England Flag
Search
Search
Close this search box.

وزیر مهاجرت کانادا از اقدامات جدید برای بهبود زمان رسیدگی به پرونده‌ها خبر داد

شان فریزر

کانادا می‌خواهد از بودجه ۸۵ میلیون دلاری استفاده کند تا نهایتا تا آخر سال، زمان رسیدگی به انواع پرونده‌های مهاجرتی را به حالت استاندارد برگرداند.

وزیر مهاجرت کانادا شان فریزر، برنامه‌های کانادا برای برگرداندن سیستم مهاجرتی کانادا بر روی ریل را اعلام کرده است.

در بودجه ۲۰۲۱ کانادا، ۸۵ میلیون دلار به کاهش زمان رسیدگی تمام خطوط کاری اداره مهاجرت تخصیص یافته است. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در نامه دستوری خود به فریزر از او خواسته است تا زمان رسیدگی را کاهش دهد. فریزر اکنون می گوید که این بودجه به کانادا اجازه می‌دهد تا نهایتا تا آخر سال، زمان رسیدگی به درخواست‌های ویزای تحصیلی، ورک پرمیت و تمدید کارت اقامت دائم را به استاندارد برگرداند. کانادا همچنین در تلاش است تا زمان رسیدگی به ویزاهای توریستی و اثبات شهروندی را کاهش دهد.     

اداره مهاجرت کانادا در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۵۰۰,۰۰۰ پرونده اقامت دائم، رسیدگی کرده است. فریزر اعلام کرده است که کانادا قصد دارد تصمیم نهایی در مورد ۱۴۷,۰۰۰ پرونده اقامت دائم را در فصل نخست ۲۰۲۲ اتخاذ کند – رقمی دو برابر نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۲۱. کانادا همچنین سیستم جدید رهگیری درخواست اقامت دائم همسران و وابستگان را هم در فوریه ۲۰۲۲ راه اندازی خواهد کرد تا به متقاضیان اجازه دهد وضعیت و اطلاعات مربوط به درخواست خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

ویدیو کنفرانس شان فریز، وزیر مهاجرت کانادا

در هفته‌های اخیر، اسناد داخلی اداره مهاجرت معلوم کرده است که زمان واقعی رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت به کانادا در گروه اقتصادی یا همان کاری، بسیار طولانی‌تر از آن چیزی است که در وبسایت دولت کانادا آمده است. فریزر گفته است که کانادا ابزار محاسبه مدت زمان رسیدگی آنلاین را ظرف ماه‌های پیش رو آپدیت خواهد کرد تا به متقاضیان، تخمین به روزتری از مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها ارائه کند.

طبق بیانیه‌ای که در ۲۴ نوامبر منتشر شد، در آن زمان اداره مهاجرت کانادا انتظار داشت زمان رسیدگی به پرونده‌های فدرال اسکیل ورکر ۲۰ ماه طول بکشد، که بسیار فراتر از زمان استاندارد شش ماهه برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری است. همین بیانیه گفته است که زمان رسیدگی به پرونده‌های تجربه کانادایی حدود هشت ماه است.

در این بیانیه همچنین گفته شده است که در پذیرش‌های اکسپرس انتری، تا نیمه نخست سال ۲۰۲۲ از متقاضیان فدرال اسکیل ورکر و تجربه کانادایی دعوت نخواهد شد. فریزر تاریخی برای از سرگیری صدور دعوتنامه برای این متقاضیان اعلام نکرد اما گفت که تدابیری که امروز معرفی شده‌اند، رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت را تسریع می‌کنند. او همچنین گفت که توقف این پذیرش‌ها برای کاهش پرونده‌های تلنبارشده اکسپرس انتری، به اداره مهاجرت اجازه می‌دهد تا نهایتا پذیرش‌ها را بدون بدتر کردن حجم این پرونده‌ها برگزار کند.

در حال حاضر ۱.۸ میلیون نفر منتظر تصمیم اداره مهاجرت در مورد درخواست مهاجرتشان هستند. این شامل متقاضیان شهروندی کانادا، ,ویزای اسپانسرشیپ، متقاضیان کار در کانادا و تحصیل در کانادا، پناهجویان و توریست‌ها می‌شود. درخواست‌های تلنبارشده اکسپرس انتری در ماه دسامبر ۲۰۲۱ به تنهایی حدود ۱۱۹,۰۰۰ متقاضی را تشکیل داده‌اند.

فریزر گفته است که برای متقاضیان اکسپرس انتری داخل کانادا که ممکن است به موازات توقف پذیرش‌ها برای برخی متقاضیان خاص، مجبور به ترک شغلشان شوند، به دنبال راه حلی برای نگه داشتن نیروی کار در کاناداست اما هنوز «راه حل مناسبی» را پیدا نکرده است.

می‌دانم که زمان رسیدگی برای بسیاری افراد ناامید کننده بوده است. کمک به متقاضیان برای اینکه سریعتر و با زمان رسیدگی قابل پیش‌بینی‌تر به کانادا بیایند، همچنان اولویت اول من است. مهاجرت به نفع تمام کانادایی‌هاست – مهاجرت به رشد اقتصاد ما کمک می کند و جوامع ما را در سراسر کانادا تقویت می‌کند. بسیاری از افراد، کانادا را برای بازدید و ساختن آینده‌شان انتخاب می‌کنند و برای اینکه از رقابتی بودن خود مطمئن شویم، تمهیداتی متقن را اندیشیده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم افرادی که می‌خواهند به کانادا بیایند، تجربه‌ای که سزاوارش هستند را دریافت می‌کنند.

شان فریزر – وزیر مهاجرت کانادا
مدرن سازی سیستم مهاجرتی کانادا

نحوه کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها توسط اداره مهاجرت

پاندمی نیاز به مدرن سازی عملیات اداره مهاجرت را برجسته کرد. اداره مهاجرت در واکنش به چالش‌های کرونایی، حدود ۵۰۰ کارمند جدید را در بخش رسیدگی استخدام کرد، درخواست‌ها را دیجیتالی کرد و کار را در بین دفاتر خود در سراسر جهان مجددا تخصیص داد. 

از آنجا که تدابیر ویژه کرونای باعث کاهش خدمات حضوری شد، اداره مهاجرت برخی از برنامه‌های کاغذی مهاجرت را آنلاین کرد. اداره مهاجرت قبلا گفته بود که انتظار دارد پورتال درخواست آنلاین در فصل بهار یا تابستان ۲۰۲۲ کاملا اجرا شود. اداره مهاجرت می‌گوید که تا الان این تلاش‌ها این امکان را فراهم کرده که زمان رسیدگی پرونده‌های جدید اسپانسرشیپ همسران به ۱۲ ماه قبل برگردد.

اداره مهاجرت همچنین پورتالی را ایجاد کرده است که به متقاضیان اقامت دائم در داخل کانادا اجازه می‌دهد تا بدون حضور و تعامل فیزیکی و حضوری، فرایند خود را نهایی کنند و کارت اقامت دائم خود را تمدید کنند. از ماه جون ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۱، ۲۲۵,۰۰۰ مقیم دائم از این پورتال استفاده کرده‌اند.

اداره مهاجرت اخیرا در بیانیه‌ای گفته است که دارد برای تسریع در پرونده‌های ویزای اقامت موقت یا TRV از تحلیل‌های پیشرفته داده استفاده می‌کند. این سیستم پرونده‌ها را ریجکت نمی‌کند و به آفیسرها پیشنهاد به ریجکت پرونده هم نمی‌کند. اداره مهاجرت می‌گوید که فقط افسران مهاجرت این کار را می‌توانند انجام دهند. این سیستم اولین بار در سال ۲۰۱۸ اجرا شد و باعث می‌شود پرونده‌ها تا ۸۷٪ سریع‌تر رسیدگی شوند.

برای متقاضیان شهروندی، اداره مهاجرت آزمون آنلاین برگزار می‌کند، سیستم رهگیری پرونده آنلاین و مراسم شهروندی مجازی فراهم کرده است. کانادا از اول آوریل ۲۰۲۰، ۱۷۰,۰۰۰ کانادایی جدید سوگند خورده‌اند. کانادا همچنان به استفاده از مراسم مجازی ادامه می‌دهد.

در آینده، کانادا می‌خواهد به افراد اجازه دهد تا خودشان با گواهی امضا شده، سوگند یاد کنند و جشن شهروندی خود را در تاریخی دیگر برگزار کنند. این باعث کاهش زمان انتظار برای افرادی می‌شود که در مرحله آخر فرایند اخذ شهروندی‌شان قرار دارند.  

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال