England Flag
Search
Search
Close this search box.

شان فریزر تدابیر جدید برای به هم پیوستن خانواده‌ها را اعلام کرد

شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا در تاریخ ۲۶ می در مورد بهبودهایی که در مسیر تقویت مهاجرت خانوادگی به کانادا یا همان ویزای اسپانسرشیپ کانادا انجام شده بیاناتی را ایراد کرد. از جمله تدابیر اتخاذ شده در این راستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسریع رسیدگی به ویزای اقامت موقت (TRV) برای متقاضیان ویزای اسپانسرشیپ همسر؛
  • ابزار جدید و مخصوص برای رسیدگی به متقاضیان TRV در برنامه اسپانسریپ همسران؛
  • ویزای کار باز جدید برای متقاضیان ویزای اسپانسرشیپ؛
  • تمدید ویزای کار باز برای دارندگان ویزای کار باز که ویزایشان بین ۱ آگوست تا انتهای ۲۰۲۳ منقضی می‌شود.

فریزر سخنرانی خود را با توضیح در مورد این آغاز کرد که اعضای خانواده‌ای که از کشورهایی مهاجرت می‌کنند که نیازمند ویزا هستند و درخواست اقامت موقت دسته خانوادگی را ارائه کرده‌اند، می‌توانند جهت پیوستن به همسر خود در کانادا برای ویزای اقامت موقت (TRV) یا همان ویزای توریستی کانادا اپلای کنند.

او گفت که درخواست تعداد بسیاری به این دلیل رد می‌شود که احتمال بازگشت به وطنشان کم است علی‌رغم اینکه اکثریت قریب به اتفاق آنها زمان نهایی شدن رسیدگی به درخواستشان برای اقامت دائم تأیید شده‌اند.

فریزر در ادامه گفت که اداره مهاجرت با موفقیت درخواست‌های تلنبارشده TRV اعضای خانواده‌هایی که هنوز به درخواست اقامت دائمشان رسیدگی نشده حذف کرده است.  رویکرد جدید اداره مهاجرت در مورد درخواست‌های TRV همسران، ۹۸ درصد درخواست‌های همسران و فرزندان آنها را تأیید کرده است و بدین ترتیب آنها می‌توانند تا رسیدگی به درخواست‌های اقامت دائمشان با خانواده‌هایشان باشند.

فریزر در ادامه گفت که این رویکرد جدید به رسیدگی درخواست‌های TRV باعث می‌شود که درخواست‌های TRV ظرف مدت ۳۰ روز رسیدگی شوند. اعضای خانواده‌ها خواهند توانست سریع‌تر به کانادا سفر کنند و با عزیزانشان باشند.

اداره مهاجرت قصد دارد برنامه‌ای را راه اندازی کند که اپن ورک پرمیت را برای متقاضیان همسران و فرزندان وابسته آنها که همراه با اسپانسرشان در کانادا زندگی می‌کنند و وضعیتشان اقامت موقت است صادر کند.

همسران و وابستگان می‌توانند به محض اینکه درخواست کامل اقامت دائم را از طریق دسته همسر یا پارتنر (CPCLC) و یا سایر برنامه‌های خانوادگی ارائه کردند برای ویزای کار باز اپلای کنند.

این ویزاهای کار باز قبلاً برای برنامه همسران داخل کانادا مجاز بود و اکنون برای افراد دیگری که در خارج از کانادا اپلای می‌کنند هم صادر می‌شود.

نهایتاً اینکه از هفتم جولای دارندگان ویزای کار باز که ویزای کنونی‌شان بین اول آگوست تا انتهای سال ۲۰۲۳  منقضی می‌شود می‌توانند با استفاده از فرایند رایگان ساده‌ای ویزای خود را تا ۱۸ ماه تمدید کنند؛ این فرایند، ۲۵,۰۰۰ نفری را که در حال حاضر در کانادا هستند و می‌توانند کار کنند تحت تأثیر قرار خواهد داد. این افراد شامل همسران و وابستگان اکثر نیروی کار موقت، همسران دانشجویان بین‌المللی و متقاضیان اقامت دائم و همسران/وابستگان آنها که منتظر نهایی شدن اقامت دائم هستند می‌شود.

اسپانسرشیپ خانواده

مهاجرت خانوادگی دومین دسته مهاجرتی در برنامه سطوح مهاجرت کاناداست. کانادا انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ از ۱۰۶,۵۰۰ تازه وارد از طریق دسته خانواده استقبال کند  که ۷۸,۰۰۰ نفر آنها از طریق دسته همسران، پارتنرها و فرزندان و ۲۸,۵۰۰ نفر دیگر از طریق دسته والدین و پدر/مادربزرگ‌ها خواهند آمد. کانادا تا سال ۲۰۲۵ قصد دارد تا از ۱۱۸,۰۰۰ تازه وارد از طریق مهاجرت خانوادگی استقبال کند.

اسپانسرشیپ دسته خانواده به شهروندان و مقیمان دائم کانادا اجازه می‌دهد تا اسپانسر فردی برای پیوستن به آنها در کانادا شوند و اقامت دائم کانادا بگیرند.

از جمله شرایط اسپانسر عبارت‌اند از:

  • اقامت دائم یا شهروندی کانادا؛
  • ۱۸ سال به بالا؛
  • زندانی نبودن، ورشکسته نبودن، محکوم به دیپورت نبودن و یا متهم به ارتکاب جرمی جدی  نبودن؛
  • ظرف ۵ سال گذشته همسرشان آنها را اسپانسر نکرده باشد.

همسران، پارتنرهای هم‌خانه، فرزندان، والدین و پدر/مادربزرگ‌ها همه می‌توانند مورد اسپانسری قرار بگیرند مشروط به اینکه واجد شرایط لازم باشند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال