپری کرده باشد.

واحدهای درسی که هر دانش آموز باید برای اخذ دیپلم داگ وود پاس کند:

  • حداقل ۱۶ واحد در مقطع دوازده، شامل ۱۲ واحد مهارت‌های زبانی و شغلی
  • حداقل ۲۸ واحد از دروس اختیاری
  • گذراندن ۵۲ واحد از موارد زیر:
    • آموزش‌های مهارت‌های زندگی – شغلی (۴ واحد)
    • ارتباطات زندگی – شغلی (۴ واحد)
    • تربیت بدنی و سلامت ۱۰ (۴ واحد)
    • علوم ۱۰ (۴ واحد)
    • علوم ۱۱ یا ۱۲ (۴ واحد)
    • مطالعات اجتماعی ۱۰ (۴ واحد)
    • مطالعات اجتماعی ۱۱ یا ۱۲ (۴ واحد)
    • ریاضیات ۱۰ (۴ واحد)
    •  ریاضیات ۱۱ یا ۱۲ (۴ واحد)
    • مهارت‌های زبانی ۱۱ (۴ واحد)
    • مهارت‌های ضروری زبان ۱۲ (۴ واحد)
    • آموزش هنر ۱۰، ۱۱، ۱۲ و یا طراحی کاربردی، فناوری و مهارت‌ها ۱۰،۱۱ یا ۱۲ (۴ واحد)

بعلاوه، دانش آموزان باید ۳ ارزیابی مورد نیاز برای فارغ التحصیلی را با موفقیت سپری کنند:

  • ارزیابی سطح دانش در مقطع ۱۰
  • ارزیابی سطح دانش در مقطع ۱۰
  • ارزیابی سطح دانش در مقطع ۱۲

آزمون دانش در مدارس ونکوور چیست؟

ارزیابی یا آزمون ادبیات، یک سیستم ارزیابی استانی است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود و دانش‌ آموزان در استان بریتیش کلمبیا برای فارغ التحصیلی باید آن را با موفقیت پشت سر بگذارند. این ارزیابی، مهارت‌‎های تفکر انتقادی (Critical Thinking) و تفکر انعکاسی (Reflective Thinking) را در دانش آموزان می‌سنجد.

این آزمون در مورد هیچ درس یا کتاب خاصی نیست. به عبارت بهتر باید گفت این آزمون، تمامی مهارت‌های آموخته شده یک دانش آموز را از پیش دبستانی تا مقطع دوازدهم مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

نحوه برگزاری آزمون ارزیابی سطح دانش در مدارس ونکوور بریتیش کلمبیا

این آزمون آنلاین در سه بخش زیر برگزار می‌شود:

  • بخش اول – تفکر انتقادی در مورد متون (Thinking critically about the texts)

دانش‌آموزان باید نشان دهند که توانایی تجزیه و تحلیل متون داده شده را دارند و به سوالاتی که پرسیده می‌شود پاسخ دهند. تفکر انتقادی دریچه‌ای را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد تا از طریق آن، مفاهیم کلیدی را که به زندگی روزمره مربوط هستند درک و تحلیل کنند.

  • بخش دوم – فراتر از متن (Going beyond the texts)

در این بخش، دانش آموزان با تجزیه و تحلیل چندین متن به سوالاتی اساسی پاسخ می‌دهند. این سوالات چارچوبی را فراهم می‌آورند که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های ادبی خود را به کار ببرند. سوالی که در این قسمت پرسیده می‌شود با قسمت اول متفاوت است. سپس در پایان این بخش، دانش آموزان یکی از دو متن پیشنهادی را انتخاب و در قالب یک پاسخ نوشتاری و نسبتا طولانی، تفسیر خود را بیان می‌کنند.

  • بخش سوم – تفکر و تامل (Self-Reflection)

در این بخش، سوالاتی مطرح می‌شود که به دانش آموزان این اجازه را می‌دهد تا تجربیات خود را در مورد آزمون بیان کنند. درست است که این بخش تاثیری در نمره آزمون ندارد ولی پاسخ به آن بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

برای این که دید بهتری پیدا کنید، نمونه آنلاین این آزمون را مشاهده کنید.

سیستم آموزشی IB چیست؟

برنامه لیسانس بین‌المللی یا همان (International Baccalaureate) دانش آموزان ۱۶ تا ۱۹ سال را برای موفقیت در دانشگاه آماده می‌‎کند. این برنامه توسط تعدادی از مدارس ارائه می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند برای اطلاع از این که منطقه آموزشی آن‌ها چنین برنامه‌ای را ارائه می‌دهد، با مشاور مدرسه فرزندشان صحبت کنند.

دروس این برنامه به شش دسته اصلی تقسیم می‌شوند: زبان، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی، ریاضیات و هنرهای تجسمی یا نمایشی. در کانادا، برخی از دوره‌ها معادل دوره‌های دانشگاهی شناخته می‌شوند و دانشجویان ممکن است اعتبار سال اول را برای دوره‌های این برنامه دریافت کنند.

برای دریافت گواهینامه، تنها یک دوره IB و آزمون ارزیابی خارجی مورد نیاز است. برای اخذ مدرک دیپلم IB، دانش آموزان باید:

  • هر یک از ۶ درس ارائه شده را اخذ کنند.
  • مقاله‌ای ۴۰۰۰ کلمه‌ای بنویسند.
  • حداقل ۵۰ ساعت در حوزه خلاقیت و خدمات بگذرانند.
  • فلسفه «نظریه دانش» را به اتمام برسانند.

نکته: تمامی این دروس در دو نوع سطح استاندارد (Standard Level) یا سطح بالا (Higher Level) ارائه می‌شوند.

سیستم آموزشی مانته سری (Montessori education) چیست؟

برخی از مدارس در ونکوور با سیستم مانته سری اداره می‌شوند. سیستم آموزشی مانته سری (مونته سوری)، سیستمی کودک محور است که به آن‌ها اجازه می‌دهد که تمامی پتانسیل‌‌های خود را به صورت بالقوه نشان دهند. این روش، مهارت‌های اجتماعی، رشد احساسی، هماهنگی فیزیکی و نیز آمادگی شناختی کودک را برای رشد آکادمیک فراهم می‌آورد.

این روش به کودک اجازه می‌دهد تا لذت یادگیری را تجربه کند و به او فرصت می‌دهد تا از این فرآیند لذت ببرد. این لذت یادگیری باعث افزایش عزت نفس می‌شود و تجربیاتی را فراهم می‌آورد که دانش آموزان، دانش خود را از طریق یادگیری با محوریت خودشان، به دست بیاورند.

طرز لباس پوشیدن در مدارس ونکوور

در مدارس دولتی ونکوور، دانش آموزان ملزم به رعایت پوشش خاصی نیستند و می‌توانند با هر لباسی که راحت هستند در سر کلاس حاضر شوند حتی لباس خواب! البته نوع پوشش آن‌ها نباید طوری باشد که امنیت روانی خود و دیگران را خدشه دار کند.

در طرف مقابل، اکثر مدارس خصوصی در ونکوور لباس فرم مختص به خود را دارند و دانش آموزان ملزم به رعایت آن هستند.

مرکز خوش آمد گویی Welcome Centre در مدارس ونکوور

این مراکز در مدارس شهر ونکوور، به دانش آموزان خارجی و والدین آن‌ها کمک می‌کند که زودتر به سیستم آموزشی مدارس عادت کنند. این مراکز در مرحله ثبت‌ نام، انجام ارزیابی اولیه دانش زبان و نیز ارائه اطلاعاتی در خصوص سیستم آموزشی بریتیش کلمبیا به خانواده‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

کچمنت Catchment چیست؟

کچمنت یا حوزه تحت پوشش مدارس در ونکوور به منطقه‌ای گفته می‌شود که هر مدرسه پوشش می‌دهد. به عنوان مثال اگر در نورث ونکوور، در محله‌ای باشید که تحت پوشش مدرسه مونت رویال باشد، نمی‌توانید فرزند خود را در مدرسه کویین مری ثبت نام کنید زیرا مناطق کچمنت آن‌ها متفاوت است. به یاد داشته باشید که مدارس دولتی در ونکوور بریتیش کلمبیا، کودکان را بر اساس محل سکونتشان ثبت نام می‌کنند.

اما در صورت نیاز چه کاری می‌شود کرد؟ در بخش بعدی به این سوال پاسخ می‌دهیم.

کراس کچمنت Cross Catchment چیست؟

والدین گاهی اوقات تمایل دارند که فرزندانشان در مدرسه‌ای تحصیل کنند که مدرسه حوزه آنها نیست. در چنین مواردی، ابتدا باید فرزند خود را در حوزه‌ای که در آن قرار دارند ثبت نام کنند، سپس فرم درخواست انتقال یا همان کراس کچمنت را پر کنند. در نهایت باید منتظر پاسخ از سوی اِسکول بورد مربوطه بمانند تا نتیجه به آن‌ها اعلام شود.

ایرانیان در ونکوور بیشتر به مدارس کدام مناطق می‌روند؟

 از آن جایی که بیشتر ایرانیان ساکن ونکوور در مناطقی همچون وست ونکوور، نورث ونکوور، کوکیتلام و برنابی اقامت دارند، از این رو بیشتر دانش آموزان ایرانی در مدارس و اِسکول بردهای این مناطق تحصیل می‌کنند. در ادامه به بررسی این مناطق بعلاوه اسکول برد ونکوور و سری، به عنوان مهمترین مناطق آموزشی ونکوور، می‌پردازیم.

۱. منطقه آموزشی وست ونکوور West Vancouver

منطقه آموزشی وست ونکوور یکی از بالاترین نرخ‌های فارغ التحصیلی و اخذ مدرک داگ وود را در استان بریتیش کلمبیا به خود اختصاص داده است. سالانه بین ۹۷ تا ۹۸ درصد از دانش آموزان این منطقه، موفق به اخذ این مدرک می‌شوند و بیش از ۸۷ درصد از فارغ التحصیلان مدارس وست ونکوور، وارد موسسات آموزشی دانشگاهی می‌شوند. 

شما می‌توانید از طریق ابزار School Locator و با توجه به محل زندگی خود، مدرسه مناسب را برای تحصیل فرزندتان در منطقه وسن ونکوور بیابید.

  • هزینه درخواست یا همان اپلیکیشن فی(Application Fee):
    مبلغ ۳۰۰ دلار کانادا – غیر قابل برگشت.
  • هزینه شهریه (Tuition Fees) برای یک سال:
    ۱۶,۳۰۰ دلار کانادا برای سال تحصیلی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳
    ۱۶,۳۰۰ دلار کانادا برای سال تحصیلی ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴
  • بیمه خدمات درمانی: 
    ۷۵۰ دلار کانادا
  • هزینه ماهانه هوم استی (Homestay):
    ۱,۱۰۰ دلار کانادا

۲. منطقه آموزشی نورث ونکوور North Vancouver

  • هزینه درخواست یا همان اپلیکیشن فی(Application Fee):
    مبلغ ۲۰۰ دلار کانادا – غیر قابل برگشت.
  • هزینه شهریه (Tuition Fees) برای یک سال:
    ۱۵,۰۰۰ دلار کانادا برای سال تحصیلی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳
  • بیمه خدمات درمانی: 
    ۱,۰۰۰ دلار کانادا

این مدل در منطقه نورث ونکوور، به دنبال ایجاد زنجیره‌ کاملی از مدارس است و هر گروه، پکیج کاملی از مدارس مقطع ابتدایی تا دبیرستان را شامل می‌شود. این شیوه باعث مدیریت بهتر مدارس در این منطقه و در نتیجه پیشرفت و توسعه پایدار آن‌ها می‌شود.

در این نقشه که توسط اسکول برد منطقه نورث ونکوور منتشر شده است، شما می‌توانید محدوده مدارس را برای ثبت نام و تحصیل فرزندانتان بیابید.

دانلود نقشه

شما می‌توانید از طریق ابزار School Locator و با توجه به محل زندگی خود، مدارس مناسب را برای تحصیل فرزندتان در منطقه نورث ونکوور بیابید.

 ۳. منطقه آموزشی کوکیتلام (Coquitlam)

  • هزینه درخواست یا همان اپلیکیشن فی(Application Fee):
    مبلغ ۳۰۰ دلار کانادا – غیر قابل برگشت.
  • هزینه شهریه (Tuition Fees) برای یک سال:
    ۱۶,۵۰۰ دلار کانادا برای سال تحصیلی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳
  • بیمه خدمات درمانی: 
    ۱,۰۰۰ دلار کانادا

شما می‌توانید از طریق ابزار School Locator و با توجه به محل زندگی خود، مدارس مناسب را برای تحصیل فرزندتان در منطقه کوکیتلام ونکوور بیابید.

۴. منطقه آموزشی ونکوور (The Vancouver School Board)

تحصیل در مدارس ونکوور

این مدل در منطقه نورث ونکوور، به دنبال ایجاد زنجیره‌ کاملی از مدارس است و هر گروه، پکیج کاملی از مدارس مقطع ابتدایی تا دبیرستان را شامل می‌شود. این شیوه باعث مدیریت بهتر مدارس در این منطقه و در نتیجه پیشرفت و توسعه پایدار آن‌ها می‌شود.

  • برنامه‌های منطقه شامل آموزش زبان فرانسوی اولیه و دیررس، فرانسوی فشرده، دوزبانه ماندارین، هنرهای زیبا، مدرسه تمرکز بومی، مدرک کارشناسی بین‌المللی و مونته سری است.
  • برنامه‌های پشتیبانی خدمات آموزشی طیف وسیعی از نیازها را از اصلاح تا غنی‌سازی برطرف می‌کنند
  • هزینه درخواست یا همان اپلیکیشن فی(Application Fee):
    مبلغ ۳۰۰ دلار کانادا – غیر قابل برگشت.
  • هزینه شهریه (Tuition Fees) برای یک سال:
    ۱۵,۵۰۰ دلار کانادا برای سال تحصیلی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳
    ۱۶,۰۰۰ دلار کانادا برای سال تحصیلی ۲۰۲۳ – ۲۰۲۳
    • برخی از هزینه‌های مربوط به کتاب‌های آموزشی در زمان ثبت‌ نام دانش آموزی در مدرسه اخذ می‌شوند. این هزینه‌ها در صورت سالم برگرداندن کتاب‌ها، قابل بازگشت هستند. 
    • برخی از دروس اختیاری نیازمند پرداخت هزینه اضافی هستند
  • .بیمه خدمات درمانی: تمامی دانش آموزان خارجی که در مدارس منطقه آموزشی ونکوور تحصیل می‌کنند باید عضو برنامه بیمه درمانی شوند.
    • ۱,۱۰۰ دلار کانادا در سال
    • شامل ویزیت دکتر و مراقبت‌های بیمارستانی
    • عدم پوشش خدمات دندانپزشکی
  • سایر هزینه‌ها:
    • برخی از هزینه‌های مربوط به کتاب‌های آموزشی در زمان ثبت‌ نام دانش آموزی در مدرسه اخذ می‌شوند. این هزینه‌ها در صورت سالم برگرداندن کتاب‌ها، قابل بازگشت هستند.
    • برخی از دروس اختیاری نیازمند پرداخت هزینه اضافی هستند.

۵. منطقه آموزشی سری (Surrey School District)

این منطقه آموزشی بیشترین پذیرش دانش آموز را در سراسر بریتیش کلمبیا در اختیار دارد و به شهرهای سری و وایت راک (White Rock) خدمات ارائه می‌دهد. در این منطقه ۱۰۳ مدرسه ابتدایی و ۲۱ مدرسه متوسطه وجود دارد و در سال ۲۰۲۱ با داشتن ۷۴,۷۶۰ دانش آموز، در رتبه نخست شهرهای بریتیش کلمبیا قرار گرفت.

  • ۱۵,۷۰۰ دلار کانادا برای یک سال کامل تحصیلی (۱۰ ماه) – مقطع پیش دبستانی تا کلاس ۱۲ 
  • ۶,۲۸۰ دلار کانادا برای ترم پاییز (۴ ماه) – مقطع پیش دبستانی تا کلاس ۷
  • ۹,۴۲۰ دلار کانادا برای ترم بهار (۶ ماه) – مقطع پیش دبستانی تا کلاس ۷
  • ۷,۸۵۰ دلار کانادا برای هر ترم در مقطع ۸ تا کلاس ۱۲
  • منطقه فریزر هایتز (FRASER HEIGHTS)
  • منطقه فلیت وود (FLEETWOOD)
  • منطقه گیلد فورد (GUILDFORD)
  • منطقه کلاوردیل (CLOVERDALE)
  • منطقه سری جنوبی (SOUTH SURREY)

۶. منطقه آموزش برنابی (Burnaby School District)

  • هزینه درخواست یا همان اپلیکیشن فی(Application Fee):
    مبلغ ۲۵۰ دلار کانادا – غیر قابل برگشت.
  • هزینه شهریه (Tuition Fees) برای یک سال:
    ۱۵,۲۵۰ دلار کانادا برای سال تحصیلی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳
  • .بیمه خدمات درمانی:
    ۱,۲۵۰ دلار

شما می‌توانید از طریق ابزار School Locator و با توجه به محل زندگی خود، مدرسه مناسب را برای فرزندتان بیابید.

اقامت دانش آموزان در ونکوور: چگونه برای هوم استی اقدام کنیم؟

دانش آموزان مقطع متوسطه که ۱۳ سال یا بیشتر دارند، می‌توانند به اقامت هوم استی HomeStay داشته باشند. در ادامه به هزینه‌ها و شرایط هوم استی در شهر ونکوور بیشتر می‌پردازیم.

  1. فرایند ثبت نام در مدرسه مورد نظر خود در منطقه ونکوور به اتمام رسانده و هزینه‌های مورد نیاز را پرداخت کنید.
  2. درخواست خود را به ارائه دهندگان خدمات هوماستی ارسال کنید. بخاطر ظرفیت محدود سعی کنید این کار را در اسرع وقت انجام دهید.
  3. انتخاب هوم استی بر مبنای محل قرارگیری مدرسه دانش آموزش انجام می‌شود.
  4. اطلاعات خانواده انتخاب شده و اطلاعات تماس آن‌ها در اختیار دانش آموز قرار داده می‌شود.
  5. اطلاعات کاستودین و فرم دانش آموز را به اداره آموزش بین المللی ارسال کنید.

مدارکی که برای ثبت نام در مدارس ونکوور نیاز دارید

  • مدرک شناسایی دانش آموز
  • مدارک مربوط به اثبات محل سکونت (اجاره نامه، قبوض آب و برق …)
  • کارت بهداشت
  • تاییدیه زمان ورود به کانادا

نکته: برای تحصیل و ثبت نام در مدارس ونکوور نیاز به مدرک زبان نیست. البته به یاد داشته باشید که برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا نیازمند مدارک دیگری نیز هستید.

قوانین مدارس در ونکوور

در مدارس شهر ونکوور، سه قانون اصلی و پایه‌ای تعریف شده است که هر فرد باید از آن‌ها تبعیت کند:

  • ایمن باشید 
  • منصف باشید 
  • مهربان باشید

در راستای تحقق این سه اصل، مواردی در متن قوانین مدارس ونکوور ارائه شده که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر است:

  • برای خود، دیگران و دارایی آن‌ها احترام قائل خواهم شد.
  • از گفتار مناسب استفاده خواهم کرد.
  • در قبال وسایلم مسئولیت خواهم داشت.
  • رفتاری مسئولانه خواهم داشت.
  • از گرفتن عکس با گوشی یا دوربین خودداری خواهم کرد.
  • در زمان مدرسه کارهایی که ممکن است به خودم یا دیگران صدمه بزند انجام نخواهم داد.
  • من با همکلاسی ها، معلمان و بزرگسالانی که از من مراقبت می کنند به خوبی رفتار خواهم کرد.
  • در ساعات مدرسه با سایرین رفتار بدی نمی‌کنم یا رفتار قلدرانه نخواهم داشت.
  • با دیگران طوری رفتار خواهم کرد که دوست دارم با من رفتار شود.
  • من رفتاری مهربانانه خواهم داشت و در محیط مدرسه با دیگران مهربان خواهم بود.
  • دیگران را تشویق می‌کنم که با من بازی کنند و به احساساتشان اهمیت خواهم داد.
  • اگر کسی را ببینم که آسیب دیده است، از یک بزرگسال کمک خواهم گرفت.
  • قبل از انجام کاری خوب فکر می‌کنم تا تأثیر آن بر دیگران را بسنجم.

تحصیل در مدارس خصوصی ونکوور

  • برخلاف مدارس دولتی، ثبت نام در این مدارس غیر دولتی به صورت انتخابی است.
  • مدارس خصوصی به صورت مستقل مدیریت می‌شوند و آزادی بیشتری در اجرای برنامه‌های آموزشی دارند.
  • تمام مدارس خصوصی ونکوور تحت نظر وزارت آموزش بریتیش کلمبیا قرار دارند.
  • تعدادی مدارس بین‌المللی در ونکوور وجود دارد که مهاجران می‌توانند کودکان خود را متناسب با سیستم آموزشی کشور خود تعلیم دهند.

رتبه بندی بهترین مدارس ونکوور

در این بخش از مقاله از هر کدام از مناطق آموزشی در شهر ونکوور تعدادی از مدارس برتر را نام خواهیم برد. ذکر این نکته ضروری است که این رتبه بندی بر مبنای معیارهای موسسه Fraser Institute است.

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰ 

مدارس ابتدایی خصوصی 

رتبه از ۱۰

Semiahmoo Trail

7.9

Cornerstone Montessori

10

Morgan 

7.8

Diamond

10

Bayridge

7.6

Iqra Islamic

9.8

Chantrell Creek

7.4

Our Lady of Good Counsel

9.8

Fraser Wood

7.4

Southridge

9.8

دبیرستان دولتی 

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

Semiahmoo

7.2

Southridge

10

Fraser Heights

7.1

Pacific Academy

8.7

Fleerwood Park

7

Holy Cross

6.8

Johnston Heights

7

Surrey Christian

6.4

Elgim Park

6.7

Regent Christian

5.3

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰

مدارس ابتدایی خصوصی

رتبه از ۱۰

Beach Grove

7.5

Southpointe

10

Pebble Hill

7.3

Delta Christian

8.7

Devon Gardens

7.2

Sacred Heart

8.7

Port Guichon

7.1

Immaculate Conception

8.2

Pinewood

6.8

دبیرستان دولتی

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

Delta

6.3

Southpinte

9.1

South Delta

5.1

North Delta

4.9

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰

مدارس ابتدایی خصوصی

رتبه از ۱۰

Jessie Wowk

8.5

St Joseph The Worker

10

Spul’u’kwuks

8.3

Cornerstone Christian

9.9

Archibald Blair

8

Richmond Christian

9.4

John G Diefenbaker

7.9

St Paul’s

9.1

W D Ferris

7.8

Az-Zahraa Islamic

8.2

دبیرستان دولتی

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

Hugh McRoberts

8.1

Richmont Christian

9.9

Robert Alexander McMath

7.8

R C Palmer

7.5

Cambie

6.6

Steveston-London

6.2

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰

مدارس ابتدایی خصوصی

رتبه از ۱۰

Semiahmoo Trail

7.9

Cornerstone Montessori

10

Morgan

7.8

Diamond

10

Bayridge

7.6

Iqra Islamic

9.8

Chantrell Creek

7.4

Our Lady of Good Counsel

9.8

Fraser Wood

7.4

Southridge

9.8

دبیرستان دولتی

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

Semiahmoo

7.2

Southridge

10

Fraser Heights

7.1

Pacific Academy

8.7

Fleetwood Park

7

Holy Cross

6.8

Johnston Heights

7

Surrey Christian

6.4

Elgin Park

6.7

Regent Christian

5.3

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰

مدارس ابتدایی خصوصی

رتبه از ۱۰

Connaught Heights

6.9

Urban Academy

8.4

Qayqayt

6.6

Herbert Spencer

6.5

Richard McBride

6.2

Queen Elizabeth

6.1

دبیرستان دولتی

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

New Westminster

6.7

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰

مدارس ابتدایی خصوصی

رتبه از ۱۰

Montecito

8.7

Holy Cross

10

Parkcrest

7.9

Our Lady of Mercy

10

Buckingham

7.9

John Knox Christian

9.5

Suncrest

7.8

St. Helen’s

9.5

Brentwood Park

7.7

St. Michaels

9.4

دبیرستان دولتی

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

Cariboo Hill

8.1

St. Thomas More

8.3

Moscrop

7.6

Burnaby Central

6.5

Burnaby Mountain

6.4

Burnaby South

5.5

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰

مدارس ابتدایی خصوصی

رتبه از ۱۰

Riverview Park

7.2

Traditional Learning Academy

8.9

Walton

7.2

Our Lady Of The Assumption

8.5

Harbour View

7.1

Our Lady Of Fatima

8.4

Eagle Ridge

7

Queen Of All Saints

7.8

Hampton Park

6.8

Hope Lutheran

7.8

دبیرستان دولتی

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

Dr. Charles Best

8.5

Archbishop Craney

8.1

Riverside

5.5

British Clumbia Christian

4.7

Centennial

5.4

Gleneagle

5.2

Pinetree

4.7

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰ 

مدارس ابتدایی خصوصی 

رتبه از ۱۰

Upper Lynn

8.1

Cousteau

9.2

Carisbrooke

8

St Pius X

9.2

Montroyal

8

Lions Gate Christian

8.8

Eastview

7.5

St. Edmund’s

8.8

Highlands

7.2

Holy Trinity

8.6

دبیرستان دولتی 

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

Handsworth

7.3

St. Thomas Aquinas

8

Windsor

6.8

Argyle

6.4

Carson Graham

6.4

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰ 

مدارس ابتدایی خصوصی 

رتبه از ۱۰

West Bay

10

Mulgrave

10

Caulfeild

9.7

Collingwood

9.5

Westcot

9.4

St. Anthony’s

8.9

Ridgeview

9.3

Cedardale

9.2

دبیرستان دولتی 

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

Sentinel

7.9

Collingwood

9.2

Rockridge

7.3

Mulgrave

9.2

West Vancouver

6.8

مدارس ابتدایی دولتی

رتبه از ۱۰ 

مدارس ابتدایی خصوصی 

رتبه از ۱۰

Valleycliffe

6.1

Squamish

4.6

دبیرستان دولتی 

رتبه از ۱۰

دبیرستان خصوصی

رتبه از ۱۰

Howe Sound

7.1

شما می‌توانید از طریق وبسایت زیر و وبسایت موسسه فریزر، رتبه بندی تمامی مدارس ونکوور را مشاهده کنید.

https://www.compareschoolrankings.org/

تحصیل در مدارس شبانه روزی ونکوور

  • Bodwell High School Private School
  • Fraser International College
  • Queen Margaret’s Private School Canada
  • Canadian college
  • Columbia Academy
  • Pattison High School Private School
  • St. George School Vancouver
  • St. Margaret School
  • Maple Leaf World Schools – Canada
  • St. John’s Academy Vancouver
  • St. John’s Academy Shawnigan Lake
  • RED Academy Vancouver

 خدمات ویزا موندیال برای متقاضیان تحصیل در مدارس کانادا

پرسش‌های متداول

مدارس ابتدایی در استان بریتیش کلمبیا، دانش آموزان را از سن ۵ سالگی در پیش دبستانی، ۶ تا ۱۲ سالگی در مقطع ۱ تا ۷ و دانش آموزان ۱۳ تا ۱۷ ساله را در مقطع ۸ تا ۱۲ ثبت نام می‌کنند. اغلب دانش آموزان در سن ۱۸ سالگی مقطع متوسطه را به اتمام می‌رسانند.

شما می‌توانید پس از ثبت نام فرزندتان در یکی از مدارس محل زندگی خود، درخواست انتقال او را به یک مدرسه در ونکوور ارائه دهید. مدیر مدرسه تعیین می کند که آیا فضا و برنامه ای برای فرزند شما وجود دارد یا خیر. آخرین مهلت ارسال درخواست ها آخرین روز تحصیلی ماه فوریه است.

به یاد داشته باشید که حتما دانش آموز باید ابتدا ثبت نام خود را در محل زندگیش تکمیل کند و سپس تقاضای جابجایی کند.

کارنامه یا ریز نمرات مدرسه اسناد بسیار مهمی هستند که توسط مدیران مدرسه برای درک بهتر سوابق تحصیلی دانش آموز و کمک به تصمیم گیری مناسب در مورد برنامه‌ها، دوره‌ها و فعالیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پس از دریافت تمام مدارک مورد نیاز، ثبت نام انجام می‌شود و تا زمانی که ثبت نام شما تکمیل نشده باشد، مدارس فرزند شما را در لیست خود قرار نمی‌دهند.

اگر آپارتمانی اجاره می‌کنید، می‌توانید قرارداد اجاره مسکونی خود و یا آخرین قبض را به همراه داشته باشید.

اگر در حال حاضر به دنبال مکانی برای زندگی هستید، فرزند شما می‌تواند در صورت همراه داشتن مدرک “اثبات آدرس” در مدرسه ونکوور ثبت نام کند.

تمامی مدارک قبل از ثبت نام باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند. ترجمه ها باید توسط یک مترجم حرفه ای تایید شده باشد.

دبیرستان Bodwell دارای بالاترین شهریه از ۲۴۵۰۰ دلار تا ۴۷۵۷۵ دلار در سال.

مدرسه خصوصی ونکوور با کمترین میزان پذیرش، مدرسه کرافتن هاوس است. این مدرسه دارای نرخ پذیرش کلی ۱۷٪ است.

مدرسه کرافتن هاوس قدیمی ترین مدرسه خصوصی ونکوور است. این مدرسه در سال ۱۸۹۸ تأسیس شد.

دانش آموزان ملزم به رعایت شرایط تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش برای فارغ التحصیلی هستند. اگر فرزند شما تمام دوره‌های لازم برای فارغ التحصیلی را نگذرانده و به سن ۱۹ سالگی رسیده است، می‌تواند برای تکمیل دوره‌های لازم به مرکز آموزش بزرگسالان مراجعه کند.

اتوبوس مدرسه فقط برای برخی دانش آموزانی که محدودیت‌های جسمی یا ذهنی دارند در دسترس است.

اگر قرار است فرزندتان در روز اول در مدرسه نباشد، به صورت کتبی به مدرسه اطلاع دهید. در صورتی که مدرسه از برنامه‌های شما اطلاعی نداشته باشد، جای کودک شما را فقط به مدت ۲ روز برای مدرسه ابتدایی و ۵ روز برای مدرسه متوسطه محفوظ می‌ماند و پس از آن نام فرزند شما از لیست مدرسه حذف خواهد شد.

برای مشاهده تقویم منطقه و تماس با مدرسه محله خود لینک زیر را کلیک کنید.

تقویم منطقه

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال