England Flag
Search
Search
Close this search box.

شان فریزر خبرهای جدید در مورد سیستم مهاجرتی کانادا دارد

اداره مهاجرت کانادا وبسایت جدیدی نیز راه اندازی کرده است که به عموم متقاضیان اجازه ردیابی درخواست های تلنبارشده مهاجرت را می دهد.

وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، اخیرا در ونکوور در مورد اقدامات جاری اداره مهاجرت کانادا برای کاهش درخواست های تلنبارشده، بهبود تجربه کلاینت و بر طرف کردن کمبود نیروی کار سخن گفته است.

اداره مهاجرت اولویت فوری خود را این اعلام کرده که ۱,۲۵۰ کارمند جدید را تا آخر پاییز امسال استخدام کند تا ظرفیت رسیدگی را افزایش و درخواست‌های انباشته شده را کاهش دهد و همچنین تلاش‌هایی را در راستای کارآمدتر کردن سیستم مهاجرتی کانادا در بلند مدت انجام دهد. اداره مهاجرت گفته است که استخدام های جدید مدت زمان انتظار برای رسیدگی به درخواست ها را کاهش خواهد داد و امکان رسیدگی به درخواست‌های جدید با سرعت قبل از پاندمی را فراهم خواهد کرد و به درخواست‌های برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری ظرف مدت شش ماه رسیدگی خواهند شد.

بین ژانویه و جولای ۲۰۲۲ در رسیدگی به پرونده‌ها رکوردشکنی شد

اداره مهاجرت در سال ۲۰۲۱ از ۴۰۵,۰۰۰ مقیم دائم جدید استقبال کرد و در سال ۲۰۲۲ نیز قصد دارد بر اساس برنامه سطوح مهاجرت از ۴۳۱,۰۰۰ مهاجر جدید استقبال کند. تا اینجای سال جاری میلادی ۲۷۵,۰۰۰ مقیم دائم جدید وارد کانادا شده‌اند یعنی از از اول ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۱ جولای. در همین بازه زمانی ۳۴۹,۰۰۰ ویزای کار جدید صادر شده منجمله ۲۲۰,۰۰۰.ویزای کار باز یا اپن ورک پرمیت که به دارندگان ویزا اجازه می‌دهد تا در هر جای کانادا در اکثر مشاغل کار کنند.

همچنین درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا هم افزایش داشته است و تا اینجای سال جاری، ۳۶۰,۰۰۰ ویزای تحصیلی یا استادی پرمیت صادر شده است. این حکایت از افزایش ۳۱ درصدی در صدور ویزاهای تحصیلی طی مدت مشابه سال قبل دارد.

اداره مهاجرت داده‌های درخواست‌های انباشته شده را ماهانه منتشر خواهد کرد

اداره مهاجرت می‌گوید تاخیر در رسیدگی به درخواست‌ها، به خاطر واکنش کانادا به بحران‌های انسانی و به روز رسانی تکنولوژی فرسوده جهت تامین نیازهای جاری بدتر شده است. اداره مهاجرت گزارش داده که در پایان ماه جولای حدود ۵۴ درصد درخواست‌ها برای تمام برنامه‌های مهاجرتی بیش از مدت زمان استاندارد در سیستم معطل مانده‌اند. اداره مهاجرت گفته که در حال حاضر قصد دارد بیش از ۸۰ درصد درخواست‌های جدید را ظرف مدت زمان استاندارد رسیدگی کند.

اداره مهاجرت با اذعان به درخواست‌های تلنبارشده اعلام کرده است که داده‌های مربوط به این بحران را در وبسایت خود به صورت ماهانه منتشر خواهد کرد و اطلاعات بیشتری را در هفته‌های آتی در مورد تدابیر دیگری که برای بهبود سیستم کنونی اتخاذ شده به اشتراک خواهد گذاشت.

مروری بر درخواست‌های تلنبارشده مهاجرت

حجم درخواست‌های انباشته شده که رسیدگی به آنها به تاخیر افتاده است طی پاندمی حدوداً سه برابر شده است. آخرین داده‌های اداره مهاجرت کانادا حاکی از آن است که این حجم در اواسط ماه جولای رقمی معادل ۲.۷ میلیون درخواست است. هرچند داده‌های جدیدتری که اداره مهاجرت منتشر کرده حاکی از ان است که این رقم در ۳۱ جولای کاهش داشته و به ۲.۴ میلیون رسیده است.

اداره مهاجرت همچنین اطلاعات جدیدی را در مورد تعریف اداره مهاجرت از درخواست‌های تلنبارشده یا backlog ارائه کرده است. در وبسایت اداره مهاجرت نوشته شده که درخواست‌هایی که ظرف مدت زمان استاندارد رسیدگی شوند جزو درخواست های تلنبارشده نیستند. هرچند درخواست‌هایی که ظرف مدت زمان استاندارد رسیدگی نشوند جزو آن حجم از درخواست های تلنبارشده قرار خواهند داشت.

استانداردهای خدمت رسانی اداره مهاجرت سنگ محک اداره برای هر یک از برنامه‌هاست. برای نمونه در اکسپرس انتری استاندارد رسیدگی به درخواست های اقامت دائم شش ماه است.

طبق وبسایت اداره مهاجرت ۴۷ درصد از ۶۳۹,۵۰۰ درخواست اقامت دائم ظرف مدت زمان استاندارد رسیدگی می‌شوند.

ضمنا ۴۱ درصد از ۱.۴ میلیون درخواست اقامت موقت هم ظرف مدت زمان استاندارد رسیدگی می‌شوند.

حدود ۶۵ درصد از ۳۷۹,۰۰۰ درخواست شهروندی نیز ظرف مدت زمان استاندارد اداره مهاجرت رسیدگی می‌شوند.

همانطور که بیان شد اداره مهاجرت قصد دارد ۸۰ درصد درخواست‌ها را ظرف مدت زمان استاندارد رسیدگی کند. وبسایت جدید اداره مهاجرت حاوی اطلاعاتی در مورد تاریخ مورد انتظار اداره مهاجرت برای رسیدن به هدف خود در رسیدگی به درخواست‌ها ظرف مدت زمان استاندارد است. برای نمونه اداره مهاجرت انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی به این هدف برای اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی و برنامه همسران و فرزندان برسد.  

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال