Search
Close this search box.

مارک میلر جای شان فریزر را گرفت و وزیر مهاجرت کانادا شد

مارک میلر

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تغییرات مهم در کابینه‌اش را امروز ۲۶ جولای ۲۰۲۳ رأس ساعت ۱۰:۳۰ به وقت استاندارد شرقی اعلام کرد.

جدیدترین وزیر مهاجرت کانادا مارک میلر نام دارد که عضو پارلمان کانادا از کبک است. میلر اخیراً وزیر روابط بین بومیان و پادشاهی بریتانیا بوده است؛ هدف از این وزارت حمایت از حق تعیین سرنوشت بومیان کاناداست. شان فریزر نیز هم اکنون وزیر مسکن، زیرساخت و جوامع شده است.

میلر نخستین بار در سال ۲۰۱۵ به پارلمان کانادا راه یافت. قبل از اینکه میلر وارد سیاست شود به شغل وکالت مشغول بود. او همچنین در ارتش کانادا نیز خدمت کرده است. میلر متولد و بزرگ شده مونترال است. او تحصیلات خود را در دانشگاه مونترال کبک در رشته علوم سیاسی انجام داده و مدرک حقوق خود را از دانشگاه مک گیل دریافت کرده است.

کابینه عبارت است از مجموعه‌ای از وزرا که توسط نخست وزیر کانادا منصوب می‌شوند. آنها مسئول پیگیری و اعلام اولویت‌های دولت فدرال در سیاست گذاری هستند.

نخست وزیران کانادا اغلب هر دو سال یک بار کابینه خود را تعویض می‌کنند. دلایل این تعویض‌ها عبارت‌اند از عزل وزرایی که عملکرد ضعیفی دارند و ارتقای شغلی وزرایی که نخست وزیر فکر می‌کند کارشان خوب بوده است و نیز ارائه فرصتی به دولت برای تجدید سیاست‌ها و گفتگو با مردم.

آخرین تغییر عمده در کابینه اکتبر ۲۰۲۱ و پس از انتخابات فدرال آن سال رخ داد. فریزر به عنوان بخشی از اعمال این تغییرات وزیر مهاجرت کانادا و رئیس اداره مهاجرت کانادا را منصوب کرد.

ترودو از نوامبر ۲۰۱۵ نخست وزیر کاناداست. در طی این مدت کانادا اهداف مهاجرتی خود را با شدت بیشتری دنبال کرده است.

قبل از نخست وزیری ترودو کانادا هر سال تقریباً از ۲۵۰,۰۰۰ مقیم دائم استقبال می‌کرد. وقتی ترودو به قدرت رسید این عدد به سالی ۳۰۰,۰۰۰ رسید و تا آغاز پاندمی کرونا به سالی ۳۴۰,۰۰۰ مقیم دائم هم رسید. طی پاندمی کرونا، کانادا اهداف مهاجرتی خود را به سالی ۴۰۰,۰۰۰ مقیم دائم رساند. به موجب برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ کانادا هم اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سالانه از ۵۰۰,۰۰۰ مقیم دائم استقبال کند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا

هدف گذاری برای جذب تعداد زیادی از مهاجران ناشی از کاهش نرخ زاد و ولد و پیری جمعیت کاناداست. دولت فدرال مهاجرت را راهی برای تقویت اقتصاد کانادا و جایگاه مالی خود می‌داند چرا که ۹ میلیون نفر از جمعیت کانادا ظرف ۱۰ سال آینده به ۶۵ سالگی و بازنشستگی خواهند رسید. افزایش سطح جذب مهاجر مصادف است با نرخ پایین بیکاری که در تاریخ کانادا بی سابقه است و نیز  افزایش جایگاه‌های شغلی خالی.

نخست وزیر کانادا پس از تغییر عمده در کابینه ممکن است تصمیم بگیرد دستورنامه‌های جدیدی را برای کابینه صادر کند و در آنها شرح وظایف هر وزیر را اعلام کند.

در دسامبر ۲۰۲۱ ترودو لیستی از اولویت‌های سیاست‌های مهاجرتی به فریزر داد من‌جمله افزایش سطح مهاجرت، بهبود رسیدگی به درخواست‌ها، اصلاح اکسپرس انتری، به هم پیوستن خانواده‌ها و ترویج مهاجرت فرانسه زبانان به کانادا.

از آن زمان تا کنون فریزر انواع این تدابیر را اجرا کرده است. برای نمونه ظرف ماه گذشته کانادا به عنوان راهی برای رسیدن به انواع اولویت‌های اقتصادی نظیر تقویت مهاجرت فرانسه زبانان، شروع به برگزاری دراوهای هدفمند برای اکسپرس انتری کرده است. نمونه دیگر در اواخر ماه می‌بود که فریزر تدابیری را برای کمک به پیوستن خانواده‌ها به همدیگر در کانادا اعلام کرد.

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال