Search
Close this search box.

وزیر مهاجرت در سخنرانی اخیر خود از اولویت‌های کانادا برای مهاجران گفت!

صحبت‌ها و مواضع مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، حاکی از این است که وی تصمیم دارد برای ایجاد تغییرات اساسی در سیستم مهاجرت کانادا از هیچ کاری دریغ نکند!

میلر به طور ضمنی به این‌ اشاره کرده که سیستم مهاجرت تحت دولت لیبرال تا حدی از کنترل خارج شده است؛ با این حال، وی از زمانی که در جایگاه وزیر مهاجرت کانادا مشغول به کار شده، همواره در تلاش بوده که برای حل مشکلات و مسائل موجود برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

چه اولویت‌هایی مدنظر وزیر مهاجرت کانادا است؟

او در سخنرانی جدیدش در انجمن مسئولان حوزه‌ی مهاجرت در مونترال، از اولویت‌های خود سخن گفت و خلاصه‌ای از اقداماتش طی ماه‌های اخیر ارائه کرد.

میلر از «پیشرفت‌های قابل‌توجه» در رابطه با «نیاز به حفظ کارکنان موقت در حوزه‌های مهارتیِ پرتقاضا، کمک به این افراد برای دریافت اقامت دائم کانادا (PR) و همچنین وظیفه‌ی دولت مبنی بر تضمین فرصت‌های شغلی برای کانادایی‌ها و مهاجرانِ دارای اقامت دائم» سخن گفت.

قرار است پاییز امسال، افرادی که اقامت موقت دارند برای اولین بار جزئی از برنامه‌ریزی سالانه‌ی مهاجرتی کانادا باشند. همچنین شمار مجوز‌های کار و تحصیل صادرشده به طور تصاعدی رو به افزایش بوده است.

کانادا در سال ۲۰۱۵، از طریق برنامه IMP (ویزای کاری بدون LMIA) و برنامه TFWP (ویزای کاری بر پایه LMIA) در مجموع ۲۵۹٬۱۵۵ مجوز کار صادر کرد؛ و این همان سالی بود که جاستین ترودو و حزب لیبرال در کانادا به قدرت رسیده بودند.

آمار ویزای تحصیلی کانادا نیز به همین شکل رو به افزایش بوده و از ۲۱۹٬۰۳۵ مجوز تحصیل در ۲۰۱۵ به ۶۸۲٬۹۰۰ عدد در سال گذشته رسید و افزایش ۲۱۲ درصدی را تجربه کرد!

نمودارهای زیر به ترتیب نشان دهنده‌ی مجوزهای کار و مجوزهای تحصیل صادر شده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ هستند:

دغدغه‌ی مهم در حال حاضر این است که کانادا ظرفیت و زیرساخت جذب این تعداد مهاجر را ندارد! مثلا میزان عرضه‌ی مسکن یکی از مشکلات اصلی این روزهای کاناداست و میلر در اولین قدم خود برای حل این مسئله، محدودیت‌هایی بر تعداد مجوز‌های تحصیل اعمال نمود. تصمیم وزیر برای در نظر گرفتن مهاجرانِ دارای اقامت موقت در برنامه‌ریزی‌های مهاجرتی کانادا هم بخشی از اقدامات لازم برای حل مسائل موجود به شمار می‌رود.

آیا کانادا فرصت‌های مهاجراتی را محدود می‌کند؟

البته این به معنای آن نیست که لیبرال‌ها یک شبه موضع ضدمهاجرت گرفته‌اند! کانادا هنوز هم پذیرای شمار بالایی از مهاجران تازه‌وارد خواهد بود. با این حال، دولت به این نتیجه رسیده که نباید افزایش تعداد مهاجران به حدی برسد که از کنترل خارج شود.

سرانجام، میلر در توصیف اولویت‌های خود گفت: «برای اطمینان از این‎که نیازهای بازار کار و ظرفیت جامعه برای پشتیبانی از مهاجران تازه‌وارد را به درستی متوجه شویم، باید اهمیت در اختیار داشتنِ داده‌ها و اطلاعات معتبر را به رسمیت بشناسیم.»

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها