England Flag
Search
Search
Close this search box.

پنج شهر کانادا در بین ۱۰۰ شهر برتر دنیا برای زندگی در سال 2023

تحصیل در تورنتو

تورنتو، مونترال، کلگری، ونکوور و اتاوا به خاطر بالا بودن جمعیت مهاجران، در بین ۱۰۰ شهر برتر جهان برای زندگی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش Resonance Consultancy که یک شرکت مشاوره بازاریابی مستقر در بریتیش کلمبیا و متخصص در برندینگ و بازاریابی برای شهرها، مناطق، توسعه‌ها و مقاصد جهانی است، تورنتو در بین ۱۰۰ شهر برتر جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۳ جایگاه ۲۴ را از آن خود کرده است.

این فهرست شهرهای جهان با جمعیت بیش از یک میلیون نفر را رتبه بندی می‌کند. رتبه بندی بر اساس معیارهایی نظیر امنیت، فضای باز، نیروی کار، مشارکت، تولید ناخالص داخلی، تفریحات شبانه، دانشگاه‌ها، جاذبه‌ها، آب و هوا و چیزهای دیگر انجام می‌شود.

جایگاه تورنتو بالاترین جایگاه در بین شهرهای کانادا بوده است. تورنتو برای رشد اقتصادی، که ناشی از مهاجرت و سرمایه گذاری‌های جهانی است این امتیاز را گرفته است.

این گزارش بیان کرده که نیمی از جمعیت شهر خارج به دنیا آمده‌اند و این جامعه به شدت متکثر است. تورنتو همچنین به خاطر آموزش امتیاز بالا گرفته است چرا که جمعیت آن در بین تحصیل‌کرده‌ترین شهروندان قرار دارند. اما با این حال این جایگاه نسبت به گزارش سال ۲۰۲۲ که تورنتو جایگاه ۱۸ را داشت حاکی از کاهش چند رتبه‌ای است.

جایگاه نخست برای هفتمین سال متوالی از آن لندن است؛ کیف اوکراین اما به خاطر سختی‌هایی که جنگ تحمیلی روسیه طی یک سال اخیر بر آن وارد آورده به طور افتخاری جایگاه نخست را گرفته است. حتی مسکو که پایتخت روسیه است و در فهرست سال ۲۰۲۲ جایگاه چهارم را داشت همراه با دیگر شهر روسیه، سنت پترزبورگ،  از این فهرست به کلی حذف شده‌اند.

رتبه لندن به خاطر امتیاز بالا در سرمایه گذاری جهانی، املاک لوکس، توریسم و تفریحات شبانه اعطا شده است. ده شهر برتر عبارت‌اند از پاریس، نیو یورک، توکیو، دبی، بارسلونا، رم، مادرید، سنگاپور و آمستردام.

چهار شهر دیگر کانادا که در این فهرست قرار دارند عبارت‌اند از مونترال با رتبه ۵۷، کلگری با رتبه ۶۵، ونکوور با رتبه ۶۹ و اتاوا با رتبه ۹۶. این گزارش نشان می‌دهد که در هر چهار شهر جمعیت مهاجران متراکم است. مونترال به خاطر فرهنگ رتبه بالا گرفته و کلگری به خاطر تولید ناخالص داخلی بالا و جمعیت جوان. ونکوور به خاطر مناظر طبیعی و اتاوا به خاطر پایین بودن هزینه زندگی در این فهرست قرار دارند.

کانادا بالاترین اهداف مهاجرت را اعلام کرد

کانادا اخیراً برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ را اعلام کرده است. طبق این برنامه کانادا قرار است تا سال ۲۰۲۵ از ۵۰۰,۰۰۰ مقیم دائم جدید استقبال کند. اهداف جدید رکورد ۲۰۲۱ (با ۴۰۵,۰۰۰) و رکورد ۲۰۲۲ (با حدوداً ۴۳۲,۰۰۰ نفر) را می‌شکند. کانادا اغلب مقصد مطلوب مهاجران است چرا که به خاطر ثبات، امنیت و تساهل اعتبار بالایی دارد. نیمی از علت رتبه بندی شهرهای کانادا در این فهرست به خاطر جمعیت بالای مهاجرانی است که انتخاب کرده‌اند در این کشور بمانند و به اقتصاد، تکثر و فرهنگ آن کمک کند.

به طور ویژه، این برنامه قصد دارد تا بیش از ۶۰ درصد مقیمان دائم جدید را از طریق مسیرهای مهاجرت اقتصادی/کاری نظیر اکسپرس اینتری جذب کند.

با نزدیک‌تر شدن جمعیت پیر کانادا به سن بازنشستگی، این کشور برای پر کردن جایگاه‌های شغلی و خلأ نیروی کار به نیروی کار ماهر نیاز دارد. نرخ زاد و ولد کانادا آن‌قدر پایین است که نمی‌تواند این کمبود نیروی کار را بر طرف کند و بنابراین کانادا برای قوی نگه داشتن اقتصادش به مهاجرت متکی است.

اکسپرس انتری چیست؟

محبوب‌ترین مسیر مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سیستم مدیریت درخواست اکسپرس انتری است.

برنامه فدرال اسکیل ورکر، برنامه تجربه کانادایی و برنامه فدرال اسکیل ترید سه برنامه‌ای هستند که متقاضیان واجد شرایط از طریق آنها با استفاده از سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز دریافت می‌کنند و رتبه بندی می‌شوند.

اولین گام برای متقاضی این است که شانس خود را برای یکی از این برنامه‌ها ارزیابی کند و ببیند چقدر واجد شرایط است. سپس متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در وب‌سایت اداره مهاجرت پروفایل بسازند تا امتیاز CRS دریافت کنند.

امتیاز CRS بر اساس معیارهایی نظیر سابقه کار، مهارت‌های زبانی و تحصیلات و سایر معیارهای سرمایه انسانی تعلق می‌گیرد. هر چه امتیاز CRS بالاتر باشد احتمال اینکه متقاضی از طرف اداره مهاجرت دعوت‌نامه اقامت دائم یا ITA  دریافت کند بیشتر است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال