Search
Close this search box.

اپن ورک پرمیت ایرانیان

اوپن ورک پرمیت ایرانیان حاضر در کانادا، مسیر جدیدی برای اخذ مجوز کار باز برای ایرانی‌هاست. اگر با هر نوع ویزای موقتی در خاک کانادا باشید، می‌توانید درصورت واجد شرایط بودن، ویزای خود را به اپن ورک پرمیت تبدیل کنید. این سیاست عمومی که در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ از سوی دولت کانادا تصویب شد، برای رفاه بیشتر ایرانی‌هایی است که با ویزای توریستی، تحصیلی یا کاری در کانادا هستند و درحال حاضر تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ اعتبار دارد.

شرایط لازم برای دریافت جدیدترین اپن ورک پرمیت ایرانیان کانادا چیست؟

آیا واجد شرایط دریافت جدیدترین اپن ورک پرمیت ایرانیان هستم؟

تبدیل اپن ورک پرمیت ایرانیان به اقامت دائم کانادا

اگر با اپن ورک پرمیت ایرانیان، در کانادا اقامت موقت دارید، مهلت آن روزی تمام می‌شود و باید خاک کانادا را ترک کنید. اگر ترجیح می‌دهید در کانادا بمانید باید آن را به اقامت دائم تبدیل کنید. 

برای گرفتن اقامت دائم، باید از طریق یکی از روش‌های مهاجرتی اقدام کنید که باعث تبدیل اپن ورک پرمیت ایرانیان به اقامت دائم کانادا به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم می‌شود.

روش‌های تبدیل اپن ورک پرمیت ایرانیان به اقامت دائم کانادا

پیدا کردن شغل؛ اقدام از طریق تجربه کانادایی

می‌توانید برای تبدیل ورک پرمیت ایرانیان به پی آر، با یافتن شغلی در کانادا، کار کنید و اقامت دائم بگیرید. پس از ۱ سال کار کردن، احتمالاً واجد شرایط اقدام از طریق برنامه‌ی اکسپرس انتری در زیر شاخه تجربه کانادایی هستید. 

دقت کنید که اکسپرس انتری، سیستم امتیازبندی دارد و رقابتی است؛ یعنی باید با افراد دیگر برای گرفتن اقامت دائم رقابت کنید تا امتیاز بالاتری بگیرید و قبول بشوید. 

شرایطی که شغل شما باید داشته باشد:

  • مهم است که شغل‌تان در گروه مشاغل مهارتی و در ناک شغلی با TEER 0, 1, 2, 3 باشد. 
  • شغل‌های جنرال اغلب نمی‌توانند منجر به گرفتن اقامت دائم بشوند. 
  • برای استخدام در شغل‌های مهارتی معمولاً باید مدرک کالج یا دانشگاه داشته باشید.
پیدا کردن شغل؛ اقدام از طریق برنامه‌های استانی (PNP)

در این روش می‌توانید از مسیرهای استانی (PNP) به اقامت دائم برسید اما باید کارفرمایی پیدا کنید که تحت قوانین استانی، واجد شرایط باشد و شما را استخدام کند. بعد با قرار گرفتن در سیستم امتیازبندی استانی و قبولی در رقابت آن، از دولت فدرال درخواست اقامت دائم کنید.

  • روش‌های خاص استانی با امتیاز پایین‌تر

بعضی استان‌ها روش‌های به‌خصوصی دارند که گرفتن اقامت دائم در آن‌ها به‌نسبت ساده‌تر است. مثلاً در بعضی استان‌های حوزه آتلانتیک اگر شغلی پیدا کنید، می‌توانید از روش آتلانتیک درخواست اقامت‌تان را بدهید. 

استان بریتیش کلمبیا هم روش‌های خاصی با امتیاز پایین‌تر برای قبول دارد، مثلاً نیاز به مربی مهدکودک در این استان بالاست و حداقل امتیاز برای قبولی در آن پایین است. 

پس می‌توانید با بررسی روش‌های مهاجرتی خاص در استان‌ها، تلاش کنید در زیرگروه‌هایی قرار بگیرید که امتیاز پایین‌تری دارند، تا امتیازتان به حد نصاب برسد.

چند نکته: 

  • رقابت در زیرگروه تجربه کانادایی با توجه به افزایش تعداد ویزاهای اقامت موقت، بیشتر شده است و ممکن است مثل سابق، شانس‌تان برای قبولی بالا نباشد. 
  • بهتر است اول، با فرض ۱ سال کار کردن در کانادا امتیازتان را در سیستم امتیازبندی اکسپرس انتری محاسبه بکنید و بعد ببینید حدوداً چقدر شانس دارید.

با ثبت‌نام در موسسه‌ای با شماره DLI می‌توانید برای تبدیل اپن ورک پرمیت‌ به استادی پرمیت اقدام کنید. در نهایت، می‌توانید با تحصیل و گرفتن مدرک کانادایی، از طریق یکی از زیرمجموعه‌های برنامه‌ی اکسپرس انتری اپلای کنید و اقامت دائم بگیرید.

نکته: با آنکه بعضی افراد تمایلی به تحصیل ندارند و ترجیح می‌دهند جای درس خواندن، کار کنند اما تحصیل در بعضی مقاطع، رشته‌ها و استان‌ها، شما را سریع‌تر به اقامت دائم می‌رساند چون با تحصیل، امتیاز بیشتری در سیستم اکسپرس انتری به‌دست می‌آورید.

با اقدام از روش اکسپرس انتری، زیر مجموعه‌ی فدرال اسکیلد ورکر، می‌توانید اپن ورک پرمیت ایرانیان‌تان را مستقیماً به اقامت دائم تبدیل کنید. 

البته اکثر افراد، شانس بالایی در این روش ندارند چون امتیاز قبولی در اکسپرس انتری در حال حاضر امتیاز بالایی است (حدود ۵۰۰ به بالا) و برای رسیدن به این امتیاز تقریباً باید شرایط نسبتاً ایده‌آلی از لحاظ سن، نمره‌ی زبان و مدرک تحصیلی داشته باشید. 

نکته‌ی مهم 

داشتن جاب آفر در زیرگروه اکسپرس انتری بین ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز در حالت عادی به شما اضافه می‌کند اما با داشتن اپن ورک پرمیت ایرانیان، شغل‌تان مجوز LMIA (مجوز استخدام نیروی کار خارجی) ندارد و ۵۰ یا ۲۰۰ امتیاز را در سیستم اکسپرس انتری نمی‌گیرید؛ نتیجتاً امتیازتان در این سیستم، کمتر از رقبایتان خواهد بود.

روش تبدیل اپن ورک پرمیت به اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری، برای افرادی است که به سرمایه‌گذاری در کانادا برای گرفتن PR‌ علاقه دارند. این روش، شامل ۲ زیرگروه فدرال و استانی است. صرف‌نظر از زیر گروهی که در آن قرار می‌گیرید، باید توانایی، دانش و سابقه‌ی مدیریت یا مالکیت کسب و کار را داشته باشید تا بتوانید از این طریق اقدام کنید.

  • روش‌های فدرال

در این روش‌ها برای تبدیل اپن ورک پرمیت ایرانیان به اقامت دائم، به دولت کانادا اعلام می‌کنید قصد راه‌اندازی یا توسعه‌ی کسب و کاری را در کانادا دارید و درخواست ویزای کار می‌دهید.

روش سرمایه‌گذاری فدرال شامل خرید بیزنس یا فرنچایز، یا راه‌اندازی کسب و کار در زیرگروه‌های C11 و C12 است.

تفاوت این ویزای کار با اپن ورک پرمیت ایرانیان در این است که ۲۰۰ امتیازِ اضافه‌تر در اکسپرس انتری را به‌دست می‌آورید که امتیاز چشمگیری برای گرفتن اقامت دائم است.

  • روش‌های استانی

ابتدای مسیرِ برنامه‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های کانادا کمی سخت است چون استان از شما طرح تجاری دقیقی می‌خواهد، اما مزیتش این است که با گرفتنِ ورک پرمیتِ ۲ ساله، می‌توانید بدون نیاز به امتیازبندی و قرعه‌کشی، ورک پرمیت را به اقامت دائم تبدیل کنید.

* با مینیمم ۲۰۰ هزار دلار می‌توانید در استان‌هایی مثل بریتیش کلمبیا و انتاریو  سرمایه‌گذاری کنید و کسب و کار راه بیندازید.

آیا درخواست اپن ورک پرمیت ایرانی‌ها، گرفتن اقامت دائم را با ریسک همراه می‌کند؟

همه‌ ایرانی‌های واجد شرایط، درصورتی که پاسپورت ایرانی دارند می‌توانند درخواست اپن ورک پرمیت بدهند؛ اما مسئله اینجاست که باید هوشمندانه عمل کرد! وضعیت هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. زمانی که بحث اقامت دائم یا همان PR به میان می‌آید، ممکن است تبدیل کردن ویزای فعلی‌تان به اپن ورک پرمیت، مسیر اقامت دائم شما را پیچیده کند.

درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به اپن ورک پرمیت برای توریست‌ها ریسک خاصی به‌همراه ندارد و مسیر اقامتی شما را چالش‌برانگیز نخواهد کرد چون اساساً ماهیت ویزای توریستی چیز دیگری است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت درخواست تبدیل ویزای توریستی به اپن ورک پرمیت را ثبت کنید.

برخلاف ویزای توریستی، تبدیل ویزای تحصیلی به اپن ورک پرمیت ایرانیان برای دانشجوها می‌تواند با ریسک همراه باشد! 

بیایید با یک مثال، بررسی کنیم که گرفتن اپن ورک پرمیت ایرانیان برای اقامت دائم دانشجوها چه ریسکی به همراه دارد. درواقع، ببینیم که اگر درس خود را ادامه بدهید و بعد سراغ گرفتن اقامت دائم بروید چه اتفاقی می‌افتد و اگر درس را رها کنید و استادی پرمیت خود را به اپن ورک پرمیت ایرانیان تبدیل کنید، چه می‌شود.

در این مثال، موردی فرضی را در نظر می‌گیریم و امتیازهای CRS او را بررسی می‌کنیم (CRS سیستم جامع رتبه‌بندی اداره مهاجرت کانادا برای محاسبه امتیاز اکسپرس انتری است. داوطلب‌هایی که بیشترین امتیاز را در این سیستم کسب کنند، دعوت می‌شوند تا اقامت دائم کانادا بگیرند.)

فردی ۳۵ ساله و متاهل را در نظر بگیرید. این فرد ۳ سال در ایران کار کرده، مدرک کارشناسی ارشد کانادایی دارد و حالا تحصیلاتش در کانادا تمام شده است. از طریق PGWP یا همان ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا، ۱ سال سابقه کار کانادایی دارد. امتیاز زبان انگلیسی‌اش برای برنامه فدرال اسکیل ورکر، CLB 8 است و زبان فرانسه بلد نیست. جاب آفر با LMIA ندارد. کاندید هیچ استانی هم نیست. همسرش PR‌ ندارد، سطح تحصیلاتش کارشناسی است، ۱ سال سابقه کار اسکیلد دارد و همراه او در کاناداست. آزمون زبان هم نداده است. چنین فردی در سیستم CRS، امتیاز ۴۶۲ دارد. 

همین فرد را در نظر بگیرید که تصمیم می‌گیرد درسش را رها کرده و اپن ورک پرمیت ایرانیان بگیرد. مثلاً مدرک ارشدش را در ایران گرفته است و در نتیجه دیگر مسترش کانادایی نیست. از آنجایی که تحصیل در کانادا ۳۰ امتیاز دارد و انتقال مهارت‌ها هم مقداری روی نتیجه تاثیرگذار است، رها کردن درس برای چنین شخصی باعث کسب امتیاز ۴۳۲ می‌شود. این ۳۰ امتیاز کاهش، در CRS بسیار چشمگیر است و تاثیر زیادی دارد. 

بنابراین شاید برای چنین فردی منطقی نباشد که بخواهد درسش را رها کرده و از طریق اپن ورک پرمیت ایرانیان اقدام کند. علاوه‌بر این، اگر دوره تحصیل شما ۲ ساله باشد، پس از آن PGWP سه‌ساله خواهید گرفت.

اگر بخواهید تحصیل را رها کنید، امتیاز تحصیل در کانادا را برای کسب اقامت دائم از دست خواهید داد و با توجه به اینکه تحصیل در بعضی برنامه‌های استانی کانادا مزیت محسوب می‌شود، از دست دادن این امتیاز منطقی نخواهد بود. 

اما به‌هرحال اگر شرایط‌تان برای گرفتن جاب‌آفر خوب باشد، شاید با گرفتن اپن ورک پرمیت ایرانی‌ها زودتر بتوانید به اقامت دائم برسید. پس همه‌چیز بستگی به شرایط پرونده مهاجرتی شما دارد. از همین رو توصیه می‌کنیم همه جوانب تصمیم‌تان را بررسی کنید و حتماً با افراد متخصص مشورت کنید تا سریع‌ترین روش را برای رسیدن به اقامت دائم انتخاب کنید و مسیر اقامتی‌تان را وارد هزارتوی پیچیده‌ای نکنید. 

فراموش نکنید ویزا موندیال در هر قدم از مسیر همراه شماست تا هوشمندانه‌ترین مسیر را نشان‌تان بدهد.

ویدیوهای مرتبط و کاربردی

  • داشتن روتین برای زندگی روزمره فرزندان
  • داشتن روتین برای درس فرزندان
  • تقویت زبان انگلیسی
  • تقویت مهارت‌های نرم از جمله مهارت‌های ارتباطی و حل مساله
  • کمک گرفتن از معلم خصوصی
  • آموزش فرزندان با استفاده از منابع کمک درسی

خدمات ویزا موندیال در اخذ جدیدترین اپن ورک پرمیت ایرانیان در کانادا برای شما

همیشه اولین گام در ویزا موندیال، بررسی شرایط شماست. هدف ما پیدا کردن بهترین مسیر برای دستیابی شما به آرزوهای‌تان است. اگر دغدغه اقامت دائم را دارید، همه‌ی شرایط را در نظر می‌گیریم و بعد، بهترین راه را به شما نشان می‌دهیم.

اگر مطمئن شویم که تبدیل ویزای فعلی‌تان و درخواست اپن ورک پرمیت ایرانیان برای کِیس شما بهترین گزینه‌ی دستیابی به هدف‌‌تان محسوب می‌شود، قراردادی به‌صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد که با امضا کردن آن، قدم در راهِ درخواست اپن ورک پرمیت می‌گذارید.

پس از عقد قرارداد و پرداخت هزینه مربوطه، مدارک‌تان که شامل پاسپورت و تصویر ۳.۵ در ۴.۵ هستند، دریافت می‌شوند. دیگر کافیست به پشتی صندلی خود تکیه بدهید و خیال‌تان راحت باشد که در دستان امنی قرار گرفته‌اید! ما درخواست اپن ورک پرمیت شما را در کمتر از ۱ هفته ثبت می‌کنیم.

دریافت نتیجه اپن ورک پرمیت‌تان لحظه خداحافظی ما با شما نیست! ویزا موندیال همیشه پشتیبان شما در مسیر مهاجرت‌تان است.

Loading...

سوالات متداول

بله؛ می‌توانید به ایران سفر کنید و مجددا به کانادا برگردید،‌ تا زمانی که ویزای کانادا را داشته باشید.

شما از قبل ویزای کانادا را دارید و می‌توانید با هر ویزایی که در پاسپورتتان دارید به کانادا رفت‌وآمد کنید. 

توجه کنید که برای رفت‌وآمد به ایران باید مدت اعتبار ویزا را در نظر داشته باشید. اگر در کانادا هستید و اعتبار ویزای شما تمام شده قبل از رفتن به ایران باید برای تمدید ویزای خود در داخل خاک کانادا اقدام کنید. 

  • ویزا سندی است برای ورود به کانادا و ورک‌پرمیت سندی برای ماندن در کانادا است؛ این دو را با هم اشتباه نگیرید.  

خیر. اگر در کانادا هستید یا قصد رفتن به کانادا را دارید و همسرتان ایران است، می‌تواند با ویزای توریستی به کانادا بیاید و آنجا درخواست اپن ورک پرمیت بدهد. البته روش دیگر هم این است که فرد اصلی وارد خاک کانادا شود، کار پیدا کند، ۲ فیش حقوقی بگیرد (یعنی تقریباً ۱ ماه از کارش بگذرد) و با ارائه‌ آن ۲ فیش حقوقی، برای همسرش اپن ورک پرمیت بگیرد.

طبیعتاً چنین کاری امکان‌پذیر است اما باید تمام جوانب را به‌دقت بررسی کنید و سنجیده انتخاب کنید. گاهی ممکن است تحصیل کردن، شما را سریع‌تر به اقامت دائم برساند و تبدیل استادی پرمیت به ورک پرمیت، پروسه گرفتن PR را برای شما پیچیده‌تر کند. در چنین شرایطی توصیه ما این است که با افراد متخصص صحبت کنید تا با توجه به شرایط شما، مسیرهای مختلف مهاجرتی را بررسی کرده و مناسب‌ترین راه را به شما پیشنهاد بدهند. دقت کنید که درس خواندن در بعضی رشته‌ها و بعضی استان‌ها در کانادا به شما امتیاز کمکی برای اقامت گرفتن می‌دهد که نمی‌توان به‌راحتی از آن گذشت.

بله البته تنها در حالت‌هایی خاص، می‌توانید هم استادی پرمیت داشته باشید، هم ورک پرمیت.

در حال حاضر در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۲۳، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های ورک پرمیت در داخل کانادا، در سایت اداره مهاجرت کانادا، ۱۴۵ روز اعلام شده است. اما تجربه به ما نشان داده که پرونده‌های ایرانیان با اولویت بررسی می‌شوند.

پروسه اقدام این روش، به‌نسبت ساده است و ویزا موندیال معمولاً طی ۱ هفته، سابمیت را انجام می‌دهد.

بله. همه افراد واجد شرایطی که تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ وارد خاک کانادا می‌شوند، می‌توانند از این قانون استفاده کنند.

درحال حاضر اپن ورک پرمیت‌هایی که صادر شده‌اند ۳ساله هستند. البته تضمینی برای اینکه همه ورک پرمیت‌هایی که صادر می‌شوند ۳ساله باشند وجود ندارد و تنها مشاهدات ماست که چنین چیزی را نشان می‌دهد. اپن ورک پرمیت‌های این روش قابل تمدید نیستند ولی ممکن است دوباره قانون عمومی جدیدی بیاید و قابلیت تمدید پیدا کنند. 

با این‌حال، چنین ورک پرمیت‌هایی به‌خودی‌خود قابل تمدید نیستند و پس از اتمام آن‌ها، اگر می‌خواهید در کانادا بمانید یا باید استادی پرمیت بگیرید یا ورک پرمیتی بگیرید که LMIA‌ دارد. البته راه دیگر هم این است که اگر واجد شرایط بودید، درخواست بدهید و برای گرفتن اقامت دائم‌تان اقدام کنید.

تبدیل ویزای تحصیلی به اپن ورک پرمیت کاری است که با ریسک همراه است و تصمیمی نیست که به‌صورت ناگهانی و سرسری انجام داد. به‌دلیل سرنوشت‌ساز بودن این تصمیم، باید همه جوانب آن را به‌صورت موشکافانه بررسی کرد. 

افرادی که استادی پرمیت دارند ممکن است با تبدیل ویزای تحصیلی‌شان به اپن ورک پرمیت، مسیر گرفتن اقامت دائم‌شان را پیچیده کنند. هر فردی، شرایط خاصی دارد که باید به‌صورت موردی بررسی شود. پیشنهاد ما به شما این است که در جلسات مشاوره ویزا موندیال شرکت کنید تا با توجه به شرایط‌تان بتوانیم بهترین گزینه را به شما نشان بدهیم. 

درست است که درخواست اپن ورک پرمیت برای افرادی که ویزای توریستی دارند هیچ ضرری ندارد ولی برای افرادی که ویزای کلوزد ورک پرمیت دارند، مانند ویزاهایی که وابسته به LMIA هستند یا ICTها یا حتی ویزاهای کارآفرینی و غیره، باعث پیچیده شدن مسیر PR یا همان گرفتن اقامت دائم‌شان می‌شود. این موضوع برای افرادی که استادی پرمیت دارند هم صادق است. 

افرادی که استادی پرمیت دارند درحال حاضر بر اساس قوانین فعلی می‌توانند پس از تحصیل به‌صورت تمام‌وقت کار کنند پس دیگر نیازی نیست ورک پرمیت بگیرند. اگر فردی درحال تحصیل است باید با احتیاط بیشتری برای تغییر استادی پرمیت به اپن ورک پرمیت تصمیم‌گیری کند چون درس خواندن ممکن است بتواند به او مزیت بیشتری برای اخذ اقامت دائم بدهد. 

اگر درس را به هوای گرفتن اپن ورک پرمیت رها کنید ممکن است در آینده با چالش رو به‌رو شوید. بنابراین روش مناسب‌تر، این است که با مشاوره با افراد متخصص، مسیرهای اقامتی را مرور کرده و تحلیل کنید و با بررسی دقیق، متوجه شوید که آیا رها کردن استادی پرمیت و گرفتن اپن ورک پرمیت، انتخاب صحیحی است یا خیر.

درخواست اپن ورک پرمیت از این روش، هزینه‌ای برای ایرانی‌های داخل کانادا ندارد.

اگر فرزند دارید، وقتی پدر یا مادر ورک پرمیت می‌گیرند، فرزندان زیر ۱۸ سال می‌توانند به‌صورت رایگان در مدارس دولتی شرکت کنند.

فرقی ندارد از چه روشی قصد دارید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید، به‌هرحال باید مثل هر فردی که به کانادا می‌آید و می‌خواهد کار کند، ناک شغلی‌‌تان منطبق با نیازهای اداره مهاجرت باشد تا در نهایت بتوانید به اقامت دائم دست پیدا کنید. تنها نکته مهم این است که دقت کنید روش صحیح و متناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید تا بتوانید به اقامت دائم برسید. 

مدت زمان اعتبار ویزا، ارتباطی با این ماجرا ندارد. ویزا برای آن است که به خاک کانادا وارد شوید. به‌محض ورود به کانادا و واجد شرایط بودن، می‌توانید درخواست اپن ورک پرمیت ایرانیان را بدهید.

خیر. برای درخواست اپن ورک پرمیت ایرانیان نیازی به جاب آفر ندارید. مادامی که در کانادا باشید، پاسپورت ایرانی داشته باشید و ویزای شما از نوع اقامت موقت (توریستی، کاری یا تحصیلی) باشد می‌توانید درخواست اپن ورک پرمیت ایرانیان بدهید.

بله. برای درخواست این نوع از ورک پرمیت، باید حتماً تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ در خاک کانادا باشید.

اگر هنوز هیچ نوع پرمیتی ندارید، تنها زمانی که درخواست اپن ورک پرمیت شما تایید شد و مشخص شد که واجد شرایط هستید، می‌توانید کار کنید، اما زمانی که فقط درخواست خود را سابمیت کرده‌اید، نمی‌توانید کار کنید و باید منتظر نتیجه بمانید.

پروسه دریافت بیمه سلامت در هر استان متفاوت است. در استان بریتش کلمبیا می‌توانید بلافاصله و بدون هیچ محدودیتی برای کارت سلامت اقدام کنید. اما در استان انتاریو باید ابتدا یک قرارداد کاری حداقل ۶ ماهه و تمام وقت را ارائه کنید.