England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

چرا تحصیل در اسپانیا؟

کشور اسپانیا با توجه به جدول آمار شرکتهای خدمات مسافرتی و توریستی، در چند سال اخیر جزو پر جاذبه ترین مناطق توریستی کشورهای جهان محسوب میشود. با توجه به موقعیت اجتماعی افراد، نظرهای متفاوتی راجع به دلیل توریستی بودن این کشور بیان شده است اما در مجموع همه آنها به مزیت های یکسانی اشاره میکنند که فقط با توجه به دیدگاهشان مهمترین عوامل را انتخاب که به اختصار در زیر بیان شده است. از مزایای مشترک میتوان جاذبه های طبیعی، آب و هوای مناسب، تحصیل در معتبرترین دانشگاهها با کمترین هزینه، شرایط اقتصادی مناسب و دیگر جاذبه های توریستی در مورد این کشور نام برد.

تحصیل در دانشگاههای معتبر اسپانیا با کمترین هزینه
در شهرهای بزرگ اسپانیا مانند پایتخت آن مادرید و یا بارسلونا و والنسیا دانشگاه های بسیار معتبری با رنکینگهای جهانی زیر 550 وجود دارند که از سراسر دنیا دانشجویان را به سمت خود جذب میکنند. تحصیل در این دانشگاه ها با مزایایی که نسبت به تحصیل در دیگر دانشگاه‌های اروپا دارد باعث محبوبیت دوچندان آنها شده است که بی شک مهمترین آن شهریه ناچیز تحصیلات (در صورت بورس شدن) در مقایسه با دیگر کشورهای تراز اول جهان می باشد. شاید یک مقایسه ساده هزینه های تحصیل در کشورهایی همانند انگلستان، استرالیا، کانادا و آمریکا شما را به این مهم برساند که عملاً تحصیل بدون داشتن بورس تحصیلی در این کشورها غیر ممکن می‌باشد.

خدمات ویزا موندیال برای اخذ پذیرش تحصیلی در اسپانیا
• اخذ پذیرش در مقاطع بالای لیسانس
• آماده سازی مدارک جهت اخذ ویزا
• رایزنی با دپارتمان های علمی اکثر دانشگاه ها جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا
• اخذ بورسیه از دانشگاه ها
• خدمات ترجمه
• کمک در جهت آماده سازی انگیزه نامه و رزومه
• خدمات پس از ورود در کشور اسپانیا

[rt_tabs][rt_tab title=”درباره اسپانیا”]

اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. مرز اسپانیا با پرتغال (به طول ۲۱۲۱ کیلومتر) طولانی ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است.

جغرافیای اسپانیا
کشور پادشاهی اسپانیا با مساحت ۵۰۵.۹۹۰ کیلومتر مربع، پنجاه و یکمین کشور جهان و دومین کشور اتحادیه اروپايی بعد از فرانسه به لحاظ مساحت به شمار می آید. این کشور در کناره های دریای کان تابریا (در شمال) اقیانوس اطلس (در غرب) و دریای مدیترانه (در شرق و جنوب) مجموعاً 5755 کیلومتر ساحل دارد. آب و هوا در شمال اسپانیا معتدل بوده و بخشهای مرکزی، جنوبی و شرقی دارای آب و هوای مدیترانه ای می‌باشد.

اقتصاد
اسپانیا بزرگترین تولید کننده روغن زیتون جهان است. اسپانیا در سال ۲۸۹۱ به جرگه کشورهای اتحادیه اروپا پیوسته است. اسپانیا کشوری توسعه یافته است و نهمین قدرت اقتصادی دنیا و پنجمین قدرت اقتصادی اروپا محسوب می‌شود.

مذهب
اغلب مردم این کشور کاتولیک هستند.

شهرهای اسپانیا
این کشور به موجب قانون اساسی به ۱۷ ایالت خود مختار تقسیم میشود. هریک از ایالت های هفده گانه مذکور دارای مجلس ایالتی و دولت محلی میباشند. پایتخت اسپانیا شهر مادرید، زبان رسمی این کشور اسپانیايی و شهرهای مهم آن بارسلون، سویا، مالاگا، گرانادا، ثاراکوثا، تولد، سان سبستیان، سگویا، والنسیا و بیلبائو است.

مردم اسپانیا
کشور اسپانیا با 50 میلیون نفر، پنجاه و ششمین کشور جهان و پنجمین کشور اتحادیه اروپايی از لحاظ جمعیت به شمار میرود. بر اساس قانون اساسی اسپانیا هیچ مذهبی دین رسمی این کشور نمی‌باشد ولی آزادی مذهبی تا حدودی که نظم اجتماعی شناخته شده در این قانون را به خطر نیاندازد تضمین گردیده است و این درحالی است که بیش از 59% از مردم آن کاتولیک هستند. مردم این کشور به هیچ وجه نژاد پرست نیستند و برخلاف برخی کشورهای اروپایی، با تمام افراد خارجی برخورد بسیار خوبی دارند که این مورد یکی از ویژگیهای زندگی در اسپانیا می باشد.

اقامت و زندگی در اسپانیا
این کشور از اعضای اتحادیه اروپایی و نیز عضو کشورهای پیمان شنگن است. داشتن اقامت دانشجویی در این کشور شما را قادر می سازد تا بدون ویزا و کنترل گذرنامه به اکثر کشورهای اروپایی سفر کنید. اسپانیا یکی از مرفه ترین، امن ترین و زیباترین کشورهای جهان است که علاوه بر استانداردهای بسیار بالا از نظر سطح زندگی و آسایش مردم، یکی از پرجاذبه ترین کشورهای جهان برای گردشگران به شمار می آید.

5 مزیت تحصیل در اسپانیا
1. قرار گرفتن در بین ۱۰ مقصد اول دنیا برای تحصیل
2. برخورداری از فرهنگ غنی اروپای جنوبی
3. زبان اسپانیایی زبانی بین المللی است که با یادگیری آن دسترسی به دنیای لاتین آسان می شود
4. بهره مندی از انواع آب و هوا از آب و هوای ساحلی و گرم گرفته تا کوههای پوشیده از برف
5. افزایش رشته های میان رشته ای در رشته های دانشگاهی

[/rt_tab][rt_tab title=”هزینه‌ها”]

هزینه زندگی در بارسلونا با وجود اینکه یک شهر کاملاً بزرگ و توریستی می‌باشد و امکانات زیادی دارد در مقایسه با کشورهای دیگر اروپا بسیار پایین است. یک اتاق در منطقه خوب بارسلونا که همان منطقه دانشگاهی میباشد (300-250 یورو در ماه) به همراه هزینه آب و برق و گاز است. هزینه خوراک و پوشاک بطور متوسط برای هر نفر ماهیانه 200-150 یورو می‌باشد.
کل هزینه یک نفر در بارسلونا با امکانات یک شهر بزرگ و توریستی 500 یورو می‌باشد که با این مبلغ یک نفر به راحتی می‌تواند زندگی نماید. امکان کار در خارج از محیط دانشگاه نیز وجود دارد و حقوق متوسط برای کارهای پاره وقت (4 ساعت در روز به غیر از شنبه و یکشنبه که تعطیل است) ماهیانه 600 یورو می‌باشد و هیچ مشکل قانونی برای کار دانشجویان وجود ندارد.

[/rt_tab][rt_tab title=”دانشگاه‌ها”]

دانشگاه های گروه یک (ممتاز)

Universidad de Alcala de Henares
Universitat Autonoma de Barcelone
Universidad Complutense de Madrid
Universitat de Barcelona
Universidad de Cantabria
Universidad de Extremadura
Universidad de Granada
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Universidad de Murcia
Universidad de Salamanca
Universidad de Santiago de Compostela
Universidad de sevilla
Universitat de Valencia
Universidad de Valladolid
Universidad de Zaragoza
Universidad del Pais Vasco
Universidad Politecnica de Madrid
Universitat Politecnica de Catalunya
Universidad Politecnica de Valencia
Universidad Autonoma de Madrid

QS رنکینگ این دانشگاه ها در سایت
Site-Information 4-4

[/rt_tab][rt_tab title=”سیستم آموزشی”]

تحصیلات تکمیلی در اسپانیا از 2 مقطع تشکیل شده است:
کارشناسی ارشد 2-1 سال
دکترا 3 سال

به موازات تحصیل در گروه، کلاسهای رایگان زبان اسپانیایی (با هزینه دولت اسپانیا) نیز برای دانشجویان تشکیل می‌گردد. فراگیری زبان اسپانیایی برای افرادی که مایل به دریافت اقامت هستند ضروری نمیباشد ولی بسیار مؤثر است و کمک میکند که شما هر چه سریعتر با محیط جدید و زبان آن آشنا شده، شانس خود برای ورود به بازار کار در این کشور را به حداکثر برسانید.

[/rt_tab][rt_tab title=”شرایط پذیرش”]

پذیرش مقطع کارشناسی در اسپانیا
امکان پذیرش در مقطع کارشناسی با توجه به قوانین سفارت اسپانیا در تهران تنها در دوره هایی امکان پذیر می باشد که دوره به زبان اسپانیایی ارائه شود.

پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا
جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان عموما 2 مرتبه در سال امکان اقدام کردن وجود دارد که مربوط به ترم ژانویه و ترم سپتامبر می شود. معمولا در ترم سپتامبر دانشگاه ها تعداد رشته های بیشتری ارائه می کنند. پروسه پذیرش معمولا بین 3 تا 4 ماه به طول می انجامد.

[/rt_tab][/rt_tabs]

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها